Propagácia a žurnalistika
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 223 slov
Počet zobrazení: 4 173
Počet zobrazení: 4 173
Tlačení: 443
Uložení: 430
Uložení: 430
- Propagácia a žurnalistika úzko späté > spoločný historický vývin
- Spoločné body
o vyvolávači
o vynález kníhtlače
o reklama už v prvých masových komunikačných prostriedkoch
o vzájomné ovplyvňovanie novinových titulkov a reklamných sloganov
o profesionálne prepojenie > novinári v reklame a reklamní pracovníci ako novinári
- oboje postavené na základe komunikácie
- v oboch prípadoch ovplyvňovanie recipienta = v žurnalistike informácia, v MK aktivizácia
- nie je možné úspešne vydávať tlač bez inzercie <-> inzercia bez tlače by nemohla plnohodnotne existovať
- najbližšie k žurnalistike – public relations = využívanie všetkých novinárskych žánrov
- propagandistické, agitačné a aktivizačné pôsobenie niektorých žurnalistických textov možno prirovnať k pôsobeniu MK
- skrytá reklama = príklad prelínania žurnalistiky a MK
- spoločné základné princípy = etické kódexy odvetví sú podobné
- podobné funkcie:
o informatívna
o formatívna
o aktivizačná
- základným stavebným kameňom oboch je slovo a obraz
- oboje šírené prostredníctvom prostriedkov masovej komunikácie
- marketing a MK určujú mieru zisku tlače, ovplyvňujú náklad, rozhodujú o existencii média, sponzoring určuje športové činnosti...
- neexistuje trhový model bez reklamy > neexistuje nezávislá žurnalistika bez reklamy
- žurnalistika produkuje médiá > treba ich propagovať
- žurnalistické žánre v propagácii:
o PR článok = platený článok informujúci o spoločnosti
o advertoriál = platený reklamný článok vo forme správy
o interview = rozhovor s predstaviteľom spoločnosti
o riport a reportáž = z akcií sponzorovaných alebo inak spojených so spoločnosťou
o oznámenie = pri zmenách alebo výnimočných udalostiach
- Spoločné body
o vyvolávači
o vynález kníhtlače
o reklama už v prvých masových komunikačných prostriedkoch
o vzájomné ovplyvňovanie novinových titulkov a reklamných sloganov
o profesionálne prepojenie > novinári v reklame a reklamní pracovníci ako novinári
- oboje postavené na základe komunikácie
- v oboch prípadoch ovplyvňovanie recipienta = v žurnalistike informácia, v MK aktivizácia
- nie je možné úspešne vydávať tlač bez inzercie <-> inzercia bez tlače by nemohla plnohodnotne existovať
- najbližšie k žurnalistike – public relations = využívanie všetkých novinárskych žánrov
- propagandistické, agitačné a aktivizačné pôsobenie niektorých žurnalistických textov možno prirovnať k pôsobeniu MK
- skrytá reklama = príklad prelínania žurnalistiky a MK
- spoločné základné princípy = etické kódexy odvetví sú podobné
- podobné funkcie:
o informatívna
o formatívna
o aktivizačná
- oboje šírené prostredníctvom prostriedkov masovej komunikácie
- marketing a MK určujú mieru zisku tlače, ovplyvňujú náklad, rozhodujú o existencii média, sponzoring určuje športové činnosti...
- neexistuje trhový model bez reklamy > neexistuje nezávislá žurnalistika bez reklamy
- žurnalistika produkuje médiá > treba ich propagovať
- žurnalistické žánre v propagácii:
o PR článok = platený článok informujúci o spoločnosti
o advertoriál = platený reklamný článok vo forme správy
o interview = rozhovor s predstaviteľom spoločnosti
o riport a reportáž = z akcií sponzorovaných alebo inak spojených so spoločnosťou
o oznámenie = pri zmenách alebo výnimočných udalostiach
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Propagácia a príbuzné aktivity | Referát | 468 slov | |
Ekonomická a mimoekonomická propagácia | Referát | 493 slov | |
Pojem, definícia, druhy pôsobenia propagácie | Referát | 480 slov | |
Princípy a zásady propagácie | Referát | 624 slov | |
Tlačové podujatia a propagácia | Referát | 341 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#propagácia v spoločnom stravovaní #riport #propagácia #funkcie zurnalistiky #reklama v spolocnom stravovani #princípy interview #Žurnalistická etika #propagacia v stravovaní #žurnalistika #prostriedky mäsovej komunikácieDiskusia: Propagácia a žurnalistika
Pridať nový komentárVygenerované za 0.015 s.