Realizmus
Autor: sp-prace (16)
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 11.05.2013
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 442 slov
Počet zobrazení: 8 336
Počet zobrazení: 8 336
Tlačení: 566
Uložení: 689
Uložení: 689
Realizmus
- vzniká vo Francúzsku v 40. rokoch 19. stor., o pol storočie neskôr ako literárny realizmus
- realizmus hlása, že úlohou umenia je čerpať námety zo skutočného života a zobrazovať ich bez štylizácie, idealizovania a sentimentality
- prvoradé bolo zobrazovanie pravdy
- hlavným predmetom umeleckého diela bol život
- maliarov fascinovala fotografia - nový zobrazovací prostriedok. Prvá fotografia Joseph N. Niepce - Pohľad z okna - pohľad z autorovej pracovne, ktorý exponoval 8 hodín
- predzvesťou realizmu bol Constablov obraz Voz na seno
Barbizonská škola
- Camiile Corot sa spolu s niekoľkými maliarmi odsťahovali do dediny Barbizon, kde maľovali vo voľnej prírode
- vzniká tzv. plenérová maľba, ktorá sa neskôr stala východiskom impresionizmu. Ku vzniku plenérovej maľby dopomohli nové farby v zinkových tubách, ktoré si maliari mohli nosiť so sebou
- Camiile Corot, Théodore Rouseau, Charles Francoise Daubigny - základom ich maľby je svetlo a nálada vyvolaná pôsobením svetla.
- Maliari sa snažili zachytiť tvary, ktoré sa rozkladajú a rozplývajú pôsobením svetla. Vzduch je hebký závoj a svetlo napína priestor obrazu - toto pripravilo cestu impresionizmu
- Jean Francois Millet
- sociálne témy
- Zberačky klasov (obr. 196)
- ženy ponorené do mäkkého ružového svetla, ktoré dodáva scéne slávnostnú atmosféru. Na sedliakov sa pozerá ako na súčasť prírody, dedinská práca je zobrazená s harmóniou a krásou.
- Gustave Courbet
- vrchol realistickej maľby
- bol maliar samouk, svoje vnímanie umenia formuloval „Maľujem iba to, čo vidím, takže nemaľujem anjelov, lebo anjela som ešte nikdy nevidel"
- vyvolával odmietavú kritiku konvenčnej verejnosti
- Triedičky obilia, Dobrý deň pán Courbet (obr. 197)
- Maliarov ateliér (obr. 198)
- tri skupiny - v strede je sám maliar. V pravo sú jeho priatelia a v ľavo tí, ktorých nazval „hľadiaci do tváre smrti". Nielen jeho nepriatelia a veci proti ktorým bojoval, ale aj chudoba a vydedenci života.
- stred - na stojane je veľká krajina predstavujúca maliarov rodný kraj. Pred stojanom je maliar a žena vedľa predstavuje nahú pravdu - vyjadruje maliarove úsilie maľovať realistické obrazy. Malý chlapec pred plátnom je naivný a nevzdelaný.
- Coubert dáva prednosť nepredstieranej úprimnosti nadšeného detského pohľadu pred falošnými hodnotami odborného názoru.
- druhý malý chlapec vpravo kľačí a kreslí, zaznamenáva to čo vidí - symbol nastupujúceho realizmu
- pravá strana - ľudia, ktorí sa pozitívne stavajú k maliarovmu dielu. Postava Baudelaira s knihou
- ľavá strana - číňan, žid, írka, robotník a pytliak.
- v popredí je postava oblečená do poľovníckych šiat - Napoleon III.
- ukrižovaná postava - modelová figúra v životnej veľkosti,model symbolizuje akademické umenie, ktoré Courbet odmietal
- klobúk, gitara, plášť a dýka - romantické symboly, Courbet ich odmietal
- Honore Paumier
- uverejňoval v časopisoch ostré politické karikatúry, maľoval život chudoby a úbožiakov, maľuje svoj hnev vyvolaný nespravodlivosťou sveta
- Práčka, Dráma
- Francoise Rude
- Francúzsky sochár, vychádzal z klasicizmu
- patril medzi sochárov, ktorým bola zverená výzdoba Triumfálneho oblúka na námestí Étoile - tu vytvoril reliéf Odchod dobrovoľníkov, nazývaný Marseillaisa
- vzniká vo Francúzsku v 40. rokoch 19. stor., o pol storočie neskôr ako literárny realizmus
- realizmus hlása, že úlohou umenia je čerpať námety zo skutočného života a zobrazovať ich bez štylizácie, idealizovania a sentimentality
- prvoradé bolo zobrazovanie pravdy
- hlavným predmetom umeleckého diela bol život
- maliarov fascinovala fotografia - nový zobrazovací prostriedok. Prvá fotografia Joseph N. Niepce - Pohľad z okna - pohľad z autorovej pracovne, ktorý exponoval 8 hodín
- predzvesťou realizmu bol Constablov obraz Voz na seno
Barbizonská škola
- Camiile Corot sa spolu s niekoľkými maliarmi odsťahovali do dediny Barbizon, kde maľovali vo voľnej prírode
- vzniká tzv. plenérová maľba, ktorá sa neskôr stala východiskom impresionizmu. Ku vzniku plenérovej maľby dopomohli nové farby v zinkových tubách, ktoré si maliari mohli nosiť so sebou
- Camiile Corot, Théodore Rouseau, Charles Francoise Daubigny - základom ich maľby je svetlo a nálada vyvolaná pôsobením svetla.
- Maliari sa snažili zachytiť tvary, ktoré sa rozkladajú a rozplývajú pôsobením svetla. Vzduch je hebký závoj a svetlo napína priestor obrazu - toto pripravilo cestu impresionizmu
- sociálne témy
- Zberačky klasov (obr. 196)
- ženy ponorené do mäkkého ružového svetla, ktoré dodáva scéne slávnostnú atmosféru. Na sedliakov sa pozerá ako na súčasť prírody, dedinská práca je zobrazená s harmóniou a krásou.
- Gustave Courbet
- vrchol realistickej maľby
- bol maliar samouk, svoje vnímanie umenia formuloval „Maľujem iba to, čo vidím, takže nemaľujem anjelov, lebo anjela som ešte nikdy nevidel"
- vyvolával odmietavú kritiku konvenčnej verejnosti
- Triedičky obilia, Dobrý deň pán Courbet (obr. 197)
- Maliarov ateliér (obr. 198)
- tri skupiny - v strede je sám maliar. V pravo sú jeho priatelia a v ľavo tí, ktorých nazval „hľadiaci do tváre smrti". Nielen jeho nepriatelia a veci proti ktorým bojoval, ale aj chudoba a vydedenci života.
- stred - na stojane je veľká krajina predstavujúca maliarov rodný kraj. Pred stojanom je maliar a žena vedľa predstavuje nahú pravdu - vyjadruje maliarove úsilie maľovať realistické obrazy. Malý chlapec pred plátnom je naivný a nevzdelaný.
- Coubert dáva prednosť nepredstieranej úprimnosti nadšeného detského pohľadu pred falošnými hodnotami odborného názoru.
- druhý malý chlapec vpravo kľačí a kreslí, zaznamenáva to čo vidí - symbol nastupujúceho realizmu
- pravá strana - ľudia, ktorí sa pozitívne stavajú k maliarovmu dielu. Postava Baudelaira s knihou
- ľavá strana - číňan, žid, írka, robotník a pytliak.
- v popredí je postava oblečená do poľovníckych šiat - Napoleon III.
- ukrižovaná postava - modelová figúra v životnej veľkosti,model symbolizuje akademické umenie, ktoré Courbet odmietal
- klobúk, gitara, plášť a dýka - romantické symboly, Courbet ich odmietal
- Honore Paumier
- uverejňoval v časopisoch ostré politické karikatúry, maľoval život chudoby a úbožiakov, maľuje svoj hnev vyvolaný nespravodlivosťou sveta
- Práčka, Dráma
- Francoise Rude
- Francúzsky sochár, vychádzal z klasicizmu
- patril medzi sochárov, ktorým bola zverená výzdoba Triumfálneho oblúka na námestí Étoile - tu vytvoril reliéf Odchod dobrovoľníkov, nazývaný Marseillaisa
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Realizmus | Referát | 630 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#realizmus v hudbe #realizmus umenie #realizmus #pohlad z okna #Jean Francois Millet #realisticka architektura #novy realizmus v umeni #realizmus vo vytvarnom umeni a architekture #symbol ako prostriedok štylizácie #realizmis architektúra #architektúra realizmus #realisticke umenie #čo je sibolom prava #umenie #dejiny vytvarnej kultury #realizmus architektura #maliar #realizmus storocie #pohľad z okna-referat #tapakovci Božena slančikova timravaMaturitné témy z umenia
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Cieľ, predmet, obsah a formy umenia | 1 973 slov | |
Avantgardy 20. storočia | 5 415 slov | |
Starovek | 1 902 slov | |
Moderné umenie | 2 283 slov | |
Novovek | 3 393 slov | |
Stredovek | 413 slov | |
Barok | 3 971 slov | |
Byzantské umenie | 585 slov | |
Ziqqurat | 547 slov | |
Moderná architektúra | 2 281 slov | |
Romantizmus | 1 693 slov | |
Grécke umenie a jeho vývojové obdobia | 1 260 slov | |
Realizmus | 442 slov | |
Rokoko | 330 slov | |
Slovenské umenie 20. storočia | 1 720 slov | |
Staroruské umenie | 402 slov | |
Impresionizmus | 3 235 slov | |
Rímske umenie | 1 050 slov | |
Románske umenie | 1 472 slov | |
Filmové umenie | 1 380 slov | |
Gotický sloh | 2 335 slov | |
Secesia | 2 836 slov | |
Populárna hudba | 1 652 slov | |
Bratislava - architektúra | 2 433 slov | |
Slovenské umenie 19. storočia | 542 slov | |
Módnosť, modernosť, vkus, gýč | 690 slov | |
Dizajn | 1 007 slov | |
Pravek | 936 slov |
Vygenerované za 0.026 s.