Outsourcing
Autor: maturanti
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 10.11.2012
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 524 slov
Počet zobrazení: 5 554
Počet zobrazení: 5 554
Tlačení: 448
Uložení: 460
Uložení: 460
Outsourcing
Outsourcing – v preklade to znamená vonkajší/externý zdroj. Pri tejto činnsoti sa podnik rozhoduje, ktoré produkty/služby/činnosti sa „budú robiť doma, a ktoré kupovať z vonku“. Je to trend, ktorý sa využíva najmä v oblasti informačných technológií, ale aj v iných oblastiach priemyselných služieb.Pri OS ide o využívanie cudzích zdrojov na dosiahnutie vlastných cieľov spoločnosti. Spoločnosť v takomto prípade nemusí vynakladať prostriedky na obstaranie majetku a môže ho pri tom plnohodnotne využíavť. Porobne nemusí investovať do vzdelávania či udržania úrovne špecialistov, ale ich má k dispozícií podľa potreby. Všetky povinnosti, majetok a s ním spojené ekonomické riziká, ľudské zdroje a s nimi súvisiaca agenda – za všetko zodpovedá poskytovateľ OS služieb.
Na realizovanie OS vzťahov platia:
- konkurenčné dôvody
- vecné dôvody
- organizačné dôvody
- finančné dôvody
pri rozhodovaní o OS platia tieto odporúčnia:
• zhodnotiť či požadovanú službu sú schopní vykonať vlastní zamestnanci
• zhodnotiť kvalifikáciu interných zamestnancov
• rozhodnúť či subdodávateľ vykoná požadovanú službu kvalitnejšie/ lacnejšie/efektívnejšie
• zvážiť schopnosť skontrolovať kvalitu subdodávateľa
• porovnanť finančné náklady pri výkone služby vo vlastnej réžií a subdodávateľom
• rozhodnúť sa medzi výhodami a nevýhodami:
- zníženie mzdových a režijných nákladovao 20 až 40%
- zbavenie sa zodpovednosti za outsourcingovú oblať
- rast hospodárnosti a produktivity
- pravidelné a predvídateľné náklady
- úspora času a vyššia efektívnosť /podnik sa sústreduje na kľúčové činnosti/
- zývšenie úrovne log. služieb/zrýchlenie dodávok, zvýšenie dodacej spoľahlivosti, skrátenie dodacích lehôt, zmenšenie chýb v balení, expedícií.../
- zníženie personálnych nákladov a nákladov na šklenia
RIZIKÁ OUTSOURCINGU:
- závislosť od partnera /napr. v kvalite a spoľahlivosti/
- poskytovateľ nepozná podnik, jeho výrobky a služby
- problematická ochrana údajov
- strata imidžu /napr. zmena loga na dopr. prostriedku/
- strata kontroly nad OS oblasťou
- ťažké rozhodovanie o výmene partnera po dlhodobej spolupráci
- potreba rokovať s cudzími zamestnancami najmiesto so svojimi
Medzi zadávateľskou firmou a poskytovateľom logistických /outsourcingových služieb/ sú následné formy spolupráce:
1. FORMA
SYSTÉM 2PL (second-party logistics) – najčastejšie využívaný systém. Firma si objednáva služby u poskytovateľov zasielateľských, dopravných a skladovacích služieb.
2. FORMA
SYSTÉM 3PL (third-party logistics) – užšia forma prepojenia.
Poskytovateľ OS služieb preberá komplexnú realizáciu časti abo celého logistického reťazca a zabezpečuje jeho výsledok. Túto formu spolupráce využívajú najmä veľké podniky. Medzi spoločnosti poskytujúce služby na úrovni 3PL patria najlepší zasielatelia, ktorí poskytujú:
- individuálne prepravné služby
- skladové služby
- spájanie a rozdeľovanie zásielok
- celú distribúciu pre klienta
- podávanie info o zásielkách na ceste...
3. FORMA
SYSTÉM 4PL (fourth-party logistics) – najužšia forma spolupráce.
Poskytovateľ preberá komplexnú omptimalizáciu logistického reťazca. Poskytovateľ 4PL môže z poverenia klienta riadiť a koordinovať viac poskytovateľov systému 3PL, je oboznámený s komplexným logistickým know-how zákazníka a tak dochádza k dlhodobému partnerstvu (aliancií).
4. FORMA
SYSTÉM 5PL (fifth.party logistics) – využíva outsourcing pre celý dodávateľský reťazec rozšírený o e-business (elektronické podanie EDI).
Insourcing – v preklade znamená využívať vlastne / vnútorné zdroje. Jedná sa o presný opak /takže aj výhody a riziká tu budú otočené/ outsourcingu. Tu firma vie, ktoré služby bude vykonávať sama a má na to aj školených pracovníkov a špecialistov. Sú to tie činnosti, pri ktorých nevyužíva služby „niekoho z vonku“.
Komplexná logistická služba – predstavuje podrobnú analýzu potrieb zákazníka, návrh projektového riešenia, realizáciu projektu až po riadenie logistického reťazca poskytovateľom logistických služieb. Okrem týchto služieb treba plniť aj ďalšie očakávania zákazníka, teda informácie o termínoch dodania, o možných oneskoreniach a ich príčinách, o komplexnosti dodávok, o rýchlom vybavení reklamácií, vrátenie chybného tovaru, či o osobitných želaniach zákazníka.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Definícia slova outsourcing | Referát | 134 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#outsourcing #sluzby zasielatelov #ludske zdroje #logistická činnosť objednávanie #vratenie tovaru #OUTSOURCING A IMSOURCING #insourcing #chyby dodavateľských reťazcov #elektronický biznis #Outsorching #objednávanie tovaru #riziká informačných technológiíDopravná Logistika – študijné materiály
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Slovné druhy a ich využitie (Morfológia) | 365 slov | |
Podstatné mená | 754 slov | |
Prídavné mená | 515 slov | |
Predložky | 563 slov | |
Spojky | 493 slov | |
Citoslovcia | 242 slov | |
Zámená | 773 slov | |
Číslovky | 398 slov | |
Slovesá | 629 slov | |
Príslovky | 433 slov | |
Vývoj logistiky | 502 slov | |
Zásobovacia a výrobná logistika | 337 slov | |
Distribučná logistika | 413 slov | |
Manažment a logistika | 540 slov | |
Marketing a logistika | 270 slov | |
Dopravná logistika | 514 slov | |
Logistický systém a logistický reťazec | 233 slov | |
Čiarové kódy | 1 063 slov | |
Informačné systémy | 421 slov | |
Obalová logistika | 461 slov | |
Elektronická výmena dát | 464 slov | |
Skladovanie | 428 slov | |
Logistické technológie | 812 slov | |
Logistický Controlling | 382 slov | |
Outsourcing | 524 slov | |
Optimalizácia v logistike | 346 slov | |
Formovanie obchodného kontraktu | 840 slov |
Odporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.020 s.