Manažment sociálnych organizácií

Spoločenské vedy » Pedagogika

Autor: primak
Typ práce: Referát
Dátum: 17.08.2011
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 593 slov
Počet zobrazení: 8 387
Tlačení: 645
Uložení: 693
Manažment a riadenie v sociálnej práci. Manažment sociálnych organizácií
 
Charakteristika manažmentu
to manage“ – z angl. jazyka: riadiť, viesť, organizovať, spravovať, dosiahnuť ciele.
- manažment je proces na dosiahnutie organizačných cieľov prostredníctvom ľudskej práce a ostatných organizačných zdrojov.
dynamický proces, ktorý sa začína definovaním cieľov, pokračuje ich realizáciou až po kontrolu
- ciele organizácie sa dosahujú prostredníctvom cieľavedomej ľudskej práce a ostatných organizačných zdrojov
 
Teória manažmentu obsahuje päť základných oblastí: plánovanie, organizovanie, kontrola a vedenie ľudí.
 
Manažment v soc. službách
Zmyslom a cieľom organizácií so soc. službami je pozitívna zmena v živote človeka – klienta. V oblasti soc. práce sa manažment využíva ako nástroj umožňujúci organizáciám organizovanie profesionálnych služieb pre klientov..

Plánovanie
rozhodovací proces, ktorý zahŕňa:
stanovenie cieľov
výber vhodných prostriedkov a spôsobov na ich dosiahnutie
výsledok očakávame v stanovenom čase a na požadovanej úrovni - pohľad na výsledok
 
Problémy plánovania
-  je limitované presnosťou informácií a neurčitosťou budúcnosti. Ak sa zmení situácia vo vnútri podniku, alebo v okolí, plán stráca na svojej hodnote, resp. vyžaduje prepracovanie
-  niekedy vedie k byrokracii
-  môže potlačiť iniciatívu, keďže určitým spôsobom predurčuje činnosť manažéra na plnenie úloh
-  niektorí ľudia sú až tak rozplánovaní, že sa stávajú neflexibilní.
 
Organizovanie
Zmyslom organizovania je utvoriť podmienky na koordinované úsilie pomocou vytvárania štruktúry procesov (cieľavedomé úsilie manažérov zamerané na určenie spôsobov, ako majú pracovníci vykonávať dané práce) a štruktúry vzťahov (stabilná organizačná štruktúra, ide o kostru  organizácie poskytujúcu základňu na jej fungovanie) medzi právomocami. Rátať s tým akých ľudí máme k dispozícii a podľa toho ako im nastavíme komunikačné toky v rámci organizácie
 
Organizovanie – 3 kroky
-  na základe plánovania identifikácia  a klasifikácia činností potrebných na ich dosiahnutie
prerozdelenie týchto činností z hľadiska disponibility (dosiahnutia) ľudských a materiálnych zdrojov
delegovanie potrebných právomocí pre vedúcich na vykonávanie daných činností
 
Organizačné normy
-  Vymedzujú systém riadenia firmy (formálna stránka)
-  Postavenie podniku a vzťahov k okoliu
-  Organizačnú štruktúru podniku (organizácia, štruktúra riadenia)
-  Procesy prebiehajúce v podniku pri vykonávaní jednotlivých funkcií
-  Činnosti a vzťahy jednotlivých organizačných prvkov
-  Začlenenie jednotlivých druhov noriem do systému radenia podniku
Druhy organizačných noriem:
-  Štatút (respektíve stanovy): vymedzuje poslanie
-  Organizačný poriadok: vymedzuje štruktúru riadenia
-  Smernice
-  Pokyny
-  Postupy

Funkcie noriem:
-  Konštitutívna funkcia: vymedzuje systém riadenia
-  Racionalizačná funkcia: efektívnosť v podniku
Rozhodovanie
-  výber alternatívneho priebehu činností,
-  činnosť ktorá určuje a charakterizuje problém ako predmet riešenia, 
-  určuje možné varianty riešenia problému a podľa určitého kritéria,
-  vyberá najvýhodnejší spôsob riešenia problému.
Kontrola
-  Význam kontrolovania je v odovzdávaní podnikových pravidiel stability, obmedzovaní a podmieňovaní chovania členov.
-  Zisťuje sa ním rozdiel medzi žiadúcim a skutočným stavom
-  Návrhy opatrení, ktoré reagujú na zistené rozdiely.
Preventívna – prac. činností, rozpočtu, kvality – zisťuje rozdiel medzi plánom a realitou
Priebežná – usmerňovanie -  pôsobí na zamestnancov hlavne výchovne
Spätná väzba – výkonnosti zamestnancov, nákladov, vnímania kvality
 
Vedenie ľudí
Výhodu v konkurenčnom boji získavajú tie organizácie, ktoré rýchlo pochopia dôležitosť a nevyhnutnosť riadenia ľudských zdrojov.
Základný kameň rozvoja a úspešnosti organizácie zo strategického pohľadu.
Riadenie ľudských zdrojov zahŕňa celý komplex činností, od kvality ktorých závisí efektívne riadenie pracovnej sily.

Funkcie vedenia ľudí
-  Strategické riadenie.
-  Plánovanie.
-  Analýze práce a špecifikácia požiadaviek.
-  Získavanie a výber zamestnancov.
-  Rozmiestňovanie z. a skončenie pracovného pomeru.
-  Rozvoj zamestnancov a riadenie ich kariéry.
-  Hodnotenie pracovného výkonu.
-  Motivovanie a odmeňovanie pracovníkov.
-  Riadenie pracovných vzťahov.

Kvalifikačné predpoklady a vzdelávanie v systéme sociálnych služieb č.448/2008 •84
Zákon vymedzuje základné kvalifikované pozície:
-  Opatrovateľ
-  Tlmočník
-  Zdravotnícky zamestnanec v zariadení sociálnych služieb
-  Zamestnanec zabezpečujúci psychologickú starostlivosť
-  Vychovávatelia a ďalší pedagogickí zamestnanci v zariadení sociálnych služieb
-  Inštruktor a koordinátor sociálnej rehabilitácie
-  Lekárska posudková činnosť

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Pedagogika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.014 s.
Zavrieť reklamu