Bill Bernbach

Slovenský jazyk » Žurnalistika

Autor: mata
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 562 slov
Počet zobrazení: 3 162
Tlačení: 377
Uložení: 424
Bill  Bernbach (1911-1982)

Doyle Dane Bernbach, New York
„ vďaka nemu sa stala reklama umením a práca v reklame profesiou“
 Helmut Krone
 
Biografia: 
Práve jeho uviedla  Advertising Age : 20st. reklamy ( naj. kampane, ľudia...) na 1. mieste ako osobnosť, ktorá najviac ovplyvnila reklamu.
Narodil sa v Bronxe, vyštudoval New York University- Anglickú literatúru. Jeden zo zakladateľov a legendárnych textárov agentúry DDB ( Doyle, Dane, Bernbach ) Jeho kampane pre židovskú pekáreň Levyes, leteckú spoločnosť American Arline, agentúru cestovného ruchu Jamaica, či fotoaparáty Polaroid mu priniesli v šesdesiatych rokoch trikrát titul osobnosť ktorá sa najviac pričinila o pokrok v reklamnom priemysle.
V r. 1976 odchádza z agentúry po 33 rokoch, no Americká federácia ho v tom istom roku uviedla do Siene slávy reklamy.
 
Agentúra:
Legenda hovorí: poradie mien si vylosovali hodením mince, a za to že Bernbachovo meno bolo posledné sa stal jej prezidentom.
Maxwell Dane bol z nich najlepší organizátor a viedol firmu, Ned Doyle – financie a promotion, a Bernbach mal na starosti -  „ producing the show“ (do čoho sa mu ani jeden z nich neplietli). Počas jeho 25. ročného vedenia si agentúra získala skvelú povesť v kreativite, ktorú bezprostredne riadil B. Bernbach.
Jeho smrť viedla k oslabeniu agentúry a tá sa stala časom súčasťou Omnion Group- kam patrí aj BBDO.
 
Filozofia:
° nové a originálne nápady sú najdôležitejšie v reklame, umenie a text  v harmónii.
° najlepšou cestou ako si získať klienta je vytvoriť dobrú reklamu, tým myslím reklamu  ktorá predáva _ B.B.
° nájsť jednoduchý príbeh v produkte a prezentovať ho verejnosti inteligentnou, zrozumiteľnou, presvedčivou formou.
°  reklama nevytvára výhody,  prednosti produktu, môže ich len tlmočiť.
°  reklamu nepovažoval za vedu ("I warn you against believing that advertising is a science.")
° logika a prehnaná analýza môže sterilizovať nápad ("Logic and over-analysis can immobilize  and sterilize an idea. It's like love -- the more you analyze it, the faster it disappears." -- Bill Bernbach )
°  „hard sell“ nahradil „soft sell“: namiesto toho aby sa sústredil v prvom rade na funkciu predmetu (cieľ), prikladal dôležitosť emóciám a ľudským kvalitám ( životný štýl, potreby...) – ako ich čo najlepšie komunikovať prostredníctvom spotu, inzerátu - zaujať konzumenta, získať si jeho „porozumenie“ vzbudiť záujem, toto bola  Bernbachova inovácia v tvorbe reklamy.*
 
Kampane:
OHRBACHŚ (obchodná sieť s nízkymi cenami) :
  „ a cat with a high fasioned hat“ a muž s cigarou hovoriaci: „ I know about Joan“  s textom o žene ktorá objavila výhodný nákup v Ohrnbachś. Priniesli B.B. slávu a množstvo nových klientov . 
 
LEVYŚ bakery :  sa stala vďaka jeho inzerátom najväčším predajcom ražného chleba v New Yorku.
 
inzerát ukazoval krajec chleba v troch štádiách konzumácie
„New York“ (jedeno odhryznutie ) „ is eating“ ( tri odhr.) „ it up“ ( skoro zjedený)
 
neskôr vytvoril pre nich slogany:
"You don't have to be Jewish to love Levy's real Jewish rye."
 
VOLKSWAGEN:
Typickou Brenbachovou kampaňou zosobňujúcou jeho štýl je:  kampaň pre Volkswagen „Beetle“ : Malý VW zobrazený na veľkej čistej bielej ploche so sloganom „ Think small (neskôr ho nasledoval „ Lemon“), zmenil asociáciu  „škaredého“ auta na životný štýl  a VW sa stalo vďaka DDB 1. úspešným automobilovým importom v USA. 
Práve táto kampaň dala reklame novú dimenziu.

*Vužívanie emócií a humoru: má na svedomí vznik nového žánru Tv spotov:  vo forme príbehov: Volkswagenov "Pohreb" ; "Návšteva Starého otca " plus Laurence Olivier pre Polaroid; "Talianska svadba" pre Pivo Rheingold ; "Mikey" pre Life cereal... DDB sa stala agentúrou ukazujúcou smer.
 
"You can't do this job if you're not arrogant," 
  Bill Bernbach

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Kľúčové slová

Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:

#reklama #advertising


Odporúčame

Slovenský jazyk » Žurnalistika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.020 s.
Zavrieť reklamu