Edikácia (výchova)
Autor: ivka47
Typ práce: Učebné poznámky
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 07.05.2011
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 566 slov
Počet zobrazení: 6 164
Počet zobrazení: 6 164
Tlačení: 518
Uložení: 618
Uložení: 618
Výchova v integrovaných a relatívne segerovaných podmienkach
1) Do školy možno zapísať aj žiaka zrakovo, sluchovo alebo telesne postihnutého, žiaka s chybami reči,...
2) Pri školách možno zriaďovať špeciálne triedy pre žiakov so špecifickými vývinovými chybami učenia a správania pre žiakov sluchovo, zrakovo a telesne postihnutých a mentálne retardovaných.
Pri integrovaní je nutné dodržať isté zásady:
1. Integrovať môžeme len vtedy, ak sú vytvorené podmienky
2. Dieťa musí mať: diagnostiku prostredníctvom PPP
s tým súvisí rozhodnutie o zaradení
špeciálny pedagóg
3. Pri integrácii je nutné spolupracovať so špeciálnymi školami a poradenskými zariadeniami.
4. Žiakov s mentálnym postihom nie je vhodné integrovať, ale je možné školskú integráciu detí so špeciálnymi pedagogickými potrebami zrealizujeme v dvoch formách:
1. INDIVIDU8LNA INTEGRÁCIA – postihnuté dieťa sa vzdeláva v bežnej škole v mieste bydliska; ťažko sa praktizuje pre svoju vysokú pedagogickú a materiálnu náročnosť.
2. INTEGRÁCIA V ŠPECIÁLNYCH TRIEDACH – postihnuté deti sú trvalo, alebo na nejaký čas vyučované v zvláštnych triedach postihnuté dieťa
- je schopné splniť požiadavky učebného plánu a osnov bežnej školy
- nevyžaduje nadmiernu pomoc a starostlivosť na úkor ostatných.
Škola
- musí zabezpečiť učiteľa so špeciálnym vzdelaním
- zaistiť spoluprácu s odborníkom
- formy vyučovania zamerať podľa schopností žiaka
- zaistiť materiálne podmienky (napr. bezbarierový prístup)
- musí dodržať počet žiakov (integrovaný sa ráta za 3 žiakov)
Rodina
- musí spolupracovať so školou
- zabezpečiť dopravu do – zo školy
- vytvoriť doma podmienky na prepravu do školy
Integráciu nie je možné uskutočniť univerzálne, treba ju chápať ako jeden z možných smerov rozvoja starostlivosti o postihnutých, vyjadruje veľké finančné náklady.
Postihnutý žiak je poškodzovaný, ak mu škola nedokáže zabezpečiť pomôcky a vytvoriť prostredie primerané jeho postihnutiu, môže dohádzať i k zhoršovaniu jeho telesného vývinu a zdrav. stavu. Rovnako je poškodzovaný, keď učiteľ neovláda špeciálno – pedagogické a didaktické metódy.
Je potrebné vrátiť? všetky (metódy) okolnosti na integráciu postihnutého jedinca do školy bežného typu.
Integrácie a segregácie postihnutých.
Integrácia špeciálnej výchovy /z lat.integrare=sceľovať/ znamená, že deťom vyžadujúcim si špeciálnu starostlivosť sa má poskytovať výchova a vzdelávanie v rámci bežných výchovných a vzdelávacích inštitúcií, a nie oddelene /segregácia/. Argumentuje sa tým, že postihnuté dieťa má právo na to, aby mu spoločnosť poskytovala tie isté príležitosti a podnety na jeho vývin, ako ich poskytuje zdravým, normálnym rovesníkom.
Segregácia sa zdôvodňovala tým, že je potrebné odbremeniť rodičov, ktorí nemajú možnosti, ani prostriedky, a už vôbec nie vzdelanie na ich výchovu a vyučovanie. Špeciálno pedagogické inštitúcie vytvorili pre postihnutých primerané prostredie a podmienky ich vývinu, najmä čo sa týka homogenizácie skupín, adekvátneho obsahu vzdelávania, vyučovacích podmienok a tiež odbornej prípravy a vzdelaním špeciálnych pedagógov.
Pri integrácií ťažšie a ťažko postihnutých jedincov popisujú sa tri formy výchovy:
miestna - postihnuté deti sa vzdelávajú v tej istej budove ako nepostihnuté. ale vo vyhradených priestoroch, triedach. Kontakty s nepostihnutými sú obmedzené alebo len sporadické.
sociálna - výchova a vzdelávanie sa uskutočňujú v odlišných priestoroch, ale dochádza k pomerne pravidelnému stretávaniu sa postihnutých s nepostihnutými. Na ihriskách, v jedálňach, v mimoškolských aktivitách.
funkčná - postihnuté deti navštevujú školu /triedu/ s nepostihnutými deťmi, majú rovnaké učebné osnovy a výchovné štandardy.
Segregácia výchovy v špeciálnych školách a zariadeniach umožňuje:
- homogenizáciu triedy
- postup rovnakým tempom,
- odbornosť pedagóga z hľadiska špeciálnej pedagogiky
- špecifickú úpravu priestorov
- väčší pocit spolupatričnosti v rámci triedy
- možnosť častejšieho dosahovania a prežívania úspešnosti
- možnosť poskytovania komplexnej rehabilitačnej starostlivosti
- poskytovanie väčšieho rozsahu výchovnej starostlivosti
- pre špeciálne školy zariadenia vytvárať odbornú bázu
Kombinované systémy
Tak vo svete ako aj u nás doteraz neexistuje výhradne integrovane alebo segregovane chápaná výchova postihnutých. Spravidla sa tieto dve zložky kombinujú.
1) Do školy možno zapísať aj žiaka zrakovo, sluchovo alebo telesne postihnutého, žiaka s chybami reči,...
2) Pri školách možno zriaďovať špeciálne triedy pre žiakov so špecifickými vývinovými chybami učenia a správania pre žiakov sluchovo, zrakovo a telesne postihnutých a mentálne retardovaných.
Pri integrovaní je nutné dodržať isté zásady:
1. Integrovať môžeme len vtedy, ak sú vytvorené podmienky
2. Dieťa musí mať: diagnostiku prostredníctvom PPP
s tým súvisí rozhodnutie o zaradení
špeciálny pedagóg
3. Pri integrácii je nutné spolupracovať so špeciálnymi školami a poradenskými zariadeniami.
4. Žiakov s mentálnym postihom nie je vhodné integrovať, ale je možné školskú integráciu detí so špeciálnymi pedagogickými potrebami zrealizujeme v dvoch formách:
1. INDIVIDU8LNA INTEGRÁCIA – postihnuté dieťa sa vzdeláva v bežnej škole v mieste bydliska; ťažko sa praktizuje pre svoju vysokú pedagogickú a materiálnu náročnosť.
- je schopné splniť požiadavky učebného plánu a osnov bežnej školy
- nevyžaduje nadmiernu pomoc a starostlivosť na úkor ostatných.
Škola
- musí zabezpečiť učiteľa so špeciálnym vzdelaním
- zaistiť spoluprácu s odborníkom
- formy vyučovania zamerať podľa schopností žiaka
- zaistiť materiálne podmienky (napr. bezbarierový prístup)
- musí dodržať počet žiakov (integrovaný sa ráta za 3 žiakov)
Rodina
- musí spolupracovať so školou
- zabezpečiť dopravu do – zo školy
- vytvoriť doma podmienky na prepravu do školy
Integráciu nie je možné uskutočniť univerzálne, treba ju chápať ako jeden z možných smerov rozvoja starostlivosti o postihnutých, vyjadruje veľké finančné náklady.
Postihnutý žiak je poškodzovaný, ak mu škola nedokáže zabezpečiť pomôcky a vytvoriť prostredie primerané jeho postihnutiu, môže dohádzať i k zhoršovaniu jeho telesného vývinu a zdrav. stavu. Rovnako je poškodzovaný, keď učiteľ neovláda špeciálno – pedagogické a didaktické metódy.
Je potrebné vrátiť? všetky (metódy) okolnosti na integráciu postihnutého jedinca do školy bežného typu.
Integrácie a segregácie postihnutých.
Integrácia špeciálnej výchovy /z lat.integrare=sceľovať/ znamená, že deťom vyžadujúcim si špeciálnu starostlivosť sa má poskytovať výchova a vzdelávanie v rámci bežných výchovných a vzdelávacích inštitúcií, a nie oddelene /segregácia/. Argumentuje sa tým, že postihnuté dieťa má právo na to, aby mu spoločnosť poskytovala tie isté príležitosti a podnety na jeho vývin, ako ich poskytuje zdravým, normálnym rovesníkom.
Segregácia sa zdôvodňovala tým, že je potrebné odbremeniť rodičov, ktorí nemajú možnosti, ani prostriedky, a už vôbec nie vzdelanie na ich výchovu a vyučovanie. Špeciálno pedagogické inštitúcie vytvorili pre postihnutých primerané prostredie a podmienky ich vývinu, najmä čo sa týka homogenizácie skupín, adekvátneho obsahu vzdelávania, vyučovacích podmienok a tiež odbornej prípravy a vzdelaním špeciálnych pedagógov.
Pri integrácií ťažšie a ťažko postihnutých jedincov popisujú sa tri formy výchovy:
miestna - postihnuté deti sa vzdelávajú v tej istej budove ako nepostihnuté. ale vo vyhradených priestoroch, triedach. Kontakty s nepostihnutými sú obmedzené alebo len sporadické.
sociálna - výchova a vzdelávanie sa uskutočňujú v odlišných priestoroch, ale dochádza k pomerne pravidelnému stretávaniu sa postihnutých s nepostihnutými. Na ihriskách, v jedálňach, v mimoškolských aktivitách.
funkčná - postihnuté deti navštevujú školu /triedu/ s nepostihnutými deťmi, majú rovnaké učebné osnovy a výchovné štandardy.
Segregácia výchovy v špeciálnych školách a zariadeniach umožňuje:
- homogenizáciu triedy
- postup rovnakým tempom,
- odbornosť pedagóga z hľadiska špeciálnej pedagogiky
- špecifickú úpravu priestorov
- väčší pocit spolupatričnosti v rámci triedy
- možnosť častejšieho dosahovania a prežívania úspešnosti
- možnosť poskytovania komplexnej rehabilitačnej starostlivosti
- poskytovanie väčšieho rozsahu výchovnej starostlivosti
- pre špeciálne školy zariadenia vytvárať odbornú bázu
Kombinované systémy
Tak vo svete ako aj u nás doteraz neexistuje výhradne integrovane alebo segregovane chápaná výchova postihnutých. Spravidla sa tieto dve zložky kombinujú.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Výchova | Ostatné | 2 312 slov | |
Výchova | Referát | 246 slov | |
Význam správnej výchove | Učebné poznámky | 1 862 slov | |
Spoločnosť a výchova (starovek) | Ostatné | 1 967 slov | |
Spoločnosť a výchova (stredovek) | Ostatné | 1 488 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#špeciálna didaktika v pedagogike mentálne postihnutých #Integrácia a segregácia postihnutých #špeciálna pracovná výchova mentálne postihnutých #Mimoškolskú výchova #telesná výchova mentálne postihnutých #Špeciálno-pedagogické zásady #dopravná výchova #Pedagogicke vychodiska edukacie #integracia vied #Edukacia #mimoškolská výchova #intergrácia #edukácia a výchova #prevencia v špeciálnej pedagogike #zrakovopostihnuté deti #edukácia detí v integrovaných podmienakch #edukacia deti #komplexna rehabilitacna starostlivost #výchova postihnutého a narušeného dieťaťa #informatika pre mentálne postihnutých žiakovDiskusia: Edikácia (výchova)
Pridať nový komentárVygenerované za 0.018 s.