Masovokomunikačné prostriedky a verejná mienka
Autor: milena
Typ práce: Maturita
Typ práce: Maturita
Dátum: 29.03.2016
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 439 slov
Počet zobrazení: 7 206
Počet zobrazení: 7 206
Tlačení: 443
Uložení: 507
Uložení: 507
Masovokomunikačné prostriedky a verejná mienka
Masová komunikácia
- predstavuje proces šírenia a prenášania obsahu formou výpovede smerom k rozsiahlemu, spoločensky nesúrodému publiku- ide o proces verejný, nepriami, jednostranný, ktorý umožňujú masové média
- realizuje sa prostredníctvom pôsobenia masových médií, najmä rozhlas, televízia, PC, internet..
- média sa delia na:
· tlačové média: noviny, časopisy
· vysielané médiá: rádio, televízia (verejné alebo súkromné)
· sieťové média: káblové, satelitné, mobilný telefón
· elektronické média: audiokazety, CD, DVD, teletext, internet
· prostriedky vystavovania: bilbordy, plagáty, vývesné štíty
- z hľadiska zmyslového vnímania možno média deliť na:
· optické (vizuálne) - tlačené, teletext,..
· akustické (auditívne) - rozhlas, hudobné nahrávky,..
· opticko-akustické (audiovizuálne) - film, televízia,..
- funkcie médií:
· informovanie: média prinášajú informácia, ktoré potrebujeme v bežnom živote a ktoré nám budú pomáhať pri rozhodovaní, ktoré činíme ako účastníci trhu a zároveň ako občania
· formulovanie a zverejňovanie: média vyjadrujú určité vecné obsah a problémy. Robia z nich vec verejnú. V ideálnom prípade fungujú ako strážcovia demokracie. Prekrúcanie reality.
· kritika a kontrola: ľudia novinárov zásobujú informáciami ale sú aj strážcami informácií, ktoré sa nemajú dostať do pozornosti, pretože nie všetko čo sa deje v politike, ekonomike a spoločnosti je určené pre verejnosť. Dostať tajnú informáciu môže viesť k všeobecnému prospechu
Tlač
- patrí k najdlhšie používaným prostriedkom k rozširovaniu informácií- podoba sa dlhú dobu veľmi nemení, od začiatkov obsahovali nielen texty, ale aj kresby a fotografie
- čitatelia oceňujú predovšetkým mobilitu (je možnú zobrať si dennú tlač so sebou kdekoľvek) a nepotrebujú žiadne zariadenie k zobrazeniu informácií
Televízia
- inštitúcia, ktorá sa zaoberá tvorbou, realizáciou a šírením masovo-komunikačných prostriedkov- je elektronický spôsob snímania, prenosu a šírenia audiovizuálnych sociálnych informácií na určitú vzdialenosť s relatívne obmedzenou možnosťou ich príjmu
- mnohé správy sú ignorované alebo verejnosť si uvedomuje, že sa jedná o opakované
Rozhlas
- auditívny masovokomunikačný prostriedok alebo inštitúcia zaoberajúca sa spracovaním spoločenských informácií pre auditívne hromadné šírenie- výhodou je nepretržitý kontakt s poslucháčomi
Internet
- celosvetová počítačová sieť, prostredníctvom ktorej môžu komunikovať jednotlivci alebo inštitúcie- kľúčovou vlastnosťou internetu je veľká flexibilita medziľudského spojenia
- čoraz viac sa začal využívať internet, ktorý podporuje elektronickú poštu, prenosy súborov, špecifické záujmové skupiny, usporadúvanie konferencií a globálne vyhľadávanie informácií
Podiel na verejnej mienke
- média ovplyvňujú správanie, názory a postoje jednotlivcov- môžu byť hlavným zdrojom myšlienok a názorov, môže ovplyvniť konanie a uvažovanie ľudí
- môžu rozširovať obzory poznania, vzdelávať, pomáhať v politickom i spotrebiteľskom rozhodovaní, ovplyvňovať životný štýl, môžu ale aj vyvolávať napätie, k neželanému spoločenskému správaniu či uvádzať jednotlivca do omylu
- môže posilňovať ale aj ohrozovať spoločenskú stabilitu, podporovať alebo aj brzdiť spoločenské zmeny
- moc médií spočíva v tom, že sa podieľajú na socializácií jednotlivca, na jeho včleňovaní do spoločnosti, na utváraní podoby spoločnosti a vzťahov
- každá spoločnosť takto predkladá hodnoty o ktoré sa opiera štruktúra a fungovanie, normy. Preto sa vo vývoji médií objavujú časté snahy o ich ovládnutie a o kontrolu ich pôsobenia.
- médiá sa používajú napríklad na kampaň
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#Masovokomunikačné prostriedky #uloha masovokomunikacnych prostriedkov #vyklad ako funguje televizia #verejná mienka v politike #Masovo komunikačné prostriedky #Televízia #masová kultúra #Vplyv medii na verejnu mienku #masová komunikácia #komunikácia a jej prostriedky #audiovizualne media #média #noviny časopisy médiá #masove komunikacne prostriedky #masová médiaVypracované otázky NOS
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Antická filozofia | 1 359 slov | |
Demokracia | 370 slov | |
Deviácia a nonkonformita | 395 slov | |
Prezidentská, parlamentná a kabinetná forma vlády | 720 slov | |
Georg Wilhelm Friedrich Hegel | 285 slov | |
Kultúra | 256 slov | |
Masovokomunikačné prostriedky a verejná mienka | 439 slov | |
Ekonomické nátlakové skupiny | 293 slov | |
Neekonomické nátlakové skupiny | 214 slov | |
Nezamestnanosť | 230 slov | |
Odvetvia práva | 727 slov | |
Osobnosť | 201 slov | |
Podnik a bankový systém | 491 slov | |
Poisťovne a poistenie | 192 slov | |
Pracovná zmluva | 232 slov | |
Práva spotrebiteľa | 439 slov | |
Proces tvorby ponuky, dopytu a ceny | 361 slov | |
Rodina | 149 slov | |
Horizontálna deľba štátnej moci a zložky štátnej moci | 387 slov | |
Stres | 261 slov | |
Súdy a inštitúcie podieľajúce sa na aplikácií a realizácií práva | 465 slov | |
Tolerancia, rasizmus, neonacizmus a xenofóbia | 336 slov | |
Volebné systémy | 351 slov | |
Vývin psychiky | 201 slov | |
3 základné ekonomické otázky | 391 slov | |
Základné ľudské práva a slobody | 427 slov |
Diskusia: Masovokomunikačné prostriedky a verejná mienka
Pridať nový komentárVygenerované za 0.022 s.