Vysokoškoláci hodnotia svojich učiteľov

Piatok, 22.04.2016 08:00 redakcia
Správy pre študentov
Slovenské vysoké školy sa postupne učia získavať, vyhodnocovať a implementovať podnety od svojich študentov v rámci prieskumov kvality nimi poskytovaného štúdia. Vysoká škola manažmentu (VŠM) / City University of Seattle však vytvára dodatočný priestor na spätnú väzbu od svojich študentov s cieľom dosiahnuť čo najvyššiu kvalitu pre svoje programy. Študenti sa na konci každého trimestra vyjadrujú ku kvalite predmetov, použitej literatúre, k aktivitám vyplývajúcim zo študijného plánu, k organizácii štúdia, poskytovaným študentským službám, či vyučujúcim.
 
Škola prevzala prepracovaný dvojúrovňový systém získavania spätnej väzby pri budovaní kvality štúdia od svojho zriaďovateľa – City University of Seattle pred viac ako pätnástimi rokmi. Systém kombinuje spätnú väzbu po ukončení každého predmetu s ročným, komplexným zisťovaním spokojnosti študentov. Takto získané informácie prispievajú k budovaniu vysokoškolského prostredia, ktoré je orientované na potreby študenta.
 
Hodnotenie predmetov a vyučujúcich na konci každého trimestra, pre čo najvyššie zabezpečenie objektívnosti, prebieha anonymne. To preto, aby nemohlo prísť k prípadnému postihu študenta za jeho prípadné kritické názory. Štruktúrovaný dotazník poskytuje priestor na komplexné posúdenie každého predmetu a vyučujúceho a zároveň poskytuje obraz o kvalite výučby pre vedenie školy. Vyučujúcich, ktorí sa opakovane umiestňujú na horných priečkach hodnotenia študentami, škola každoročne oceňuje počas promócií v rámci ocenenia “Učiteľ roka”. Spätná väzba sa vyhodnocuje na úrovni vedenia školy na dvoch úrovniach – akademickej a administratívnej. Akademické vedenie školy vyhodnocuje, ako a ktoré metódy, formy, či použité študijné materiály prispievajú k získavaniu kvalifikácie a napĺňaniu profilu absolventa a ktoré sú naopak menej efektívne. V prípade hodnotenia kvality vyučujúcich, ak sa stane, že niektorý z vyučujúcich nedosahuje v niektorom predmete z pohľadu študentov dostatočnú kvalitu, akademický manažment podnikne potrebné kroky na zlepšenie situácie a to formou pohovoru s vyučujúcim, lepším zaškolením vyučujúceho alebo pomocou na úrovni katedry, starších a skúsenejších kolegov a podobne. Vyučujúci taktiež oceňujú spätnú väzbu od študentov, keďže prispieva k ich osobnostnému a profesnému rastu. Na úrovni administratívneho zabezpečenia štúdia sa študenti vyjadrujú ku kvalite knižnice a jej zdrojov, a to fyzických, či online zdrojov potrebných k štúdiu. Študenti tiež poskytujú pohľady na materiálno-technické zabezpečenie štúdia, či už sa jedná o prezentačné a didaktické pomôcky, počítačovú vybavenosť laboratórií, IT servis, dostupnosť wifi, vybavenia učební a ďalších vecí, ktoré prispievajú ku skvalitňovaniu vzdelávacieho procesu.
 
Popri hodnoteniu predmetov na konci každého trimestra majú študenti VŠM / CityU jedenkrát ročne možnosť zapojiť sa do komplexného prieskumu spokojnosti študentov, ktorý organizuje celosvetovo City University v spolupráci s Hanover Research v USA. Komplexný prieskum kvality poskytuje ucelený pohľad na všetky zložky školy a na medziročnej báze dokumentuje trendy, kam sa v konkrétnych oblastiach škola kvalitatívne posunula. Aj vďaka študentskému pohľadu VŠM / CityU každoročne uskutočňuje kroky, ktoré vedú k postupnému skvalitňovaniu výučby, celkového zatraktívnenia jej akademického prostredia a takzvanému “student centered learning”, kedy sa študent stáva stredobodom akademického prostredia.

Viac informácií o škole na www.vsm.sk.

Komentáre

TIP: Zaregistruj sa a vystupuj pod vlastným Zones ID.

K dispozícii nie sú žiadne komentáre.


Odporúčame

Vygenerované za 0.025 s.