Marketingové stratégie, koncepcie
Autor: 25258
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 17.09.2021
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 555 slov
Počet zobrazení: 1 040
Počet zobrazení: 1 040
Tlačení: 78
Uložení: 79
Uložení: 79
Marketingové stratégie
Medzi marketingové stratégie patria:
- Princíp päť “P“
- Stratégia ako PLAN- ide o určitý druh zamýšľania, ktoré ide ku konkrétnemu správaniu alebo cieľu
- Stratégia ako manéver- ide o spôsob presadzovania cieľavedomosti v podniku. Pri tomto presadzovaní cieľavedomosti podniku ide do určitej miery o to aký je tvorivý podnik.
- Stratégia ako model- vymedzuje hranice akými cieľmi sa podnik bude uberať.
- Stratégia ako postavenia- vychádza od filózofie vymedzenia marketingového problému. Táto stratégia ide skôr dovonka.
- Stratégia ako perspektíva- Táto stratégia skôr ide dovnútra podniku.
- Diferenciačná stratégia- pri tejto stratégii podnik je schopný poskytovať unikátne produkty a služby, ktoré sú prijateľné pre zákazníka
- Stratégia nákladového vodcovstva- cieľom nákladového vodcovstva je dosiahnuť nižšie náklady výrobkov a tým pádom nižšie ceny týchto výrobkov. k
- Stratégia focus- táto stratégia je zameraná na uspokojenie obmedzenej skupiny spotrebiteľov
- Stratégia “ slepej strednej uličky“- Porter upozorňuje podniky, aby nekombinovali predchádzajúce stratégiu, lebo sa im nepodarí obsadiť cielený segment trhu.
- Stratégia rastu- prejavuje sa zvýšením postavenia podniku na trhu, zvýšením podnikových výkonov, zvýšením predaja podniku.
Táto stratégia rastu má na podoby:
- Stratégia interného rastu: prejavuje sa zvýšením postavenia podniku na trhu, zvýšením podnikových výkonov a zvýšením predaja podniku prostredníctvom vnútorných zdrojov.
Napr. zvýšenie výrobnej kapacity znamená investovanie nerozdeleného zisku
- Stratégia rastu prostredníctvom fúzie- prejavuje sa zvýšením postavenia podniku na trhu, zvýšením podnikových výkonov a zvýšením predaja podniku prostredníctvom zlúčenia sa s iným podnikom.
- Stratégia rastu prostredníctvom spoločného podnikania- prejavuje sa zvýšením postavenia podniku na trhu, zvýšením podnikových výkonov a zvýšením predaja podniku prostredníctvom realizácie projektu dvoch alebo viacerých podnikov.
- Stratégia prostredníctvom diverzifikácie- prejavuje sa zvýšením postavenia podniku na trhu, zvýšením podnikových výkonov a zvýšením predaja podniku prostredníctvom zasiahnutia podniku do iného odboru. Napr. strojársky podnik začne vyrábať zdravotnícke pomôcky
- Stratégia stability- prejavuje sa udržaním si postavenia podniku na trhu, udržaním si podnikových výkonom, udržaním predaja podniku.
- Stratégia útlmu- prejavuje sa znížením postavenia podniku na trhu, znížením podnikových výkonov, znížením predaja podniku, aby podnik predchádzal k bankrotu.
- Rozvojová stratégia- Podnik v tejto stratégii neuvádza nové produkty na trh, ale snaží sa o najlepšie uplatnenie s dovtedajšími produktmi a službami
- Útočná stratégia
- Stratégia silného produktu- výrobca sa sústredí len na jeden druh produktu, pri ktorom venuje najväčšiu pozornosť na výskum a vývoj daného produktu.
- Stratégia trhovej medzery – uplatňujú podnik, ktorý má odbytové ťažkosti.
- Kombinované stratégie- sú kombináciou uvedených typov stratégii
- Výrobková stratégia- výrobková stratégia sa snaží o udržanie svojich pôvodných výrobkov na trhu a o vývoj nových výrobkov
- Trhová stratégia- trhová stratégia sa snaží o udržanie pôvodného trhu a o nástup na nový trh
- Cenová stratégia- cenová stratégia rieši celú problematiku tvorby cien za účelom výhodnej konkurenčnej schopnosti
- Značková stratégia – značková stratégia sa snaží o udržanie pôvodnej značky na trh prípadne o uvedenie novej značky na trh.
- Distribučná stratégia – distribučná stratégia sa snaží o správnu voľbu distribučných kanálov.
Koncepcie marketingu
- Plánovacia koncepcia- patrí medzi najstaršie koncepcie marketingu, jej prínos spočíva v prinášaní nových metód a techník v oblasti strategického riadenia. Tieto metódy sa viac sústreďujú na plánovanie ako na stratégiu
- Učiaca sa koncepcia – podľa tejto koncepcie plánovanie stratí svoj význam a podniky sa budú riadiť intuitívne
- Pozičná koncepcia- úspech tejto koncepcie spočíva viac v správnom výbere trhu, menej spočíva na vlastnení obrovského množstva vnútorných zdrojov. Táto koncepcia je riadená zvonka dovnútra
- Koncepcia založená na zdrojoch- Na rozdiel od pozičnej koncepcie ide o prístup zvnútra dovonka
Otázka súvisiace s identifikáciou poslania
Čo?- predmetom tejto otázky je aké výrobky a služby bude podnik ponúkať
Kto?- znamená aký trhový segment bude výrobky obsluhovať
Ako?- znamená akú metódu výroby použijeme pri výrobe produktov
Prečo?- uvedomenie si existencie poskytovania produktov a služieb
Dodatočný učebný materiál si môžeš pozrieť v dokumente PDF kliknutím na nasledujúci odkaz:
Diskusia: Marketingové stratégie, koncepcie
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.021 s.