Internet/ICT/IS
Autor: tinuska55
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 10.11.2015
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 373 slov
Počet zobrazení: 2 463
Počet zobrazení: 2 463
Tlačení: 186
Uložení: 198
Uložení: 198
6. Internet/ICT/IS sú všeobecne považované za bohatý zdroj pre obchodné využitie. Vymenujte a rozoberte niektoré možnosti, ako môže organizácia využiť tento potenciál na podporu strategických cieľov organizácie.
Proces riadenia výkonnosti sa začína určením vízie, poslania a stratégie. Pokračuje cez určenie konkrétnych cieľov, ktoré možno určiť v kvantifikovanej podobe, až po transformáciu týchto cieľov na individuálne ciele každého zamestnanca. Základom riadenia, a tým aj zvyšovania výkonnosti organizácie je existencia jej strategického modelu. Strategický model dáva jasný obraz o tom, kam organizácia kráča a čo a akým spôsobom chce dosiahnuť zo strednodobého alebo z dlhodobého hľadiska. Bez jasnej odpovede na tieto základné otázky a bez podchytenia dôležitých súvislostí vzťahujúcich sa na prostredie konkrétnej organizácie je veľmi náročné úspešne motivovať zamestnancov na uvedomelé dosahovanie cieľov. Na vytvorenie strategického modelu organizácie existuje viacero metód. Medzi najprogresívnejšie a najkomplexnejšie patrí metóda Balanced Scorecard (BSC — systém vyvážených ukazovateľov alebo „bilančná kartička“) od Roberta S. Kaplana a Davida P. Nortona (1992).
Metóda BSC vychádza z definovania a vyhodnocovania strategických cieľov pre štyri základné oblasti:
- finančná oblasť,
- zákaznícka oblasť,
- interné procesy,
- procesy učenia sa a rastu.
BSC je systém merania výkonnosti a vychádza z predstavy, že firemnú stratégiu treba vytýčiť v pojmoch, ktoré sú zrozumiteľné a podľa ktorých sa možno orientovať. Táto metóda sa používa na to, aby sa jasnejšie definovali strategické predstavy ako rast, spokojnosť zákazníka a kvalita. Kartička (tzv. scorecard) s presným opisom firemnej stratégie následne slúži ako organizačný rámec na manažérske rozhodnutia.
Metóda BSC sa orientuje na rozvoj všetkých dôležitých aktív organizácie, pričom zohľadňuje kauzálne súvislosti ich rozvoja (vzťah príčin a následkov). Preferuje zákaznícky prístup, skúma rozhodujúce faktory na dosiahnutie úspechu v rôznych oblastiach a zavádza meradlá na sledovanie plnenia stratégie.
Aj BSC, aj riadenie výkonnosti (Performance Management) sú prístupy, ktoré sledujú výkonnosť vychádzajúc z tradičného systému založeného na hodnotení výkonnosti organizácie len na základe finančných ukazovateľov a doplneného o široké využite kvalitatívnych a časových ukazovateľov.
Samozrejme, že aj v dnešnej dobe by bolo možné pristúpiť k riešeniu podobných úloh konvenčnými metódami bez použitia internetu/ICS a elektronických IS, avšak napríklad predstava CRM v papierovej podobe nedáva v dnešnej dobe a najmä v prípade veľkej firmy predpoklad k úspešnému zvládnutiu zákazníckej oblasti. Každá zo súčastí strategického modelu má svoju presne definovanú zložku v ICT, IS a významne urýchľuje a uľahčuje prácu organizácie, e-business bez internetu je nemožný.
Proces riadenia výkonnosti sa začína určením vízie, poslania a stratégie. Pokračuje cez určenie konkrétnych cieľov, ktoré možno určiť v kvantifikovanej podobe, až po transformáciu týchto cieľov na individuálne ciele každého zamestnanca. Základom riadenia, a tým aj zvyšovania výkonnosti organizácie je existencia jej strategického modelu. Strategický model dáva jasný obraz o tom, kam organizácia kráča a čo a akým spôsobom chce dosiahnuť zo strednodobého alebo z dlhodobého hľadiska. Bez jasnej odpovede na tieto základné otázky a bez podchytenia dôležitých súvislostí vzťahujúcich sa na prostredie konkrétnej organizácie je veľmi náročné úspešne motivovať zamestnancov na uvedomelé dosahovanie cieľov. Na vytvorenie strategického modelu organizácie existuje viacero metód. Medzi najprogresívnejšie a najkomplexnejšie patrí metóda Balanced Scorecard (BSC — systém vyvážených ukazovateľov alebo „bilančná kartička“) od Roberta S. Kaplana a Davida P. Nortona (1992).
- finančná oblasť,
- zákaznícka oblasť,
- interné procesy,
- procesy učenia sa a rastu.
BSC je systém merania výkonnosti a vychádza z predstavy, že firemnú stratégiu treba vytýčiť v pojmoch, ktoré sú zrozumiteľné a podľa ktorých sa možno orientovať. Táto metóda sa používa na to, aby sa jasnejšie definovali strategické predstavy ako rast, spokojnosť zákazníka a kvalita. Kartička (tzv. scorecard) s presným opisom firemnej stratégie následne slúži ako organizačný rámec na manažérske rozhodnutia.
Metóda BSC sa orientuje na rozvoj všetkých dôležitých aktív organizácie, pričom zohľadňuje kauzálne súvislosti ich rozvoja (vzťah príčin a následkov). Preferuje zákaznícky prístup, skúma rozhodujúce faktory na dosiahnutie úspechu v rôznych oblastiach a zavádza meradlá na sledovanie plnenia stratégie.
Aj BSC, aj riadenie výkonnosti (Performance Management) sú prístupy, ktoré sledujú výkonnosť vychádzajúc z tradičného systému založeného na hodnotení výkonnosti organizácie len na základe finančných ukazovateľov a doplneného o široké využite kvalitatívnych a časových ukazovateľov.
Samozrejme, že aj v dnešnej dobe by bolo možné pristúpiť k riešeniu podobných úloh konvenčnými metódami bez použitia internetu/ICS a elektronických IS, avšak napríklad predstava CRM v papierovej podobe nedáva v dnešnej dobe a najmä v prípade veľkej firmy predpoklad k úspešnému zvládnutiu zákazníckej oblasti. Každá zo súčastí strategického modelu má svoju presne definovanú zložku v ICT, IS a významne urýchľuje a uľahčuje prácu organizácie, e-business bez internetu je nemožný.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Manažment zmien a ICT/IS | Referát | 246 slov | |
Manažment zmien a ICT/IS | Referát | 461 slov | |
50. Organizačné základy IS | Referát | 1 144 slov | |
51. Tvorba IS: Súčasné trendy | Referát | 963 slov | |
Manažment projektov IS | Referát | 298 slov | |
55. Manažment IS a ochrana informácií | Referát | 2 908 slov | |
52. Role IS | Referát | 1 109 slov | |
Manažment projektov IS | Referát | 1 405 slov | |
Organizačné základy IS | Referát | 324 slov | |
Manažment IS a ochrana informácií | Referát | 1 437 slov | |
53. Implementácia IS | Referát | 1 402 slov | |
IS a konkurencieschopnosť podniku. | Referát | 194 slov | |
56. Internet a informačné technológie | Referát | 1 987 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#scorecardManažment informačných systémov, FM UK
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Peer-to-peer (P2P) a klient/server | 717 slov | |
Čo je to sieťová architektúra | 587 slov | |
Bežné médiá | 262 slov | |
Komunikačné metódy, štandardy a protokoly | 730 slov | |
Internet/ICT/IS | 373 slov | |
Prepájanie LAN sietí | 382 slov | |
Intranet výhody | 148 slov | |
Elektronický obchod, elektronický marketing, push a pull technológie, reklama na internete | 1 732 slov | |
Bezpečnostné štandardy | 817 slov | |
Autentifikačné zariadenia a postupy | 483 slov | |
Databázové systémy | 597 slov | |
Mobilné siete a mobilná komunikácia | 630 slov | |
Kompresia dát | 435 slov | |
VPN, xDSL, Wi-Fi, WiMax | 909 slov | |
Exchange server a digitálny podpis | 344 slov | |
Web - ako funguje zdieľanie informácií | 725 slov | |
Informačné systémy a jeho druhy | 1 470 slov | |
Strategická rola informačných systémov | 283 slov | |
Manažment projektov IS | 1 405 slov | |
Manažment zmien a ICT/IS | 461 slov | |
Business intelligence | 1 900 slov | |
Manažment IS a ochrana informácií | 1 437 slov |
Diskusia: Internet/ICT/IS
Pridať nový komentárVygenerované za 0.031 s.