Štylotvorné prostriedky v propagačnom texte
Štylotvorné prostriedky v propagačnom texte
prirovnanie -lenivý ako trúd
epiteton -chmúrne chvíle
antonomázia -Herkules -silák
irónia -smiešna láska
hyperbola -byť samé ucho
symbol –ľalia -nevinnosť
parabola- podobenstvo o Svätoplukových prútoch
perifráza – perla stredomoria
Metafora – obrazné pomenovanie založené na prenášaní
významu slova.
- jeden predmet sa pomenuje názvom pre iný predmet na základe ich vonkajšej podobnosti.
- autor takto zámerne
aktualizuje vzťah medzi vecou a pomenovaním
- metaforické pomenovanie odkrýva súvislosti, ktoré zbežne unikajú
- možno ju
pokladať za autorské hodnotenie
- vyjadruje nový pohľad na novo označenú vec.
- je typický prostriedok umeleckých textov, najmä
básnických
- keď sa použije v texte iba jediný raz, alebo sa použije zriedka, ide o originálnu metaforu. Častým používaním sa
metafora "ošúcha!, stratí svoju pôvodnú silu a lexikalizuje sa.
- vo vecných textoch sa využíva lexikalizovaná morféma, z ktorej
obraznosť vyprchala (mať smrť na jazyku, horieť od hanby)
- Lexikalizovaná morféma – je bežná v hovorovom štýle:
hruška-žiarovka, uši na hrnci
- moderná metafora je vybudovaná na asociáciách a na vzdialených dotykoch dvoch predmetov (nežný kúpeľ
noci)
Básnické metafory sa delia na
– jednoduché -slnko je veľký básnik
– rozvité – v ktorých obraz toho istého predmetu tvorí séria metaforických výrazov (ó mesto, loď! Ó flotila! Hry vĺn! Dni samôt plné! periféria, na ktorej len veslom si bol v člne)
Byť na blízku je našim poslaním Nationale Nederlanden – Priestor pre váš život Wolkswagen auto – Zdravie je len jedno čaSOPIS Zdravie – Obchodný partner na ceste za úspechom – Metro – Časopis pre dôverný rozhovor – Ema – Dotknite sa zvuku-audio systémy Sharp – Inšpiruj sa životom-parfém Mexx
Personifikácia – druh metafory vznikajúci tak, že sa
neživým predmetom prisudzujú vlastnosti a schopnosti ľudí. V personifikácii predmety ožívajú, nadobúdajú schopnosť konať a hovoriť ako
živí ľudia.
- v umeleckej literatúre sú na princípe personifikácie vybudované mnohé metaforické kontexty. Mnoho metaforických
personifikácií je v hovorovom štýle-usmialo sa naňho šťastie, deň sa prebúdza, nešťastie ho prenasleduje, strach mu nohy
podkopáva.
- Personifikácia sa využíva:
- v umeleckej literatúre: Nejaký deň nejakého leta, keď včely ladia
klavír v úľoch. keď voda nie je pre nikoho doma, keď túži stať sa zasa ničím dážď.
-v hovorovom štýle: usmialo sa na vás
šťastie, hryzie ma svedomie
Verný len vám (mobil.tel.Nokia) – Spoľahlivý člen rodiny – Sebavedomie pre vaše vlasy-šampón – Ľahký dotyk slnka-kozmetika – Živé jogurty (jogurt Zdravo) – Výživa, ktorá rozumie Vášmu psovi (Eukanuba) – Pivo, ktoré nestarne (Pilsner Urquel) – Hodinky Rado...., aby prežili samotný čas (Rado Switzerland) – Tento parfum pohládza kožu ako zvláštna kvetina (Givenchy)
Metonymia – obrazné pomenovanie založené na prenášaní pomenovania javov na základe vnútornej väzby medzi
nimi.
- môže ísť o vzťah príčiny a následku, formy a látky, pôvodcu a diela, vlastníka a vlastníctva
- väzba medzi predmetmi
je taká silná, že sa môžu vzájomne zastupovať
(Odkazuje ti, aby si zlato(obrúčky) nekupoval – recitovať Hviezdoslava, hľadisko
zahučalo, kúpiť si Alexyho, sused vyhorel, fajčiť fajku)
Osobitným druhom metonymie je alegória a
synekdocha.
O metonymiu ide, ak:
– namiesto pomenovania ľudí sa použije výraz označujúci priestor (divadlo
tlieska)
– namiesto priameho pomenovania sa použije predmet, jav, ktorý je sním v nejakom vzťahu (nebo nepozná obľúbencov)
–
vyjadruje vzťah príčiny a následku, formy a látky, pôvodcu a diela, obsahu a formy, vlastníka a vlastníctva (zavesiť Fullu, počúvať
Čajkovského, sused vyhorel)
Fischer vám ponúka viac – cestovná kancelária – Z nekonečného priestoru k vám prichádza... (vesmír) – Každá farba tromf (maliarske farby) – Zisk z rozumu (z rozumnej investície) – Chuť Škótska (Johny Walker) – Honda uvádza limitovanú sériu – Fischer už má aj Bratislavu
Synekdocha – druh metonymie založený na prenášaní pomenovaní na
základe kvantitatívnych vzťahov medzi javmi.
- najbežnejší typ synekdochy vzniká tak, že sa uplatní totum prop parte (celok za časť)
a pars pro toto (časť za celok), že sa použije singulár namiesto plurálu a naopak, druh za rod i rod za druh.( Banujem, že som halenu a strechu
domu slamenú zamenil a šiel v iný kraj, kde bledo môj obličaj, prežil mnoho zím- celok časťou (mnoho rokov))
Prirovnanie
- druh trópu založený na porovnaní spoločnej stránky alebo vlastnosti medzi dvoma javmi, predmetmi, osobami alebo predstavami.
–
základom je istá podobnosť v tvare, vo farbe, veľkosti, v činnosti
– má tri časti: porovnánaný člen
porovnávajúci člen
spoločná vlastnosť, ktorá je základom porovnávania
Prvá a druhá časť sa spája prirovnávacou spojkou ako, ani, sťa, než, tretia
časť sa zvykne vynechať Čas sa vlečie (pomaly) ako slimák.
Rozlišujeme prirovnanie:
– názorné – chudý ako
vyžla
– intenzívne - zdôrazňujú vlastnosť zveličovaním – bledý ako smrť
– estetické – cesta sa vlnila ako
červená stuha
Seat Ibiza. Viac ako nová vizáž – Tento parfum pohládza kožu ako zvláštna kvetina (Givenchy)
Luxusný ako šaty
z najlepšej návrhárskej dielne (Givenchy)
Epiteton – druh obrazného pomenovania
- podobne ako gramatický
prívlastok epiteton vyjadruje príznak substantíva.
- prehlbuje nielen jeho vecný význam, ale emocionálno-esteticky umocňuje niektorú
jeho vlastnosť.
- prostredníctvom epiteta odhaľuje autor na predmetoch a javoch skryté vyjadrenie citového alebo hodnotového postoja
zobrazovanej skutočnosti. (Počmáraný život, zastretý hlas, uplakané počasie)
- epiteton ornans - má estetizujúcu
funkciu, lyrizuje
Metaforické epiteton býva názvom literárnych diel- Drevená dedina, Absolútny zákaz, Horký chlieb S Triezvy pohľad na
svet – Tajuplný votrelec – Vzrušujúci výtvor – Nespútaná fantázia – Sivé okolie – Pestré stránky života – Slnečné okuliare
nového milénia-Ray-ban
- epiteton constans - vyskytuje sa najmä v ľudovej slovesnosti a v textoch pre deti –býva
formálne, ošúchané, lacné. (každý koník je vraný, každý šuhaj je milený, každá deva je švárna)
Jedinečná sada – Lákavé ceny – Maximálna ochrana – Presné informácie – vynikajúca cena, lákavá zimná ponuka bonusov, výhodná kúpa, jesenný balík výhod, vianiočné ceny – zaručená zábava pre všetkých, čas stužkových slávností sa nezadržateľne blíži
Parabola-
podobenstvo podávajúce ponaučenie rozprávaním analogického príbehu
V parabole sa v literárnych a rečníckych útvaroch
využívajú>
– známe príhody a udalosti z histórie – o Sv.prútoch
– biblické príbehy- o márnotratnom synovi, o Lótovej žene,
o stavbe Babylonskej veže
– epigramy
– mikropoviedky
Vyabstrahované pravdy a poučenia sa ustaľujú ako príslovia, porekadlá a
aforizmy. Parabola môže byť samostatný literárny útvar, súčasť iného literárneho žánru alebo pôsobivá rečnícka
figúra.
Antonomázia – zámena všeobecného mena alebo jeho vlastnosti osobným menom.
Rozlišujeme dva druhy
antonomázie:
– zámena vlastného mena známej osobnosti jej typickou vlastnosťou (Komenský – učiteľ národov, Homér-knieža
básnikov)
– pomenovanie osoby s určitou vlastnosťou vlastným menom významného nositeľa tejto vlastnosti: zradca -udáš, silák
– Herkules
Irónia – jemný výsmech alebo vtipné vyjadrenie, ktoré je obyčajne opakom toho, čo by sa ináč mohlo
chápať ako antonymia. Takýmto spôsobom irónia pomocou pozitívneho výrazu vyjadruje negatívny jav"
(skvelý odborník (diletant),
vatikánska mena (Pán Boh zaplať))
Hyperbola – zveličené, nadnesené pomenovanie.
– vyskytuje sa v rečníckych
prejavoch a niekedy nevhodne aj v žurnalistických textoch.
– Častým používaním vznikajú lexikalizované hyperboly: báječný,
fantastický, strašný.
– lexikalizovaná – ohromujúci, kolosálny
– opisná – nevidel som ťa sto rokov, byť samé ucho, uťahaný
na smrť
Slastná ako láska, opojnú má chuť – Tchibo – Ešte ste sa nikdy netúlali prírodou – Extra porcia energie –
OMV
Tri nové tromfy, čo všetko prebijú (Dunlop)
Symbol – znak s hlbším alebo skrytým významom, ktorý patrí medzi
základné prostriedky zobrazovania javov
Symbol predstavuje:
- v rečovej komunikácii: znak, ktorý vznikol na základe zaužívaného označenia, pričom konkrétny predmet má aj abstraktný zmysel: kríž-symbol kresťanstva, srdce-symbol lásky, kotva-symbol nádeje, olivová ratolesť-symbol mieru
- v literatúre: je to druh trópu , ktorý patrí k základným prostriedkom náznakovosti s vlastnosťami mýtu a mnohovýznamovosti básnického obrazu pri umeleckej výpovedi
- v umení: sa vzťahuje na význam umeleckého diela, je to premietnutie myslenia do obrazu.
Perifráza – opisné pomenovanie metonymického charakteru.
- výstižne
charakterizuje istý jav alebo zvýrazňuje jeho najtypickejšiu vlastnosť
- vzniká tak, že sa predmet alebo jav nepomenuje priamo, ale
vymenovaním jeho charakteristických znakov alebo vlastností. (veľký mág slova- básnik Milan Rúfus, krajina golfského kohúta – Francúzsko,
trezor mojej hlavy – mozog)
- sú príznačné pre publicistický a rečnícky štýl ako jeden z prostriedkov variabilnosti jeho slovnej
zásoby.
Perifrázy, ako aj frazeologizmy sú viacslovné pomenovania. Rozdiely sú:
– že frazeologizmy majú slovesný základ, kým
perifráza má menný charakter: hádzať polená pod nohy-frazeologizmus, krásavica na Dunaji-perifráza.
– perifrázy majú vždy svoj
jednoslovný ekvivalent, zatiaľ čo všetky frazeologizmy sa nedajú nahradiť jednoslovnými pomenovaniami – loviť v mútnych vodách, ťažiť z
komplikovanej, rozháranej situácie – frazeologizmus, krajina pod Tatrami- Slovensko- perifráza.
– perifráza sa využíva aj na
vyjadrenie spoločenského tabu, hádanky, zveličenia alebo zjemnenia pomenovania.
rozmanitým usporiadaním opakujú a tým ho vyzdvihujú,
posilňujú vo všetkých jazykových rovinách reklamného textu (hlásky, hláskové zoskupenia, slabiky, slová, gramatické tvary, konštrukcie,
významy)
Druhy figúr
1. hláskovo-fonetické:
– akrostichon
– paranomázia
– kalambúr
2. lexikánlne
a. opakovacie:
– epizeuxa
– epanalepsa
– epanastrofa
– anafora
–
epifora
– symploké
b. priraďovacie:
– perisológia
– pleonazmus
– tautológia
–
dilógia
– polysendeton
– asyndeton
– amplifikácia
– paradoxon
– oxymoron
3.
syntaktické:
- apoziopéza
– proziopéza
– prerývaná výpoveď
– osamostatnený cetný člen
–
vytýčený vetný člen
- elipsa
- inverzia
- paralelizmus
- klimax
– Hláskovo-fonetické
Vznikajú spontánnym alebo zámerným usporiadaním hlások. Ide o opakovanie tých istých alebo podobných hlások, hláskových
skupín, rovnakých slabík v rámci jednej výpovede: Skús Plus, Pre vás o vás, komu tomu
Akrostichon – vytvárajú ho
začiatočné písmena jednotlivých slov na osobitných riadkoch, z ktorých pri čítaní zhora nadol vzniká slovo, skupina slov i celá veta-
značka firmy, výrobok
V-Všeobecná
Ú-Úverová
B-Banka
T-Trenčín
M-Mesto
M-Módy
Paranomázia –
hromadenie pomenovaní, ktoré majú rovnaký slovný základ – vlastne s vlastným, podobne s podobným
Ochutnajte nové príchute –
Presné...presne pre Vás – Keď je sila krásna. A krása svedčí o sile. – Blízka vám aj vašim blízkym – Vhodnou protihodnotou sú
nehnuteľnosti – družstvo združených stavebných družstiev
príjemný personál-profesionálny prístup, pohodlné parkovanie – platby
platobnými kartami – rada si farbím vlasy, ale informácie chcem mať neprifarbené – Nech ste kdekoľvek. Nech robíte
čokoľvek
Kalambúr – vzniká vtedy, keď sa použijú zvukovo podobné alebo rovnaké, významom rozdielne pomenovania
.
tvaroh v dobrých tvaroch – Každý pozná, že je z hrozna – Niečo extra. Darček NEXTRA!
2. Lexikálne /
opakovacie
Epizeuxa – viacnásobné opakovanie slova na začiatku, v strede, na konci textu. Môže byť prerušené aj iným
slovom -–Pozor, pozor, pozor...- -investuje...jednoducho investujte – Nivea denne. Nivea vždy. – Viac hudby, viac informácií. – Prší,
prší len sa leje so strešnými žľabmi plastiky Nitra sa nič nedeje
Epanalepsa – opakovanie toho istého slova na
začiatku a na konci riadku- Pečenie je radosť- Hera je pečenie
Pozor.Novinka.Pozor.(Je to symloké, ibaže v jednom riadku.)-družstvo
združených stavebných družstiev
Rádio Flash vás pozýva na oslavu 7.narodenín Rádia Flash – Som taká, aká
som
Epanastrofa – opakovanie slova na konci jedného a súčasne na začiatku druhého bezprostredne nasledujúceho riadku,
alebo na konci jednej a začiatku druhej vety
Harward, to sú fondy pre ľudí. Pre ľudí ako ste y. – Zdravie pre vaše deti. Deti nešetria
svojou ani našou energiou.
Anafora – opakovanie rovnakého slova či slovného spojenia na začiatku vety alebo riadku –
názvy propagovaných výrobkov, opakovanie značky, modálne slovesá, príslovky, zámeno...
-Každý deň stierajte. Každý deň vyhrajte. –
-úver bez ručiteľov – -úver s minimálnymi mesačnými splátkami
-úver s platnosťou 6 rokov – Nech ste kekoľvek. Nech robíte
čokoľvek. – Odolá dotyku vášne, odolá dotyku vankúša (make up) – Bez poplatkov. Bez rizika. Bez problémov. – Viac ako záznam. Viac
ako reprodukcia. Viac ako predtým. – Dlhšia hebkosť – dlhšia krása. – Život – ľudia. Život zaujímavosti. Život –
príbehy.
Prší, prší, len sa leje so strešnými žľabmi plastiky Nitra sa nič nedeje. – Fiat Marea a Marea Weekend.
Umenie
v priestore. Umenie v pohybe.
Epifora – opakovanie rovnakého slova na konci bezprostredne susediacich viet alebo
riadkov
Založte si terminovaný vklad
Invest konto
Inter konto
Kapital konto
a môžete vyhrať fantastické ceny!
Ja si dám
džínsy Dallas. Ty si dáš džínsy Dallas. Ona si dá džínsy Dallas. My, vy, oni si dajú džínsy Dallas sedia každej osobe,
sú vhodné pre všetky rody
Košický večer – riadková inzercia
plošná inzercia
Polyptotón - pri opakovaní
sa mení len gramatický tvar – veselšie ako veselo
S novým domom do nového milénia. – Skvelá pneumatika za skvelú
cenu.
Symploké – figúra rámcuje iné figúry – ohraničuje reklamnú výpoveď na jej začiatku a na jej konci – podporené aj graficky
2. Lexikálne / priraďovacie
Priraďovanie, hromadenie významov prípuzných
slov
Perisológia – priraďovanie synoným – atraktívny, príťažlivý – zdôrazňujúc funkciu, niekedy
zintenzívnenie stupňovaním – pekný, krásny, nádherný – vôňa Hugo Woman – jednoduchá, nekomplikovaná, uvoľnená
jasná, čistá
nenapodobiteľná – Záhadná a atraktívna – Vábivá a okúzľujúca – žiadne otázky, nijaké pochybnosti
Pleonazmus – hromadenie slov, kde sa jedno alebo viac z nich pociťuje ako nadbytočné – magické čaro, hodinu čo hodinu, deň čo deň
Tautológia – priraďovanie, v ktorom to isté vysvetľujeme tým istým – obchodnícke obchodovanie, vyhrajte výhry
(niekedy sú to chyby)
Ochutnajte nové príchute – Pardon – mikroskop nad mikroskopy
Dilógia – vo dvojici vyjadrený dvojzmysel – Istota je istota
Polysyndeton – hromadenie spojok
Šťastné a veselé a ešte
lacnejšie!
Asyndeton – dynamické i úsporné priraďovanie slovných spojení bez spojok, bezspojkové vymenúvanie
predmetov, vlastností, činností. Pri hromadení slov sa využívajú interpunkčné znamienka a grafické znaky
Kalendáre 2001, diáre,
novoročné pozdravy s možnosťou potlače, loga, výhodné zľavy pre firmy, organizácie.
Garantovaná výška splátok. Individuálna
akontácia. Poistebnie na jeden rok zdarma. Nový automobil už za jednu hodinu.
Amplifikácia – enumeratívne priraďovanie
výrazov príbuzného charakteru – nôž, vidlička, lyžička
Život bez bolesti hlavy, únavy, ekzémov, angíny, alergií, bolesti v chrbte
...
Štýlové, elegantné....(hodinky) – Sympatická.Príťažlivá .Krásna. – Predaj: pittbul, staford, maltézsky westík, americký
buldog
Paradoxon – uvádza príčinnú súvislosť medzi pojmami, ktoré sa navzájom vylučujú – za nízke ceny vysoká
kvalita, malé znamená veľké – rozhodnite sa pre najlepší pomer medzi výškou výnosov a nízkym rizikom
navonok jednoduchá, vo vnútri
premyslený systém ochrany zdravia – zlý začiatok, dobrý koniec – Schizandra – zvládnete, čo ste nezvládli – Ďaleko vpredu, predsa
však na dosah – Dozrel čas! Starú za novú. Nová jar, nová Škoda, stará láska – Dobrá a zlá správa – Fantastická cena. Nebezpečný
výkon – výrazný nárast výkonu a nižžšia spotreba – najvyššie zľavy z najnižších cien – Malý velikán – Škoda Green line-
žiaden zelenáč – Nikde nie je všetko – ale u nás nájdete najviac – Hľadáte prácu? Ponúkate prácu? – Pri snívaní nespite. –
Vymeňte svoj starý GSM telefón za nový a získate zľavu na príslušentstvo
Oxymoron –spojenie dvoch pomenovaní, ktoré sa
navzájom popierajú malé – veľké bytosti, nebezpečný priateľ
3. Syntaktické
Apoziopéza znamená v reklamnom
texte zámerne nedokončenú výpoveď, ktorá sa graficky vyznačuje troma bodkami a ojedinele pomlčkou. V audiovizuálnych médiách je na ich
mieste pauza. Na mieste prerušenia vznikne priestor na jednoznačné doplnenie dominanty reklamnej výpovede. Ide o aktivizačný prvok úmyselne
nasmerovaný na adresáta a je pre reklamné výpovede typický. V reklamných textoch býva apoziopéza aj iného druhu- predstavuje to, čo sa dá
doplniť skratkami atď., apod.
Som...(Rádio Twist) – Pre osvieženie pleti... (krém) – Život bez bolesti hlavy, únavy, ekzémov,
angíny, alergií, blesti v chrbte....(prírodné liečivo) – Nákup v pravý čas....
Otvorte si dvere k vlastnému domovu, čoskoro Vám
ponúkneme kľúč... – To, čo vám v kúpeľni chýba...
To pozeráte, čo počúvate...Fun Radio – Je to viac ako pocit... –
Stihl... a ste v pohode
Proziopéza vzniká tak, že sa vynechá začiatok výpovede. Niekedy je pr. spojená s apoz.
....tešiť
sa zo života (jogurt) – ...bez falošných tonov – ...a červený hrnček môže byť váš
Prerývaná výpoveď je na rozdiel od apod.
formálne a významovo ukončená
Leto sa končí...A myslite už na zimu
Niekto chce byť najlepší, niekto najkrajší, niekto
najčítanejší...My chceme, aby ste vy a Vaše inzeráty boli najúspešnejší
Osamostatnený vetný člen- takýto člen je formálne
povýšený na samostatnú výpoveď, ale významovo je zviazaný so susednou vetou:
Robme veci lepšie. Philips. – Zdravotné ortopedické
pružinové a penové matrace. Atypické rozmery. Atypické tvary
Vytýčený vetný člen je syntaktická figúra, ktorá sa skladá z menného základu a vytyčovacieho zámena. Vytýčením sa stavia mimo rámca vety (hoci s ňou významovo súvisí), a to pauzou, čím sa osobitne zdôrazňuje
Frolo – to je zmrzlina – Krásne čisté línie – to je fasacinujúce športové trojdverové kupé
Elipsa
(výpustka) vynechávajú sa tie časti výpovede (slovo, slovný výraz, časť vety, príp. Aj celá veta zo súvetia), ktoré majú nízku
informačnú hodnotu, alebo sa pociťujú ako nadbytočné. Elipsa vzniká zo snahy vyjadriť sa stručne, zreteľne a zrozumiteľne bez toho, aby sa
opakovalo to, čo už bolo vyslovené, alebo čo je jasné z kontextu. Táto skutočnosť robí z elipsy prostriedok dynamickosti textu . Z vety sa
najčastejšie vynechá prísudok, najmä spona v neslovesnom prísudku, ale aj iné vetné členy.
Alianz – viac ako poistenie – Poistenie
– ochrana vášho domova – Rexona – účinný antiperspirant – Wella – odborník na krásne vlasy. – Všetko nové topánky, ktoré ste
ešte nevideli
Inverzia vzniká narušením ustáleného poriadku slov vo vete a má príznakový charakter – Zlatý kľúč všetky zámky otvorí – zlatý kľúč otvorí všetky zámky
Paralelizmus je syntaktická anafora- opakovanie totožných syntaktických konštrukcií. Za typický príklad syntaktického paralelizmu možno považovať zhodné konštrukcie dvoch súvetí, kde sa zamieňajú iba gramatické kategórie slovných druhov vo funkcii vetných členov, zatiaľ čo samy vetné členy svoju pozíciu nemenia
Klimax paralelizmus so stupňovitou stavbou. V paralelizme sa jako výstavbové prvky uplatňujú aj rozmanité lexikálne opakovacie
figúry a z trópov. Spojenie paralelizmu s personifikáciou je dosť frekventované vtedy, ak j epredmetom reklamnej výpovede názov firmy, alebo
značka výrobku.
Prídeme – Predvedieme – Zameriame – Namontujeme!
Frazeologizmy
(frazeologické jednotky) sú formálne a významovo ustálené spojenia so syntaktickou, vetnou alebo súvetnou stavbou. Vyznačujú sa obraznosťou a nerozlučiteľnosťou svojho významu, ako aj expresívnosťou. Prienik frazeologizmov do reklamných textov je podporený aj ďalšou vlstnosťou, a to koncíznosťou (zhustenosťou, stručnosťou). Frazeologizmy vystupujú najčastejšie ako nesamostatné heslá a slogany a v takejto pozícii sú východiskom reklamnej výpovede, ktorým sa upozorňuje na jej jadro, tj. na reklamný cieľ.
- informácie majú cenu zlata – Hovorte na náš účet – Kto šetrí má za tri – Recepty nad zlato – Dvakrát meraj, kým kúpiš nové auto – Kto zaváha..- Čas pracuje pre vás – Rúže z Avonu na perách každej ženy – Hoďte si kockami – Kde nie je kábel, prichádza UPC Direct – Viac než len strecha nad hlavou – Luke . Všetky cesty vedú do ADI