Úloha marketingu v rozvoji Podniku

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: margita (21)
Typ práce: Ostatné
Dátum: 18.01.2022
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 574 slov
Počet zobrazení: 903
Tlačení: 71
Uložení: 70

Úloha marketingu v rozvoji Podniku

1.Manažment: je umenie riadiť P tak, aby sme dosiahli vytýčené ciele. Môžeme ho chápať buď v podobe funkčnej (ako riadenie P) al. v podobe inštitucionálnej (manažéri P), Má 4 funkcie:
a)Plánovanie:
proces stanovovania cieľov, stanovenie prostriedkov na dosiahnutie cieľov a proces vymedzenia ciest a spôsobov na dosiahnutie stanovených cieľov. Ciele musia byť vecne a časovo vymedzené a merateľné
b)Organizovanie: v P sa zamedzuje nekoordinovanému správaniu, vytvára sa stabilita a synergické efekty (dajú sa dosiahnuť vhodnou deľbou práce, spoluprácou -kooperáciou, organizáciou práce a motiváciou)
c)Vedenie: usmerňovanie podriadených pracovníkov manažérom a vytvárať prac. podmien. tak, aby sa dosiahli ciele
d)Kontrola: táto funkcia je zameraná na hodnotenie javov a procesov, kt. nastali, prebiehajú alebo ešte len nastanú

2.Podnikové plánovanie: rozhodovanie o budúcnosti P. Výsledkom plánovania je plán P
Stupne plánovania: strategický plán, P plán, ročný plán, operatívny plán 
-rozsah, časový horizont a plánovanie závisí od veľkosti P. Väčšie P plánujú na dlhšie obdobie a menšie P na kratšie
Podnikové ciele: sú výsledkom rozhodovacieho procesu, v kt. sa harmonizujú záujmy predstaviteľov P so záujmami spol. skupín (štát, zákazník, dodávateľ, odberateľ), Delenie:
1.)z časového hľadiska:
dlhodobé, strednodobé, krátkodobé
2.)podľa organizačného stupňa riadenia: ciele prevádzky, divízie, koncernu
3.)podľa funkčných oblastí: ciele výroby, výskumu, marketingu…
Stratégia P: je stanovenie si základných dlhodobých cieľov P a spôsob ako ich dosiahnuť, Druhy:
a)stratégia rastu: tu P rozširuje svoje trhy, výrobu, teda expanduje. Sú 2 spôsoby uskutočnenia: 

1.koncentrácia: P sa tu spája s iným P rovnakého zamerania
2.diverzifikácia: je to prenikanie do príbuzných odborov prípadne do úplne nových odborov výroby 
b)stratégia stability: P sa snaží udržať momentálny stav
c)stratégia útlmu: je výhodná, ak chceme predísť neodvratnému a náhlemu bankrotu, kt. by mohli spôsobiť prudké problémy (ZAM, veriteľom)

3.Podnikateľský plán: konkretizácia P zámeru. Stanovuje ciele P na určité časové obdobie, Skladá sa z:
1)Prehľad: súhrnna charakteristika:
podáva základné info o predmete podnikania
2)Charakteristika P: opisuje umiestnenie a organizačné zabezpečenie P
3)Ciele P: vychádzajú z dlhodobej stratégie P
4)Trhy a konkurencia: je zameraná na prostriedky, v kt. sa P nachádza al. na analýzu trhu a konkurencie
5)Marketing: poskytuje info o plánovanom umiestnení produkcie na trh
6)Výroba: je tu opísaný výrobný zámer P a spôsob jeho zabezpečenia
7)Organizácia a manažment: opisuje personalistiku P, kvalitu a spôsob riadenia P, štýl riadiacej práce
8)Finančné hospodárenie: vychádza z fin. analýzy, obsahuje súvahu, výsledovku, výkaz cash-flow
9)Dodatky a prílohy: obsahuje doplnkové info, napr. nákresy, katalóg, tabuľky …

Riziko: uvedomovanie si možných stavov a javov, pričom podnikateľ (manažér) nepozná pravdepod. s akou nastanú
Zlaté pravidlo ekonomiky: čím vyššia výnosnosť, tým vyššie riziko, Druhy:

a)poistiteľné: rizikovým faktorom je M, b)nepoistiteľné: rizikovým faktorom je vonkajšie okolie P

4.Organizáciapoužíva sa v 2 významoch:
1.)Vo význame označenia objektu:
základnými prvkami sú ľudia (škola, družstvá)
2.)Vo význame vnútorného usporiadania: určitý statický jav (prevádzka, dielňa, odbor, oddelenie)
Organizovanie: vyjadruje čin., resp. proces usporadúvania, organizátorskú čin.

Je zameraná na:a.)Vytváranie nového systému: prvotné vytváranie org., čiže budovanie novej org. b.)Pretváranie už existujúceho systému: zlepšovanie existujúcej organizácie
Organizačná štruktúra: usporiadanie prvkov organizácie a vzťahov medzi nimi

Môže sa chápať ako:a)Riadiaci systém: organizačná štruktúra riadiacich orgánov a riadiaceho aparátu P b)Riadený systém: organizačná štruktúra výrobno-technického systému
Typy org. štruktúr: jednoduchá, funkčná, divizionálna, maticová, holdingová

Manažéri: riadia práca, preberá zodpovednosť za výsledky práce iných, náplňou práce je vykonávať riadiace čin.
V užšom chápaní: sa manažérom P rozumejú najmä vedúce manažérske osobnosti P

Z hľadiska úrovne riadenia P rozlišujeme 3 úrovne manažérov:
a)Vrcholoví:
majú v P osobitné postavenie a osobitný vzťah k vlastníkom. Usmerňujú a koordinujú čin. P ako celku
b)Strednej úrovne: sú to vedúci rôznych odborných útvarov (marketingu, výskumu)
c)Prvej línie: zodpovedajú za zadávanie úloh výkonným pracovníkom a kontrolu ich plnenia (vedúci, majstri dielní)

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.022 s.
Zavrieť reklamu