Metodika tvorby a realizácie animačných programov pre mládež
Autor: anika
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 08.07.2013
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 479 slov
Počet zobrazení: 3 917
Počet zobrazení: 3 917
Tlačení: 353
Uložení: 389
Uložení: 389
Metodika tvorby a realizácie animačných programov pre mládež
Mladí nevedia, čo chcú, ale neznesú, aby ich ponúkali niečím iným. (H. Rowlandová)
V tejto kapitole budeme používať anglický termín tínedžer (teenager = ang.) namiesto slovenského názvu mládež alebo dospievajúci. Nie preto, že by sme zanevreli na náš rodný jazyk, ale preto, že tento pojem svojim obsahom presnejšie vymedzuje vekovú skupinu, o ktorej chceme hovoriť.
Pre tínedžerov platí rovnaké základné heslo a východiskové princípy tvorby programov ako v animácii pre deti. Postupy a prístupy animácie sú upravované predovšetkým vzhľadom na typické potreby a správanie sa tínedžerov a to hlavne:
ü potreba odlišovať sa, provokovať, odmietať
ü náladovosť
ü solidarita, vytváranie partií, „bánd“
ü snaha imponovať
ü potreba robiť niečo bez rodičov a dohľadu dospelých
ü snaha nedať sa „vtlačiť do schémy“
So skupinou tínedžerov sú spojené osobitné rizikové a konfliktné oblasti (alkohol, drogy, agresivita), ktoré súvisia so snahou tínedžerov skúsiť niečo nové a získať vlastné skúsenosti.
Z uvedených dôvodov je príprava a realizácia animačných programov pre túto vekovú skupinu veľmi náročná a ťažká úloha.
Metodické odporúčania:
- výrazne odlíšiť program pre deti od programu pre tínedžerov = napríklad tým, že každá veková skupina bude mať svojho animátora
- pre prázdninujúcich tínedžerov (tábory, dovolenkové strediská) určiť animátora, ktorý sa stane pre nich „spriaznenou dušou“ - na koho sa môžu obrátiť a kto im je celý deň k dispozícii (môže sa volať napríklad po aktuálnom filmovom hrdinovi...)
- overená je prax, v ktorom sa spájajú animačné aktivity dovolenkujúcich a domácich tínedžerov
Organizácia:
- vždy dodržiavať presný, originálny bod stretnutí (platí to isté, čo pri deťoch), vlastný len pre danú skupinu = .... stretneme sa pri NAŠOM strome...
- vždy dodržiavať rovnaký čas stretnutí - aj tí, čo sa „zabudnú“ vedia, že svoju skupinu nájdu (prípadne na „našom mieste“ nájdu odkaz, kde sa skupina nachádza)
Časový harmonogram denného programu by mal byť prispôsobený tínedžerom – napríklad v prázdninovom stredisku:
10.00 - 12.00: stretnutie pri „našom strome“ - šport, hry, špeciálne vychádzky, turnaje.. (tínedžeri
radi spia, ich aktivita je najvyššia v dopoludňajších hodinách)
12.00 - 16.00: priestor pre individuálne aktivity podľa záujmu
16.00 - 18.00: čas na veľké hry, olympiády, turnaje, pikniky, výlety........
18.00 - 21.00: priestor pre individuálne aktivity podľa záujmu, príprava na večerný program
21.00 - 24.00: diskotéky, táboráky, gillparty, nočné vychádzky a výlety
Námety na programy, aktivity, hry:
ü umožniť počúvať tínedžerom ich hudbu - vlastné vysielanie, rozhlasový program
ü akcie „LEN PRE...“
ü klasické športové hry (hlavne kolektívne) - volejbal, plážový volejbal, basketbal, streetball, futbal, stolný tenis, bedminton...
ü moderné športy (tie, čo sú práve „in“) - surfovanie, in-line korčuľovanie, fresbee, florbal, speedball, petanque...
ü adrenalínové športy - zorbing, airsoft, rafting, skalolezectvo...
ü dobrodružné hry, výlety - hľadanie pokladov, vyriešenie záhady, po stopách niekoho, niečoho...
ü minikurzy (rýchlokurzy) - tancovania, správania, sebaobrany....
ü diskotéky, záhradné party, večierky na pláži, v bazéne...
ü táboráky
Mladí nevedia, čo chcú, ale neznesú, aby ich ponúkali niečím iným. (H. Rowlandová)
V tejto kapitole budeme používať anglický termín tínedžer (teenager = ang.) namiesto slovenského názvu mládež alebo dospievajúci. Nie preto, že by sme zanevreli na náš rodný jazyk, ale preto, že tento pojem svojim obsahom presnejšie vymedzuje vekovú skupinu, o ktorej chceme hovoriť.
Pre tínedžerov platí rovnaké základné heslo a východiskové princípy tvorby programov ako v animácii pre deti. Postupy a prístupy animácie sú upravované predovšetkým vzhľadom na typické potreby a správanie sa tínedžerov a to hlavne:
ü potreba odlišovať sa, provokovať, odmietať
ü náladovosť
ü solidarita, vytváranie partií, „bánd“
ü snaha imponovať
ü potreba robiť niečo bez rodičov a dohľadu dospelých
ü snaha nedať sa „vtlačiť do schémy“
Z uvedených dôvodov je príprava a realizácia animačných programov pre túto vekovú skupinu veľmi náročná a ťažká úloha.
Metodické odporúčania:
- výrazne odlíšiť program pre deti od programu pre tínedžerov = napríklad tým, že každá veková skupina bude mať svojho animátora
- pre prázdninujúcich tínedžerov (tábory, dovolenkové strediská) určiť animátora, ktorý sa stane pre nich „spriaznenou dušou“ - na koho sa môžu obrátiť a kto im je celý deň k dispozícii (môže sa volať napríklad po aktuálnom filmovom hrdinovi...)
- overená je prax, v ktorom sa spájajú animačné aktivity dovolenkujúcich a domácich tínedžerov
Organizácia:
- vždy dodržiavať presný, originálny bod stretnutí (platí to isté, čo pri deťoch), vlastný len pre danú skupinu = .... stretneme sa pri NAŠOM strome...
- vždy dodržiavať rovnaký čas stretnutí - aj tí, čo sa „zabudnú“ vedia, že svoju skupinu nájdu (prípadne na „našom mieste“ nájdu odkaz, kde sa skupina nachádza)
Časový harmonogram denného programu by mal byť prispôsobený tínedžerom – napríklad v prázdninovom stredisku:
10.00 - 12.00: stretnutie pri „našom strome“ - šport, hry, špeciálne vychádzky, turnaje.. (tínedžeri
radi spia, ich aktivita je najvyššia v dopoludňajších hodinách)
12.00 - 16.00: priestor pre individuálne aktivity podľa záujmu
16.00 - 18.00: čas na veľké hry, olympiády, turnaje, pikniky, výlety........
18.00 - 21.00: priestor pre individuálne aktivity podľa záujmu, príprava na večerný program
21.00 - 24.00: diskotéky, táboráky, gillparty, nočné vychádzky a výlety
Námety na programy, aktivity, hry:
ü umožniť počúvať tínedžerom ich hudbu - vlastné vysielanie, rozhlasový program
ü akcie „LEN PRE...“
ü klasické športové hry (hlavne kolektívne) - volejbal, plážový volejbal, basketbal, streetball, futbal, stolný tenis, bedminton...
ü moderné športy (tie, čo sú práve „in“) - surfovanie, in-line korčuľovanie, fresbee, florbal, speedball, petanque...
ü adrenalínové športy - zorbing, airsoft, rafting, skalolezectvo...
ü dobrodružné hry, výlety - hľadanie pokladov, vyriešenie záhady, po stopách niekoho, niečoho...
ü minikurzy (rýchlokurzy) - tancovania, správania, sebaobrany....
ü diskotéky, záhradné party, večierky na pláži, v bazéne...
ü táboráky
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#metodika hodnotenia rozprávky #didaktické hry pre mentalne postihnutych #teoria a didaktika futbalu #hodnotenie rozprávky #didaktické hry #animator referat #soč futbal #reklamy a mladež #florbal #drogy a mladez #metodika #postup a miesto realizacie #basketbal #o tinedzeroch #športová pedagogika #agresivita mladych #pomocka hodnotenia rozpravky #metodika práce sočDiskusia: Metodika tvorby a realizácie animačných programov pre mládež
Pridať nový komentárVygenerované za 0.016 s.