|
Názov práce |
Typ práce |
Rozsah |
|
|
|
Dátum |
Škola |
|
Politika, politológia, predmet politológie, základné princípy demokracie
|
Ostatné
|
382 slov
|
1 508
|
131
|
119
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Porovnajte koncepciu Kanta a Fichteho; Ako nazývame filozofiu Fichteho, pojmy Ja a Neja, popíšte variant špekulatívnej dialektickej metódy
|
Ostatné
|
809 slov
|
1 468
|
103
|
96
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Sociálna skupina a na základe akých kritérií ich rozdeľujeme?
|
Ostatné
|
345 slov
|
1 993
|
126
|
123
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Tri kritériá formy štátu
|
Ostatné
|
1 058 slov
|
1 363
|
106
|
94
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Podstata Heglovej filozofie, ako ju môžeme nazvať, vývoj absolútnej idey; čo považuje za neosobný druh princípu; Heglova filozofia dejín – aj etapy
|
Ostatné
|
458 slov
|
1 498
|
124
|
126
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Typy sociálnych statusov, sociálna rola, mechanizmy sociálnej kontroly
|
Ostatné
|
287 slov
|
2 999
|
147
|
182
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Horizontálne a vertikálne členenie štátnej moci
|
Ostatné
|
1 348 slov
|
2 451
|
144
|
187
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Analyzujte aké základné kmene ľudského poznania rozlišuje Kant, charakterizujte um, pojem antinómia, Diela Kanta (charakterizuj podľa tvorby), transcendentálny idealizmus, obdobia jeho tvorby = rozdelenie diel
|
Ostatné
|
610 slov
|
1 385
|
113
|
115
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Charakterizuj formy kultúrnych zmien, kultúrny etnocentrizmus, kultúrna difúzia
|
Ostatné
|
565 slov
|
2 965
|
183
|
181
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Charakterizuj štátne územie a štátne hranice; spôsoby rozširovania a zmenšovania zániku, štátne symboly SR
|
Ostatné
|
304 slov
|
1 388
|
114
|
124
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
„Konaj tak, aby maxima tvojej vôle...“ povedz autora a analyzuj prvú formu kategorického imperatívu; v ktorom diele sa autor týmto zaoberá; stručne charakterizuj kategorický imperatív; porovnaj jeho etiku s etikou intencie P. Abelarda
|
Ostatné
|
742 slov
|
2 332
|
147
|
139
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Pojem kultúra, uveď jej prvky, formuluj rôzne chápania
|
Ostatné
|
526 slov
|
1 890
|
119
|
107
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Špecifické znaky štátu
|
Ostatné
|
714 slov
|
1 638
|
120
|
133
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Podstata učenia Rousseaua, porovnajte chápanie prirodzeného stavu u Rousseaua a Hobbesa; ako rozdelil problém súkromného vlastníctva, prínos encyklopedistov
|
Ostatné
|
801 slov
|
1 364
|
123
|
120
|
24.08.2020
|
SŠ
|
|
Vysvetlite podstatu inflácie, opíšte typy inflácie, ako sa meria, ako vzniká a aké ma dôsledky; charakterizujte pojmy deflácia a stagflácia
|
Ostatné
|
534 slov
|
1 262
|
108
|
110
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Ktoré okolnosti vylučujú manželstvo, spôsoby zániku, inštitút manželstva
|
Ostatné
|
357 slov
|
1 605
|
123
|
114
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Podstata učenia Voltaira, pojem filozofia dejín, 5 bodov (Anglické listy)
|
Ostatné
|
420 slov
|
2 214
|
128
|
128
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Porovnajte fyziokratizmus, merkantilizmus a klasickú ekonómiu
|
Ostatné
|
387 slov
|
2 402
|
148
|
153
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Vymenujte poľahčujúce a priťažujúce okolnosti pri výmere trestu; charakterizujte okolnosti vylučujúce trestnú zodpovednosť; vysvetlite: nutná obrana, primeraná obrana
|
Ostatné
|
430 slov
|
1 275
|
104
|
105
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Porovnajte teóriu deľby moci u J. Locka a Ch. Montesquieuho; analyzujte horizontálnu deľbu moci, ktorú formu vlády preferoval Montesquieu; vysvetlite geografický determinizmus; čo je podstatou diela Perzské listy, O duchu zákonov, komparatívna metóda
|
Ostatné
|
673 slov
|
2 153
|
154
|
128
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Vysvetlite na príkladoch, ktoré problémy rieši mikro a makroekonómia; uveďte rozdiel medzi pozitívnou a normatívnou ekonómiou a vysvetlite ho na konkrétnych príkladoch
|
Ostatné
|
250 slov
|
1 961
|
133
|
182
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Vymedzte predmet pracovného práva; charakterizujte: pracovný pomer a pracovnú zmluvu
|
Ostatné
|
431 slov
|
1 380
|
117
|
104
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Porovnajte filozofickú koncepciu D. Huma a G. Berkeleyho; ako rozdelil obsah ľudského vedomia podľa živostiD. Hume; vysvetlite agnosticizmus a solipsizmus; dôkaz Boha u G. Berkeleyho
|
Ostatné
|
417 slov
|
1 376
|
133
|
180
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Vysvetlite podstatu ekonomického cyklu, popíšte jeho fázy
|
Ostatné
|
322 slov
|
1 464
|
111
|
104
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Charakterizujte etapy legislatívneho procesu; porovnajte trestný čin a priestupok
|
Ostatné
|
273 slov
|
1 386
|
107
|
106
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Ako chápal G.W. Leibniz monády, problematika pluralizmu; charakterizujte monády; vysvetlite koncepciu 2 druhov právd; jeho chápanie pojmu teodicea
|
Ostatné
|
370 slov
|
1 303
|
118
|
122
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Postavenie a kompetencie Ústavného súdu SR; prečo má osobitné postavenie v sústave súdov SR
|
Ostatné
|
260 slov
|
1 720
|
132
|
124
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Charakterizujte banky a bankový systém SR; porovnajte bankové a nebankové inštitúcie; charakterizujte finančné trhy a ich inštitúcie a členenie; vysvetlite, čo sú burzy
|
Ostatné
|
520 slov
|
1 512
|
129
|
128
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Zdôvodnite prečo je filozofia B. Spinozu panteistická a monistická; čo považoval za základ všetkého; vysvetlite modus a atribút, determinizmus; ktorú formu štátu považoval za najdokonalejšiu
|
Ostatné
|
305 slov
|
1 607
|
134
|
134
|
20.08.2020
|
SŠ
|
|
Vysvetlite monetárnu a fiškálnu politiku štátu
|
Ostatné
|
336 slov
|
1 513
|
106
|
117
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Charakterizujte právny štát a vysvetlite jeho znaky; popíšte a charakterizujte štátne symboly SR
|
Ostatné
|
437 slov
|
1 626
|
122
|
147
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Porovnajte učenie J. Locka a T. Hobesa v názoroch na štát; zakladateľ novovekého liberalizmu; spoločenská zmluva Locka a Hobesa; stavy vo vývoji ľudstva u Hobbesa; ideálna forma štátu u Hobbesa a Locka, Lockov deizmus, ako Locke rozdelil štátnu moc
|
Ostatné
|
522 slov
|
1 764
|
164
|
113
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Vysvetlite triádu základných ekonomických problémov; vymenujte a vysvetlite typy ekonomík, aplikujte triádu
|
Ostatné
|
541 slov
|
3 037
|
194
|
148
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Predmet trestného práva; pojmy: páchateľ, spolupáchateľ a účastník trestného činu; typy trestov; priťažujúce a poľahčujúce okolnosti pri výmere trestu; ktoré okolnosti vylučujú trestnosť činu
|
Ostatné
|
410 slov
|
1 462
|
116
|
111
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Vysvetlite podstatu racionalizmu a empirizmu, vymenujte ich predstaviteľov; porovnajte východiská vedeckého poznania oboch systémov; rozčlenenie novovekej klasickej filozofie z hľadiska časovej postupnosti
|
Ostatné
|
297 slov
|
3 680
|
204
|
229
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Vysvetlite proces vzniku a vývoja peňazí; uveďte formy a funkcie peňazí
|
Ostatné
|
366 slov
|
1 555
|
108
|
110
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Vymedzte predmet ústavného práva; charakterizujte vnútorné členenie ústavy SR
|
Ostatné
|
141 slov
|
1 486
|
105
|
95
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Porovnajte indukciu a dedukciu; charakterizujte chápanie idolov u Bacona; vysvetlite metodickú skepsu
|
Ostatné
|
554 slov
|
2 054
|
186
|
158
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Definujte podnik a podnikanie, charakterizujte členenie podnikov; vysvetlite: ekonomická samostatnosť a právna subjektivita; uveďte hľadiská, podľa ktorých podniky členíme; formy podnikania v SR
|
Ostatné
|
659 slov
|
1 617
|
123
|
128
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Charakterizujte 3 generácie ľudských práv; vymenujte a konkretizujte práva národnostných skupín a etnických menšín
|
Ostatné
|
385 slov
|
1 025
|
109
|
130
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Analyzujte pojmy humanizmus a renesancia a vysvetlite predpoklady vzniku tohto obdobia; charakterizujte hlavné oblasti v renesančnej filozofii; koho považujeme za zakladateľa platónskej akadémie, ako chápal človeka; vysvetlite panteizmus a hylozoizmus
|
Ostatné
|
309 slov
|
1 388
|
109
|
115
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Charakterizujte podstatu a formy mzdy, vysvetlite problém nezamestnanosti (formy); charakterizujte mieru nezamestnanosti; od čoho závisí výška nominálnej mzdy; čo je príčinou mzdových rozdielov, formy nezamestnanosti
|
Ostatné
|
411 slov
|
1 569
|
114
|
122
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Vymenujte a charakterizujte jednotlivé etapy ústavného vývoja u nás
|
Ostatné
|
674 slov
|
1 622
|
112
|
103
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Porovnajte predstavy usporiadania spoločnosti a štátu u: Machiavelli, T. More, T. Campanella, J. Bodin, H. Grotius; vysvetlite geografický determinizmus, mechiavellizmus, utópia, prirodzené právo, kto je pokladaný za spoluzakladateľa medzinár. Práva?
|
Ostatné
|
662 slov
|
2 153
|
114
|
140
|
19.08.2020
|
SŠ
|
|
Vysvetlite čo je trhový mechanizmus – procesy ktoré ho tvoria; krivky ponuky a dopytu; vyznačte prebytok a nedostatok tovaru
|
Ostatné
|
468 slov
|
1 571
|
124
|
124
|
17.08.2020
|
SŠ
|
|
Vysvetlite: právna spôsobilosť; spôsobilosť na právne úkony; fyzická a právnická osoba; vymenujte typy zmlúv podľa občianskeho zákonníka
|
Ostatné
|
268 slov
|
1 466
|
100
|
117
|
17.08.2020
|
SŠ
|
|
Analyzujte vzťah filozofie a teológie v učení T. Akvinského, učenie o dvojakej pravde, porovnať dokaz existencie Boha s Anselmom, názory T. Akvinského na štát
|
Ostatné
|
544 slov
|
1 465
|
113
|
118
|
17.08.2020
|
SŠ
|
|
Vymenujte a charakterizujte subjekty trhu a trh; jednotlivé typy trhov; výrobné faktory – práca, pôda a prírodné zdroje, kapitál
|
Ostatné
|
578 slov
|
1 702
|
121
|
121
|
17.08.2020
|
SŠ
|
|
Vymedzte predmet a zásady rodinného práva; charakterizujte formy náhradnej rodinnej výchovy
|
Ostatné
|
331 slov
|
2 243
|
126
|
184
|
17.08.2020
|
SŠ
|
|
Analyzujte základné problémy učenia Aurélia Augustína; jeho ontologický dôkaz existencie Boha; teodicea; jeho predstavy na štát s názormi Platóna AURELIUS AUGUSTINUS
|
Ostatné
|
395 slov
|
2 260
|
135
|
132
|
17.08.2020
|
SŠ
|