Metodika tvorby a realizácie animačných programov pre mládež

Spoločenské vedy » Pedagogika

Autor: anika
Typ práce: Referát
Dátum: 08.07.2013
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 479 slov
Počet zobrazení: 3 917
Tlačení: 353
Uložení: 389
Metodika tvorby a realizácie animačných programov pre mládež
 
Mladí nevedia, čo chcú, ale neznesú, aby ich ponúkali niečím iným.  (H. Rowlandová)
 
V tejto kapitole budeme používať anglický termín tínedžer (teenager = ang.) namiesto slovenského názvu mládež alebo dospievajúci. Nie preto, že by sme zanevreli na náš rodný jazyk, ale preto, že tento pojem svojim obsahom presnejšie vymedzuje vekovú skupinu, o ktorej chceme hovoriť.
 
Pre tínedžerov platí rovnaké základné heslo a východiskové princípy tvorby programov ako v animácii pre deti. Postupy a prístupy animácie sú upravované predovšetkým vzhľadom na typické potreby a správanie sa tínedžerov a to hlavne:
ü  potreba odlišovať sa, provokovať, odmietať
ü  náladovosť
ü  solidarita, vytváranie partií, „bánd“
ü  snaha imponovať
ü  potreba robiť niečo bez rodičov a dohľadu dospelých
ü  snaha nedať sa „vtlačiť do schémy“
 
So skupinou tínedžerov sú spojené osobitné rizikové a konfliktné oblasti (alkohol, drogy, agresivita), ktoré súvisia so snahou tínedžerov skúsiť niečo nové a získať vlastné skúsenosti.
Z uvedených dôvodov je príprava a realizácia animačných programov pre túto vekovú skupinu veľmi náročná a ťažká úloha.
 
Metodické odporúčania:
výrazne odlíšiť program pre deti od programu pre tínedžerov  =  napríklad tým, že každá veková skupina bude mať svojho animátora
-  pre prázdninujúcich tínedžerov (tábory, dovolenkové strediská) určiť animátora, ktorý sa stane  pre nich „spriaznenou dušou“  -  na koho sa môžu obrátiť a kto im je celý deň k dispozícii  (môže sa volať napríklad po aktuálnom filmovom hrdinovi...)
-  overená je prax, v ktorom sa spájajú animačné aktivity dovolenkujúcich a domácich tínedžerov
Organizácia:
-  vždy dodržiavať presný, originálny bod stretnutí (platí to isté, čo pri deťoch), vlastný len pre danú skupinu  =  .... stretneme sa pri NAŠOM strome...
-  vždy dodržiavať rovnaký čas stretnutí  -  aj tí, čo sa „zabudnú“ vedia, že svoju skupinu nájdu (prípadne na „našom mieste“ nájdu odkaz, kde sa skupina nachádza)
 
Časový harmonogram denného programu by mal byť prispôsobený tínedžerom – napríklad v prázdninovom stredisku:
10.00  -  12.00:  stretnutie pri „našom strome“  -  šport, hry, špeciálne vychádzky, turnaje.. (tínedžeri 
   radi spia, ich aktivita je najvyššia v dopoludňajších hodinách)
12.00  -  16.00:  priestor pre individuálne aktivity podľa záujmu
16.00  -  18.00:  čas na veľké hry, olympiády, turnaje, pikniky, výlety........
18.00  -  21.00:  priestor pre individuálne aktivity podľa záujmu, príprava na večerný program
21.00  -  24.00:  diskotéky, táboráky, gillparty, nočné vychádzky a výlety
 
Námety na programy, aktivity, hry:
ü  umožniť počúvať tínedžerom ich hudbu  -  vlastné vysielanie, rozhlasový program
ü  akcie „LEN PRE...“
ü  klasické športové hry (hlavne kolektívne)  -  volejbal, plážový volejbal, basketbal, streetball, futbal, stolný tenis, bedminton...
ü  moderné športy (tie, čo sú práve „in“)  -  surfovanie,  in-line korčuľovanie, fresbee,  florbal, speedball, petanque...
ü  adrenalínové športy  -  zorbing, airsoft, rafting, skalolezectvo...
ü  dobrodružné hry, výlety  -  hľadanie pokladov, vyriešenie záhady, po stopách niekoho, niečoho...
ü  minikurzy (rýchlokurzy) -   tancovania, správania, sebaobrany....
ü  diskotéky, záhradné party, večierky na pláži, v bazéne...
ü  táboráky

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Diskusia: Metodika tvorby a realizácie animačných programov pre mládež

Pridať nový komentár


Odporúčame

Spoločenské vedy » Pedagogika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.016 s.
Zavrieť reklamu