Utorok, 23. septembra 2014, meninyZdenka, zajtra Ľuboš, Ľubor
Dnes prezretých 19874 študentských prácOnline: 1800 mladých ľudí

:: Prihlásenie

:: Odporúčame

:: Slovenský jazyk » Žurnalistika

:: KATEGÓRIE - Referáty, ťaháky, maturita:

Tlačové podujatia a propagácia

Autor: Dievča mata (29)
Hodnotenie: 0
Dátum: 03.01.2010
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 343 slov
Počet zobrazení: 1951
Tlačení: 258
Uložení: 251
TLAČOVÉ PODUJATIA A ICH VAZBA S PROPAGÁCIOU
Realizácia tlačových podujatí má veľa spoločného s reklamou, či ďalšími marketingovými aktivitami. Spoločný býva väčšinou cieľ. V praxi môže totiž tlačové podujatie organizovať výrobca, ktorý chce týmto spropagovať svoj výrobok či službu.

Tlačové podujatie (konferencia, beseda) možno charakterizovať ako zaužívanú formu podávania informácií novinárom s tým, že ich prostredníctvom sa s informáciami má zoznámiť verejnosť. Skladá s z oficiálneho z oficiálneho vystúpenia predstaviteľov inštitúcie, ktorá dala k zvolaniu akcie podnet a z doplňujúcej diskusie, ktorá poskytne novinárom celistvejšie informácie. Základnou úlohou tlačovej konferencie je informovať prostredníctvom novinárov verejnosť.
 
Príprava tlačového podujatia
· Správne stanovenie predmetu – cieľa
· Starostlivý výber prednášateľov úvodných referátov a moderátora tlačového podujatia
· Výber zástupcov prostriedkov masovej komunikácie
· Príprava tlačených materiálov a ďalších predmetov určených pre účastníkov akcie
· Stanovenie miesta, termínu a dĺžky trvania podujatia
 
Priebeh tlačového podujatia
1.  Prezentácia zúčastnených spojená s odovzdaním tlačených materiálov
2.  Otvorenie podujatia – realizuje buď moderátor, alebo oficiálny predstaviteľ zadávateľského subjektu
3.  Referáty
4.  Diskusia – po prípadnej krátkej prestávke na občerstvenie
5.  Záver – zhrnutie nových skutočností

Počas podujatia majú mať novinári možnosť fotografovať. K oživeniu prispeje videozáznam. Súčasťou býva aj vystavenie predmetu.
Väčšinu organizačných úloh spojených s prípravou tlačového podujatia (návrh na realizáciu, príprava podkladových materiálov, materiálov pre vystúpenie subjektu, vyhodnocovanie publicity) majú v mnohých inštitúciách na starosti tlačový hovorcovia.

Je zrejmé, že tlačové podujatie môže v značnej miere využiť oblasť public relations, resp. press relations, či reklama a  propagácia a ďalšie im príbuzné aktivity, ktorými ovplyvňujeme verejnú mienku. Informácie tu získané však možno ťažko odkázať priamo do inzertnej časti, resp. odmietnuť ako skrytú reklamu. Novinárom môže byť niekedy zložité sa zorientovať, kde presne sa končí verejný záujem a kde sa začína obchodná propagácia. Táto skutočnosť, aj keď by ju podnik nemal nikdy zneužívať, takisto podčiarkuje význam tlačových podujatí vo vzťahu predovšetkým k public relations. Tlačové podujatia na rozdiel od prezentácií nemajú často priamy reklamný charakter, ale pôsobia na vytváranie verejnej mienky. Sú významným nástrojom public relations, propagácie a ďalších príbuzných aktivít. Spolu s prezentáciami a ostatnými tlačovými prostriedkami zostávajú jedným z najúčinnejších nástrojov účelnej marketingovej komunikácie a komunikácie inštitúcie vôbec s cieľovou skupinou, ktorú chce zasiahnuť a ovplyvniť a tak ovplyvniť v zmysle šírených informácií.
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 (10-najlepšie)
  Podobné práce Typ práce Rozsah Hodnotenie
Slovenčina Propagácia a príbuzné aktivity Referát 468 slov 0
Slovenčina Ekonomická a mimoekonomická propagácia Referát 492 slov 0
Slovenčina Pojem, definícia, druhy pôsobenia propagácie Referát 477 slov 8.1
Slovenčina Propagácia a žurnalistika Referát 223 slov 0
Slovenčina Princípy a zásady propagácie Referát 624 slov 8.3

Komentáre

TIP: Zaregistruj sa a vystupuj pod vlastným Zones ID.
Meno:
Príspevok:
Ochrana proti SPAMu. Koľko je 2+2?

K dispozícii nie sú žiadne komentáre.
0.079