Filmové umenie
Autor: sp-prace (16)
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 11.05.2013
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 1 380 slov
Počet zobrazení: 9 427
Počet zobrazení: 9 427
Tlačení: 537
Uložení: 555
Uložení: 555
Filmové umenie
- Objavenie kinematografie a prvé verejné premietanie r.1895 v parížskom Grand Café, bratmi Lumierovcami (Louis a Auguste), znamenalo zrod nového umenia - Spojili premietač s kamerou. 1. film Vlak prichádzajúci na stanicu
- Vznik filmu súvisel s ľudskou potrebou zaznamenať pohyb. Film odráža a spoluvytvára skutočnosť. Nesie v sebe syntetizujúce prvky klasických umení - výtvarné umenie, divadlo, hudba, literatúra... Film je kolektívnym umením.
Druhy filmov na základe použitých metód:
1.) Hraný film
- Charakteristický znak - umelecká štylizácia deja hercami
- Námet - literárna predloha, realita, predstavy
- Žánrové delenie - tragédia, dráma, komédia
- Tematické delenie - vojnový, historický, psychologický, sociálny, kriminálny, dobrodružný, životopisný,...
2.) Dokumentárny film
- Charakteristický znak - verná reprodukcia skutočnosti
- Typy:
a) reportážny - sníma sa bez prípravy v bezprostrednej realite
b) upravený - s predchádzajúcou prípravou, zostrihaný
3.) Animovaný film
- Charakteristický znak - pohyb sa netvorí pred kamerou, vytvára sa ilúzia pohybu, prevláda výtvarná stránka
- Typy:
a) kreslený
b) bábkový
Výrazové prostriedky filmu:
- Scenár (písomná forma predstavy o filme)
- Kamera (kameraman je autorom obrazu a zodpovedá za fotograficko - výtvarnú stránku filmu)
- Reč
- Obraz
- Kamera
- Strih
- Striedanie veľkosti záberu:
1. veľký celok (napr. pohľad na krajinu)
2. celok (jazero v nej) .
3. polocelok (čln)
4. americký plán (veslujúci človek)
5. polodetail (pohyb celých rúk pri veslovaní)
6. veľký detail (záber na prsty)
- Najznámejšie festivaly : Benátky, Cannes, Karlove Vary, Locarno, Moskva, San Sebastian, U.S.A
Začiatky filmu
- začiatkom 20. storočia vznikajú kiná s príťažlivými názvami a reklamami
- Edison
- už rok pred Lumierovcami objavil kinematograf s premietaním pre jedného diváka
- film Kýchanie Freda Otta (trval 2 minúty)
- G. Mélies
- pokračovateľ Lumierovcov
- vnáša do filmu filmové triky - film Cesta na mesiac
Nemý film (20te roky)
- Hlavným výrazovým prostriedkom sa stal pohyb, detaily tváre a očí, herec nemého filmu bol majstrom mimického a gestického vyjadrenia
- súčasťou premietania bol hudobný doprovod (hra na klavír a gramofón)
- nemecký expresionistický film bol založený na práci so svetlom, ktorým dosahovali dejové napätie
- D. W. Griffith
- americký filmový režisér
- dal základy svetovej kinematografií, je objaviteľ detailu, osvetlenia, uhla záberu a paralelnej montáže
- vytvoril tým hercov (napr. Mary Pickfordová)
- Intolerancia - ide o štyri príbehy z ľudských dejín o neznášanlivosti
- Mack Sennett
- americký filmový režisér a herec
- priekopník filmovej grotesky, zakladateľ komediálneho hereckého súboru, v ktorom začínal aj Ch. Chaplin
- Charlie Chaplin
- americký herec, režisér a scenárista
- Laurel a Hardi, Diktátor (paródia na Hitlera)
- Sergej Ejzenštejn
- priekopník ruského nemého filmu
- inšpiroval sa D. W. Griffithom
- Krížnik Potemkin (strihová virtuozita na umocnenie deja)
- Vsevolod Pudovkin
- pokračovateľ Ejzenštejna, predstaviteľ tzv. psychologického prúdu
- objaviteľ vertikálnej montáže (vytvoril tak nové emocionálne podnety pri vnímaní deja)
- Matka (predloha M. Gorkij)
- Louis Bunuel
- španielsky režisér, stúpenec surrealizmu
- spolupracoval so S. Dalím na filme Andalúzsky pes
- po 1. sv. vojne sa stáva pojmom vo svete filmu Hollywood
Zvukový film (30te roky)
- vynález zvuku mení charakter filmov, dialóg sa stal hlavným nositeľom deja
- prvý zvukový film Jazzový spevák bol premietaný v r.1929
Farebný film (40te roky)
- farba prináša nové možnosti experimentovania s filmovým obrazom, zvyšujú sa tvorivé možnosti
Širokouhlý farebný film (50te roky)
- centrum filmu bola Amerika, Hollywood
- westem - Veľká vlaková lúpež (režisér Edwin Porter)
- komédia - Niekto to rád horúce (hl. úloha Marilyn Monroe)
- muzikál - Melódia z Brodway
- horor - Vtáci (režisér A. Hitchcock)
- animačný film - W. Disney
- akčné a scifi filmy
Taliansky Filmový neorealizmus
- 1. etapa
- nová kapitola vo filmových dejinách, vzniká po 2. svetovej vojne
- hľadal sa nový ideál = prostý človek bez ideologických predpojatostí zachytený v svojom autentickom prostredí
- vo filmoch hrajú neoherci, opúšťajú sa filmové ateliéry, točí sa priamo v skutočnom prostredí
- inšpirácia z francúzskej kinematografie (M. Carné, J. Renoir)
- Roberto Rosselini (taliansky režisér)
- Rím, otvorené mesto - dokumentárny film rozšírený o hrané prvky
- Cezare Zavattini (taliansky scenárista)
- všíma si vydedencov, tulákov a ľudí mimo veľkého mesta
- známy je scenár k filmu Zlodeji bicyklov
- Victorio de Sica (taliansky herec a režisér)
- točil filmy ostro sociálne zamerané a žalujúce nerovnosť, filmy s vojnovou tematikou
- réžia filmov Zlodeji bicyklov, Horalka
- 2. etapa
- vzrastá vyznám osobnosti režiséra
- Federico Fellini (taliansky scenárista a režisér)
- uplatňuje fantáziu a sny (na jeho tvorbu nadviazal J Jakubisko )
- za celoživotné dielo získal Oscara
- Cabirine noci, Rím
Česká kinematografia
- Milan Frič
- filmy s Voskovcom a Verichom, Dobrý vojak Švejk (podľa Haškovej literárnej predlohy), Barón Prášil, Cisárov pekár, pekařúv cisár (hl. postava Werich), Jánošík (hl. postava P. Bielik)
- Miloš Forman
- v začiatkoch používal neohercov - Lásky jednej plavovlásky
- v r. 1968 emigroval do U.S.A.
- filmy - Prelet nad kukučím hniezdom (Oscar), Raqtime
- muzikál - Vlasy (začiatky hippies obdobia)
.
- Richman - Starci na chmelu (1.český filmový muzikál)
- Jirí Menzl - Ostro sledované vlaky (Oscar), pečiatka na holom zadku (vo svetovej kinematografii bolo po prvýkrát odhalené pozadie)
- Jan Sverák - Kolja (Oscar)
- Petr Zelenka – Knoflikári
- Vladimír Michálek - Je treba zabiť Sekala
Slovenská kinematografia
- už rok po prvom parížskom premietaní sa v r. 1896 konalo v dnešnom hotely Carlton prvé premietanie dvoch krátkych filmov, r.1905 otvorili v Bratislave prvé stále kino
- r.1921 bratia Siakeľovci - Jánošík (prvý hrany slovensky film, koprodukcia americko – slovenská spolupráca)
- Jánošík
- V novembri 1920 skupina amerických Slovákov založila v Chicagu účastinnú spoločnosť Tatra Film Corporation. Spoločnosť plánovala nakrúcať drámy, veselohry, cestopisy a historické deje. Realizovala však iba nemý film Jánošík a potom zanikla. Tento prvý slovenský celovečerný hraný nemý film nakrútili bratia Siakeľovci. Film sa nakrúcal podľa scenára Jozefa Ž. Marušiaka, ktorý vychádzal z románu amerického Slováka Gustáva M. Pestovského Jánošík, kapitán horských chlapcov, jeho búrlivý život a hrozná smrť.
- Základnou líniou filmu je príbeh Jánošíka ako bojovníka proti feudálnemu a národnému bezpráviu. Jánošík sa pomstí za smrť svojho otca a súčasne ochraňuje poddaných pred feudálnou svojvôľou. Páni sú maďarskej národnosti, poddaní Slováci. Hoci bol film situovaný do minulosti, jeho autori komentovali aj nedávnu históriu, reagovali na skúsenosti, ktorými sami museli prechádzať na sklonku rakúsko-uhorskej monarchie. Príbeh rámcuje bačovo rozprávanie Jánošíkovej legendy mestským turistom.
- Spracovanie príbehu nesie znaky amerických romantických a dobrodružných príbehov, v ktorých hrdina víťazí nad zlom. Vznikli dve verzie filmu -pre americké publikum sa príbeh končí happy endom.
- Nakrúcalo sa v reálnych exteriéroch v Blatnici pri Martine a v kaštieli v Štiavnické. Do hlavnej úlohy obsadili v tom čase veľmi populárneho českého herca Theodora Pištéka a do úlohy Hanky martinskú ochotnícku Máriu Fábryovú.
- V roku 1970 priniesol na Slovensko Ján Závodný takmer celý zachovaný film, ktorý päťdesiat rokov opatroval v chicagskej garáži a venoval ho Slovenskému filmovému ústavu v Bratislave. V roku 1975 film zrekonštruoval a hudbou Jozefa Malovca ozvučil režisér a filmový historik Ivan Rumanovský. Slovenský (resp. Československý) film sa k spracovaniu legendy o Jánošíkovi vrátil ešte dvakrát. V roku 1935 nakrútil príbeh o legendárnom ľudovom hrdinovi český režisér Martin Frič v hlavnej úlohe s Paľom Bielikom a v rokoch 1962-1963. rovnakú tému spracoval v dvojdielnom filme Bielik ako režisér.
- r. 1933 Karol Plicka - Po horách, po dolách, Zem spieva (dokumentárny film o slovenskom ľude, ocenený zlatou medailou vo Florencii, išlo o prvé ocenenie slovenského filmu)
- Zem spieva
- Film Zem spieva z roku 1933 tvorí jeden zo základných kameňov slovenského dokumentárneho filmu. Súčasne je to v poradí druhý slovenský zvukový film.
- Zobrazuje ľudové zvyky, hry, obrady, tance a slávnosti v čase od skorej jari do neskorej jesene na Slovensku v tridsiatych rokoch.
- Autorský prístup je výrazne estetizujúci a štylizujúci, a film sa tak stáva obrazovo-hudobnou oslavou harmonického života slovenského ľudu.
- Hoci Zem spieva je filmom zvukovým, Karol Plicka použil aj medzititulky, ktorých autorom je básnik Ján Smrek. Film vznikol s finančným prispením prezidentskej kancelárie Tomáša G. Masaryka a na 2. bienále v Benátkach v roku 1934 získal pohár mesta Benátok za najlepšiu réžiu v kolekcii československých filmov.
- r.1947 Paľo Bielik - Vlčie diery (prvý čisto slovenský dlhometrážny film)
- nadrealizmus Štefan Uher - Slnko v sieti
- 60te roky Kádar Kloos - Obchod na korze (hl. úlohy - Jozef Kroner, Ida Kaminská, prvý oscarový slovenský film, téma - 2. svetová vojna)
- Juraj Jakubisko
- jeden z najoriginálnejších režisérov slovenskej kinematografie, patrí medzi najznámejších a najuznávanejších slovenských režisérov vo svete, je človekom s neopakovateľnou obrazotvornosťou a vysokým výtvarným nadaním
- inšpiroval sa F. Fellinim
- debut Kristove roky
- ďalšie filmy Tisícročná včela, Sedím na konári a je mi dobre, Dobrá správa o konci sveta
- Martin Tapák - Pachohybský zbojník (hl. úloha - J. Kroner)
- Martin Šulík - Záhrada
- Pišťánek - Rivers of Babylon (hl. úloha - A. Hric)
- Dušan Rapoš - Fontána pre Zuzanu
- Vorlíček - Sokoliar Tomáš (rozprávka, hl. úloha - Juraj Kukura)
- Objavenie kinematografie a prvé verejné premietanie r.1895 v parížskom Grand Café, bratmi Lumierovcami (Louis a Auguste), znamenalo zrod nového umenia - Spojili premietač s kamerou. 1. film Vlak prichádzajúci na stanicu
- Vznik filmu súvisel s ľudskou potrebou zaznamenať pohyb. Film odráža a spoluvytvára skutočnosť. Nesie v sebe syntetizujúce prvky klasických umení - výtvarné umenie, divadlo, hudba, literatúra... Film je kolektívnym umením.
Druhy filmov na základe použitých metód:
1.) Hraný film
- Charakteristický znak - umelecká štylizácia deja hercami
- Námet - literárna predloha, realita, predstavy
- Žánrové delenie - tragédia, dráma, komédia
- Tematické delenie - vojnový, historický, psychologický, sociálny, kriminálny, dobrodružný, životopisný,...
2.) Dokumentárny film
- Charakteristický znak - verná reprodukcia skutočnosti
- Typy:
a) reportážny - sníma sa bez prípravy v bezprostrednej realite
b) upravený - s predchádzajúcou prípravou, zostrihaný
- Charakteristický znak - pohyb sa netvorí pred kamerou, vytvára sa ilúzia pohybu, prevláda výtvarná stránka
- Typy:
a) kreslený
b) bábkový
Výrazové prostriedky filmu:
- Scenár (písomná forma predstavy o filme)
- Kamera (kameraman je autorom obrazu a zodpovedá za fotograficko - výtvarnú stránku filmu)
- Reč
- Obraz
- Kamera
- Strih
- Striedanie veľkosti záberu:
1. veľký celok (napr. pohľad na krajinu)
2. celok (jazero v nej) .
3. polocelok (čln)
4. americký plán (veslujúci človek)
5. polodetail (pohyb celých rúk pri veslovaní)
6. veľký detail (záber na prsty)
- Najznámejšie festivaly : Benátky, Cannes, Karlove Vary, Locarno, Moskva, San Sebastian, U.S.A
Začiatky filmu
- začiatkom 20. storočia vznikajú kiná s príťažlivými názvami a reklamami
- Edison
- už rok pred Lumierovcami objavil kinematograf s premietaním pre jedného diváka
- film Kýchanie Freda Otta (trval 2 minúty)
- G. Mélies
- pokračovateľ Lumierovcov
- vnáša do filmu filmové triky - film Cesta na mesiac
Nemý film (20te roky)
- Hlavným výrazovým prostriedkom sa stal pohyb, detaily tváre a očí, herec nemého filmu bol majstrom mimického a gestického vyjadrenia
- súčasťou premietania bol hudobný doprovod (hra na klavír a gramofón)
- nemecký expresionistický film bol založený na práci so svetlom, ktorým dosahovali dejové napätie
- D. W. Griffith
- americký filmový režisér
- dal základy svetovej kinematografií, je objaviteľ detailu, osvetlenia, uhla záberu a paralelnej montáže
- vytvoril tým hercov (napr. Mary Pickfordová)
- Intolerancia - ide o štyri príbehy z ľudských dejín o neznášanlivosti
- Mack Sennett
- americký filmový režisér a herec
- priekopník filmovej grotesky, zakladateľ komediálneho hereckého súboru, v ktorom začínal aj Ch. Chaplin
- Charlie Chaplin
- americký herec, režisér a scenárista
- Laurel a Hardi, Diktátor (paródia na Hitlera)
- Sergej Ejzenštejn
- priekopník ruského nemého filmu
- inšpiroval sa D. W. Griffithom
- Krížnik Potemkin (strihová virtuozita na umocnenie deja)
- Vsevolod Pudovkin
- pokračovateľ Ejzenštejna, predstaviteľ tzv. psychologického prúdu
- objaviteľ vertikálnej montáže (vytvoril tak nové emocionálne podnety pri vnímaní deja)
- Matka (predloha M. Gorkij)
- Louis Bunuel
- španielsky režisér, stúpenec surrealizmu
- spolupracoval so S. Dalím na filme Andalúzsky pes
- po 1. sv. vojne sa stáva pojmom vo svete filmu Hollywood
Zvukový film (30te roky)
- vynález zvuku mení charakter filmov, dialóg sa stal hlavným nositeľom deja
- prvý zvukový film Jazzový spevák bol premietaný v r.1929
Farebný film (40te roky)
- farba prináša nové možnosti experimentovania s filmovým obrazom, zvyšujú sa tvorivé možnosti
Širokouhlý farebný film (50te roky)
- centrum filmu bola Amerika, Hollywood
- westem - Veľká vlaková lúpež (režisér Edwin Porter)
- komédia - Niekto to rád horúce (hl. úloha Marilyn Monroe)
- muzikál - Melódia z Brodway
- horor - Vtáci (režisér A. Hitchcock)
- animačný film - W. Disney
- akčné a scifi filmy
Taliansky Filmový neorealizmus
- 1. etapa
- nová kapitola vo filmových dejinách, vzniká po 2. svetovej vojne
- hľadal sa nový ideál = prostý človek bez ideologických predpojatostí zachytený v svojom autentickom prostredí
- vo filmoch hrajú neoherci, opúšťajú sa filmové ateliéry, točí sa priamo v skutočnom prostredí
- inšpirácia z francúzskej kinematografie (M. Carné, J. Renoir)
- Roberto Rosselini (taliansky režisér)
- Rím, otvorené mesto - dokumentárny film rozšírený o hrané prvky
- Cezare Zavattini (taliansky scenárista)
- všíma si vydedencov, tulákov a ľudí mimo veľkého mesta
- známy je scenár k filmu Zlodeji bicyklov
- Victorio de Sica (taliansky herec a režisér)
- točil filmy ostro sociálne zamerané a žalujúce nerovnosť, filmy s vojnovou tematikou
- réžia filmov Zlodeji bicyklov, Horalka
- 2. etapa
- vzrastá vyznám osobnosti režiséra
- Federico Fellini (taliansky scenárista a režisér)
- uplatňuje fantáziu a sny (na jeho tvorbu nadviazal J Jakubisko )
- za celoživotné dielo získal Oscara
- Cabirine noci, Rím
Česká kinematografia
- Milan Frič
- filmy s Voskovcom a Verichom, Dobrý vojak Švejk (podľa Haškovej literárnej predlohy), Barón Prášil, Cisárov pekár, pekařúv cisár (hl. postava Werich), Jánošík (hl. postava P. Bielik)
- Miloš Forman
- v začiatkoch používal neohercov - Lásky jednej plavovlásky
- v r. 1968 emigroval do U.S.A.
- filmy - Prelet nad kukučím hniezdom (Oscar), Raqtime
- muzikál - Vlasy (začiatky hippies obdobia)
.
- Richman - Starci na chmelu (1.český filmový muzikál)
- Jirí Menzl - Ostro sledované vlaky (Oscar), pečiatka na holom zadku (vo svetovej kinematografii bolo po prvýkrát odhalené pozadie)
- Jan Sverák - Kolja (Oscar)
- Petr Zelenka – Knoflikári
- Vladimír Michálek - Je treba zabiť Sekala
Slovenská kinematografia
- už rok po prvom parížskom premietaní sa v r. 1896 konalo v dnešnom hotely Carlton prvé premietanie dvoch krátkych filmov, r.1905 otvorili v Bratislave prvé stále kino
- r.1921 bratia Siakeľovci - Jánošík (prvý hrany slovensky film, koprodukcia americko – slovenská spolupráca)
- Jánošík
- V novembri 1920 skupina amerických Slovákov založila v Chicagu účastinnú spoločnosť Tatra Film Corporation. Spoločnosť plánovala nakrúcať drámy, veselohry, cestopisy a historické deje. Realizovala však iba nemý film Jánošík a potom zanikla. Tento prvý slovenský celovečerný hraný nemý film nakrútili bratia Siakeľovci. Film sa nakrúcal podľa scenára Jozefa Ž. Marušiaka, ktorý vychádzal z románu amerického Slováka Gustáva M. Pestovského Jánošík, kapitán horských chlapcov, jeho búrlivý život a hrozná smrť.
- Základnou líniou filmu je príbeh Jánošíka ako bojovníka proti feudálnemu a národnému bezpráviu. Jánošík sa pomstí za smrť svojho otca a súčasne ochraňuje poddaných pred feudálnou svojvôľou. Páni sú maďarskej národnosti, poddaní Slováci. Hoci bol film situovaný do minulosti, jeho autori komentovali aj nedávnu históriu, reagovali na skúsenosti, ktorými sami museli prechádzať na sklonku rakúsko-uhorskej monarchie. Príbeh rámcuje bačovo rozprávanie Jánošíkovej legendy mestským turistom.
- Spracovanie príbehu nesie znaky amerických romantických a dobrodružných príbehov, v ktorých hrdina víťazí nad zlom. Vznikli dve verzie filmu -pre americké publikum sa príbeh končí happy endom.
- Nakrúcalo sa v reálnych exteriéroch v Blatnici pri Martine a v kaštieli v Štiavnické. Do hlavnej úlohy obsadili v tom čase veľmi populárneho českého herca Theodora Pištéka a do úlohy Hanky martinskú ochotnícku Máriu Fábryovú.
- V roku 1970 priniesol na Slovensko Ján Závodný takmer celý zachovaný film, ktorý päťdesiat rokov opatroval v chicagskej garáži a venoval ho Slovenskému filmovému ústavu v Bratislave. V roku 1975 film zrekonštruoval a hudbou Jozefa Malovca ozvučil režisér a filmový historik Ivan Rumanovský. Slovenský (resp. Československý) film sa k spracovaniu legendy o Jánošíkovi vrátil ešte dvakrát. V roku 1935 nakrútil príbeh o legendárnom ľudovom hrdinovi český režisér Martin Frič v hlavnej úlohe s Paľom Bielikom a v rokoch 1962-1963. rovnakú tému spracoval v dvojdielnom filme Bielik ako režisér.
- r. 1933 Karol Plicka - Po horách, po dolách, Zem spieva (dokumentárny film o slovenskom ľude, ocenený zlatou medailou vo Florencii, išlo o prvé ocenenie slovenského filmu)
- Zem spieva
- Film Zem spieva z roku 1933 tvorí jeden zo základných kameňov slovenského dokumentárneho filmu. Súčasne je to v poradí druhý slovenský zvukový film.
- Zobrazuje ľudové zvyky, hry, obrady, tance a slávnosti v čase od skorej jari do neskorej jesene na Slovensku v tridsiatych rokoch.
- Autorský prístup je výrazne estetizujúci a štylizujúci, a film sa tak stáva obrazovo-hudobnou oslavou harmonického života slovenského ľudu.
- Hoci Zem spieva je filmom zvukovým, Karol Plicka použil aj medzititulky, ktorých autorom je básnik Ján Smrek. Film vznikol s finančným prispením prezidentskej kancelárie Tomáša G. Masaryka a na 2. bienále v Benátkach v roku 1934 získal pohár mesta Benátok za najlepšiu réžiu v kolekcii československých filmov.
- r.1947 Paľo Bielik - Vlčie diery (prvý čisto slovenský dlhometrážny film)
- nadrealizmus Štefan Uher - Slnko v sieti
- 60te roky Kádar Kloos - Obchod na korze (hl. úlohy - Jozef Kroner, Ida Kaminská, prvý oscarový slovenský film, téma - 2. svetová vojna)
- Juraj Jakubisko
- jeden z najoriginálnejších režisérov slovenskej kinematografie, patrí medzi najznámejších a najuznávanejších slovenských režisérov vo svete, je človekom s neopakovateľnou obrazotvornosťou a vysokým výtvarným nadaním
- inšpiroval sa F. Fellinim
- debut Kristove roky
- ďalšie filmy Tisícročná včela, Sedím na konári a je mi dobre, Dobrá správa o konci sveta
- Martin Tapák - Pachohybský zbojník (hl. úloha - J. Kroner)
- Martin Šulík - Záhrada
- Pišťánek - Rivers of Babylon (hl. úloha - A. Hric)
- Dušan Rapoš - Fontána pre Zuzanu
- Vorlíček - Sokoliar Tomáš (rozprávka, hl. úloha - Juraj Kukura)
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Filmové umenie | Referát | 698 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#sokoliar tomas - charakteristika postavy #Sokoliar tomáš OBSAH #Sokoliar Tomáš hlavna myslienka #druhy filmov #ako hodnotiť film #obchod na korze obsah #charakteristika filmovej postavy #kratky scenar #CHARAKTERISTIKA POSTAVY JURAJ JANOSIK #Sokoliar Tomáš #filmové umenie #literárna predloha #neorealizmus vo filme #dobrodruzny pribeh #kratky dobrodruzny pribeh #film a filmove umenie #umenie a kultura- film a kinematografia #obchod na korze #film a kinematografia #sokoliar+tomas+-+charakteristika+postavyMaturitné témy z umenia
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Cieľ, predmet, obsah a formy umenia | 1 973 slov | |
Avantgardy 20. storočia | 5 415 slov | |
Starovek | 1 902 slov | |
Moderné umenie | 2 283 slov | |
Novovek | 3 393 slov | |
Stredovek | 413 slov | |
Barok | 3 971 slov | |
Byzantské umenie | 585 slov | |
Ziqqurat | 547 slov | |
Moderná architektúra | 2 281 slov | |
Romantizmus | 1 693 slov | |
Grécke umenie a jeho vývojové obdobia | 1 260 slov | |
Realizmus | 442 slov | |
Rokoko | 330 slov | |
Slovenské umenie 20. storočia | 1 720 slov | |
Staroruské umenie | 402 slov | |
Impresionizmus | 3 235 slov | |
Rímske umenie | 1 050 slov | |
Románske umenie | 1 472 slov | |
Filmové umenie | 1 380 slov | |
Gotický sloh | 2 335 slov | |
Secesia | 2 836 slov | |
Populárna hudba | 1 652 slov | |
Bratislava - architektúra | 2 433 slov | |
Slovenské umenie 19. storočia | 542 slov | |
Módnosť, modernosť, vkus, gýč | 690 slov | |
Dizajn | 1 007 slov | |
Pravek | 936 slov |
Diskusia: Filmové umenie
Pridať nový komentárVygenerované za 0.026 s.