Marketing a logistika

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: maturanti
Typ práce: Referát
Dátum: 09.11.2012
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 270 slov
Počet zobrazení: 10 713
Tlačení: 799
Uložení: 909
Marketing a logistika
Marketing je súbor činností, ktoré sa zameriavajú na pohyb tovaru od výrobcu k spotrebiteľovi. Je to proces organizácie a riadenia. Marketing je teoretická a praktická disciplína, ktorá využíva znalosti ekonomiky, štatistiky, aplikovanej matematiky, ale aj psychol´goe a sociológie.
Základným cieľom marketingu je orientácia na zákazníka a uspokojovanie jeho potrieb s tvorbou primeraného zisku.  Predmetom marketingu je produkt, ktorý môže byť vo forme výrobku, služby, myšlienky, krajiny, osoby...
Marketingový mix zahŕňa4 P – produkt, cena /prize/, miesto /place/, reklama /promotion/.

Rozdiel medzi marketingom a logistikou je:
- cieľom marketingu je zabezpečiť dlhodobú rentabilitu firmy
- cieľom logistiky je minimalizovať náklady pri dosahovaní potrebnej úrovne zákazníckeho servisu.

Marketing z hľadiska vzťahu zamestnancov a zákazníkov delíme na:
a)  marketing vo výrobnej sfére (nie je priamy kontakt medzi zam. a zákz.)
b)  marketing vo sfére služieb (priamy kontakt medzi zam. a zákz.)
V rámci marketingových služieb rozlišujeme:
externý marketing

- interný marketing
- interaktívny marketing

Kritériá, kt. slúžia na posúdenie kvality služieb /zákazníckeho servisu/ sú:
-  prístupnosť
-  komunikácia, zdvorilosť
-  dôveryhodnosť
-  bezpečnosť
-  reálnosť
-  znalosť zákazníka ...
 
Zákaznícky servis
Má významnú úlohu pri udržiavaní spokojnosti zákazníka. Zákaznícky servis môžeme definovať ako meradlo hodnoty, ako dobre funguje logistický systém z hľadiska vytvárania úžitkovej hodnoty. Čo sa odohráva vo vnútri systému je zákazníkom ľahostajné pokiaľ sami nepociťujú pozitívne zmeny v službách. Zákaznícky servis prebieha medzi kupujúcim, predávajúcim a treťou stranou. Výsledkom tohto procesu je pridaná hodnota, kt. zvyšuje hodnotu výrobku abo služby.

Zákaznícky servis sa delí do 3 skupín:
- predpredajná zložka (kvality obchodných zástupcov, konzultácie nových výrobkov) – súvisí s politikou organizácie v oblasti servisu
- predajná zložka (frekvencia dodávok, urýchlenie dodávok, jednoduchosť objednávania, informácie o objednávkach, zastupiteľnosť produktov)
- popredajná zložka (presnosť faktúr, poškodenie produktov, kvalita obalov, inštalácia, záruka, náhradné diely)

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.017 s.
Zavrieť reklamu