Marketingový výskum a tvorba marketingových informačných systémov
Autor: tinuska55
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 01.11.2015
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 541 slov
Počet zobrazení: 3 013
Počet zobrazení: 3 013
Tlačení: 216
Uložení: 247
Uložení: 247
31. Marketingový výskum a tvorba marketingových informačných systémov.
Význam informácií pre rozhodnutia marketingového manažéra v podniku. Zdroje informácií. Nástroje zhromažďovania informácií. Postavenie a funkcia marketingového výskumu v budovaní marketingového informačného systému.Význam informácií pre firmu
Marketingoví manažéri potrebujú informácie o zákazníkoch, konkurentoch, sprostredkovateľoch a ďalších faktoroch trhu. Často sa však sťažujú na nadbytok nesprávnych informácií. Významné informácie prichádzajú príliš neskoro, aby sa dali využiť a včasné sú nepresné. Marketing sa vyznačuje rôznorodosťou použitia a širokým rozsahom špecificky potrebných informácií. Tieto môžu marketingovým manažérom pomôcť pri monitorovaní prostredia, vymedzení a hodnotení trhových segmentov, odhade dopytu, implementácií marketingovej stratégie, posudzovaní marketingovej taktiky, ako aj pri hodnotení marketingového výkonu.Zdroje informácií:
1) Interné údaje firmy – údaje, ktoré vznikli a sú uložené v rámci firmy, môžu byť však neúplné a nevhodné pre marketingové rozhodovanie.
Zdroje – obchodný personál, oddelenie služieb so zákazníkmi.
2) Marketingové spravodajstvo – každodenné informácie o vývoji externého marketingového prostredia.
Zdroje – | vlastní zamestnanci firmy, dodávatelia, sprostredkovatelia, zákazníci, |
z rôznych | publikácií, z konferencií. Informácie o konkurentoch je možné získať |
z výročných správ, správ v tlači. Niektoré firmy majú vytvorené informačné centrá, tie zhromažďujú a poskytujú manažérom marketingové správy.
3) Marketingový výskum – súbor činností, ktoré súvisia so zberom, analýzou a vyhodnocovaním informácií, ktoré sú dôležité pre riešenie určitého marketingového problému.
Marketingový výskum – funkcia, ktorá prostredníctvom informácií spája spotrebiteľov, zákazníkov a verejnosť s marketingovými pracovníkmi. Informácie využívajú na určenie a definovanie marketingových príležitostí a problémov, na navrhovanie, zdokonaľovanie a hodnotenie marketingových aktivít, na monitorovanie marketingového výkonu. Má byť systematický, objektívny a etický.
Proces marketingového výskumu
1) Definovanie problému a cieľa výskumu – spolupráca marketingového manažéra a výskumníka – manažér vie, aké informácie potrebuje, výskumník vie, ako ich získať.2) Spracovanie plánu výskumu – čo presne potrebujeme zistiť, vymedzenie zdrojov, určenie metód, spôsob spracovania a analýzy dát.
3) Realizácia plánu výskumu, zber a analýza informácií – zber údajov samostatne alebo s pomocou externých inštitúcií.
4) Interpretácia a spracovanie správy o získaných poznatkoch – formulovanie výsledkov do formy užitočnej pre významné rozhodnutia.
Pozorovanie – metóda, ktorá je založená na získavaní údajov, ktoré sú postrehnuteľné zmyslami, cieľavedomé a plánovité zhromažďovanie údajov. Výhody – sleduje sa to, čo sa práve deje, nezávisí od komunikatívnych schopností pozorovateľa, umožňuje sledovať sled vzťahov alebo správania sa. Nevýhody – je náročné na čas a náklady, ťažko sa pozorujú socioekonomické a demografické údaje, selektívne vnímanie.
Dopytovanie - dotazníkom - zber informácií na základe odpovedí skúmaných osôb
• Osobné interview – zložitejšie otázky, alebo keď respondenti majú reagovať na vizuálne stimuly ako sú reklama či návrh nového produktu. Prináša možnosť skreslenia odpovedí a je najdrahšou metódou zberu údajov.
• Telefonické interview – najvhodnejší na krátke rozhovory a v prípade, že sú údaje rýchlo potrebné. Okruh respondentov sa zužuje na tých, ktorí majú telefón.
• Poštou zasielané dotazníky – nenákladný prostriedok zberu údajov, menšia pravdepodobnosť skreslenia odpovedí, ale návratnosť dotazníkov je nízka a na zhromaždenie údajov je potrebné dlhšie obdobie.
• Anketa – podľa Kotlera je to najvhodnejšia metóda pre zber opisných informácií.
Marketingový informačný systém (MaIS) – tvoria ho ľudia, zariadenia, procedúry na zber, triedenie, analýzu, hodnotenie a distribúciu potrebných, včasných a presných informácií pre marketingové rozhodovanie. MaIS začína a aj končí u marketingových manažérov.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Marketingový výskum | Referát | 936 slov | |
35. Marketingový výskum a tvorba marketingových informačných systémov | Referát | 2 476 slov | |
Marketingový výskum | Referát | 266 slov | |
Metódy marketingového výskumu | Referát | 837 slov | |
Metódy marketingového výskumu | Referát | 319 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#Marketingový informačný systém #Marketingovy vyskum a tvorba #Zber informácií slohManažment – teória, metódy, aplikácie
Diskusia: Marketingový výskum a tvorba marketingových informačných systémov
Pridať nový komentárVygenerované za 0.025 s.