Tvorba reklamnej kampane
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 03.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 344 slov
Počet zobrazení: 16 829
Počet zobrazení: 16 829
Tlačení: 1 191
Uložení: 1 155
Uložení: 1 155
TVORBA REKLAMNEJ KAMPANE
Reklamná kampaň – sústredenie viacerých reklamných akcií do jednej. Je to dlhodobé integrované pôsobenie reklamných prostriedkov zabezpečených servisnými aktivitami – prieskumy, testy, podlinky...
Nadlinkové aktivity – klasická reklama, platená výpoveď šírená prostredníctvom masových médií (tlačou, rozhlasom, televíziou, billboardami), sú neoddeliteľnou súčasťou integrovanej marketingovej komunikácie.
Integrovaná marketingová komunikácia – komplexne plánované komunikačné pôsobenie na recipienta podložené marketingovou databázou prostredníctvom reklamy klasickej a podlinkových aktivít.
Podlinkové aktivity – aktivity, ktoré sa používajú v rámci reklamnej kampane pri integrovanej marketingovej komunikácii (PR, sales promotions, sponzoring, výstavy)
Druhy reklamných kampaní podľa:
- použitia reklamných prostriedkov – televízna, billboardová...
- dĺžky – krátkodobé, strednodobé, dlhodobé, nepretržité (Coca Cola)
- účelu – uvádzacia, pripomínacia
- cieľa – produktové, brandové, imidžové, náborové (získavanie nových CS)
- teritória – celosvetové regionálne, lokálne
- media mixu – televízne, tlačené, tlačové...
Priebeh reklamnej kampane:
- briefing – cieľ, predmet, CS
- brainstorming – kreatívne riešenia, médiá, cieľ
- prieskum – subjekt, konkurencia, predmet, CS, situácia
- plánovanie – rozpočet, časový harmonogram, lokalita pôsobenia, mediálny plán
- tvorba – argumenty, apely, slogany, grafika
- produkcia – začlenenie do médiá, tlač, rozhlas, TV, technická príprava
- prieskum účinnosti – dotazník anketa
Ako sa agentúra dostane k reklamnej kampani:
- na základe dlhodobých dobrých vzťahov s klientom, je im automaticky pridelená
- tender – výber z dopredu vybraných agentúr
- konkurz – musí byť vždy vypísaný v médiách
Projekt reklamnej kampane
Do tendra sa vždy nosia návrhy projektov.
Príprava projektu:
- zhrnutie zadania od klienta aj s informáciami o produkte a klientovi
- komunikačná a mediálna stratégia
- stanovenie benefitov – hlavne a vedľajšie
- kreatívna stratégia – spôsob ako chceme komunikovať benefity produktov
- mediálna stratégia – kam reklamu umiestnime, kombinácia médií – záleží od budgetu
- príprave budgetu
- informácie o agentúre – referenční klienti
Briefing
Je to stretnutie zadávateľa s reklamnou agentúrou, ktorá ma uskutočniť určitú reklamu. Ide o komplexný výklad, poskytnutie informácií agentúre v ústnej aj písomnej podobe. Poskytované informácie klientom: postavenie spoločnosti na trhu, konkurenčné spoločnosti, upresnenie technických parametrov a úžitkových vlastností predmetu propagácie, definovanie problému a navrhnutie cieľa. Rebriefing je opakované stretnutie s cieľom upresnenia, vyjasnenie možných nejasností.
Reklamná kampaň – sústredenie viacerých reklamných akcií do jednej. Je to dlhodobé integrované pôsobenie reklamných prostriedkov zabezpečených servisnými aktivitami – prieskumy, testy, podlinky...
Nadlinkové aktivity – klasická reklama, platená výpoveď šírená prostredníctvom masových médií (tlačou, rozhlasom, televíziou, billboardami), sú neoddeliteľnou súčasťou integrovanej marketingovej komunikácie.
Integrovaná marketingová komunikácia – komplexne plánované komunikačné pôsobenie na recipienta podložené marketingovou databázou prostredníctvom reklamy klasickej a podlinkových aktivít.
Podlinkové aktivity – aktivity, ktoré sa používajú v rámci reklamnej kampane pri integrovanej marketingovej komunikácii (PR, sales promotions, sponzoring, výstavy)
Druhy reklamných kampaní podľa:
- použitia reklamných prostriedkov – televízna, billboardová...
- dĺžky – krátkodobé, strednodobé, dlhodobé, nepretržité (Coca Cola)
- účelu – uvádzacia, pripomínacia
- cieľa – produktové, brandové, imidžové, náborové (získavanie nových CS)
- teritória – celosvetové regionálne, lokálne
- media mixu – televízne, tlačené, tlačové...
- briefing – cieľ, predmet, CS
- brainstorming – kreatívne riešenia, médiá, cieľ
- prieskum – subjekt, konkurencia, predmet, CS, situácia
- plánovanie – rozpočet, časový harmonogram, lokalita pôsobenia, mediálny plán
- tvorba – argumenty, apely, slogany, grafika
- produkcia – začlenenie do médiá, tlač, rozhlas, TV, technická príprava
- prieskum účinnosti – dotazník anketa
Ako sa agentúra dostane k reklamnej kampani:
- na základe dlhodobých dobrých vzťahov s klientom, je im automaticky pridelená
- tender – výber z dopredu vybraných agentúr
- konkurz – musí byť vždy vypísaný v médiách
Projekt reklamnej kampane
Do tendra sa vždy nosia návrhy projektov.
Príprava projektu:
- zhrnutie zadania od klienta aj s informáciami o produkte a klientovi
- komunikačná a mediálna stratégia
- stanovenie benefitov – hlavne a vedľajšie
- kreatívna stratégia – spôsob ako chceme komunikovať benefity produktov
- mediálna stratégia – kam reklamu umiestnime, kombinácia médií – záleží od budgetu
- príprave budgetu
- informácie o agentúre – referenční klienti
Briefing
Je to stretnutie zadávateľa s reklamnou agentúrou, ktorá ma uskutočniť určitú reklamu. Ide o komplexný výklad, poskytnutie informácií agentúre v ústnej aj písomnej podobe. Poskytované informácie klientom: postavenie spoločnosti na trhu, konkurenčné spoločnosti, upresnenie technických parametrov a úžitkových vlastností predmetu propagácie, definovanie problému a navrhnutie cieľa. Rebriefing je opakované stretnutie s cieľom upresnenia, vyjasnenie možných nejasností.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Vyhodnocovanie reklamnej kampane | Referát | 518 slov | |
Špecifické pravidlá reklamnej praxe | Referát | 1 828 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#reklama vzor #reklamny plan a rozpočet referat #marketingový prieskum vzor #reklamne kampane #mediálny plán #reklamný plán #reklamná stratégia #typy komunikácií v reklame #reklamná kampaň #reklamny plan a rozpocet #príprava marketngovej stratégie #Maketingový projekt #plán médií #mediálny prieskum #ako napísať reklamu #prieskum trhu - dotazník #kampane #ankteta a prieskum trhu #plán propagačnej akcie #reklamný rozpočetDiskusia: Tvorba reklamnej kampane
Pridať nový komentárVygenerované za 0.026 s.