Charakteristika modernej reklamnej agentúry
Typ práce: Referát
Jazyk:
Počet zobrazení: 10 149
Uložení: 764
Charakteristika modernej reklamnej agentúry
Reklamná agentúra = podnikateľský subjekt, ktorý druhým stranám ponúka riešenia pre ich marketingovú komunikáciu = agentúra marketingovej komunikácie.
- prvé agentúry v pol. 19. st. > mediálne, skupovali priestor v novinách
o tvorba inzerátov > zamestnávali kresličov
o neskôr výroba reklamných predmetov.
- prvý spolok inzertných kancelárií u nás > Reklub (1927)
- po 1948 R agentúry stratili význam > agitácia, propaganda > všetky agentúry štátne (Merkúr) i objednávky od štátu > Made in Publicity propagovala u nás zahraničné výrobky
- po 1989 > množstvo malých agentúr, televízne spoty
- neskôr 12 agentúr zakladá ARAS, 1993 zmena na KRAS
- dnes viacero veľkých agentúr, množstvo menších > aj agentúry 1 človeka
- aktuálny trend = využívanie služieb externých subdodávateľov miesto integrácie všetkých služieb vo vlastnej agentúre
V súčasnosti najvýznamnejšie reklamné agentúry na SVK:
- Ark Thompson
- CD-Ogilvy
- Creo/Young&Rubicam
- DDB
- Designland
- Euro RSCG New Europe
- FCB
- Istropolitana D’Arcy
- Lowe GGK
- Mark/BBDO
- Mayer/McCann Erickson
- Miškov-Uličný-Weber
- Publicis.Knut
- Remark/WWP
- Soria&Grey
- Vaculík Advertising
- VYV
- Wiktor/Leo Burnett
- TBWA/Grade
Členenie RA:
- podľa veľkosti > veľké, stredné, malé
- podľa teritoriálneho rozsahu > nadnárodné, národné, regionálne, lokálne
- podľa špecializácie
o full servisové
o mediálne > media buyer, media representative
o PR
o sponzoringové
o DM
o výskumné
o vonkajšej reklamy
o audio/video
o umelecké/produkčné > výroba TV a R programov na kľúč alebo za rekl. priestor
o castingové
o kreatívne štúdiá > dodávanie nápadov
o zaoberajúce sa výstavníctvom > stánky, aranžovanie, organizovanie...
o ...
Modelová štruktúra:
- ACCOUNT ODDELENIE > styk s klientom, komunikuje so zákazníkom počas celej kampane
o dobrý vzhľad
o príjemné vystupovanie, spoločenská etiketa > reprezentuje imidž agentúry
o komunikačné a presviedčacie schopnosti, znalosť zadania a procesov > príprava brífu na prezentáciu
o koordinácia komunikácie medzi klientom a agentúrou
- KREATÍVNE ODDELENIE > žiadny styk s klientom, tvoriví pracovníci
o Copywriter > propagačné texty, prejavy, slogany, scenáre
o Grafik > vizuály, grafické stvárnenie a technické zabezpečenie
o Očakáva sa nápad, ktorý sa nekôr (s úpravami) realizuje
- FINANČNÉ A EKONOMICKÉ ODDELENIE > kontrola hospodárenia a dodržiavania rozpočtu, zabezpečuje samotný chod agentúry a hospodársku správu
- MEDIÁLNE ODDELENIE > nemusí byť alebo môže byť zlúčené s ekonomickým
o prieskum mediálneho trhu
o tvorba a udržiavanie kontaktov s médiami
o tvorba media mixu a media planu (časový harmonogram > kde, kedy a ako dlho…) + finančného plánu
PRODUKČNÉ ODDELENIE > vlastná realizácia komunikačných kampaní (výroba, distribúcia...)
- PR ODDELENIE > nemajú ho všetky agentúry, často externá/dcérska spoločnosť
o stará sa aj o self promo
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Charakteristika zložiek makroprostredia, v ktorom pôsobia reklamné agentúry na Slovensku | Referát | 718 slov | |
Reklamné agentúry ako realizačné subjekty markentigu | Referát | 638 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#podnikatelsky plan reklamna agentura #čo je propagácia, propaganda a agitácia #Vypracovaný podnikateľský plán #podnikatelsky plan #reklamny plan a rozpočet referat #podnikatelsky plan organizovanie spoločenských podujatí #propaganda #Vypracovaný podnikateľský plán grafik #podnikateľský plán nechtové štúdio #Vypracovaný podnikateľský plán reklamná agentúra #podujatia a ich planovanie #podnikatelský plán -prezentácia #reklama propagácia agitácia #reklama #tlačové agentúry #spoločenské vystupovanie #reklama,propagácia,agitácia #vypracovaný podnikatelsky plan pre stredne školy #podnikatelska etiketa #co je aranzovanie