Marketingový algoritmus a marketingový mix
Typ práce: Ostatné
Jazyk:
Počet zobrazení: 2 218
Uložení: 114
Marketingový algoritmus a marketingový mix
Marketingový algoritmus
Koncepčná Analytická Realizačná
fáza fáza fáza
MARKETINGOVÁ FILOZOFIA | VEĽKOSŤ TRHU | MARKETINGOVÁ STRATÉGIA | CENA | PODPORA PRODUKTU |
SEGMENTÁCIA TRHU | REKLAMA | |||
OBCHODNÉ PRÍLEŽITOSTI | VÝKONNOSŤ TRHU | SORTIMENT | DISTRIBÚCIA | TRH |
DYNAMIKA TRHU | DIZAJN | PREDAJNÁ TECHNIKA | ||
SILNÉ A SLABÉ STRÁNKY | OBAL | TVORBA PRODUKTU |
Spätná väzba
- má 4 fázy - koncepčná, analytická, realizačná, spätná väzba
- V koncepčnej fáze si podnik formuluje marketingovú filozofiu, tá vychádza z presvedčenia, že ciele podniku sa môžu dosiahnuť vtedy, ak poznáme želanie a potreby zákazníka, od nich sa odvíja výr. program podniku
- marketingová filozofia vytyčuje smery na vyhľadávanie obchodných príležitostí - sú to dobré nápady, kt. sú podnetom pre tvorivé aktivity v podniku
- V analytickej fáze sa podrobia vybrané nápady analýze (rozboru)
- podnik sa pri tom orientuje na - veľkosť trhu, segmentáciu trhu, výkonnosť trhu, dynamiku trhu, slabé a silné stránky koknurenciu
- Realizačná fáza sa uskutočňuje pomocou marketingovej stratégie - tá určuje nástroje a spôsob použitia pri uvádzaní nápadu na trh
- nástroje môžeme rozdeliť do 2 skupín:
- nástroje, kt. sa používajú na tvorbu výrobku - sortiment, dizajn, obal
- nástroje, kt. podporujú uvedenie nápadu na trh - cena, reklama, distribúcia, spôsob predaja
Marketingový mix je kombinácia marketingových techník na dosiahnutie optimálnej stratégie a taktiky. Zameriava sa na výrobu, distribúciu, komunikáciu
Nástroje marketingového mixu- 4P- product
-price- cena
-place- miesto predaja/ distribúcia
-promotion- reklama, propagácia
-package- obal
Doprava-6 P
- people- ľudia
- process-procesy
Produkt je hmotný aj nehmotný statok, ktorý je predmetom záujmu určitej skupine ľudí. Je to celková ponuka zákazníkom (kultúra predaja, doplnkové služby)
Cena je miera hodnoty výrobku. Obmedzená je na jednej strane. Cena je na jednej strane obmedzená nákladmi a na druhej dopytom.
Distribúcia- je cesta výrobku odovýrobcu k spotrebteľovi. Zahŕňa činnosti-preprava, predaj, skladovanie, komplementácia, servis
Propagácia- je informovanosť o produkte a jeho vlastnostiach, jeho dostupnosti a cene a presvedčiť potenciálneho zákazníka o výhodnosti kúpy
Nástroje- reklama, podpora predaja, práca s verejnosťou, osobný predaj
Maketingová klasifikácia produktov
Produkt- akákoľvek ponuka, ktorá je určená na trh s cieľom uspokojovania určitú potrebu
V marketingu chápeme produkt ako výrobok alebo službu, ale tvoria jo viazané zložky, ktoré prispievajú k spokojnosti zákazníka- obal, značka, kvalita
- spotrebný tovar- je určený na konečnú spotrebu
a)bežný tovar- kupuje sa bežne, cena nehrá dôležitú rolu
-tovar bežnej potreby- chlieb, mlieko
-impulzívny tovar- kupuje sa bez plánovania, býva umiestnený na viacerých miestach v predajni (žuvačky)
-mimoriadny tovar- kupuje sa v okamihu jeho momentálnej potreby
- b) zvláštny tovar- charakterizuje ho plánovaný nákup, zákazník porovnáva kvalitu a cenu, nakupuje sa často, cena je vyššia a pri nákupe prevládajú racionálne motívy(TV)
- c) špeciálny tovar- má zvláštne postavenie na trhu, a značku pri ktorej sa prednostňuje. Cena a dosiahhnuteľnosť nehrá pri nákupe žiadnu úlohu (ferrari, veterán)
- Kapitálové- sú určené na výrobnú spotrebu, používajú sa ´ďalej vo výrobnom procese
- a) materiál a suroviny- rozhoduje pri jnich cena a kvalita
-výrobkové materiály- sú súčasťou výrobku, môže byť základný a pomocný
-tochnologické materiály- baliaci materiál, náradie
- b) polovýrobky- môžu to byť súčiastky, bez nich by výrobok nebol kompletný
- c) obchodné tovary- nemenia sa a stávajú sa súčasťou ďalšieho predaja (autorádio)
- d) zariadenia- postupne sa opotrebovávajúa odovzdávajú sboju hodnotu do hodnoty výrobku (stroje, stavebné a technologické zariadenia)
Štádiá životného cyklu výrobkov
Má 4 fázy- 1. Uvedenie na trh
- rast odbytu
- nasýtenie
- úpadok
- uvedenie na trh- predaj produktu sa rozbieha, obrat je malý, ešte je v strate, treba investovať do reklamy, prípadne dať nižšiu cenu
- rast odbytu- obrat rastie, zisk rastie, objavuje sa konkurencia, treba investovať do reklamy, treba hľadať nové odbytové cesty, zvyšovať kvalitu a pridáva vlastnosti
- nasýtenie- podnik chce, aby trvala čo najdlhšie, obrat je na zisk aj nan ...
-rozlišovať ponuku, zvyšovať reklamu, znižovať ceny, zdokonaľovať kvalitu a vlastnosti
- úpadok- dôsledkom tech. Pokroku kupujú už len oneskorenci, ceny sa znižujú, vo vhodnom okamihu treba stiahnuť z predaja
Cena za prepravné služby- prepravné
V osobnej doprave- cena za prepravu osôb sa nazýva cestovné k nemu za prepravu batožín a domácich zvierat platíme dovozné.
V nákladnej doprave- sa prepravné skladá z dovozového- cena za prepravu vecí a z doplňujúcich poplatkov- za výkony a činnosti ktoré boli vykonané pri plnení prepravnej zmluvy.
Tvorba cien v CD je upravovaná 2 spôsobmi:
- zákonom o cenách, ktorý umožňuje voľnú tvorbu cien- využíva sa v taxislužbe, v nákladnej cestnej doprave a v nepravidelnej autobusovej doprave
2 výmena ministerstva financií SR- ktorí obsahuje zoznam tovaru a služieb s regulovanými (to zn. s max. cenami). Používa sa vo vnútroštátnej pravidelnej autobusovej doprave.
Cena za prepravu v tých druhoch CD ktoré nepodliehajú cenovej regulácii si dopravcovia stanovujú sumy a to jej kalkulovaním. Ak by si dopravca cenu nesprávne vykalkuloval, mohol by zistiť, že sa na dopravnom trhu nedokáže uplatniť, pretože jeho cena za prepravu je privysoká a teda nepredajná. Ak stanoví cenu nízku, nepokryje jeho skutočné náklady a neumožní mu vytvoriť si dostatočnú finančnú rezervu na opravy alebo obnovu vozidlového parku.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Marketing a marketingový mix | Ostatné | 488 slov | |
Marketingový mix | Ostatné | 1 461 slov |