Začlenenie propagačného celku do žurnalistického kontextu
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 04.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 257 slov
Počet zobrazení: 3 726
Počet zobrazení: 3 726
Tlačení: 610
Uložení: 553
Uložení: 553
Začlenenie propagačného celku do žurnalistického kontextu
Na začlenenie propagačného prostriedku do žurnalistického celku v kontexte s periodikom a jeho cieľovou skupinou sa možno pozerať z viacerých zorných uhlov.
- hľadisko priestorového umiestnenia na strane periodika (vľavo, vpravo, hore, dole) resp. úvaha, na ktorej strane čísla umiestniť materiál
o účinnejšia je pravá horná časť strany
o umiestnenie treba vnímať z hľadiska ostatných materiálov
o inzerát inak vynikne, ak
• je na stránke sám
• má jediný farbu
• je medzi redakčnými materiálmi novín a pod.
- členenie podľa druhu periodika (Tušer):
o denníky (lokálne, regionálne, centrálne)
o časopisy (univerzálne, špecializované časopisy sociálnych a záujmových skupín)
o periodiká profesionálnych skupín
o inzertné periodiká
o erotické periodiká
- základné atribúty periodík, ktorým sa má propagačný prostriedok prispôsobiť:
o periodicita
o teritoriálna pôsobnosť
o obsahové zameranie
- čím väčší súlad bude medzi charakterom propagačného prostriedku a charakterom periodika, tým bude účinnosť pôsobenia vyššia.
- ďalšie zásady špecifické pre noviny a časopisy:
o všeobecne by v novinách bolo výhodné propagovať predmet propagácie určený širokej cieľovej skupine
o v denníkoch je vhodné propagovať napr. tovar okamžitej spotreby, resp. mimoriadne aktuálnu udalosť, ktorej zverejnenie v týždenníku by jej účinnosť značne znížilo
o propagačná výpoveď v novinách, predovšetkým v denníkoch, by mala byť vecná, stručná, jasná a mala by mať univerzálny charakter, čomu má pomôcť i príslušná grafická úprava periodika, resp. kompozícia vhodného prostriedku.
o v časopisoch, vzhľadom na väčší počet strán, príťažlivejšiu grafickú úpravu, skôr oddychový charakter i pôsobenie na vymedzeného recipienta môže byť propagačná výpoveď nákladnejšia (farba, rozsah, kvalita tlače), štylisticky náročnejšia i emocionálnejšia.
Na začlenenie propagačného prostriedku do žurnalistického celku v kontexte s periodikom a jeho cieľovou skupinou sa možno pozerať z viacerých zorných uhlov.
- hľadisko priestorového umiestnenia na strane periodika (vľavo, vpravo, hore, dole) resp. úvaha, na ktorej strane čísla umiestniť materiál
o účinnejšia je pravá horná časť strany
o umiestnenie treba vnímať z hľadiska ostatných materiálov
o inzerát inak vynikne, ak
• je na stránke sám
• má jediný farbu
• je medzi redakčnými materiálmi novín a pod.
- členenie podľa druhu periodika (Tušer):
o denníky (lokálne, regionálne, centrálne)
o časopisy (univerzálne, špecializované časopisy sociálnych a záujmových skupín)
o periodiká profesionálnych skupín
o inzertné periodiká
o erotické periodiká
- základné atribúty periodík, ktorým sa má propagačný prostriedok prispôsobiť:
o periodicita
o teritoriálna pôsobnosť
o obsahové zameranie
- ďalšie zásady špecifické pre noviny a časopisy:
o všeobecne by v novinách bolo výhodné propagovať predmet propagácie určený širokej cieľovej skupine
o v denníkoch je vhodné propagovať napr. tovar okamžitej spotreby, resp. mimoriadne aktuálnu udalosť, ktorej zverejnenie v týždenníku by jej účinnosť značne znížilo
o propagačná výpoveď v novinách, predovšetkým v denníkoch, by mala byť vecná, stručná, jasná a mala by mať univerzálny charakter, čomu má pomôcť i príslušná grafická úprava periodika, resp. kompozícia vhodného prostriedku.
o v časopisoch, vzhľadom na väčší počet strán, príťažlivejšiu grafickú úpravu, skôr oddychový charakter i pôsobenie na vymedzeného recipienta môže byť propagačná výpoveď nákladnejšia (farba, rozsah, kvalita tlače), štylisticky náročnejšia i emocionálnejšia.
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#autorský kontext #periodika #noviny a časopisyDiskusia: Začlenenie propagačného celku do žurnalistického kontextu
Pridať nový komentárVygenerované za 0.022 s.