Zóny pre každého študenta

Starostlivosť o hosťa

Starostlivosť o hosťa

Ubytovacie stredisko hotela sa člení na úsek prímu a na úsek ubytovania hosťa. Základnými pracoviskami na úseku prímu je recepcia alebo vrátnica. Pracovníci recepcie sú: vedúci recepcie, recepčný. Pracovníci vrátnice sú: vedúci vrátnice, vrátnik, nosič batožiny, obsluhovač výťahu. Základnými pracoviskami na úseku ubytovania sú hotelové izby (etáže), zázemie ubytovacej časti (tzv. sklad na čistiace prostriedky...) Pracovníci ubytovacieho úseku sú: chyžná, pomocná chyžná.

PRÍCHOD HOSŤA

Hosťa sa na recepcii ujme recepčný, ktorí zistí číslo rezervovanej izby (v prípade rezervácie). Ak hosť nemá rezervovanú izbu, zistí ktorá je ešte voľná. Následne na základe preukazu totožnosti (občiansky preukaz, pas) zaznamená potrebné údaje a vystaví hostiteľovi preukaz. Hotelový preukaz oprávňuje hosťa k pobytu v priestoroch ubytovacieho strediska.

POBYT HOSŤA

Zabezpečuje najmä chyžná ktorá každodenne zapisuje do hlásenia skutočné obsadenie izby, prípadne zistenie chýb a nedostatkov na zariadení izby, tak isto k jej povinnostiam patrí udržiavanie čistoty.

ODCHOD HOSŤA

Hosť avizuje svoj odchod už pri príchode, niekedy môže svoj pobyt predĺžiť, prípadne skrátiť. Pracovník recepcie predkladá hosťovi hotelový účet. Platba účtu môže byť realizovaná viacerými formami. Pr. v hotovosti, platobnou kartou. Vráti sa hotelový preukaz a recepčný zistí či bol hosť spokojný s ubytovaním a poskytovanými službami.

PLATENÉ A NEPLATENÉ SLUŽBY

Platené služby:

Neplatené služby:

Zones.sk – Najväčší študentský portál
https://www.zones.sk/studentske-prace/ekonomia/17383-starostlivost-o-hosta/