Marketing a marketingový mix
Typ práce: Ostatné
Jazyk:
Počet zobrazení: 2 239
Uložení: 138
Marketing a marketingový mix
Podstata marketingu
- cudzie slovo
- vedná disciplína
- životná filozofia
- podniková funkcia
- podnikatelská filozofia a koncepcia riadenia podniku
Podstatou marketingu je myšlienka, ktorá platí vo všetkých profesiách: ,,Úspech vychádza z porozumenia potrebám a prianiam okolia a z vytvárania myšlienok, služieb alebo produktov ktoré tieto potreby priania napĺňajú.“
Pojem marketing môžeme chápať v rôznych významoch, ale v každom nachádzame jeho podstatu – zákazníka a jeho potreby.
Marketing je anglický výraz, ktorý sa do slovenského jazyka nedá doslovne preložiť.
The market – trh, trhovisko
Koncovka ing – vyjadruje priebeh, činnosť, dej
Marketing – práca s trhom, ktorým sa ulahčuje výmena s cieľom uspokojiť ľudské potreby a želania.
Marketing je podnikovou funkciou, útvarom, oddelením podniku, ktorý plní popri ostatných úsekoch špecifické funkcie.
Ústrednou myšlienkou všetkých definícii marketingu sú zákazníci a ich poreby od ktorých sa následne odvíja výroba či poskytovaná služba v CR.
Historia marketingu je zdokumentovaná v týchto etapách:
I. Primitívny marketing 1850-1920 | à II. Masový marketing 1920-1940 | à III. Diferencovaný marketing 1950-1960 |
à IV. Integrovaný marketing 1960-1980 | à V. Medzinárodný (súčastnosť) marketing | à VI. Futuristický (budúcnosť) marketing |
Marketing ako teoretická disciplína vzniká začiatkom 20. stor. Používali ho ludia pri obchodovaní. Marketing sa postupne presadil v Západnej Europe, Japonsku ako aj iných krajinách. Za priekopníka v marketingu sa považuje Tomáš Baťa. Od Baťu pochádza heslo ,,Náš zákazník, náš pán“à tz. orientácia na zákazníka.
Za hlavné funkcie marketingu sa považujú tieto činnosti:
- Predvídať dopyt, priania a želianie zákazníkov
- Plánovať efektívny rozvoj CR a inováciu poskytovaných služieb CR
- Zabezpečiť iformovanoť zákazníkov s ponukou CK, poskytnutých službách...
- Organizovať zájazdy, výlety, výmenu a transakciu
- Zabezpečiť distribúciu služieb z miesta trvalého bydliska do prechodného miesta
Formy racionálnej koncepcie marketingu | Funkcie marketingu |
Spotrebitelsky orientovaný | Vytrvalo vypracovať na uspokojovaní potrieb zákazníkov, získanie ich dôvery o maximálnom úsilí firmi |
Inovačný | Ustavične hladať skutočné zdokonalovanie služieb marketingu CR |
Hodnototvorný | Využívať čo najviac svojich zdrojov na také marketingové investície ktoré vytvárajú hodnoty |
Uvedomelý | Definovať svoje spoločenské poslanie |
Spoločensky orientovaný | Vyvíjať produkty a uspokojovať služby, ktoré poskytujú nielen bezprostredné uspokojenie služby (oblúbené produkty) ale aj dlhový úžitok (zdravé a prospešné produkty, služby) |
Etický | Uplatňovať vysoko morálne a mravné kritéria o marketingovej činnosti |
V marketingu CR rozoznávame 6 marketingových základov:
- uspokojovanie zákazníkových potrieb a prianí
- nepretržitosť podstaty marketingu
- sled dielčích krokov marketingu
- kľúčová úloha marketingového výskumu
- vzájomná vnútorná závislosť organizácie CR
- široké a mnohostranné úsilie organizácie
Princípy sú základné zásady marketingu:
- marketingový prístup
- orientácia na zákazníka
- uspokojovanie potrieb a skrytých prianí zákazníka
- segmentácia trhu
- hodnota a proces
- životný cyklus výrobku a služby
- marketingový mix
Marketingový mix
-predstavuje a konkretizuje všetky kroky, ktoré organizácia robí aby vzbudila dopyt po produkte
Tieto kroky sa rozdelujú:
1.Produkt označuje nielen samotný výrobok alebo služku, ale aj sortimenty, kvalitu, dizajn, obal, imidž výrobcu, značku, záruku, služby a dalšie faktory, ktoré z pohladu spotrebitela rozhoduje o tom ako produkt uspokojí jeho očakávanie
- Cena je hodnota vyjadrená v peniazoch za ktorú sa produkt predáva. Zahrňuje aj zlavy, termíny a podmienky platenia, náhrady alebo možnosti úveru
- Miesto uvádza kde a ako sa bude produkt prodávať vrátane distribučných ciest, dostupnosti distribučnej siete, predajného sortimentu, zásobovania a dopravy.
- Propagácia hovorí ako sa spotrebitelia o produkte dozvedia ( od priameho predaja cez public relations, reklamu a podporu predaja).
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Marketingový mix | Ostatné | 1 461 slov | |
Marketingový algoritmus a marketingový mix | Ostatné | 739 slov | |
Riadenie a organizácia predaja (Marketing) | Ostatné | 819 slov | |
Marketing – Distribučný kanál, produkt, cena, distribúcia, reklama | Referát | 3 354 slov | |
Marketing mix | Ostatné | 2 052 slov | |
Marketing | Ostatné | 719 slov | |
Marketing – Primitive, mass marketing, difference marketing, marketing of future | Referát | 627 slov | |
Marketing - najvhodnejsia definícia | Referát | 472 slov | |
Čo je marketing? | Referát | 568 slov | |
Čo je marketing? | Učebné poznámky | 323 slov | |
Definícia marketingu, Historický vývoj marketingu, Podnikateľské koncepcie | Referát | 501 slov | |
Podstata a význam marketingu | Ostatné | 1 788 slov | |
Odbyt a marketing | Referát | 3 546 slov | |
Obchod a marketing (Seminárna práca) | Referát | 1 219 slov | |
Personálny marketing | Referát | 655 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#platené a neplatené služby v obchode #pracovný list ekonomika