Marketingové stratégie, koncepcie

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: 25258
Typ práce: Referát
Dátum: 17.09.2021
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 555 slov
Počet zobrazení: 1 040
Tlačení: 78
Uložení: 79

Marketingové stratégie

Medzi marketingové stratégie patria:

  1. Princíp päť “P“
  2. Stratégia ako PLAN- ide o určitý druh zamýšľania, ktoré ide ku konkrétnemu správaniu alebo cieľu
  3. Stratégia ako manéver- ide o spôsob presadzovania cieľavedomosti v podniku. Pri tomto presadzovaní cieľavedomosti podniku ide do určitej miery o to aký je tvorivý podnik.
  4. Stratégia ako model- vymedzuje hranice akými cieľmi sa podnik bude uberať.
  5. Stratégia ako postavenia- vychádza od filózofie vymedzenia marketingového problému. Táto stratégia ide skôr dovonka.
  6. Stratégia ako perspektíva- Táto stratégia skôr ide dovnútra podniku.
  7. Diferenciačná stratégia- pri tejto stratégii podnik je schopný poskytovať unikátne produkty a služby, ktoré sú prijateľné pre zákazníka
  8. Stratégia nákladového vodcovstva- cieľom nákladového vodcovstva je dosiahnuť nižšie náklady výrobkov a tým pádom nižšie ceny týchto výrobkov. k
  9. Stratégia focus- táto stratégia je zameraná na uspokojenie obmedzenej skupiny spotrebiteľov
  10. Stratégia “ slepej strednej uličky“- Porter upozorňuje podniky, aby nekombinovali predchádzajúce stratégiu, lebo sa im nepodarí obsadiť cielený segment trhu.
  11. Stratégia rastu- prejavuje sa zvýšením postavenia podniku na trhu, zvýšením podnikových výkonov, zvýšením predaja podniku.

Táto stratégia rastu má na podoby:

  1. Stratégia interného rastu: prejavuje sa zvýšením postavenia podniku na trhu, zvýšením podnikových výkonov a zvýšením predaja podniku prostredníctvom vnútorných zdrojov.

Napr. zvýšenie výrobnej kapacity znamená investovanie nerozdeleného zisku

  1. Stratégia rastu prostredníctvom fúzie- prejavuje sa zvýšením postavenia podniku na trhu, zvýšením podnikových výkonov a zvýšením predaja podniku prostredníctvom zlúčenia sa s iným podnikom.
  2. Stratégia rastu prostredníctvom spoločného podnikania- prejavuje sa zvýšením postavenia podniku na trhu, zvýšením podnikových výkonov a zvýšením predaja podniku prostredníctvom realizácie projektu dvoch alebo viacerých podnikov.
  3. Stratégia prostredníctvom diverzifikácie- prejavuje sa zvýšením postavenia podniku na trhu, zvýšením podnikových výkonov a zvýšením predaja podniku prostredníctvom zasiahnutia podniku do iného odboru. Napr. strojársky podnik začne vyrábať zdravotnícke pomôcky
  4. Stratégia stability- prejavuje sa udržaním si postavenia podniku na trhu, udržaním si podnikových výkonom, udržaním predaja podniku.
  5. Stratégia útlmu- prejavuje sa znížením postavenia podniku na trhu, znížením podnikových výkonov, znížením predaja podniku, aby podnik predchádzal k bankrotu.
  6. Rozvojová stratégia- Podnik v tejto stratégii neuvádza nové produkty na trh, ale snaží sa o najlepšie uplatnenie s dovtedajšími produktmi a službami
  7. Útočná stratégia
  8. Stratégia silného produktu- výrobca sa sústredí len na jeden druh produktu, pri ktorom venuje najväčšiu pozornosť na výskum a vývoj daného produktu.
  9. Stratégia trhovej medzery – uplatňujú podnik, ktorý má odbytové ťažkosti.
  10. Kombinované stratégie- sú kombináciou uvedených typov stratégii
  11. Výrobková stratégia- výrobková stratégia sa snaží o udržanie svojich pôvodných výrobkov na trhu a o vývoj nových výrobkov
  12. Trhová stratégia- trhová stratégia sa snaží o udržanie pôvodného trhu a o nástup na nový trh
  13. Cenová stratégia- cenová stratégia rieši celú problematiku tvorby cien za účelom výhodnej konkurenčnej schopnosti
  14. Značková stratégia – značková stratégia sa snaží o udržanie pôvodnej značky na trh prípadne o uvedenie novej značky na trh.
  15. Distribučná stratégia – distribučná stratégia sa snaží o správnu voľbu distribučných kanálov.

Koncepcie marketingu

  1. Plánovacia koncepcia- patrí medzi najstaršie koncepcie marketingu, jej prínos spočíva v prinášaní nových metód a techník v oblasti strategického riadenia. Tieto metódy sa viac sústreďujú na plánovanie ako na stratégiu
  2. Učiaca sa koncepcia – podľa tejto koncepcie plánovanie stratí svoj význam a podniky sa budú riadiť intuitívne
  3. Pozičná koncepcia- úspech tejto koncepcie spočíva viac v správnom výbere trhu, menej spočíva na vlastnení obrovského množstva vnútorných zdrojov. Táto koncepcia je riadená zvonka dovnútra
  4. Koncepcia založená na zdrojoch- Na rozdiel od pozičnej koncepcie ide o prístup zvnútra dovonka

Otázka súvisiace s identifikáciou poslania

Čo?- predmetom tejto otázky je aké výrobky a služby bude podnik ponúkať

Kto?- znamená aký trhový segment bude výrobky obsluhovať

Ako?- znamená akú metódu výroby použijeme pri výrobe produktov

Prečo?- uvedomenie si existencie poskytovania produktov a služieb

Dodatočný učebný materiál si môžeš pozrieť v dokumente PDF kliknutím na nasledujúci odkaz:
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.021 s.
Zavrieť reklamu