Reklama ako súčasť promotion mixu
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 271 slov
Počet zobrazení: 3 945
Počet zobrazení: 3 945
Tlačení: 429
Uložení: 394
Uložení: 394
- Reklama = zámerné, čiže plánovité pôsobenie na recipienta, ktorého primárnym cieľom je ovplyvniť ho smerom ku kúpe.
o komunikácia s cieľom ovplyvniť predaj či nákup výrobkov a služieb, ktoré uspokojujú potreby výrobcu, dodávateľa i odberateľa (Horňák)
o každá platená forma nepersonálnej prezentácie a podpory myšlienok, tovaru alebo služieb, ktorú vykonáva identifikovateľný sponzor (Kotler)
o cieľavedomé komunikačné pôsobenie zamerané na určitú cieľovú skupinu, ktorého úlohou je pomáhať pri utváraní postojov, názorov a zvyklostí, ktoré vedú k žiaducim činnostiam, čiže nákupu a spotrebe (Hradiská)
- je najstarší a najrozšírenejší nástroj marketingovej komunikácie, najviditeľnejšia a najdiskutovanejšia forma
- musí mať vždy jasne stanovený cieľ, jasnú predstavu, čo sa chce reklamným pôsobením dosiahnuť, na čo a koho sa má reklama zameriavať a prečo.
- reklamná kampaň = sústredené pôsobenie reklamných správ, ktoré majú pôsobiť súbežne prostredníctvom viacerých médií > prenesene aj komunikačná kampaň
- Výhody reklamy
o masová = zasiahne veľké množstvo prijímateľov
- Nevýhody reklamy
o neosobná = nemôže byť taká presvedčivá, ako osobné formy komunikácie
o jednosmerná komunikácia = neumožňuje spoľahlivo identifikovať spätnú väzbu
o hodnotenie účinnosti je zložité = nemožno očakávať zvýšenie objemu predaja > neexistuje priame príčinné prepojenie medzi reklamou a predajným objemom.
o finančne náročná
- triedenie reklamy:
o podľa novosti informácie (uvádzacia a pripomínacia)
o podľa charakteru kampane (produktová a imidžová)
o podľa prenosových médií (televízna, rozhlasová atď.)
o podľa predmetu (výrobky, služby, či nekomerčná sféra)
o podľa cieľovej skupiny (pre rybárov, pre ženy atd'.)
o podľa miesta pôsobenia (reklama na mieste a mimo miesta predaja)
o podľa lokality pôsobenia (regionálna, ústredná, smerom do zahraničia, dovnútra štátu a pod.)
o podľa spôsobu kontaktu s recipientom (priama - direct marketing, predvádzanie tovaru a nepriama - tlač, rozhlas, televízia) a pod.
o komunikácia s cieľom ovplyvniť predaj či nákup výrobkov a služieb, ktoré uspokojujú potreby výrobcu, dodávateľa i odberateľa (Horňák)
o každá platená forma nepersonálnej prezentácie a podpory myšlienok, tovaru alebo služieb, ktorú vykonáva identifikovateľný sponzor (Kotler)
o cieľavedomé komunikačné pôsobenie zamerané na určitú cieľovú skupinu, ktorého úlohou je pomáhať pri utváraní postojov, názorov a zvyklostí, ktoré vedú k žiaducim činnostiam, čiže nákupu a spotrebe (Hradiská)
- je najstarší a najrozšírenejší nástroj marketingovej komunikácie, najviditeľnejšia a najdiskutovanejšia forma
- musí mať vždy jasne stanovený cieľ, jasnú predstavu, čo sa chce reklamným pôsobením dosiahnuť, na čo a koho sa má reklama zameriavať a prečo.
- reklamná kampaň = sústredené pôsobenie reklamných správ, ktoré majú pôsobiť súbežne prostredníctvom viacerých médií > prenesene aj komunikačná kampaň
- Výhody reklamy
o masová = zasiahne veľké množstvo prijímateľov
- Nevýhody reklamy
o neosobná = nemôže byť taká presvedčivá, ako osobné formy komunikácie
o jednosmerná komunikácia = neumožňuje spoľahlivo identifikovať spätnú väzbu
o hodnotenie účinnosti je zložité = nemožno očakávať zvýšenie objemu predaja > neexistuje priame príčinné prepojenie medzi reklamou a predajným objemom.
o finančne náročná
- triedenie reklamy:
o podľa novosti informácie (uvádzacia a pripomínacia)
o podľa charakteru kampane (produktová a imidžová)
o podľa prenosových médií (televízna, rozhlasová atď.)
o podľa predmetu (výrobky, služby, či nekomerčná sféra)
o podľa cieľovej skupiny (pre rybárov, pre ženy atd'.)
o podľa miesta pôsobenia (reklama na mieste a mimo miesta predaja)
o podľa lokality pôsobenia (regionálna, ústredná, smerom do zahraničia, dovnútra štátu a pod.)
o podľa spôsobu kontaktu s recipientom (priama - direct marketing, predvádzanie tovaru a nepriama - tlač, rozhlas, televízia) a pod.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Reklama ako spôsob komunikácie | Referát | 481 slov | |
Televízna reklama | Referát | 514 slov | |
Sociálna reklama | Referát | 624 slov | |
Vonkajšia reklama | Referát | 428 slov | |
Predchodcovia reklamy | Referát | 1 792 slov | |
História Reklamy - Festivaly reklamnej tvorby | Referát | 561 slov | |
Reklama vs. Public relations (PR) | Referát | 329 slov | |
Marketing – reklama – zákazník | Referát | 897 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#reklama #sposoby zamerneho posobenia na zakaznika #Reklamy #reklama ako súčasť promotion mixu #pôsobenie reklamy #čo je to reklama #história reklamyDiskusia: Reklama ako súčasť promotion mixu
Pridať nový komentárVygenerované za 0.015 s.