Promotion ako súčasť marketingového mixu

Slovenský jazyk » Žurnalistika

Autor: mata
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 379 slov
Počet zobrazení: 4 376
Tlačení: 500
Uložení: 490
Promotion = marketingová komunikácia = súbor bezprostredne pôsobiacich činností masového, skupinového a interpersonálneho charakteru, ktoré smerujú ku zmenám vo vedomostiach, postojoch a správaní cieľovej skupiny vo vzťahu k produktu
 
-  Promotion = aktivita marketingového mixu, ktorá umožňuje priame pôsobenie na zákazníka, jeho postoje a prípadne aj nákupné správanie
-  promotion využíva médiá:
o   klasické = tlač, rozhlas a televízia
o  nové médiá = internet, mobilná komunikácia
-  Vytvorenie účinnej kombinácie prvkov MK predpokladá znalosť aspoň základných poznatkov z teórie správania, procesu adopcie myšlienky i teórie komunikačného procesu.
-  Komunikáciu podniku nemožno chápať ako samostatnú aktivitu, treba ju skôr vidieť komplexne v spojitosti s ostatnými prvkami marketingového systému.
 
-  Cieľ = ovplyvniť správanie = informácie, ktoré firma podáva majú povzbudiť zákazníka k nákupu jej výrobkov alebo služieb.
-  Ciele komunikácie v oblasti postojov zákazníka:
o  posilnenie existujúcich postojov v záujme formovania preferenčného správania
o  zmena postojov dosiaľ nerozhodnutých členov cieľovej skupiny
•  Postoj = prehodnotené stanovisko, pocit a vzťah voči určitému predmetu alebo myšlienke a obvykle sa vyjadrujú v určitej škále obľuby resp. neobľuby.
o  tri čiastkové skupiny cieľov = komunikačné/predajné ciele:
•  informovanie = najdôležitejší, lebo predtým, ako si zákazník produkt kúpi, musí byť informovaný o jeho existencii a vlastnostiach
•  presviedčanie = napr. ak viacerí poskytovatelia ponúkajú podobný produkt > posilňuje sa postoj preferenčnosti v nádeji, že ovplyvní spotrebiteľské správanie
•  pripomínanie = ak klientom spoločnosť pripomenie, prečo boli v minulosti s jej službami spokojní, upevňuje ich vernosť a zvyšuje predpoklad opakovaného nákupu
-  „sociálny marketing“ = strategický manažérsky princíp, úlohou ktorého je s pomocou marketingových nástrojov priviesť sociálnu zmenu, presadiť sociálnu ideu, resp. zvýšiť akceptáciu celospoločenského záujmu všeobecne alebo u konkrétnej cieľovej skupiny
-  Ekonomické úlohy MK:
o  upraviť rozloženie a tvar krivky dopytu v prospech produktov firmy = zvýšenie objemu predaja výrobkov za určitú danú cenu
o  ovplyvniť elasticitu dopytu = snaha, aby pokles objemu predaja pri zvýšení ceny bol minimálny (neelastický dopyt), pri znížení ceny ale výrazne stúpol (elastický dopyt)
 
-  Promotion mix = komunikačný mix:
reklama = „nadlinková“ komunikácia prostredníctvom televíznych a rozhlasových spotov, inzerátov v tlači a pod.
osobný predaj = osobná interakcia medzi dvoma alebo viacerými osobami, pri ktorej je najsilnejšie cítiť spätnú väzbu
sales promotion = „podpora predaja“ = aktivity, ktoré majú za cieľ vyvolať zvýšenie objemu predaja
public relations = aktivity smerujúce k budovaniu pozitívneho imidžu firmy nielen u cieľovej skupiny, ale u verejnosti všeobecne
-  Postavenie komunikačného mixu v súvislosti marketingového pôsobenia:

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Slovenský jazyk » Žurnalistika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.015 s.
Zavrieť reklamu