Zóny pre každého študenta

Trendy v hotelierstve

Trendy v hotelierstve

Ak má byť ponuka hotelierstva úspešná, musí byť v súlade s dopytom:

Ovplyvňujúce ponuky ovplyvňujúce dopyt

- technologické - demografické

- ekologické - sociálno-kultúrne

- ekonomické

Ak chce byť podnikateľ-hoteliér, hotelový manažér úspešný a chce aby sa jeho hotel presadil v rastúcej konkurencii na trhu musí sledovať, poznať a predvídať trendy v správaní hostí a vzápetí ich využívať v ponuke služieb.

Trendy ovplyvňujúce ponuku:

Ponuku hotelov ovplyvňujú najmá technologické a ekologické trendy.

Technologické trendy – sa prejavujú zavádzaním výpočtovej techniky do praxe hotelov a reštaurácii (internet, dvd technika, kamera)

Ekologické trendy – ľudia si intenzívnejšie uvedomujú význam žp

Trendy ovplyvňujúce dopyt:

Potreby a ciele hostí v hotelierstve ovplyvňujú najmä demografické, sociálno-kultúrne, ekonomické trendy.

Cieľové skupiny hostí v hoteloch závisí najmä od demografických faktorov.

Na základe analýz dopytu v CR na Slovensku môžeme identifikovať:

Rastúcim segmentom v mestách sú obchodný cestujúci, účastníci obchodných rokovaní, kongresov, veľtrhov, výstav.

Organizátori kongresov prijímajú najväčší význam pristorom, kde sa konajú kongresy (kongresová sála) a kvalite hotelových služieb.

Osobytnú pozornosť treba venovať deťom ako budúcim hosťom.

Predpokladá sa, že deti rešpektujú výber a rozhodnutie o dovolenkovom mieste svojich rodičov.

Významným trendom dopytu je kút zdravia a tela (ide najmä o regeneráciu, starostlivosť o zdravie, psychickú pohodu, poznávanie).

Zones.sk – Najväčší študentský portál
https://www.zones.sk/studentske-prace/ekonomia/17342-trendy-v-hotelierstve/