David Ogilvy
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 568 slov
Počet zobrazení: 4 373
Počet zobrazení: 4 373
Tlačení: 500
Uložení: 477
Uložení: 477
Ogilvy & Mather Worldwide, New York
"It takes a big idea to attract the attention of consumers and get them to buy your product. Unless your advertising contains a big idea, it will pass like a ship in the night."
Biografia:
Legenda svetovej reklamy. Angličan, vyučený kuchár, presídlený do USA. V roku 1948 zakladá agentúru Ogilvy and Mather dnes jedna z najväčších medzinárodných sietí reklamných agentúr – Ogilvy and Mather CEE ( 140 kancelárií v 40 krajinách, zastúpenie v BA, najskôr prostredníctvom agentúry J and L Advertising, od r. 1994 dcérskou pobočkou Ogilvy and Mather Slovensko), autor mnohých svetových reklamných kampaní, ale aj publikácií o reklame resp. o návodoch ako úspešne realizovať reklamné aktivity ( 1, 2)
Napísal tri knihy: 1.Vyznání muže reklamy 1963, 2.O reklame 1983, 3. Blood, Brains and Beer 1978- autobiografia
1961 – bol ako jedn z 1. vybratý do siene slávy ( Copywriters Hall Of Fame)
Filozofia:
° big ideas, umiestnenie značky, brať ohľad na marketingový výskum, a budovať corporate culture.
° presadzoval profesionalitu na najvyššej úrovni.
° funkciou reklamy je: predávať, každá úspešná reklama je založená na informáciách o konzumentovi.
° propagácia nie je vecou náhody. O&M dlho skúmala čo funguje a čo nie -výsledky využívala.
° keď chce niekto pracovať v reklame mal by ju študovať ( na škole)
° Ogilvyho filozofia je známa ako „ Ogilvysmy“
· ON PEOPLE:
"I admire people with gentle manners who treat other people as human beings. I abhor quarrelsome people. I abhor people who wage paper-warfare.
“Few of the great creators have bland personalities. They are cantankerous egotists, the kind of men who are unwelcome in the modern corporation."
· ON HIRING:
"If you always hire people who are smaller than you are, we shall become a company of dwarfs. If, on the other hand, you always hire people who are bigger than you are, we shall become a company of giants.
If you ever find a man who is better than you are - hire him. If necessary, pay him more than you pay yourself.
In most agencies, account executives outnumber the copywriters two to one. If you were a dairy farmer, would you employ twice as many milkers as you had cows?
princípy z kníh:
pre tlačené prop.pr. :
- layout : prvá pripúta ilustrácia, má mať titulok, hedline, text.
- typ písma: využívať písmo najčitateľnejšie (Serif) pre konzumenta.
- revers : biele písmo na čiernom podklade je horšie čitateľné- využívať len sporadicky.
- podtitulok: sú tzv. spojovateľom, pomáhajú pri dlhších textoch aj v orientácii.
- číslovanie : je lepšie ako využívanie nespočetných spojek
*miesto medzi odstavcami zvyšuje čitateľnosť v priemere o 12%
pre Tv. Reklamu:
- „ slice of life“ : copywritery ho nežnášajú, konzumenti milujú- mali by vyhrať!
- „ postavy“: postavy propagujúce produkt niekoľko rokov sa stávajú jeho žijúcimi symbolmi
- „ novinky“: možno ich vytvoriť pre produkty ktoré sú už dlho na trhu.
- „ Využívanie selebrít“: konzument ich vníma ako kúpené,nedôveryhodné.
Kampane:
Vytvoril mnoho najznámejších a najúspešnejších reklamných kampaní, ktorých jadrom boli práve jeho slogany, a čo bolo hlavné , jeho reklamy predávali!
Muž Hathaway – s páskou cez oko sa stal symbolom značky košiel.
Rolls- Royce – vytvoril pravdepodobne najznámejší slogan napísaný pre automobil. Rekl.:
„ At 60 miles an hour, the loudest noise in this new Rolls-Royce comes from the electric clock.“
Kampane Shell Oil, , KLM, American Express, International Paper, IBM, Schweppes tonic a Pepperidge Farm.
"It takes a big idea to attract the attention of consumers and get them to buy your product. Unless your advertising contains a big idea, it will pass like a ship in the night."
Biografia:
Legenda svetovej reklamy. Angličan, vyučený kuchár, presídlený do USA. V roku 1948 zakladá agentúru Ogilvy and Mather dnes jedna z najväčších medzinárodných sietí reklamných agentúr – Ogilvy and Mather CEE ( 140 kancelárií v 40 krajinách, zastúpenie v BA, najskôr prostredníctvom agentúry J and L Advertising, od r. 1994 dcérskou pobočkou Ogilvy and Mather Slovensko), autor mnohých svetových reklamných kampaní, ale aj publikácií o reklame resp. o návodoch ako úspešne realizovať reklamné aktivity ( 1, 2)
Napísal tri knihy: 1.Vyznání muže reklamy 1963, 2.O reklame 1983, 3. Blood, Brains and Beer 1978- autobiografia
1961 – bol ako jedn z 1. vybratý do siene slávy ( Copywriters Hall Of Fame)
Filozofia:
° big ideas, umiestnenie značky, brať ohľad na marketingový výskum, a budovať corporate culture.
° presadzoval profesionalitu na najvyššej úrovni.
° funkciou reklamy je: predávať, každá úspešná reklama je založená na informáciách o konzumentovi.
° propagácia nie je vecou náhody. O&M dlho skúmala čo funguje a čo nie -výsledky využívala.
° keď chce niekto pracovať v reklame mal by ju študovať ( na škole)
° Ogilvyho filozofia je známa ako „ Ogilvysmy“
"I admire people with gentle manners who treat other people as human beings. I abhor quarrelsome people. I abhor people who wage paper-warfare.
“Few of the great creators have bland personalities. They are cantankerous egotists, the kind of men who are unwelcome in the modern corporation."
· ON HIRING:
"If you always hire people who are smaller than you are, we shall become a company of dwarfs. If, on the other hand, you always hire people who are bigger than you are, we shall become a company of giants.
If you ever find a man who is better than you are - hire him. If necessary, pay him more than you pay yourself.
In most agencies, account executives outnumber the copywriters two to one. If you were a dairy farmer, would you employ twice as many milkers as you had cows?
princípy z kníh:
pre tlačené prop.pr. :
- layout : prvá pripúta ilustrácia, má mať titulok, hedline, text.
- typ písma: využívať písmo najčitateľnejšie (Serif) pre konzumenta.
- revers : biele písmo na čiernom podklade je horšie čitateľné- využívať len sporadicky.
- podtitulok: sú tzv. spojovateľom, pomáhajú pri dlhších textoch aj v orientácii.
- číslovanie : je lepšie ako využívanie nespočetných spojek
*miesto medzi odstavcami zvyšuje čitateľnosť v priemere o 12%
pre Tv. Reklamu:
- „ slice of life“ : copywritery ho nežnášajú, konzumenti milujú- mali by vyhrať!
- „ postavy“: postavy propagujúce produkt niekoľko rokov sa stávajú jeho žijúcimi symbolmi
- „ novinky“: možno ich vytvoriť pre produkty ktoré sú už dlho na trhu.
- „ Využívanie selebrít“: konzument ich vníma ako kúpené,nedôveryhodné.
Kampane:
Vytvoril mnoho najznámejších a najúspešnejších reklamných kampaní, ktorých jadrom boli práve jeho slogany, a čo bolo hlavné , jeho reklamy predávali!
Muž Hathaway – s páskou cez oko sa stal symbolom značky košiel.
Rolls- Royce – vytvoril pravdepodobne najznámejší slogan napísaný pre automobil. Rekl.:
„ At 60 miles an hour, the loudest noise in this new Rolls-Royce comes from the electric clock.“
Kampane Shell Oil, , KLM, American Express, International Paper, IBM, Schweppes tonic a Pepperidge Farm.
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#podtitulok #písmo v propagácii #reklamny text o skole #titulok #titulok v texte #DavidVygenerované za 0.015 s.