Chápe sa ako činnosť, ktorej pozornosť sa sústreďuje na zamestnancov organizácie – ľudské zdroje, ktoré spolu s ostatnými funkciami manažmentu (plánovanie, organizovanie, kontrola) sa podieľajú na splnení cieľov zamestnancov a organizácie ako celku.
Na tejto činnosti sa podieľajú:
Predstavuje strategický a premyslený logický prístup práce s ľuďmi v organizácii. Je orientovaný výkonovo = potreba neustále sa vyrovnávať s náročnejšími úlohami. Ľuďom (zamestnancom) sa poskytuje skôr vyššia dôvera než nedôvera. Kladie dôraz na tímovú prácu, Odmeny sú diferencované podľa výkonu, schopností, odbornosti, kvalifikácie.
Považuje sa za jadro manažmentu.
Špecifické charakteristiky človeka ako ľudského zdroja:
Zdroje pracovných síl:
Výhody | Nevýhody | |
Interné | - nižšie náklady na obstaranie - zamestnanec pozná podnik, jeho ciele a prostredie -trvá kratšie obdobie | - malé možnosti výberu (obmedzené) - má náklady na školenie |
Externé | - nižšie náklady na školenie - väčšie možnosti výberu | - vyššie náklady na obstaranie (reklama) - dlhšie trvanie na získanie pracovných síl - nepozná prostredie |
Metódy získavania pracovníkov:
Najčastejšou formou je inzerát v tlači a novou formou je internet.