Informácia a komunikácia
Autor: sp-prace (16)
Typ práce: Učebné poznámky
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 27.12.2007
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 344 slov
Počet zobrazení: 13 692
Počet zobrazení: 13 692
Tlačení: 1 211
Uložení: 1 137
Uložení: 1 137
Informácia
Základné údaje informácie sú odpovede na otázky čo?, kde?, kedy?, kto? a prípadne aj prečo? a ako?.
Administratívny štýl a jeho útvary
Vyjadrovanie v informačných útvaroch je stručné, presné, vecné – vystihuje podstatu veci. Ďalším dôležitým znakom je ich prehľadnosť, preto majú ustálenú formu. Musia byť čitateľné, preto sa píšu na stroji alebo krasopisne rukou.
FORMY: Splnomocnenie, Reklamácia.
Komunikácia
Komunikácia je výmena informácií medzi podávateľom a prijímateľom v istej komunikatívnej situácii, Proces utvorenia jednej výpovede sa rozčleňuje na tri fázy: pozorovanie objektívnej skutočnosti, formovanie psychického obsahu, výber jazykových prostriedkov na jeho vyjadrenie. Komunikáciu však môže znehodnotiť nízka intenzita hlasu, neprimerané tempo reči, zlá výslovnosť; v písomnej forme nečitateľné písmo, neprehľadnosť, neúplnosť alebo nepresnosť údajov.
V spoločenskom styku, v rečovej komunikácii okrem presného a vecného štylizovania treba uplatňovať aj zásady zdvorilého spoločenského správania – rečovú etiketu, ktorou kladne ovplyvňujeme partnerov komunikácie.
Anketa
Anketa je spôsob zisťovania verejnej mienky formou odpovedí na určité otázky.
Test
Test je skúška (zväčša písomná), pomocou ktorej sa rýchlo (podľa šablóny) zisťuje porozumenie pojmov a ich vzájomných vzťahov alebo úroveň schopnosti vykonávať nejakú činnosť.
Jazyk v kolektívnom styku
Správa o činnosti (referát)
Hlavnou časťou programu schôdzok, konferencií a zjazdov bývajú referáty. Na vedeckých konferenciách a seminároch sa prednášajú odborné referáty. Ak ide o širokú problematiku, bývajú okrem hlavného referátu aj koreferáty, ktoré sa zaoberajú podrobnejšie niektorým čiastkovým problémom. Funkciou referátu je informovať a referovať, kompozícia je jednoduchá a prehľadná a štylizácia vecná a oficiálna.
Diskusia
Cieľom diskusie je výmena názorov na daný problém. Je to usmerňovaný rozhovor, ktorý má určité pravidlá:
vedúci, predseda
1. otvorí diskusiu, uvedie problém,
2. usmerňuje diskusiu, aby neodbočovala od zásadných problémov,
3. upozorňuje na dôležité otázky, o ktorých sa ešte nehovorilo,
4. nabáda do diskusie, ak viazne,
5. zhrnie, zhodnotí diskusiu, poďakuje diskutujúcim,
6. formuluje uznesenie alebo návrhy uznesení.
Diskusný príspevok
Vlastný názor alebo návrh vyjadrujú účastníci diskusie diskusným príspevkom. Skladá sa z dvoch častí:
1. nadviazanie (súhlasné alebo nesúhlasné) na niektorí predchádzajúci diskusný príspevok, referát alebo na prednesený problém;
2. stručné a vecné vyjadrenie vlastného názoru.
Zápisnica
Zápisnica je dôležitý dokument o priebehu schôdzky a diskusie. Umožňuje systematickú kontrolu práce a plnenia úloh.
FORMA.
Zápis
Krátka zápisnica.
Protokol
Je obšírnejší, podrobnejší než zápisnica, obsahuje viac dokladov, materiálu. Používa sa pri oficiálnych rokovaniach a súdnych procesoch.
Základné údaje informácie sú odpovede na otázky čo?, kde?, kedy?, kto? a prípadne aj prečo? a ako?.
Administratívny štýl a jeho útvary
Vyjadrovanie v informačných útvaroch je stručné, presné, vecné – vystihuje podstatu veci. Ďalším dôležitým znakom je ich prehľadnosť, preto majú ustálenú formu. Musia byť čitateľné, preto sa píšu na stroji alebo krasopisne rukou.
FORMY: Splnomocnenie, Reklamácia.
Komunikácia
Komunikácia je výmena informácií medzi podávateľom a prijímateľom v istej komunikatívnej situácii, Proces utvorenia jednej výpovede sa rozčleňuje na tri fázy: pozorovanie objektívnej skutočnosti, formovanie psychického obsahu, výber jazykových prostriedkov na jeho vyjadrenie. Komunikáciu však môže znehodnotiť nízka intenzita hlasu, neprimerané tempo reči, zlá výslovnosť; v písomnej forme nečitateľné písmo, neprehľadnosť, neúplnosť alebo nepresnosť údajov.
V spoločenskom styku, v rečovej komunikácii okrem presného a vecného štylizovania treba uplatňovať aj zásady zdvorilého spoločenského správania – rečovú etiketu, ktorou kladne ovplyvňujeme partnerov komunikácie.
Anketa je spôsob zisťovania verejnej mienky formou odpovedí na určité otázky.
Test
Test je skúška (zväčša písomná), pomocou ktorej sa rýchlo (podľa šablóny) zisťuje porozumenie pojmov a ich vzájomných vzťahov alebo úroveň schopnosti vykonávať nejakú činnosť.
Jazyk v kolektívnom styku
Správa o činnosti (referát)
Hlavnou časťou programu schôdzok, konferencií a zjazdov bývajú referáty. Na vedeckých konferenciách a seminároch sa prednášajú odborné referáty. Ak ide o širokú problematiku, bývajú okrem hlavného referátu aj koreferáty, ktoré sa zaoberajú podrobnejšie niektorým čiastkovým problémom. Funkciou referátu je informovať a referovať, kompozícia je jednoduchá a prehľadná a štylizácia vecná a oficiálna.
Diskusia
Cieľom diskusie je výmena názorov na daný problém. Je to usmerňovaný rozhovor, ktorý má určité pravidlá:
vedúci, predseda
1. otvorí diskusiu, uvedie problém,
2. usmerňuje diskusiu, aby neodbočovala od zásadných problémov,
3. upozorňuje na dôležité otázky, o ktorých sa ešte nehovorilo,
4. nabáda do diskusie, ak viazne,
5. zhrnie, zhodnotí diskusiu, poďakuje diskutujúcim,
6. formuluje uznesenie alebo návrhy uznesení.
Diskusný príspevok
Vlastný názor alebo návrh vyjadrujú účastníci diskusie diskusným príspevkom. Skladá sa z dvoch častí:
1. nadviazanie (súhlasné alebo nesúhlasné) na niektorí predchádzajúci diskusný príspevok, referát alebo na prednesený problém;
2. stručné a vecné vyjadrenie vlastného názoru.
Zápisnica
Zápisnica je dôležitý dokument o priebehu schôdzky a diskusie. Umožňuje systematickú kontrolu práce a plnenia úloh.
FORMA.
Zápis
Krátka zápisnica.
Protokol
Je obšírnejší, podrobnejší než zápisnica, obsahuje viac dokladov, materiálu. Používa sa pri oficiálnych rokovaniach a súdnych procesoch.
Zdroj: Martin Slota
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Jazyková komunikácia a kultúra vyjadrovania | Ostatné | 472 slov | |
Jazyková komunikácia | Referát | 966 slov | |
Jazyková komunikácia a jej druhy | Maturita | 892 slov | |
Komunikácia - maturitná téma | Referát | 459 slov | |
Komunikácia, druhy komunikácie, komunikačný reťazec | Ostatné | 385 slov | |
Komunikácia | Maturita | 473 slov | |
Komunikácia a jej druhy | Referát | 619 slov | |
Bežná a oficiálná komunikácia | Referát | 409 slov | |
Jazyková komunikácia | Referát | 1 123 slov | |
Jazyková komunikácia | Ostatné | 200 slov | |
Charakterizujte jazykovú komunikáciu | Ostatné | 187 slov | |
Charakterizujte jazyk v súkromnej a verejnej komunikácii | Ostatné | 346 slov | |
Hovorový štýl a bežná komunikácia | Ostatné | 232 slov | |
Jazyková komunikácia, komunikačný reťazec | Maturita | 530 slov | |
Komunikácia a učenie sa | Ostatné | 1 259 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#informácia #spoločenské zásady jazykovej komunikácie. #komunikacia #kondolencia podakovanie #zasady spravnej komunikacie #spoločenské zásady jazykovej komunikácie #Informácia a komunikácia #komunikacia a jeho formy rusky jazyk #čo je zápisnica #zápis a zápisnica #zápisnica, zápis, protokol #sprava referovanie o cinnosti #diskusný príspevok komunikácia #6.Jazyková komunikácia a jej druhy. #zápisnica #správa o činnosti administratívny referat #oficiálna komunikácia #kompozícia zápisnice #Jazyková komunikácia #rečová etiketaDiskusia: Informácia a komunikácia
Pridať nový komentárVygenerované za 0.019 s.