Trendy v hotelierstve
Trendy v hotelierstve
Ak má byť ponuka hotelierstva úspešná, musí byť v súlade s dopytom:
Ovplyvňujúce ponuky ovplyvňujúce dopyt
- technologické - demografické
- ekologické - sociálno-kultúrne
- ekonomické
Ak chce byť podnikateľ-hoteliér, hotelový manažér úspešný a chce aby sa jeho hotel presadil v rastúcej konkurencii na trhu musí sledovať, poznať a predvídať trendy v správaní hostí a vzápetí ich využívať v ponuke služieb.
Trendy ovplyvňujúce ponuku:
Ponuku hotelov ovplyvňujú najmá technologické a ekologické trendy.
Technologické trendy – sa prejavujú zavádzaním výpočtovej techniky do praxe hotelov a reštaurácii (internet, dvd technika, kamera)
Ekologické trendy – ľudia si intenzívnejšie uvedomujú význam žp
- vo svetovom hotelierstve sa rozvinul projekt tzv. ekohotel
- filozofia sa zakladá na spolupráci hostí a využitím prírody
- ekohotel sa modernizuje s cieľom zachovať kultúrno-historické dedičstvo
- využíva biologické potraviny, znižuje spotreby vody, elektriny, pohonných hmôt
- separuje, recikluje odpad, používa reciklovaný odpad
Trendy ovplyvňujúce dopyt:
Potreby a ciele hostí v hotelierstve ovplyvňujú najmä demografické, sociálno-kultúrne, ekonomické trendy.
Cieľové skupiny hostí v hoteloch závisí najmä od demografických faktorov.
Na základe analýz dopytu v CR na Slovensku môžeme identifikovať:
- viac cieľových skupín a hostí v hoteloch
- ľudí vo veku 15-24 rokov (mládež)
- počet ľudí vyššieho veku (seniori)
Rastúcim segmentom v mestách sú obchodný cestujúci, účastníci obchodných rokovaní, kongresov, veľtrhov, výstav.
Organizátori kongresov prijímajú najväčší význam pristorom, kde sa konajú kongresy (kongresová sála) a kvalite hotelových služieb.
Osobytnú pozornosť treba venovať deťom ako budúcim hosťom.
Predpokladá sa, že deti rešpektujú výber a rozhodnutie o dovolenkovom mieste svojich rodičov.
Významným trendom dopytu je kút zdravia a tela (ide najmä o regeneráciu, starostlivosť o zdravie, psychickú pohodu, poznávanie).