Zóny pre každého študenta

Balený čaj

Balený čaj
Do roku 1826 sa čaj predával ako vážený. Obchodníci veľmi radi podvádzali a primiešavali do čaju aj listy iných rastlín. V roku 1826 John Horniman zaviedol predaj čaju v zapečatených balíčkoch. Tento štýl balenia a predaja čaju sa nestretol okamžite s pozitívnou odozvou, predovšetkým u majiteľov obchodov. Predajcovia uprednostňovali predaj váženého čaju, keďže si mohli určovať profit podľa seba, a tak sa obohacovať na úkor zákazníkov. Horniman teda ďalej skúšal zaviesť a spopulárniť svoj nový predaj čaju. Do každého balíčku s čajom začal pridávať informácie o jeho zdravotných účinkoch a dodával ho predovšetkým lekárnikom. Tento spôsob predaja sa ujal nielen u lekárnikov, ale predovšetkým zákazníci získali väčšiu dôveru v kúpe kvalitného čajového tovaru.

Objav balenia a predaja čaju v podobe čajových vrecúšok bola čistá náhoda. Thomas Sullivan, importér čaju v New Yorku poslal raz vzorky čaju svojim zákazníkom v malých hodvábnych vrecúškach. Zákazníkom sa očividne páčil nový spôsob balenia, pretože hneď nato si objednávali čaj balený len vo vrecúškach.

Konzumácia a produkcia čaju narastá už po 5 000 rokov. Každoročne sa celosvetovo vypestuje okolo 3 000 000 ton čaju. Trh s čajom je v dnešnej dobe ovplyvňovaný 2 hlavnými faktormi. V rozvojových krajinách ľudia pijú čaj z toho istého dôvodu ako Európania začali a pili čaj počas predchádzajúcich troch storočí; je to jedinečná možnosť ako bezpečne uhasiť svoj smäd. V rozvinutých krajinách zase ľudia neustále vyhľadávajú nové a nové chuťové variácie čaju.
Zones.sk – Najväčší študentský portál
https://www.zones.sk/studentske-prace/biologia/8200-baleny-caj/