Produkty elektronického bankovníctva

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: nany7
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 29.12.2011
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 322 slov
Počet zobrazení: 5 030
Tlačení: 521
Uložení: 500
Produkty elektronického bankovníctva
Elektronické bankovníctvo predstavuje poskytovanie bankových produktov a služieb prostredníctvom elektronických ciest – prijímanie depozitov, požičiavanie, vedenie účtov, fin. poradenstvo, elektronické preplácanie účtov a poskytovanie ďalších elektron. produktov a služieb ako sú elektronické peniaze.

Služby elektronického bankovníctva sú k dispozícii v aktívnej alebo pasívnej forme. Pasívne služby umožňujú získavať informácie všeobecného charakteru alebo konkrétne informácie o svojich účtoch – patria sem napr.: info o účte, prehľad transakcií, informačné služby, poskytovanie výpisov z účtu, poskytovanie sadzobníkov, atď.

Aktívne služby umožňujú disponovať prostriedkami na účtoch, realizovať platobné príkazy – patria sem napr.: prevody medzi účtami, online pôžičky, platenie na základe trvalých príkazov, , nákupy cudzích mien, atď.

Realizácia aktívnej služby elektronického bankovníctva je podmienená jednoznačnou identifikáciou klienta.

Základné formy elektronického bankovníctva:
Homebankig – využívanie bankových služieb z domáceho prostredia. Je založený na dátovej komunikácii medzi klientom a bankou prostredníctvom osobného počítača. Klient dostane prístupný kód v podobe alfanumerickej kombinácie alebo elektronického kľúča. Umožňuje vykonávanie aktívnych aj pasívnych operácií elektronického bankovníctva
Internetbanking – na vyššej kvalitatívnej úrovni ako homebanking. Rozlišujeme dva druhy:

1)  plnohodnotný – umožňuje prístup z ktoréhokoľvek počítača, vyžaduje iba vzájomnú autentizáciu klienta a banky
2)  neplnohodnotný – je viazaný na konkrétny počítač
WAP-banking – dátová komunikácia s bankou prostredníctvom mobilného telefónu
SIM Toolkit-banking – podmienené dohodou medzi bankou a operátorom mobilnej siete. Je potrebná špeciálna SIM karta s prístupom k bankovým službám
GSM-banking – založený na princípe komunikácie s bankou prostredníctvom SMS
Mail-banking – realizuje sa prostredníctvom verejnej komunikačnej siete Internet. Klient dostáva informácie na jeho e-mailovú adresu
Callbanking – služba elektronického bankovníctva, ktorá sa realizuje prostredníctvom telefónu s tónovou voľbou. Hlasové menu klienta naviguje a ten pomocou tónovej voľby na telefóne zadáva svoje voľby aktívnych a pasívnych produktov
TV-banking – realizuje sa pomocou televízneho prijímača s prípojkou na jednoduché menu, umožňuje získavať informácie poskytované bankou
Samoobslužné zóny – sú zariadenia prevádzkované bankou alebo špecializovanou inštitúciou. Prístup do samoobslužnej zóny umožňuje platná multifunkčná platobná karta

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.019 s.
Zavrieť reklamu