Prvotnopospolná spoločnosť
Autor: kajka
Typ práce: Učebné poznámky
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 08.12.2014
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 535 slov
Počet zobrazení: 5 887
Počet zobrazení: 5 887
Tlačení: 450
Uložení: 433
Uložení: 433
Prvotnopospolná spoločnosť
Deti napodobňovali čo videli na svojich rodičoch. 3 etapy výchovy:
- výchova v období čriedového života (príprava na prácu)
- výchova v období roľníckej civilizácie a rodového zriadenia: matriarchát, patriarchát, INICIACIE
- výchova na sklonku rodového zriadenia a v období vojenskej demokracie – vykorisťovanie chudoby – diskriminácia – zárodky otrokárskej spoločnosti.
Mezopotámia – sumersko akádska, asírska a babylonská kultúra.
Výchova a školstvo v obd. sumersko- akadskej a babylonskej ríše
Sumerské školy – učili mágovia- mnísi v kráľovských palácoch ale aj doma.
deti sa učili písať, žalmy, zaklínadlá, poznatky z filozofie, teológie, etiky
praktickú činnosť – vymeriavať a obrábať pôdu – zabezpečenie existencie
U boli láskaví, milí. Riaditeľ – otec, U – brat, tresty neboli.
Babylonské školstvo – sa rozdelilo na 3 stupne – elementárne, stredné a vyššie školstvo
prevzali ho Aténčania, doby tabuliek, vzdelávať sa mohli všetci – kto na to mal aj dievčatá, vyučovali kňazi, laickí učitelia. Učili sa 7 slobodných umení.
Egypt – počiatky školských inštitúcií. Záplavy podporovali kreativitu egypťanov
Rozsiahle písomníctvo, Školstvo v rukách kňazov – stavali sa blízko chrámov, Otrok – soc diskriminácia v školstve chud. dostávali len základné vedomosti. Kňazi vytv. hieroglyfické (1500 znakov)písmo pre vyššiu vrstvu. Hieratické písmo pre chud. – rozvoj gramotnosti.
2 obdobia - staršej ríše 3-2 stor. vzdelanie pri domoch života
- novej ríše 2-1 stor pisári upadli, do popredia sa dostali kňazi. (písmo, etika, diplomacia)
Čína – Cieľ výchovy z potrieb otrok spoločnosti. V popredí je mravná výchova – výchova k spravodlivosti, múdrosti, znášanlivosti, poslušnosti, úcta k rodičom, vzťah k súrodencom
Diferencované vzdelanie: vyššia vrstva, nácvik dvorného ceremoniálu venovali sa hudbe, lukostreľbe, nižšia vrstva – základné poznanie – čítanie, písanie. Zameranie na memorovanie, ťažké telesné tresty aj sedenie vo väzení, učili sa od rána do večera.
V 6 storočí pnl filozofické názory Konfucia – nové prúdy do vzdelávania, v škole sa neskúšalo, vykonávali úradnícke skúšky kt mali 3 stupne:
1. skúšky každých 18 mesiacov v okres. meste – museli mať poznatky o Konfuc. dielach, všeobecné poznatky, morálne diela, etika, praktické zručnosti – diplom Kvitnúci talent-Bc
2. každé 3 roky väčšia prísnosť (zo 100 urobili 3 –možnosť 3-4xopraviť)vedomosti z filozofie, ekonomiky hospodár agenda, právo dejiny starej číny, úlohy na zamyslenie.
3. v Pekingu – diplom „Zrelý na službu“ – dnešný titul Dr. Urobili ho vynikajúci šudenti v cis. rezidencii – člen cis. akadémie
India - najlepšie vzdelanie najvyššie kasty (brahmani - kňazi, úradníci, lekári, sudcovia) – obsahom – posvätné knihy VEDY. Diskriminácia soc. vrstiev – páriovia a dievčatá okrem tanečníc nemali prístup do škôl, remeselníci a bojovníci len svoj odbor.
Učitelia nedostávali pravidelný plat – odmena v naturáliách, mali vysokú autoritu medzi žiakmi, vyučujúci strašili deti reinkarnáciou, oblievali studenou vodou. Žiaci mali priateľskú atmosféru, starší pomáhali mladším.
Perzia – Telesný rozvoj, vojen a intelkt. výchova – agresívny štát, dôraz na vojenskú prípravu. Dievčatá domáce práce. Chlapci do 7 rokov pri rodičoch potom vojenské ústavy – učili vojenský vyslúžilci. Od 15 armáda, ak sa osvedčili v 25r. plnoprávny občan. v 50 roku išli do dôchodku – vychovávali chlapcov.
Hebrejská výchova – patriarchálny charakter – otec zastupoval na zemi Boha. Riadil sa SZ – jeho memorovanie, dejiny predkov, tance, spevy a praktická výchova. Otec mal právo trestať deti, na dennom poriadku. až smrťou. Matka učila dcéry domáce práce. Syn sa učil obrábať pôdu, poľovať. remeslo, narábať zo zbraňou.
Deti napodobňovali čo videli na svojich rodičoch. 3 etapy výchovy:
- výchova v období čriedového života (príprava na prácu)
- výchova v období roľníckej civilizácie a rodového zriadenia: matriarchát, patriarchát, INICIACIE
- výchova na sklonku rodového zriadenia a v období vojenskej demokracie – vykorisťovanie chudoby – diskriminácia – zárodky otrokárskej spoločnosti.
Mezopotámia – sumersko akádska, asírska a babylonská kultúra.
Výchova a školstvo v obd. sumersko- akadskej a babylonskej ríše
Sumerské školy – učili mágovia- mnísi v kráľovských palácoch ale aj doma.
deti sa učili písať, žalmy, zaklínadlá, poznatky z filozofie, teológie, etiky
praktickú činnosť – vymeriavať a obrábať pôdu – zabezpečenie existencie
U boli láskaví, milí. Riaditeľ – otec, U – brat, tresty neboli.
Babylonské školstvo – sa rozdelilo na 3 stupne – elementárne, stredné a vyššie školstvo
prevzali ho Aténčania, doby tabuliek, vzdelávať sa mohli všetci – kto na to mal aj dievčatá, vyučovali kňazi, laickí učitelia. Učili sa 7 slobodných umení.
Rozsiahle písomníctvo, Školstvo v rukách kňazov – stavali sa blízko chrámov, Otrok – soc diskriminácia v školstve chud. dostávali len základné vedomosti. Kňazi vytv. hieroglyfické (1500 znakov)písmo pre vyššiu vrstvu. Hieratické písmo pre chud. – rozvoj gramotnosti.
2 obdobia - staršej ríše 3-2 stor. vzdelanie pri domoch života
- novej ríše 2-1 stor pisári upadli, do popredia sa dostali kňazi. (písmo, etika, diplomacia)
Čína – Cieľ výchovy z potrieb otrok spoločnosti. V popredí je mravná výchova – výchova k spravodlivosti, múdrosti, znášanlivosti, poslušnosti, úcta k rodičom, vzťah k súrodencom
Diferencované vzdelanie: vyššia vrstva, nácvik dvorného ceremoniálu venovali sa hudbe, lukostreľbe, nižšia vrstva – základné poznanie – čítanie, písanie. Zameranie na memorovanie, ťažké telesné tresty aj sedenie vo väzení, učili sa od rána do večera.
V 6 storočí pnl filozofické názory Konfucia – nové prúdy do vzdelávania, v škole sa neskúšalo, vykonávali úradnícke skúšky kt mali 3 stupne:
1. skúšky každých 18 mesiacov v okres. meste – museli mať poznatky o Konfuc. dielach, všeobecné poznatky, morálne diela, etika, praktické zručnosti – diplom Kvitnúci talent-Bc
2. každé 3 roky väčšia prísnosť (zo 100 urobili 3 –možnosť 3-4xopraviť)vedomosti z filozofie, ekonomiky hospodár agenda, právo dejiny starej číny, úlohy na zamyslenie.
3. v Pekingu – diplom „Zrelý na službu“ – dnešný titul Dr. Urobili ho vynikajúci šudenti v cis. rezidencii – člen cis. akadémie
India - najlepšie vzdelanie najvyššie kasty (brahmani - kňazi, úradníci, lekári, sudcovia) – obsahom – posvätné knihy VEDY. Diskriminácia soc. vrstiev – páriovia a dievčatá okrem tanečníc nemali prístup do škôl, remeselníci a bojovníci len svoj odbor.
Učitelia nedostávali pravidelný plat – odmena v naturáliách, mali vysokú autoritu medzi žiakmi, vyučujúci strašili deti reinkarnáciou, oblievali studenou vodou. Žiaci mali priateľskú atmosféru, starší pomáhali mladším.
Perzia – Telesný rozvoj, vojen a intelkt. výchova – agresívny štát, dôraz na vojenskú prípravu. Dievčatá domáce práce. Chlapci do 7 rokov pri rodičoch potom vojenské ústavy – učili vojenský vyslúžilci. Od 15 armáda, ak sa osvedčili v 25r. plnoprávny občan. v 50 roku išli do dôchodku – vychovávali chlapcov.
Hebrejská výchova – patriarchálny charakter – otec zastupoval na zemi Boha. Riadil sa SZ – jeho memorovanie, dejiny predkov, tance, spevy a praktická výchova. Otec mal právo trestať deti, na dennom poriadku. až smrťou. Matka učila dcéry domáce práce. Syn sa učil obrábať pôdu, poľovať. remeslo, narábať zo zbraňou.
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#všeobecné zásady diplomacie #Dejiny Hudby Perzia #výchova v praveku #Prvotnopospolná spoločnosť #diskriminacia #7 slobodnych umeni #charakteristika socialno patologickych javov #pedagogika #prvotnopospolnej spoločnosti #akadska ríša #Dejiny diplomacie #domace práca a deti #mezopotámiaUčebné poznámky z pedagogiky
Diskusia: Prvotnopospolná spoločnosť
Pridať nový komentárVygenerované za 0.032 s.