41. Implementácia systému marketingovej kontroly do podniku, marketingový audit
Autor: tinuska55
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 09.11.2015
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 512 slov
Počet zobrazení: 3 691
Počet zobrazení: 3 691
Tlačení: 286
Uložení: 280
Uložení: 280
41. Implementácia systému marketingovej kontroly do podniku, marketingový audit
Systém marketingovej kontroly v podniku. Vzťah marketingovej kontroly a marketingového auditu. Zložky marketingového auditu.Marketingová kontrola – proces zisťovania a hodnotenia výsledkov realizácie marketingových stratégií a plánov a proces uplatňovania korektívnych opatrení na zabezpečenie plnenia marketingových cieľov.
- kontrola ročného plánu – priebežná kontrola výkonu v porovnaní s ročným plánom a v prípade potreby uplatnenie korektívnych opatrení
- kontrola ziskovosti – zistenie skutočnej ziskovosti podľa produktov, teritórií, trhov a distribučných kanálov
- kontrola stratégie – sledovanie súladu základných stratégií firmy s jej príležitosťami
Typy marketingovej kontroly
Typ kontroly | Priama zodpovednosť | Účel kontroly | Metódy |
Kontrola ročného plánu | Vrcholový management Management strednej úrovne | Preveriť, či sa dosahujú plánované výsledky | Ananlýzy: Predaja Trhového podielu Nákladov na predaj Prieskum postojov zákazníkov |
Kontrola ziskovosti | Marketingoví kontrolóri | Preveriť, kde sa vytvárajú a vynakladajú finančné prostriedky firmy | Ziskovosť podľa: Produktov Teritórií Trhových segmentov Obchodných kanálov Veľkosti objednávky |
Strategická kontrola | Vrcholový management Marketingoví auditori | Preveriť, či a ako firma využíva svoje najlepšie trhové príležitosti | Marketingový audit |
Ročná kontrola plánu
Kontrolný proces
|
|
|
|
Stanovené ciele Zisťovanie výkonov Hodnotenie Korektívne opatrenia
Analýza predaja – skutočný objem predaja vzhľadom na stanovené ciele, podiel jednostlivých produktov na predaji firmy - zlepšenie môže byť skreslené stavom ekonomiky
Analýza trhového podielu – rast podielu na trhu je na úkor konkurentov
Analýza nákladov na predaj – či podiel mrk nákladov na tržbách pomáha dodržiavať ich plánovanú výšku
Skúmanie postojov zákazníkov – postoje zákazníkov, dealerov, a ostatných účastníkov mrk. procesu
- na základe sledovania zmeny postojov zákazníkov ešte pred tým ako tieto zmeny ovplyvnia predaj, môže management uskutočniť včas opatrenia
- rozbor reklamácií a pripomienok, spotrebiteľský panel, anketa
Kontrola ziskovosti
Na základe analýz ziskovosti sa určí, či je potrebné produkty alebo mrk. aktivity rozvíjať, redukovať, alebo vylúčiť (stratovosť niektorých distribučných kanálov a ich následne nahradenie).Strategická kontrola
Marketingový audit - súhrnné, systematické, nezávislé a periodické preskúmanie prostredia, cieľov, stratégií a činností na zistenie jej problémov a príležitostí, ako aj prípravy plánu akcií na zlepšenie mrk. výkonu firmy, týka sa všetkých hlavných mrk. oblastí podnikania.Časti mrk. auditu:
1. Audit mrk. prostredia:
a) makroprostredie: demografické, ekonomické, prírodné, technologické, politické, kultúrne
b) cieľové prostredie: trhy, zákazníci, konkurencia, distribúcia a dealeri, dodávatelia, firmy poskytujúce mrk služby, verejnosť
2. Audit mrk. stratégie
poslanie firmy, mrk. zámery a ciele, stratégia
3. Audit organizácie mrk.
formálna štruktúra, funkčná efektívnosť, efektívnosť kooperácie
4. Audit mrk. systémov
mrk. informačný systém, systém mrk. plánovania, mrk kontrolný systém, systém vývoja nových produktov
5. Audit mrk produktivity
analýza ziskovosti, analýzy nákladov a efektívnosti
6. Audit mrk. funkcií
produkty, ceny, distribúcia, reklama, podpora predaja a PR, obchodný personál
Marketingový audit (iný zdroj) – určitá forma nezávislého skúmania marketingovej výkonnosti podniku, ktorého cieľom je určiť problémové oblasti a mrk príležitosti a doporučiť plán opatrení k zlepšeniu mrk výkonnosti firmy. Komplexný, systematický, nezávislý, vykonávaný periodicky.
Čím sa mrk audit odlišuje od ostatných typov auditov? Oblasť mrk je ťažko posudzovať čierno-bielo vzhľadom k zložitosti a premenlivosti ekonomického okolia a hospodárskych javov. Sama o sebe je to oblasť prudkých zmien vnútorných podmienok a teda i stratégií a cieľov. Preto sa zdôrazňuje odborný a tvorivý prístup auditora.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Implementácia systému marketingovej kontroly do podniku, marketingový audit | Referát | 270 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#marketingovy plan podniku #implementacia systemu marketingovej nkontroly do podniku #marketingovy informacny system #implementáciaManažment – spoločný základ, FM UK
Diskusia: 41. Implementácia systému marketingovej kontroly do podniku, marketingový audit
Pridať nový komentárVygenerované za 0.028 s.