Bill Bernbach
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 562 slov
Počet zobrazení: 3 162
Počet zobrazení: 3 162
Tlačení: 377
Uložení: 424
Uložení: 424
Bill Bernbach (1911-1982)
Doyle Dane Bernbach, New York
„ vďaka nemu sa stala reklama umením a práca v reklame profesiou“
Helmut Krone
Biografia:
Práve jeho uviedla Advertising Age : 20st. reklamy ( naj. kampane, ľudia...) na 1. mieste ako osobnosť, ktorá najviac ovplyvnila reklamu.
Narodil sa v Bronxe, vyštudoval New York University- Anglickú literatúru. Jeden zo zakladateľov a legendárnych textárov agentúry DDB ( Doyle, Dane, Bernbach ) Jeho kampane pre židovskú pekáreň Levyes, leteckú spoločnosť American Arline, agentúru cestovného ruchu Jamaica, či fotoaparáty Polaroid mu priniesli v šesdesiatych rokoch trikrát titul osobnosť ktorá sa najviac pričinila o pokrok v reklamnom priemysle.
V r. 1976 odchádza z agentúry po 33 rokoch, no Americká federácia ho v tom istom roku uviedla do Siene slávy reklamy.
Agentúra:
Legenda hovorí: poradie mien si vylosovali hodením mince, a za to že Bernbachovo meno bolo posledné sa stal jej prezidentom.
Maxwell Dane bol z nich najlepší organizátor a viedol firmu, Ned Doyle – financie a promotion, a Bernbach mal na starosti - „ producing the show“ (do čoho sa mu ani jeden z nich neplietli). Počas jeho 25. ročného vedenia si agentúra získala skvelú povesť v kreativite, ktorú bezprostredne riadil B. Bernbach.
Jeho smrť viedla k oslabeniu agentúry a tá sa stala časom súčasťou Omnion Group- kam patrí aj BBDO.
Filozofia:
° nové a originálne nápady sú najdôležitejšie v reklame, umenie a text v harmónii.
° najlepšou cestou ako si získať klienta je vytvoriť dobrú reklamu, tým myslím reklamu ktorá predáva _ B.B.
° nájsť jednoduchý príbeh v produkte a prezentovať ho verejnosti inteligentnou, zrozumiteľnou, presvedčivou formou.
° reklama nevytvára výhody, prednosti produktu, môže ich len tlmočiť.
° reklamu nepovažoval za vedu ("I warn you against believing that advertising is a science.")
° logika a prehnaná analýza môže sterilizovať nápad ("Logic and over-analysis can immobilize and sterilize an idea. It's like love -- the more you analyze it, the faster it disappears." -- Bill Bernbach )
° „hard sell“ nahradil „soft sell“: namiesto toho aby sa sústredil v prvom rade na funkciu predmetu (cieľ), prikladal dôležitosť emóciám a ľudským kvalitám ( životný štýl, potreby...) – ako ich čo najlepšie komunikovať prostredníctvom spotu, inzerátu - zaujať konzumenta, získať si jeho „porozumenie“ vzbudiť záujem, toto bola Bernbachova inovácia v tvorbe reklamy.*
Kampane:
OHRBACHŚ (obchodná sieť s nízkymi cenami) :
„ a cat with a high fasioned hat“ a muž s cigarou hovoriaci: „ I know about Joan“ s textom o žene ktorá objavila výhodný nákup v Ohrnbachś. Priniesli B.B. slávu a množstvo nových klientov .
LEVYŚ bakery : sa stala vďaka jeho inzerátom najväčším predajcom ražného chleba v New Yorku.
inzerát ukazoval krajec chleba v troch štádiách konzumácie
„New York“ (jedeno odhryznutie ) „ is eating“ ( tri odhr.) „ it up“ ( skoro zjedený)
neskôr vytvoril pre nich slogany:
"You don't have to be Jewish to love Levy's real Jewish rye."
VOLKSWAGEN:
Typickou Brenbachovou kampaňou zosobňujúcou jeho štýl je: kampaň pre Volkswagen „Beetle“ : Malý VW zobrazený na veľkej čistej bielej ploche so sloganom „ Think small (neskôr ho nasledoval „ Lemon“), zmenil asociáciu „škaredého“ auta na životný štýl a VW sa stalo vďaka DDB 1. úspešným automobilovým importom v USA.
Práve táto kampaň dala reklame novú dimenziu.
*Vužívanie emócií a humoru: má na svedomí vznik nového žánru Tv spotov: vo forme príbehov: Volkswagenov "Pohreb" ; "Návšteva Starého otca " plus Laurence Olivier pre Polaroid; "Talianska svadba" pre Pivo Rheingold ; "Mikey" pre Life cereal... DDB sa stala agentúrou ukazujúcou smer.
"You can't do this job if you're not arrogant,"
Bill Bernbach
Doyle Dane Bernbach, New York
„ vďaka nemu sa stala reklama umením a práca v reklame profesiou“
Helmut Krone
Biografia:
Práve jeho uviedla Advertising Age : 20st. reklamy ( naj. kampane, ľudia...) na 1. mieste ako osobnosť, ktorá najviac ovplyvnila reklamu.
Narodil sa v Bronxe, vyštudoval New York University- Anglickú literatúru. Jeden zo zakladateľov a legendárnych textárov agentúry DDB ( Doyle, Dane, Bernbach ) Jeho kampane pre židovskú pekáreň Levyes, leteckú spoločnosť American Arline, agentúru cestovného ruchu Jamaica, či fotoaparáty Polaroid mu priniesli v šesdesiatych rokoch trikrát titul osobnosť ktorá sa najviac pričinila o pokrok v reklamnom priemysle.
V r. 1976 odchádza z agentúry po 33 rokoch, no Americká federácia ho v tom istom roku uviedla do Siene slávy reklamy.
Agentúra:
Legenda hovorí: poradie mien si vylosovali hodením mince, a za to že Bernbachovo meno bolo posledné sa stal jej prezidentom.
Maxwell Dane bol z nich najlepší organizátor a viedol firmu, Ned Doyle – financie a promotion, a Bernbach mal na starosti - „ producing the show“ (do čoho sa mu ani jeden z nich neplietli). Počas jeho 25. ročného vedenia si agentúra získala skvelú povesť v kreativite, ktorú bezprostredne riadil B. Bernbach.
Jeho smrť viedla k oslabeniu agentúry a tá sa stala časom súčasťou Omnion Group- kam patrí aj BBDO.
° nové a originálne nápady sú najdôležitejšie v reklame, umenie a text v harmónii.
° najlepšou cestou ako si získať klienta je vytvoriť dobrú reklamu, tým myslím reklamu ktorá predáva _ B.B.
° nájsť jednoduchý príbeh v produkte a prezentovať ho verejnosti inteligentnou, zrozumiteľnou, presvedčivou formou.
° reklama nevytvára výhody, prednosti produktu, môže ich len tlmočiť.
° reklamu nepovažoval za vedu ("I warn you against believing that advertising is a science.")
° logika a prehnaná analýza môže sterilizovať nápad ("Logic and over-analysis can immobilize and sterilize an idea. It's like love -- the more you analyze it, the faster it disappears." -- Bill Bernbach )
° „hard sell“ nahradil „soft sell“: namiesto toho aby sa sústredil v prvom rade na funkciu predmetu (cieľ), prikladal dôležitosť emóciám a ľudským kvalitám ( životný štýl, potreby...) – ako ich čo najlepšie komunikovať prostredníctvom spotu, inzerátu - zaujať konzumenta, získať si jeho „porozumenie“ vzbudiť záujem, toto bola Bernbachova inovácia v tvorbe reklamy.*
Kampane:
OHRBACHŚ (obchodná sieť s nízkymi cenami) :
„ a cat with a high fasioned hat“ a muž s cigarou hovoriaci: „ I know about Joan“ s textom o žene ktorá objavila výhodný nákup v Ohrnbachś. Priniesli B.B. slávu a množstvo nových klientov .
LEVYŚ bakery : sa stala vďaka jeho inzerátom najväčším predajcom ražného chleba v New Yorku.
inzerát ukazoval krajec chleba v troch štádiách konzumácie
„New York“ (jedeno odhryznutie ) „ is eating“ ( tri odhr.) „ it up“ ( skoro zjedený)
neskôr vytvoril pre nich slogany:
"You don't have to be Jewish to love Levy's real Jewish rye."
VOLKSWAGEN:
Typickou Brenbachovou kampaňou zosobňujúcou jeho štýl je: kampaň pre Volkswagen „Beetle“ : Malý VW zobrazený na veľkej čistej bielej ploche so sloganom „ Think small (neskôr ho nasledoval „ Lemon“), zmenil asociáciu „škaredého“ auta na životný štýl a VW sa stalo vďaka DDB 1. úspešným automobilovým importom v USA.
Práve táto kampaň dala reklame novú dimenziu.
*Vužívanie emócií a humoru: má na svedomí vznik nového žánru Tv spotov: vo forme príbehov: Volkswagenov "Pohreb" ; "Návšteva Starého otca " plus Laurence Olivier pre Polaroid; "Talianska svadba" pre Pivo Rheingold ; "Mikey" pre Life cereal... DDB sa stala agentúrou ukazujúcou smer.
"You can't do this job if you're not arrogant,"
Bill Bernbach
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#reklama #advertisingDiskusia: Bill Bernbach
Pridať nový komentárVygenerované za 0.020 s.