Spolutvorca Angry Birds na Slovensku: „Mali by sme sa viac zaujímať o vzdelávanie,“ tvrdí Peter Vesterbacka

Streda, 15.05.2019 08:00 Chlapec redakcia
Vytlačiť Správy pre študentov

Patrí medzi technologickú špičku sveta. V roku 2011 ho americký The Times zaradil medzi 100 najvplyvnejších osobností sveta, pretože pod jeho vedením sa z mobilnej hry Angry Birds stal svetový fenomén, ktorý dosiahol po vydaní 100 miliónov stiahnutí. Minulý rok však hry Angry Birds presiahli 4 miliardy stiahnutí po celom svete a zo značky Angry Birds sa stala jedna z najrozpoznateľnejších značiek sveta. Peter Vesterbacka v týchto dňoch navštívil Slovensko.

Vzdelávanie a informovanosť prinášajú výsledky

Hoci sa ako spolutvorca Angry Birds dostal na zoznam najvplyvnejších osobností sveta, Peter Vesterbacka tvrdí, že išlo len o jeden z mnohých projektov a za dôležité považuje svoje pôsobenie v iných oblastiach. „Keď som sa v roku 2007 v rámci prednášky opýtal v sále so 600 študentmi, či sa chcú po škole venovať startupom, zdvihli ruky len traja. Musel som s tým niečo urobiť, nadchnúť ich,“ hovorí o svojom zážitku z fínskej univerzity. Netrvalo to dlho a v roku 2009 spoluzakladal startup konferenciu Slush, ktorá dnes patrí medzi najväčšie startupové konferencie sveta. „Spolu s ďalšími kolegami sme chceli vytvoriť priestor pre nadšencov startupov, kde by sa ľudia inšpirovali, edukovali, zdieľali svoje know-how,“ doplnil Peter.

Keďže všetko, čo sa snaží vytvoriť, musí mať podľa neho myšlienku, pristúpil k podujatiu inak ako ostatní. Hoci mu mnohí radili, aby sa konalo v príjemnom počasí a v niektorom z technologických miest sveta, urobil to opačne. „Rozhodli sme sa akciu organizovať počas novembra v Helsinkách. Bežne by sa turisti do Helsínk v tomto období nevybrali z jednoduchých dôvodov. Čakal by ich dážď, mokro, tma, chlad. Chceli sme tým pomôcť mestu a zároveň pristúpiť k myšlienke podujatia, že občas stačí nápad a mať odvahu urobiť veci inak. Aj vďaka tomu počas posledných rokov príde do Helsínk 20 000 návštevníkov, zapojí sa vyše 2500 dobrovoľníkov z celého sveta. Pre hotely, služby a gastro zariadenia sme vytvorili niečo ako „novembrové Vianoce“. Bolo to odvážne rozhodnutie, ale vyšlo,“ tvrdí. Dôležité však bolo aj takýmto spôsobom ľuďom ukázať, že všetko sa dá, nech sú podmienky akékoľvek. „Keď som sa o 5 rokov neskôr pýtal študentov tej istej univerzity rovnakú otázku, ruky zdvihla až polovica z nich. Bolo to ako uzatvorenie kruhu. Pochopenie, že to celé má zmysel. Informovať, vzdelávať a ukazovať ľuďom, že je dôležité zapájať sa do komunít a akú silu má zdieľanie.“

Angry Birds - fenomén, ktorý vyšiel na 52 pokus

„Každý dnes vidí úspešnú značku, ktorá podľa prieskumov patrí k najrozpoznateľnejším značkám sveta. Málokto však vie, že Angry Birds neboli prvou, druhou a ani dvadsiatou hrou, ktorú spoločnosť Rovio vydala,“ hovorí o začiatkoch svetového fenomén a doplnil „predchodcami bolo až 51 hier, ktoré nezaznamenali úspech.“ Peter Vesterbacka tvrdí, že za úspešnosťou stál dobrý nápad, robustný marketing, správne načasovanie a trpezlivosť. „Opäť sa písal rok 2009, vydali sme Angry Birds a padlo rozhodnutie, že chceme dosiahnuť 100 miliónov stiahnutí. A o dva roky sa to skutočne podarilo. Stálo nás to množstvo síl a energie.“

„Neskôr sme vydali rôzne obmeny Angry Birds, vďaka čomu majú aktuálne vyše 4 miliardy stiahnutí po celom svete. Vznikajú filmy, predávajú hračky a marketingové predmety. Mnoho mladých ľudí však vidí len úspešné príbehy, za nimi však stojí veľa námahy. A to sa snažím robiť. Ukazovať mladým ľuďom, ale nie len im, aby nepoľavili, spolupracovali, hľadali rôzne cesty a vzdelávali sa,“ doplnil Peter Vesterbacka.

Peter vo svojich myšlienkach vysvetlil, prečo spolupracuje so Slovenskom. „Veľakrát dostávam otázku, prečo chodím na Slovensko, prečo sa snažím pomáhať a posúvať vzdelávací systém. Ja sa však pýtam, prečo nie? Fíni a Slováci majú spoločného viac ako dobrých ľudí a skvelý hokej. Obe krajiny sa majú čo učiť, vychádzajú z nej neuveriteľné projekty, svetové startupy, ich študenti majú obrovský potenciál. Preto sa v rámci projektu Fun Learning už druhý rok pokúšam prinášať inovácie do vzdelávania aj na Slovensku. Mali by sme sa viac zaujímať, čo môžeme vďaka dobrému vzdelávaniu dokázať.“

Konferencia Metro ON Line 2019

„Snažíme sa prinášať spíkrov, ktorí svojim príbehom inšpirujú. Chceme, aby mnohí u nás na Slovensku, vďaka ľuďom ako je Peter Vesterbacka, pochopili, že spolupráca a zdieľanie informácií je pre spoločnosť to najdôležitejšie,“ hovorí Ján Michlík, organizátor konferencie Metro ON Line. Peter Vesterbacka vystúpi v rámci konferencie Metro ON Line aj počas 14. mája 2019 s témou „Budovanie nového šťastného mesta“. Patrí medzi osobnosti, ktoré na Slovensko prinášajú inovácie do vzdelávania. Celú konferenciu môžete sledovať online vďaka live streamu aj na www.metroonline.sk

Tematické rozdelenie konferencie:

Deň 1: Od Sm(Art) Factory po Sm(Art) City

Deň 2: (UM)enie výroby - Od Sm(Art) Factory po Sm(Art) City

Deň 3: (UM)enie telekomunikácie

Deň 4: (UM)enie bezpečia

Deň 5: (UM)enie podnikať

Kompletný program technologickej konferencie Metro ON Line a ďalšie dôležité informácie nájdete na internetovej stránke www.metroonline.sk.

Komentáre

TIP: Zaregistruj sa a vystupuj pod vlastným Zones ID.

K dispozícii nie sú žiadne komentáre.


Založiť nové konto Pridať nový referát

Odporúčame

0.013