Služby poskytované CK
Autor: maturanti
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 06.01.2013
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 779 slov
Počet zobrazení: 8 823
Počet zobrazení: 8 823
Tlačení: 585
Uložení: 627
Uložení: 627
SLUŽBY POSKYTOVANÉ CK
KLASIFIKÁCIA SLUŽIEB CK PODĽA ROZNYCH HĽADÍSK:
- sprostredkovateľské (nakúpené od iných dodávateľov)
- vlastné (organizovanie zájazdov a pobytov)
- platené (zdrojom na ich úhradu je ich cena)
- neplatené (pokrývajú sa z výnosov platených služieb alebo z iných zdrojov, napr. darov od sponzorov, z rozpočtu obce a pod.)
KLASIFIKÁCIA SLUŽIEB Z VECNÉHO HĽADISKA:
- poskytovanie informácií, mapy, spomienkové predmety,
- rezervovanie miest v dopravných prostriedkoch,
- zabezpečovanie tuzemských a zahraničných cenín,
- zabezpečenie ubytovacích služieb,
- zabezpečenie a organizovanie zájazdov,
- zabezpečenie a predaj kúpeľných a liečebných pobytov,
- zabezpečenie stravovacích služieb,
- poistenie v CR,
- zmenárenské služby,
- služby spojené s vydávaním dokladov do zahraničia – víza,
- animačné služby
ZÁKLADNÉ SLUŽBY:
- ubytovanie,
- stravovacie,
- doprava
DOPLNKOVÉ SLUŽBY:
- obchodné – maloobchod, prípadne ambulantný predaj,
- športovo-rekreačné – univerzálneho charakteru
- podmienené prírodnými podmienkami
- špecializované
- spoločensko-kultúrne – divadlá, kiná, festivaly
- kúpeľno-liečebné – základné kúpeľné služby, procedúry, lekárska starostlivosť
- zmenárenské – nákup a predaj devízových prostriedkov
- komunálne – verejné osvetlenie, úprava sadov, parkov
- sprostredkovateľské – činnosť dodávateľských podnikov
- tlmočníckej, prekladateľské – pre zahraničný CR
- horská služba – horské, vysokohorské strediská
„balík služieb“ – zabezpečuje ho CK podľa požiadaviek zákazníka
- zájazd alebo pobyt zahŕňa kombináciu minimálne dvoch z nasledujúcich služieb :
o preprava,
o ubytovanie,
o stravovanie,
o iné služby CR
TVORBA CENY PRODUKTU
- tvorba cien zájazdov a pobytov berie do úvahy náklady na nakupované služby od iných dodávateľov a kalkuláciu vlastných nákladov,
- DPH sa v CR uplatňuje v rámci platných predpisov,
- zvýšenie ceny, ktorá je v katalógu je možné iba v špecifických prípadoch (výrazný a dlhodobý pohyb cien pohonných látok, zmena kurzu v priemere o viac ako 5 % voči zúčtovacej mene,
- podľa Občianskeho zákonníka tak môže CK urobiť najneskôr 21 dní pred začatím zájazdu
V CR sa uplatňuje zvyčajne dvojstupňová kalkulácia, a to:
• predbežná kalkulácia,
• výsledná kalkulácia
Tieto kalkulácie musia byť obsahovo a formálne porovnateľné. Vo vzťahu k zákazníkovi ide o tzv. predbežné a pevné ceny.
Predbežná cena – určuje sa pri zájazdoch, pri ktorých nie je vopred známa výška všetkých nákladov,
- neobsahujú riziko neobsadenia,
- konečná cena sa stanoví a základe skutočne vzniknutých nákladov.
Pevná cena – stanovuje sa pri zájazdoch s pevným termínom realizácie,
- je zväčša vyššia, pretože musí obsahovať tzv. riziko neobsadenia zájazdu
KALKULÁCIA – je výsledok kalkulovania, ktorý vyjadruje výšku nákladov podľa napr. kalkulačného vzorca.
Predbežná kalkulácia – vzťahuje sa na budúce výkony,
- ich podstatou je, že vhodnými postupmi určujú rozsah spotreby výrobných
faktorov na kalkulačnú jednotku.
Druhy predbežnej kalkulácie:
· rozpočtová – pomáha hodnotiť predpokladanú efektívnosť z dlhodobej perspektívy podniku CR,
· plánová – vychádza z priemerných vlastných nákladov, kt. majú priamu väzbu na ročný plán firmy,
· operatívna – stanovenie nákladov, výkonov, prác a služieb na operatívne riadenie služieb, na zostavovanie vnútropodnikových rozpočtov a na vedenie účtovníctva.
Výsledná kalkulácia – umožňuje zistiť vlastné náklady na kalkulačnú jednotku,
- vzťahuje sa na už realizované výkony,
- čerpá podklady z účtovníctva a slúži na overovanie správnosti cenovej tvorby
KALKULOVANIE – činnosť, kt. umožňuje zistiť plánované alebo skutočné náklady na kalkulačnú
jednotku,
- na túto činnosť využívajú rôzne metódy
KALKULAČNÝ SYSTÉM – zahŕňa metodológiu a metodiku zostavovania kalkulácií a spôsoby ich využívania.
ZÁKLADNÉ PRÁVA KLIENTA PRI REKLAMOVANÍ SLUŽIEB
právo na poskytnutie služieb v dohodnutom rozsahu a kvalite,
právo na ochranu osobných údajov, ktoré poskytol CK v súvislosti so zájazdom,
právo na dodatočné informácie, ktoré neboli uvedené v katalógu,
právo reklamovať neposkytnutie služby v dohodnutej kvalite a rozsahu,
právo kedykoľvek zrušiť svoju účasť pri dodržaní stornovacích podmienok
POSTUP PRI REKLAMÁCII
- ak sa klient cíti na dovolenke poškodený (ubytovanie, strava, doplnkové služby), mal by bezodkladne požiadať o nápravu chyby povereného zástupcu,
- ten urobí písomný záznam, kt. obsahuje dôvod sťažnosti, dátum, podpis povereného zástupcu CK a klienta,
- klient môže uplatniť svoju sťažnosť aj po návrate z dovolenky, a to do 3 mesiacov od skončenia dovolenky,
- je potrebné doložiť písomný záznam o sťažnosti vyhotovený zástupcom CK v mieste pobytu na dovolenke,
- vybavovanie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní,
- ak CK reklamáciu neuzná, môže sa klient na základe žaloby obrátiť na súd a reklamačné konanie rozhodne súd.
ANIMÁCIA – je súčasťou dodávateľských služieb a súčasťou komplexného produktu CK,
- patrí k doplnkovým službám,
- na plánovanie animačných aktivít sú potrebné potreby návštevníkov CR napr. potreby pohybu, súťaženia, komunikácie, zábavy, tvorivej sebarealizácie
Cieľom je tvorivé trávenie voľného času a zároveň vytváranie vzťahov medzi ľuďmi.
ROZDELENIE ANIMAČNÝCH AKTIVÍT:
• pohybové, športové,
• spoločenské, zábavné,
• tvorivé,
• vzdelávacie, poznávacie, objavovacie,
• dobrodružné,
• meditatívne
SPRACOVANIE PROGRAMU ANIMÁCIE:
1. názov programu, zameranie programu, odbor animácie
2. charakteristika, organizácia, očakávané účinky (improvizácia, plán)
3. účastníci (vek, počet, pohlavie)
4. zaujímavosti, špecifiká
5. čas na prípravu, dĺžka trvania, limity,
6. miesto konania – vonku, vnútri, možné komplikácie
7. informácie –kto, kde, ako
8. príprava materiálneho, personálneho a ekonomického zabezpečenia
9. alternatívy (počet účastníkov, počasie, iné činitele nedodanie materiálu)
10. účinky, čo sledujeme, čo očakávame
KLASIFIKÁCIA SLUŽIEB CK PODĽA ROZNYCH HĽADÍSK:
- sprostredkovateľské (nakúpené od iných dodávateľov)
- vlastné (organizovanie zájazdov a pobytov)
- platené (zdrojom na ich úhradu je ich cena)
- neplatené (pokrývajú sa z výnosov platených služieb alebo z iných zdrojov, napr. darov od sponzorov, z rozpočtu obce a pod.)
KLASIFIKÁCIA SLUŽIEB Z VECNÉHO HĽADISKA:
- poskytovanie informácií, mapy, spomienkové predmety,
- rezervovanie miest v dopravných prostriedkoch,
- zabezpečovanie tuzemských a zahraničných cenín,
- zabezpečenie ubytovacích služieb,
- zabezpečenie a organizovanie zájazdov,
- zabezpečenie a predaj kúpeľných a liečebných pobytov,
- zabezpečenie stravovacích služieb,
- poistenie v CR,
- zmenárenské služby,
- služby spojené s vydávaním dokladov do zahraničia – víza,
- animačné služby
ZÁKLADNÉ SLUŽBY:
- ubytovanie,
- stravovacie,
- doprava
- obchodné – maloobchod, prípadne ambulantný predaj,
- športovo-rekreačné – univerzálneho charakteru
- podmienené prírodnými podmienkami
- špecializované
- spoločensko-kultúrne – divadlá, kiná, festivaly
- kúpeľno-liečebné – základné kúpeľné služby, procedúry, lekárska starostlivosť
- zmenárenské – nákup a predaj devízových prostriedkov
- komunálne – verejné osvetlenie, úprava sadov, parkov
- sprostredkovateľské – činnosť dodávateľských podnikov
- tlmočníckej, prekladateľské – pre zahraničný CR
- horská služba – horské, vysokohorské strediská
„balík služieb“ – zabezpečuje ho CK podľa požiadaviek zákazníka
- zájazd alebo pobyt zahŕňa kombináciu minimálne dvoch z nasledujúcich služieb :
o preprava,
o ubytovanie,
o stravovanie,
o iné služby CR
TVORBA CENY PRODUKTU
- tvorba cien zájazdov a pobytov berie do úvahy náklady na nakupované služby od iných dodávateľov a kalkuláciu vlastných nákladov,
- DPH sa v CR uplatňuje v rámci platných predpisov,
- zvýšenie ceny, ktorá je v katalógu je možné iba v špecifických prípadoch (výrazný a dlhodobý pohyb cien pohonných látok, zmena kurzu v priemere o viac ako 5 % voči zúčtovacej mene,
- podľa Občianskeho zákonníka tak môže CK urobiť najneskôr 21 dní pred začatím zájazdu
V CR sa uplatňuje zvyčajne dvojstupňová kalkulácia, a to:
• predbežná kalkulácia,
• výsledná kalkulácia
Tieto kalkulácie musia byť obsahovo a formálne porovnateľné. Vo vzťahu k zákazníkovi ide o tzv. predbežné a pevné ceny.
Predbežná cena – určuje sa pri zájazdoch, pri ktorých nie je vopred známa výška všetkých nákladov,
- neobsahujú riziko neobsadenia,
- konečná cena sa stanoví a základe skutočne vzniknutých nákladov.
Pevná cena – stanovuje sa pri zájazdoch s pevným termínom realizácie,
- je zväčša vyššia, pretože musí obsahovať tzv. riziko neobsadenia zájazdu
KALKULÁCIA – je výsledok kalkulovania, ktorý vyjadruje výšku nákladov podľa napr. kalkulačného vzorca.
Predbežná kalkulácia – vzťahuje sa na budúce výkony,
- ich podstatou je, že vhodnými postupmi určujú rozsah spotreby výrobných
faktorov na kalkulačnú jednotku.
Druhy predbežnej kalkulácie:
· rozpočtová – pomáha hodnotiť predpokladanú efektívnosť z dlhodobej perspektívy podniku CR,
· plánová – vychádza z priemerných vlastných nákladov, kt. majú priamu väzbu na ročný plán firmy,
· operatívna – stanovenie nákladov, výkonov, prác a služieb na operatívne riadenie služieb, na zostavovanie vnútropodnikových rozpočtov a na vedenie účtovníctva.
Výsledná kalkulácia – umožňuje zistiť vlastné náklady na kalkulačnú jednotku,
- vzťahuje sa na už realizované výkony,
- čerpá podklady z účtovníctva a slúži na overovanie správnosti cenovej tvorby
KALKULOVANIE – činnosť, kt. umožňuje zistiť plánované alebo skutočné náklady na kalkulačnú
jednotku,
- na túto činnosť využívajú rôzne metódy
KALKULAČNÝ SYSTÉM – zahŕňa metodológiu a metodiku zostavovania kalkulácií a spôsoby ich využívania.
ZÁKLADNÉ PRÁVA KLIENTA PRI REKLAMOVANÍ SLUŽIEB
právo na poskytnutie služieb v dohodnutom rozsahu a kvalite,
právo na ochranu osobných údajov, ktoré poskytol CK v súvislosti so zájazdom,
právo na dodatočné informácie, ktoré neboli uvedené v katalógu,
právo reklamovať neposkytnutie služby v dohodnutej kvalite a rozsahu,
právo kedykoľvek zrušiť svoju účasť pri dodržaní stornovacích podmienok
POSTUP PRI REKLAMÁCII
- ak sa klient cíti na dovolenke poškodený (ubytovanie, strava, doplnkové služby), mal by bezodkladne požiadať o nápravu chyby povereného zástupcu,
- ten urobí písomný záznam, kt. obsahuje dôvod sťažnosti, dátum, podpis povereného zástupcu CK a klienta,
- klient môže uplatniť svoju sťažnosť aj po návrate z dovolenky, a to do 3 mesiacov od skončenia dovolenky,
- je potrebné doložiť písomný záznam o sťažnosti vyhotovený zástupcom CK v mieste pobytu na dovolenke,
- vybavovanie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní,
- ak CK reklamáciu neuzná, môže sa klient na základe žaloby obrátiť na súd a reklamačné konanie rozhodne súd.
ANIMÁCIA – je súčasťou dodávateľských služieb a súčasťou komplexného produktu CK,
- patrí k doplnkovým službám,
- na plánovanie animačných aktivít sú potrebné potreby návštevníkov CR napr. potreby pohybu, súťaženia, komunikácie, zábavy, tvorivej sebarealizácie
Cieľom je tvorivé trávenie voľného času a zároveň vytváranie vzťahov medzi ľuďmi.
ROZDELENIE ANIMAČNÝCH AKTIVÍT:
• pohybové, športové,
• spoločenské, zábavné,
• tvorivé,
• vzdelávacie, poznávacie, objavovacie,
• dobrodružné,
• meditatívne
SPRACOVANIE PROGRAMU ANIMÁCIE:
1. názov programu, zameranie programu, odbor animácie
2. charakteristika, organizácia, očakávané účinky (improvizácia, plán)
3. účastníci (vek, počet, pohlavie)
4. zaujímavosti, špecifiká
5. čas na prípravu, dĺžka trvania, limity,
6. miesto konania – vonku, vnútri, možné komplikácie
7. informácie –kto, kde, ako
8. príprava materiálneho, personálneho a ekonomického zabezpečenia
9. alternatívy (počet účastníkov, počasie, iné činitele nedodanie materiálu)
10. účinky, čo sledujeme, čo očakávame
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Špecifické služby CK | Referát | 1 334 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#CR a kalkulácia zájazdu #sťažnosť - po anglicky 7 #tvorba ceny zájazdu #kalkulácia zájazdu #staznost v anglictine #kúpeľné služby #Kalkulácia nákladov v cestovnom ruchu #sluzby cr platene neplatene #Cestovne kancelárie #animačný program #zalozenie cestovnej kancelarie #referat- dovolenka v zahraničí #kategorizácia cestovných kancelarii #sluzby v cr #činnsti cestovných kancelárii #Produkt cestovnej kancelárie #ubytovacie sluzby #doplnkové služby #charakteristika zájazdu #animáciaTeória cestovného ruchu
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Cestovné kancelárie a dopravné služby | 1 137 slov | |
Zájazdy - cestovný ruch | 561 slov | |
Špecifické služby CK | 1 334 slov | |
Ubytovacie služby | 220 slov | |
Stravovacie služby | 388 slov | |
Poistenie v CR | 389 slov | |
Platobný styk v CR | 615 slov | |
Medzinárodné preukazy na zľavy | 206 slov | |
Služby pasových a colných orgánov | 297 slov | |
Sprievodcovské služby | 407 slov | |
Služby poskytované CK | 779 slov |
Diskusia: Služby poskytované CK
Pridať nový komentárVygenerované za 0.028 s.