Marketingový algoritmus a marketingový mix

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: hermina (19)
Typ práce: Ostatné
Dátum: 25.10.2021
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 739 slov
Počet zobrazení: 2 218
Tlačení: 117
Uložení: 114

Marketingový algoritmus a marketingový mix

Marketingový algoritmus

Koncepčná Analytická Realizačná

fáza fáza fáza

MARKETINGOVÁ FILOZOFIA

VEĽKOSŤ TRHU

MARKETINGOVÁ STRATÉGIA

CENA

PODPORA PRODUKTU

SEGMENTÁCIA TRHU

REKLAMA

OBCHODNÉ PRÍLEŽITOSTI

VÝKONNOSŤ TRHU

SORTIMENT

DISTRIBÚCIA

TRH

DYNAMIKA TRHU

DIZAJN

PREDAJNÁ TECHNIKA

SILNÉ A SLABÉ STRÁNKY

OBAL

TVORBA PRODUKTU

Spätná väzba

- má 4 fázy - koncepčná, analytická, realizačná, spätná väzba

  1. V koncepčnej fáze si podnik formuluje marketingovú filozofiu, tá vychádza z presvedčenia, že ciele podniku sa môžu dosiahnuť vtedy, ak poznáme želanie a potreby zákazníka, od nich sa odvíja výr. program podniku

- marketingová filozofia vytyčuje smery na vyhľadávanie obchodných príležitostí - sú to dobré nápady, kt. sú podnetom pre tvorivé aktivity v podniku

  1. V analytickej fáze sa podrobia vybrané nápady analýze (rozboru)

- podnik sa pri tom orientuje na - veľkosť trhu, segmentáciu trhu, výkonnosť trhu, dynamiku trhu, slabé a silné stránky koknurenciu

  1. Realizačná fáza sa uskutočňuje pomocou marketingovej stratégie - tá určuje nástroje a spôsob použitia pri uvádzaní nápadu na trh

- nástroje môžeme rozdeliť do 2 skupín:

  1. nástroje, kt. sa používajú na tvorbu výrobku - sortiment, dizajn, obal
  2. nástroje, kt. podporujú uvedenie nápadu na trh - cena, reklama, distribúcia, spôsob predaja

Marketingový mix je kombinácia marketingových techník na dosiahnutie optimálnej stratégie a taktiky. Zameriava sa na výrobu, distribúciu, komunikáciu

Nástroje marketingového mixu- 4P- product

-price- cena

-place- miesto predaja/ distribúcia

-promotion- reklama, propagácia

-package- obal

Doprava-6 P

  1. people- ľudia
  2. process-procesy

Produkt je hmotný aj nehmotný statok, ktorý je predmetom záujmu určitej skupine ľudí. Je to celková ponuka zákazníkom (kultúra predaja, doplnkové služby)

Cena je miera hodnoty výrobku. Obmedzená je na jednej strane. Cena je na jednej strane obmedzená nákladmi a na druhej dopytom.

Distribúcia- je cesta výrobku odovýrobcu k spotrebteľovi. Zahŕňa činnosti-preprava, predaj, skladovanie, komplementácia, servis

Propagácia- je informovanosť o produkte a jeho vlastnostiach, jeho dostupnosti a cene a presvedčiť potenciálneho zákazníka o výhodnosti kúpy

Nástroje- reklama, podpora predaja, práca s verejnosťou, osobný predaj

Maketingová klasifikácia produktov

Produkt- akákoľvek ponuka, ktorá je určená na trh s cieľom uspokojovania určitú potrebu

V marketingu chápeme produkt ako výrobok alebo službu, ale tvoria jo viazané zložky, ktoré prispievajú k spokojnosti zákazníka- obal, značka, kvalita

  1. spotrebný tovar- je určený na konečnú spotrebu

a)bežný tovar- kupuje sa bežne, cena nehrá dôležitú rolu

-tovar bežnej potreby- chlieb, mlieko

-impulzívny tovar- kupuje sa bez plánovania, býva umiestnený na viacerých miestach v predajni (žuvačky)

-mimoriadny tovar- kupuje sa v okamihu jeho momentálnej potreby

  1. b) zvláštny tovar- charakterizuje ho plánovaný nákup, zákazník porovnáva kvalitu a cenu, nakupuje sa často, cena je vyššia a pri nákupe prevládajú racionálne motívy(TV)
  2. c) špeciálny tovar- má zvláštne postavenie na trhu, a značku pri ktorej sa prednostňuje. Cena a dosiahhnuteľnosť nehrá pri nákupe žiadnu úlohu (ferrari, veterán)
  3. Kapitálové- sú určené na výrobnú spotrebu, používajú sa ´ďalej vo výrobnom procese
  4. a) materiál a suroviny- rozhoduje pri jnich cena a kvalita

-výrobkové materiály- sú súčasťou výrobku, môže byť základný a pomocný

-tochnologické materiály- baliaci materiál, náradie

  1. b) polovýrobky- môžu to byť súčiastky, bez nich by výrobok nebol kompletný
  2. c) obchodné tovary- nemenia sa a stávajú sa súčasťou ďalšieho predaja (autorádio)
  3. d) zariadenia- postupne sa opotrebovávajúa odovzdávajú sboju hodnotu do hodnoty výrobku (stroje, stavebné a technologické zariadenia)

Štádiá životného cyklu výrobkov

Má 4 fázy- 1. Uvedenie na trh

  1. rast odbytu
  2. nasýtenie
  3. úpadok
  4. uvedenie na trh- predaj produktu sa rozbieha, obrat je malý, ešte je v strate, treba investovať do reklamy, prípadne dať nižšiu cenu
  5. rast odbytu- obrat rastie, zisk rastie, objavuje sa konkurencia, treba investovať do reklamy, treba hľadať nové odbytové cesty, zvyšovať kvalitu a pridáva vlastnosti
  6. nasýtenie- podnik chce, aby trvala čo najdlhšie, obrat je na zisk aj nan ...

-rozlišovať ponuku, zvyšovať reklamu, znižovať ceny, zdokonaľovať kvalitu a vlastnosti

  1. úpadok- dôsledkom tech. Pokroku kupujú už len oneskorenci, ceny sa znižujú, vo vhodnom okamihu treba stiahnuť z predaja

Cena za prepravné služby- prepravné

V osobnej doprave- cena za prepravu osôb sa nazýva cestovné k nemu za prepravu batožín a domácich zvierat platíme dovozné.

V nákladnej doprave- sa prepravné skladá z dovozového- cena za prepravu vecí a z doplňujúcich poplatkov- za výkony a činnosti ktoré boli vykonané pri plnení prepravnej zmluvy.

Tvorba cien v CD je upravovaná 2 spôsobmi:

  1. zákonom o cenách, ktorý umožňuje voľnú tvorbu cien- využíva sa v taxislužbe, v nákladnej cestnej doprave a v nepravidelnej autobusovej doprave

2 výmena ministerstva financií SR- ktorí obsahuje zoznam tovaru a služieb s regulovanými (to zn. s max. cenami). Používa sa vo vnútroštátnej pravidelnej autobusovej doprave.

Cena za prepravu v tých druhoch CD ktoré nepodliehajú cenovej regulácii si dopravcovia stanovujú sumy a to jej kalkulovaním. Ak by si dopravca cenu nesprávne vykalkuloval, mohol by zistiť, že sa na dopravnom trhu nedokáže uplatniť, pretože jeho cena za prepravu je privysoká a teda nepredajná. Ak stanoví cenu nízku, nepokryje jeho skutočné náklady a neumožní mu vytvoriť si dostatočnú finančnú rezervu na opravy alebo obnovu vozidlového parku.

Dodatočný učebný materiál si môžeš pozrieť v dokumente PDF kliknutím na nasledujúci odkaz:
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.036 s.
Zavrieť reklamu