Čo je marketing?

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: nany7
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 15.01.2012
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 323 slov
Počet zobrazení: 11 284
Tlačení: 885
Uložení: 918
Čo je marketing?

3 pohľady:
 
1)  jazykový - market = trh, ing = súčasne prebiehajúca činnosť, riadenie trhu
2)  historický
podnikateľské koncepcie:
· výrobná – (1900 – rozvoj techniky, strojová výroba ) trh bol nenasýtený, dať zákazníkom jednoduché a lacné produkty ktoré uspokoja ich potreby
· výrobková – nie všetci chceli jednotný produkt ale mnohý žiadali kvalitnejší produkt ktorý by vyjadroval že ich požiadavky sú vyššie, kvalitu si ale určovali sami
· predajná – koncepcia ktorá vychádzala z možností firmy
- trh bol nenasýtený,
- vychádzalo z toho že produkt ktorý vyrábali a ktorý ľudia kupovali tak budú vyrábať ďalej,
- využívali marketingové nástroje
- cieľom bola maximalizácia zisku pomocou maximalizácie predaja
- predajom ale starostlivosť o zákazníka končí
· marketingová
- tam kde P=S, skôr prevažovala ponuka
- vychádza z trhu a zákazníkov = princíp marketingu
 
Marketingový mix – 4P (prize, product, place, promotion)
 
Cieľom marketingovej koncepcie je dosiahnuť zisk ale nie pomocou objemu predaja ale pomocou uspokojenia zákazníka.

· sociálna (eticko-marketingová)- napomáha riešeniu globálnych problémov (znečisťovanie, suroviny , choroby a pod.)
- riešením je napr. vyrábanie ekologických zariadení, recyklovateľné obaly a pod., firmy sponzorsky prispievajú,
 
3)  marketing je súhrn činností ktoré zabezpečujú aby sa dostal správny produkt správnemu spotrebiteľovi v správnom čase, na správne miesto v  správnej kvalite a za správnu cenu (dodatok – komunikácia)
 
správna kvalita
· trhová kvalita
· z pohľadu zákazníka - vnímaná (čiže aké parametre vyžaduje)
správna čas – nepriniesť nový model lyží v lete J
správna miesto – tam kde ho kupuje
správna cena – tá ktorú zákazník akceptuje
 
Def. č.2 – Marketing je časť procesu riadenia ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a v konečnej fáze uspokojenie potrieb a prianí zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom zabezpečujúcim splnenie cieľov podniku.
 
poznanie – ak chcem niečo riadiť musím predovšetkým poznať. (ex-post)
predvídanie – ovplyvňovanie- musím so zákazníkom komunikovať
 
Základné marketingové činnosti podniku:  
1)  plánovanie – je to analýza > stanovenie cieľov > stratégií > programov
2)  realizácia – musím si vytvoriť organizačnú. štruktúru a realizovať programy
kontrola – porovnávanie s plánovanými hodnotami a urobiť návrhy na korekciu

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.020 s.
Zavrieť reklamu