Non profit marketing
Autor: tinuska55
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 11.10.2015
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 553 slov
Počet zobrazení: 3 099
Počet zobrazení: 3 099
Tlačení: 212
Uložení: 206
Uložení: 206
29. Aktuálne oblasti uplatnenia marketingu – non profit marketing.
Marketing neziskových organizácií a jeho špecifiká. Podstata a základné odlišnosti marketingu neziskových organizácií.Marketing v neziskových organizáciách (NO) sa najčastejšie chápe ako:
- uskutočňovanie vybraných mrk. aktivít v určitej postupnosti, najčastejšie sú to reklama, public relation, výskum trhu
- stratégia presadzovaná top manažmentom
- orientácia celej organizácie na potreby zákazníka
Zák. musí mať v mrk. koncepcii organizácii verejného sektora a to aj neziskového charakteru dominantné postavenie, pretože on rozhoduje o tom či bude akceptovať ponúkané produkty (rozhodne o tom, či majú produkty pre neho úžitok)
Základné odlišnosti marketingu NO:
• špecifická podstata produktu – jeho nemateriálny charakter
• väčšia zainteresovanosť zák., užívateľov produktu na procese produkcie
• ľudia ako súčasť produktu
• problémy pri udržiavaní štandardov kontroly kvality
• relatívna dôležitosť faktora času
Rozdiely vyplývajúce z prostredia:
• rozdielne (úzke) chápanie marketingu
• nedostatočné ocenenie mrk. zručností
• rozdielna organizačná štruktúra
• relatívny nedostatok údajov o konkurencii
• problémy pri určovaní nákladov
• špeciálne požiadavky a prílžitosti pre mrk. manažérov
Ďalšie osobitosti pri uplatňovaní princípov marketingu v riadení:
a) osobitosti v implementácii mrk. programu – nutnosť alebo potreba NO smerovať svoje mrk. aktivity na dve skupiny cieľového segmentu, sponzorov a zákazníkov. Neziskový marketing sa orientuje na dva trhy, čo si vyaduje vytvorenie dvoch odlišných stratégii: Prvá je zameraná dozadu na sponzorov, ktorí postupujú NO peňažné, pracovné i materiálne zdroje na jej činnosť (základnou úlohou marketingu v tejto oblasti je získanie zdrojov). Druhá stratégia je zameraná dopredu, to je na zák., spotrebiteľov, ktorými sú v školskej sfére špecifickí spotrebitelia – žiaci, študenti, rodičia,...
Cieľom implementácie marketingu v NO je úspešne slúžiť svojim sponzorom a zákazníkom, maximaliizovať celkovú efektívnosť pri dosahovaní verejnoprospešných cieľov.
b) osobitosti v postojoch manažmentu NO v marketingu – každá organizácia aj NO musia identifikovať svoje ciele, naplánovať príslušné stratégie, efektívne ich realizovať a dosiahnuté výsledky porovnať s pôvodnými
cieľmi. Z týchto dôvodov prenikla do sféry NO potreba finančného, personálneho i strategického manažmentu.
Aj keď majú NO svoje vlastné charakteristiky a špecifiká, aplikácia mrk. princípov znamená zlepšenie a hlavne zefektívnenie práce manažmentu týchto organizácii
Marketing organizácii – súbor činností zameraných na vytvorenie alebo zmenu postojov a správania sa cieľového trhu k organizácii. Podnikateľské subjekty sponzorujú PR alebo reklamné kampane, aby zlepšili svoj imidž. NO (kostoly, dobročinné spolky,..) využívajú marketing , aby získali prostriedky, či pritiahli nových členov.
Marketing osôb – činnosti zamerané na vytvorenie, udržanie a zmenu postojov či správania sa k určitým ľuďom.
Politici, umelci, športovci používajú marketing, aby podporili svoju kariér a zvýšili príjmy. Proces tohto marketingu je podobný ako pri výrobkoch a službách. Začína prieskumom, analýzami zameranými na odhalenie potrieb a želaní spotrebiteľa. Potom začína vývoj produktu (zhodnotenie skutočných vlastností osoby a jej imidž a transformácia osoby, aby lepšie vyhovovala potrebám a očakávaniam trhu). Mrk. manažér spracuje programy na ocenenie, podporu a dodávku celebity.
Marketing lokality – činnosti zamerané na vytvorenie, udržanie alebo zmenu postojov či správania sa k určitým lokalitám.
Marketing myšlienok – predmetom predaja sú samotné myšlienky
Sociálny marketing - sociálne idei (zdravotnícke protifajčiarske kampane, kampane proti alkoholizmu, užívaniu drog,...) Ide o navrhovanie, implementáciu a kontrolu programov ktorých cieľom je zvýšiť mieru prijatia sociálnych ideí, problémov alebo praxe v cieľovej skupine. Manažéri môžu chcieť zmeniť správanie, alebo zmeniť základný postoj.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Priamy marketing | Referát | 1 187 slov | |
Marketing služieb | Referát | 893 slov | |
Marketing v obchode | Referát | 1 154 slov | |
Marketing v cestovnom ruchu | Referát | 1 970 slov | |
Marketing | Učebné poznámky | 7 836 slov | |
Marketing v hotelierstve | Referát | 1 181 slov | |
Nový pohľad na spoločensko-ekonomickú podstatu marketingu v meniacom sa konkurenčnom prostredí | Referát | 603 slov | |
Medzinárodný marketing | Ostatné | 1 651 slov | |
Regionálny marketing | Referát | 4 951 slov | |
Medzinárodný marketing a medzinárodný obchod | Referát | 1 114 slov | |
Podstata teórie marketingu vzťahov so zákazníkmi | Referát | 1 436 slov | |
Medzinárodný marketing a medzinárodný obchod | Referát | 392 slov | |
Databázový marketing | Referát | 725 slov | |
Podstata marketingu a základné koncepcie marketingu | Učebné poznámky | 716 slov | |
32. Podstata marketingu a základné koncepcie marketingu | Referát | 1 833 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#marketing lokality #marketing #podstata produktuMarketing - štátnicové otázky
Diskusia: Non profit marketing
Pridať nový komentárVygenerované za 0.032 s.