Stravovacie služby
Typ práce: Ostatné
Jazyk:
Počet zobrazení: 1 837
Uložení: 111
Stravovacie služby
5* - 1 reštaurácia, 1 odbytové stredisko s dennou prevádzkou
4* - 1 reštaurácia, 1 odbytové stredisko s dennou prevádzkou
3* - 1 reštaurácia, v garni hoteli len miestnosť na podávanie raňajok
2* - 1 reštaurácia, v garni hoteli len miestnosť na podávanie raňajok
1* - 1 reštaurácia, v garni hoteli len miestnosť na podávanie raňajok
- navrhnite organizačnú štruktúru stravovacieho úseku vo veľkom hoteli
- popíšte pracovné činnosti šéfkuchára a vedúceho stravovacieho úseku
Šéfkuchár – riadi kuchyňu,
- chystá pokrm či už studenej alebo teplej kuchyne
- preberá tovar
- vydáva jedlo
- riadi harmonogram práce
- ak je treba zastúpi alebo je po ruku
- objednáva suroviny
- zodpovedá za inventarizáciu
- odpovedá za hygienu
- zodpovedný za bezchybnosť jedál
- zostavuje kalkulácie
- zostavuje výrobný plán
- normovacie spotreby
- HACCP
FB manažér – dohliada nad výberom surovín a ich spracovaním
- dohliada nad hygienou
- je zodpovedný za chod reštaurácie a kuchyne
- vytvára pracovný harmonogram
- motivuje zamestnancov
- je v priamom kontakte s vedením hotela
-vymenujte ďalšie pracovné pozície stravovacieho úseku hotela
- vedúci čašník, čašník, somelier, barista, barman, kuchár, umývačka riadku,
- charakterizujte etážový spôsob obsluhy
Je to spôsob obsluhy na izbách. Hosť si objedná jedno na izbu. Čašník mu objednávku prinesie väčšinou na podnose a prikryté a nechá mu to tam. Použitý riad odnáša chyžná. Vo svete je to známe skôr ako room service.
- B) - charakterizujte fázy výrobného procesu v kuchyni od prísunu surovín po expedíciu pokrmov
- vysvetlite požiadavky na bezpečnosť práce na stravovacom úseku
BOZP – zariadenie uvádzame do chodu len vtedy ak nemôžeme ohroziť iných
- nedotýkame a neopravujeme stroje keď sa práve používajú
- opravy hlásime nadriadeným
- nerušíme svojich spolupracovníkov
- chodíme vpravo, vyhýbame sa vľavo
- nepreceňujeme svoje sily
- pracujeme opatrne s krehkým materiálom
- pracovné úrazy hneď hlásime
- dodržujeme proti požiarne predpisy, vieme kde sú hasiace prístroje, zachovávame pokoj
-uveďte, aké moderné technologické zariadenia budete používať pri príprave jedál
Konvektomat, mikrovlné rúry, teplovzdušné rúry, indukčné sporáky, grilovacie zariadenia, ponorné vyrážače, vákuové balenia, šokové mraziče, zepter riad
- vymenujte požiadavky na technologické zariadenia kuchýň v hľadiska ochrany životného prostredia
Mali by byť z nerezu, dosky na krájanie by mali byť farebne odlíšené, jedlá by sa mali robiť naraz ako v konvektomate,
- C) - vypracujte OTZ coffe breaku
Coffee break -sú prestávky cez kongresové podujatia napr. konferencie ....slúžia na krátke občerstvenie zúčastnených. Sortiment J a N si môže objednať organizátor, zvoliť si vlastnú ponuku alebo to čo ponúka hotel. Väčšinou trvajú tak pol hodinu až hodinu. Koná sa to pred konferenčnou sálou. Sú tam stand by stoly a bufetové stoly. Počet čašníkov 4. Z nich je 1 čašník na prípravu kávy a 3 čašníci debarasujú.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Stravovacie služby v CR | Ostatné | 417 slov | |
Čo sú to služby? | Referát | 493 slov | |
Potreby, statky a služby | Referát | 785 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#normovanie jedal #odbytove stredisko