Fakty o bicích

Prírodné vedy » Fyzika

Autor: ivana123
Typ práce: Referát
Dátum: 28.01.2014
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 426 slov
Počet zobrazení: 2 614
Tlačení: 281
Uložení: 326
Fakty o bicích
1. Interval ladenia medzi bubnami je dôležitejší ako si uvedomujeme a rozmer je kľúč k dosiahnutiu rovnakej rezonancie tónu (intervalu) medzi bubnami. Priemer bubnu má väčší vplyv na ladenie ako hĺbka korpusu.
2. Aj veľmi malé povolenie/utiahnutie jednej ladiacej skrutky môže mať výraznejší vplyv na výšku tónu, najmä pri použití silného, tuhého ráfiku (liate ráfiky – diecast). Pritiahnutím ladiacich skrutiek na rezonančnej strane je potom viac náchylné na zvýšenie tónu než na hracej strane.
3. Zvuk a naladenie, ktoré funguje v malom priestore nebude vhodné pro veľké priestory. Súprava bude znieť inak nazvučená a inak po odňatí mikrofónov. Veľmi rezonujúca sada sa stane pre zvukára nočnou morou. Taký zvuk vo veľkom priestore alebo pri nahrávaní bude mať za následok nejasný zvuk, spôsobený prezneným a oneskoreným odrazom zvuku zmiešaným s ostatnými nástrojmi. Pre hranie na veľkých priestoroch s  kompletným ozvučením všetkých nástrojov je typické použitie dvojitých blán, pretože sú tlmenejšie a kontrolovanejšie. Veľký priestor tiež môže vyžadovať mierne zjednodušenie hraného sprievodu, pretože poslucháči v ňom  nepočujú toľko detailov.
4. Správne použitie mikrofónov je ovplyvnené ich umiestnením, už malá zmena polohy má za následok obrovský zvukový rozdiel. Napríklad umiestnenie mikrofónu blízko kraja bubnu prinesie vysoko ladené preznenie, ale presun viacej do stredu bubnu toto dramaticky redukuje.
5. Každý bubon znie inak, ak ho počúvame z rôznej vzdialenosti. Čo môže znieť dobre bubeníkovi pri hraní, môže znieť príšerne poslucháčom. Je dôležité poodstúpiť  a vypočuť si súpravu z rôznych miest a vzdialeností a taktiež pri hre ostatných nástrojov. Je teda ideálne prizvať si nejakého bubeníckeho kolegu. Vyššie ladenie súpravy je prieraznejšie než ladenie nižšie.
6. Zvuk, ktorý počujeme doma z CD, nieje  to ako bubon skutočne znie. To čo počujeme je pri nahrávaní pozmenený zvuk podľa priania producenta alebo umelca, tak aby pasoval do celkového zvuku nahrávky. Ťažko tak dosiahnete podobný zvuk súpravy ako má váš bubenícky idol na vašej obľúbenej platni bez použitia elektroniky.
7. Tieto metódy ladenia fungujú na všetkých bubnoch.
8. Lacnejšie nemusí znamenať horšie, v niektorých prípadoch to môže byť lepšie k dosiahnutiu požadovaného výsledného zvuku. Napríklad brezové alebo bukové korpusy s ohýbanými ráfikmi, ktoré sú lacnejšie ako korpusy javorové s liatymi ráfikmi, môžu poskytovať lepší pocit z hry a prieraznejší zvuk, potrebný na rytmyčáku.
9. Ventilačný otvor v korpuse má nepatrný efekt na zvuk. Ventilační otvor dovoľuje korpusu dýchať, vyrovnávať atmosférické zmeny a eliminovať vnútornú (v dreve obsiahnutú) vlhkosť, ak používame obidve blany. To je typický problém pri prechode zo studeného prostredia do teplého – asi ako rosiace sa okno.
10. Počiatočne prehnané napnutie blán na všetkých bubnoch – volá sa to sadnutie a je to jeden z najdôležitejších a najčastejšie opomenutých krokov k získaniu dobrého a hutného zvuku bubnu.

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Kľúčové slová

Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:

#REZONACIA ZVUKU #bicie


Odporúčame

Prírodné vedy » Fyzika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.022 s.
Zavrieť reklamu