Zvukové propagačné prostriedky

Slovenský jazyk » Žurnalistika

Autor: mata
Typ práce: Referát
Dátum: 03.01.2010
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 180 slov
Počet zobrazení: 4 488
Tlačení: 580
Uložení: 561
ZVUKOVÉ PROPAGAČNÉ PROSTRIEDKY, CHRAKTERISTIKA A DRUHY
Tento stimul má v reklame azda najstaršiu tradíciu. Zvuk nemá byť ani príliš silný ani príliš slabý. Sila zvuku môže byť iná v rušnej predajni ako v tichej. V každom prípade treba byť opatrný s využívaním takýchto prostriedkov akými sú:

-  Rozhlasové prijímače
-  Televízne prijímače
-  Magnetofón
-  Gramofón
-  Mikrofón

Vyrušovanie zvukom počas jedla dokonca zhoršuje trávenie.
Hlukom v predajni netrpia len predavači ale aj kupujúci a preto treba urobiť všetko, aby sa zvuk dostal do hraníc „sluchového pôžitku“. Intenzita zvuku sa počíta základnou jednotkou – jedným decibelom. Optimálna intenzita zvuku je do 60 - 90 dB, nad 100 dB môže zvuk poškodiť sluch a extrémnou hranicou znesiteľnosti je 140 dB.
 
Reč je pre reklamného pracovníka veľmi významným nástrojom v predajnom procese. Má byť správne modulovaná a uchu lahodiaca. Zvučný, čistý, zreteľný hlas upevňuje dôveru. Hlas nemá byť silný, aby nevzbudzoval drsnosť, nemá sa hovoriť rýchlo. Opakovanie je ďalšou podmienkou účinnej reklamy. Pri podcenení sa obsah reklamného oznamu zabúda. Niektorý odborníci tvrdia, že až po siedmom opakovaní recipient podľahne obsahu reklamnej výpovedi. Neúmerný počet opakoví však môže viesť k presýteniu a môže mať negatívny efekt.

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:

#zvukové reklamné prostriedky #Vyrušovanie


Odporúčame

Slovenský jazyk » Žurnalistika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.018 s.
Zavrieť reklamu