Innovation Camp Ja Slovensko: Študenti mali za tri hodiny vymyslieť, ako svojich rovesníkov motivovať k sporeniu

Pondelok, 21.11.2022 08:00 redakcia
Správy pre študentov

Prvá práca predstavuje významný míľnik v kariére a živote každého človeka. Prvý stabilný príjem zas môže lákať k nepremyslenému utrácaniu. Už mladí ľudia by si preto mali osvojovať návyky finančného plánovania. Desiatky žiakov základných a stredných škôl sa v rámci súťaže INNOVATION CAMP zamýšľali nad tým, ako svojich rovesníkov motivovať k dlhodobému a pravidelnému sporeniu.

Cieľom súťaže INNOVATION CAMP, ktorú v spolupráci s Národnou bankou Slovenska pripravila vzdelávacia organizácia Junior Achievement Slovensko (JA Slovensko), bolo stimulovať u žiakov základných škôl a študentov stredných škôl kreatívne a prezentačné zručnosti, ako aj schopnosť prinášať inovatívne riešenia, naplánovať ich realizáciu a obhájiť ich potenciál.

Účastníci si v rámci celodenného programu vyskúšali v praxi tímovú prácu s neznámymi rovesníkmi pri riešení súťažnej výzvy, ktorou tentokrát bolo: „Ako motivovať mladých ľudí dlhodobo a pravidelne si odkladať svoje peniaze?”. Svoje nápady mali za 3 hodiny spracovať do formy prezentácie a následne tímovo predstaviť odbornej porote a ostatným súťažiacim.

„Keď zoberieme do úvahy, že sú to deti do 15 rokov a boli postavené pred ťažkú úlohu s časovým obmedzením, poradili si s tým veľmi dobre. Nespanikárili, ale naozaj si to užili aj s dávkou humoru a zábavy,“ zhodnotil súťaž predseda odbornej poroty Branislav Sandtner zo Citibank Europe. „Páči sa mi, že jednotlivé tímy sa dávajú dokopy až na mieste v deň konania súťaže a že ich organizátori namiešali tak, aby v každom tíme boli zastúpení chlapci aj dievčatá z rôznych ročníkov a kútov Slovenska. Podobne ako v reálnom živote, musia sa naučiť spolupracovať s niekým novým, rozdeliť si kompetencie a konať tímovo,“ povedala pri vyhlásení výsledkov členka poroty Lucia Skruteková z 365.bank. „Organizátori to vďaka dlhoročným skúsenostiam zvládli opäť na výbornú a oceňujem aj praktickosť riešenej témy. Žiaci prišli s nápadmi, ktoré nás veľmi zaujali a potvrdili nám, že mladí „frčia“ na technológiách. Ocenili sme keď boli vtipní a osobní,“ dopĺňa hodnotenie poroty Bohuslava Brenkusová z Národnej banky Slovenska.

Suverénne najväčšiu dôveru vkladali študenti do vývoja aplikácií pre mobilné telefóny a ďalšie elektronické zariadenia, ktoré by boli podporené rôznymi motivačnými odmenami. Spomedzi 15-tich súťažných tímov až 14 predstavilo práve rôzne kreatívne nápady na prilákanie mladých k sporeniu prostredníctvom „app-ky“.

VÍŤAZI:

  1. miesto získal tím č. 12 v zložení Michal Choma, Adela Javorčíková, Nataly Papalová a Nina Saraková s aplikáciou POHODOVANIE, na ktorej porota ocenila koncepčný prístup a výbornú prezentáciu, počas ktorej dokázali členovia tímu dobre argumentovať.
  2. miesto získal tím č. 7 v zložení Katarína Durcová, Hana Laura Fusková, Renáta Marková a Dominik Uhrík s aplikáciou FINFIT, ktorá bola vysoko hodnotená za kreatívnosť, prehľadnosť prezentácie a správnu dávku humoru.
  3. miesto získal a víťazom tohto INNOVATION CAMP sa stal tím č. 6 v zložení Rebecca Bodokiová, Filip Gális, Denis Urban a Laura Záchenská. V návrhu appky Financial Youth Portal zaujali holistickým prístupom či myšlienkou avatara, ktorý „rastie“ spolu s používateľom. Zároveň sa menia a vyvíjajú aj jeho ciele a sny.

S prípravou konkrétneho riešenia pomáhali súťažiacim odborníci z praxe, ktorí sa zhostili úlohy konzultantov. Boli medzi nimi napríklad zástupcovia Banskobystrického samosprávneho kraja, podnikatelia či riaditelia úspešných firiem. „My túto iniciatívu podporujeme aj preto, že sme v našej spoločnosti vyvinuli hru na finančnú gramotnosť. Dnes sme tu našli niekoľko naozaj inšpiratívnych nápadov,“ pochválila súťažiacich Martina Nádaská zo spoločnosti FINPLAY. „Ako konzultantka alebo členka poroty spolupracujem s JA Slovensko už dlhšie a naozaj veľmi oceňujem, ako z roka na rok stúpa kvalita organizácie tohto podujatia. Predovšetkým však stúpa kvalita žiakov a ich prezentácií,“ tvrdí Ria Marie Júdová z unit QQ.

Medzi pedagógmi zaujala okrem iných Renáta Trnovcová zo Strednej priemyselnej školy dopravnej vo Zvolene, ktorá mala už druhý rok po sebe svojich žiakov vo víťaznom aj striebornom tíme: „Je to krásny pocit, keď idete domov a vidíte tie usmiate tváre. To môže zažiť len učiteľ, ktorý dovedie svojich žiakov na prah víťazstva a vidí, že sa niečo v tej škole naučili a sú šťastní, že to mohli potvrdiť aj pred toľkými ľuďmi.“

Aktivity JA Slovensko sa po pandemickej prestávke vracajú späť v plnej sile. „V tomto školskom roku je toto už druhé bezplatné podujatie INNOVATION CAMP, pričom ďalšie tri pripravujeme a jedno sa uskutoční už budúci týždeň online,“ hovorí riaditeľka JA Slovensko Eva Vargová. Súťaže sa môžu zúčastniť žiaci zapojení do programu Viac ako peniaze, ktorý rozvíja finančnú gramotnosť na slovenských základných a stredných školách. JA Slovensko ho poskytuje už od roku 2012.

To by nebolo možné bez podpory partnerov. Súťaž INNOVATION CAMP je financovaná z grantových programov Nadácie Národnej banky Slovenska. „Finančná gramotnosť je predpokladom správnych životných rozhodnutí. Dôležité je hľadať už v mladosti rovnováhu medzi uspokojovaním okamžitých potrieb a vytváraním rezerv do budúcnosti. Preto sme dlhoročným donorom JA Slovensko a plne podporujeme snahu organizácie viesť mladých k zodpovednému finančnému správaniu,“ tvrdí šéf Citibank Europe na Slovensku Branislav Sandtner. Akciu podporili aj 365.bank, FINPLAY, unit QQ, Banskobystrický samosprávny kraj, Rozvojová agentúra BB SK, PREFIS a ENBRA Slovakia.

Riaditeľka JA Slovensko Eva Vargová pripomína príležitosť podporiť aktivity organizácie aj ďalším potenciálnym partnerom – úspešným firmám, ktorým v rámci CSR programov záleží na rozvoji mládeže, či bývalým absolventom programov JA Slovensko, ktorí dnes majú za sebou vlastné úspešné príbehy: „Za tých 30 rokov absolvovalo niektorý z programov (Baťa) Junior Achievement viac ako 430 tisíc žiakov a študentov. Chceme sa s nimi znova spojiť a budeme radi, keď nás vyhľadajú na sociálnych sieťach.“

Viac o programe | Výsledky súťaže | Fotogaléria

Junior Achievement Slovensko

Junior Achievement (JA) Slovensko je vzdelávacia organizácia, ktorá už viac ako 30 rokov pomáha učiteľom rozvíjať u žiakov základných a stredných škôl podnikavosť, ekonomické myslenie, finančnú gramotnosť a zručnosti potrebné pre uplatnenie sa na pracovnom trhu, vrátane digitálnych zručností. Vzdelávacie programy JA Slovensko podporujú podnikateľské a ekonomické myslenie a ponúkajú preventívne riešenia pre zamestnanosť mládeže. Viac informácií nájdete na www.jaslovensko.sk.

Komentáre

TIP: Zaregistruj sa a vystupuj pod vlastným Zones ID.

K dispozícii nie sú žiadne komentáre.


Odporúčame

Vygenerované za 0.016 s.