Základné princípy v špeciálnej pedagogike

Spoločenské vedy » Pedagogika

Autor: ivka47
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 07.05.2011
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 214 slov
Počet zobrazení: 6 726
Tlačení: 665
Uložení: 716
Terminológia, základné princípy v špeciálnej pedagogike
 
Zásady, princípy v ŠPP
-sú to didaktické požiadavky, ktoré vyplývajú zo zákonitosti vyučovacieho procesu. Učenie detí so špeciálno – výchovno – vzdelávacími potrebami (ŠVVP) je úspešné vtedy, ak obsah učiva a postup pri jeho osvojovaní je primeraný poznávacím schopnostiam týchto detí.

1) Zásada názornosti
-požiadavka, aby sa vyučovanie zakladalo na zmysluplnom vnímaní, na porovnaní predmetov a javov. Je to najdôležitejšia zásada (hluché dieťa – zrak, hmat). Ak ju pedagóg nedodrží, zbavuje sa predpokladu na úspech.

2) Zásada uvedomelosti
-požiadavky, aby aj vedomosti detí so ŠVVP boli výsledkom ich aktívnej práce, riadenej učiteľom. Rozvíja schopnosť spájať nové poznatky s predchádzajúcimi skúsenosťami. Uvedomelosť detí so ŠVVP je oslabená, preto ju treba intenzívne prebúdzať, rozvíjať záujmy, budovať sústavu zručností, návykov.

3) Zásada sústavnosti
-požiadavky aby učivo tvorilo takú didaktickú sústavu, ktorá by umožnila žiakom osvojenie potrebných vedomostí. Usporiadanie učiva v špeciálnych školách sa nemusí zhodovať so sústavou príslušnej vedy, ale nesmie odporovať vedeckým poznatkom. Sústavnosť sa prejavuje v tom, že sa postupuje : známe → neznáme, konkrétne → abstraktné, jednoduché → zložité.

4) Zásada primeranosti
-požiadavky, aby obsah a rozsah učiva, jeho obtiažnosť a spôsob vyučovania zodpovedali duševnému rozvoju a telesným schopnostiam kondic. žiakov. Pedagóg musí vedieť odhadnúť primeranosť úloh, ktoré zadáva.

5) Zásada trvalosti
-požiadavka, aby si žiak vedomosti zapamätal tak, aby ich vedel používať, preto je nevyhnutné opakovať a precvičovať.

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Pedagogika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.015 s.
Zavrieť reklamu