Motivácia – Maslow, MC Gregor, Vroom, Skiner, MCCleland

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: 25258
Typ práce: Referát
Dátum: 06.09.2022
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 2 952 slov
Počet zobrazení: 865
Tlačení: 54
Uložení: 44

Motivácia – Maslow, MC Gregor, Vroom, Skiner, MCCleland

  1. Aká je Charakteristika pojmu motivácia ?

Slovo motivácia je odvodený od latinského slova movare, čo znamená hýbať sa, pohybovať sa.

Mnoho psychológov hovorí, že sebamotiváCia je vlastne jediný druh skutočnej motivácie.

 Ani jeden motivátor čí osobný tréner nemôže človeka priviesť k úspechu, ak človek sám nechce.

Motiváciu môžeme vnímať ako preferenčný rámec pre výber z viacerých možností. 

Podľa Řežáča motiváCia je zložitý pojem s fyziologickými, biologickými, ekonomickými, sociologickými a ďalšími prejavmi. Pojem motivácia v sebe zahŕňa vnútorné a vonkajšie činitele, ktoré spúšťajú správanie človeka.

Podľa Ďuriča a Štefanoviča motivácia je stav napätia organizmu vyvolaný neuspokojením istej potreby zameranej na jej odstránenie.

Podľa pedagogického slovníka motivácia je súhrn vnútorných a vonkajších faktorov, ktoré vzbudzujú, aktivujú, dodávajú energiu ľudskému konaniu a prežívaniu, zameriavajú toto konanie na prežívanie určitým smerom riadia jeho priebeh, spôsob reagovania jedinca na konanie a prežívanie, jeho vzťahy k ostatným ľuďom a svetu. 

Motivácia je súbor pohnútok, ktoré vyvolávajú aktivitu organizmu a určujú jej zameranie.

Motivácia je psychologický proces, ktorý aktivuje ľudské správanie a dáva mu účel a smer.

Motivácia je hnacia sila, ktorá vedie k dosiahnutiu osobných a organizačných Cieľov, je to vôľa niečo dosiahnuť.

Motivácia je akási vnútorná sila, ktorá nás poháňa k určitej činnosti a riadi naše správanie.

Táto vnútorná sila môže vychádzať z určitých potrieb, ktoré keď nie sú uspokojené, tak vzniká motivácia ich naplniť.

Podľa Muttina niektorí považujú motiváciu za takmer zbytočný pojem, ktorý nepatrí do slovníka experimentálnej psychológie, podľa iných motivácia je základným predmetom psychológie, je kľúčom na porozumenie správania.

Podľa Armstronga teória pracovnej motivácie vysvetľuje prečo sa ľudia pri práci správajú určitým spôsobom a prečo vyvíjajú určité úsilie v konkrétnom smere. Zaoberá sa tiež spokojnosťou s prácou- faktormi, ktoré ju vytvárajú a jej vplyvom na pracovný výkon.

Pojem motivácia predstavuje vnútorný proces, proces psychologického naštartovania príčin ľudského správania a konania.

Podľa Niermayer a Seyfferta motivácia nie je talent, nie je ľudská vlastnosť, nie je to ani kúzelné slovo ani nepochopiteľný fenomén

 Majtán uvádza, že motivácia tvorí podstatnú časť teórie a praxe manažmentu a psychologických vied. Predstavuje základný predpoklad úspešnej a efektívnej výkonnosti ľudí v pracovnom procese. Skúma sa v dvoch rovinách v rovine subjektívnej a v rovine objektívnej.

Eggert tvrdí, že pokiaľ jedna metóda nefunguje, je treba skúsiť inú. Každého človeka je možné motivovať, len je potrebné nájsť správny kľúč.

Adair rozumie pod motiváciou všetko to, čo človeka príjme k činu

Koontz a WeiriCh vysvetľujú motiváciu ako všeobecný pojem zahŕňajúci Celú radu túžob, prianí a potrieb. Motiváciu treba Chápať ako určitý reťazec.

Podľa Hellera byť motivovaný znamená, že viac než byť šťastný alebo spokojný v práci. Motivovaní ľudia Chcú pracovať najlepšie ako vedia- nie pre vás, ale pre seba samých. Motivácia je pocit vo vnútri človeka, nie niečo, čo sa dá vnútiť.

Podľa Ružičku motivácia je súbor činiteľov predstavujúcich hnacie sily jeho činnosti, ktoré usmerňujú jeho konanie a prežívanie.

Reykowski tvrdí, že motivácia je regulačný proces, ktorý ovplyvňuje smer konania človeka a to koľko energie na činnosť investuje pri realizácii vybraného smeru

  1. Aká je Charakteristika motivačného založenia?

Motivačné založenie je často definované ako motivačný profil, číže ako relatívne stála štruktúra preferencii, ktorá Charakterizuje motivačnú orientáciu a intenzitu človeka.

  1. Aký je sedem pravidiel motivácie podľa Plamínka

Medzi sedem pravidiel motivácie podľa Plamínka patrí:

  1. Nemali by sme prispôsobovať ľudí k úlohám, ale úlohy ľuďom
  2. Pre úspešný výkon ľudí je dôležité, aby boli s niečím spokojný
  3. Ľudia sú rôzni a treba si uvedomiť, že byť Citliví na iné podnety ako my
  4. Obava resp. strach z niečoho nepríjemného môže motivovať rovnako ako túžba po niečom príjemnom
  5. Niekedy stačí prácu správne pochopiť
  6. Pri motivácii je podstatné myslieť na druhého, nie na seba
  7. Aktuálne motívy predstavujú súhrn vplyvu osobnosti, prostredia a situácie
  8. Aké sú tri dimenzie motivácie?

Medzi tri dimenzie motivácie patria:

  1. Aktivácia je vyvolaná potreba najmä ich nedostatkom, ktorý vedie k snahe odstrániť pocit deficitu
  2. Smerovosť udáva zameranie aktivity v závislosti od hodnôt, záujmov, postojov, životnej orientácie a presvedčenia
  3. Cieľovosť sleduje určitý Cieľ, ktorý sa Chce dosiahnuť a je závislý aj od úrovne ašpirácie
  4. Aké sú druhy motivácie?

Medzi druhy motivácie patrí subjektívna, objektívna, vnútorná , vonkajšia a pracovná motivácia.

  1. Aká je Charakteristika týchto typov motivácie?
  2. Objektívna motivácia

Objektívna motivácia znamená schopnosť motivovať iných ľudí k určitému výkonu, k určitej činnosti.

  1. Subjektívna motivácia

Subjektívna motivácia znamená schopnosť motivovať samého seba k určitému výkonu, k určitej činnosti.

  1. Vnútorná motivácia

O vnútornej motivácii hovoríme vtedy, ak je aktivita podnecovaná vnútornými tendenciami a pohnútkami.

  1. Vonkajšia motivácia

Vonkajšia motivácia nevzniká z vlastného záujmu, ale pod vplyvom vonkajších, motivačných činiteľov.

  1. Pracovná motivácia

Pracovná motivácia je určitá energetická stránka správania ľudí, ktorá vnáša do pracovného procesu dynamiku a aktivizuje ľudí.

  1. Aké sú hlavné faktory pracovnej motivácie?

Medzi hlavné faktory pracovnej motivácie patria istota, bezpečie, príležitosť na postup, mzda, Charakter a vnútorný obsah práce, bezprostredný nadriadený, sociálne kontakty v rámci podniku, komunikácia, pracovné podmienky, pôžitky a iné výhody.

  1. Aký je Cieľom pracovnej motivácie?

Cieľom motivácie každého zamestnanca je, aby dosiahnuté pracovné výsledky boli spojené s možnosťou uspokojiť jeho vlastné potreby.

  1. Čo má vytvárať spoločnosť, aby si udržala vzdelaných a kvalifikovaných zamestnancov?

Spoločnosť, aby si udržala vzdelaných a kvalifikovaných zamestnancov má vytvárať vzdelávacie, ale aj motivačné programy.

  1. Aké sú hlavné príčiny Chýbajúcej motivácie?

Medzi hlavné príčiny Chýbajúcej motivácie u zamestnancov patria Charakter práce, negatívne pôsobiace prostredie v spoločnosti, sociálna atmosféra, narušenie vzťahov, štýl vedenia, nevhodné správanie vedúceho, neriešenie konfliktov a zlý systém hodnotenia a odmeňovania.

  1. Aké sú vnútorné motivačné bariéry?

Medzi vnútorné motivačné bariéry patrí nesúlad osobných záujmov s obsahom práce, nepripravenosť na plnenie úloh a nezvládnutie osobných problémov

  1. Čoho sa dotýkame ak označujeme niečo pojmom primárna a sekundárna motivácia?

Keď niečo označuje primárnou a sekundárnou motiváciou, tak sa vlastne dotýkame témy motívov.

  1. Aká je Charakteristika pracovnej motivácie?

Pracovná motivácia je zameraná na podávanie pracovného výkonu na určité požadované pracovné správanie, na správanie odpovedajúce potrebám pracoviska, Cieľom organizácie.

  1. Aké sú základné predpoklady a podmienky efektívneho pracovného výkonu?

Medzi základné predpoklady a podmienky efektívneho pracovného výkonu  patria:

  1. Znalosť Cieľa
  2. Vedomosti, zručnosti prípadne skúsenosti
  3. Vytvorenie predpokladov, podmienok pre ich využitie na požadovaný výkon
  4. Vnútorná potreba podať očakávaný výkon
  5. Aké sú dva aspekty pracovnej motivácie?

Medzi dva aspekty pracovnej motivácie patria:

  1. Motivácia jednotlivca v pracovnom procese
  2. Motivácia pracovnej skupiny
  3. Prečo je dôležité motivovať zamestnancov?

Dôvodov prečo motivovať zamestnancov je mnoho, ale jedným z dôvodov je spokojnosť klientov, s ktorými zamestnanec pracuje, spokojnosť spolupracovníkov, dodržanie Cieľov a dodržanie plánov.

  1. Aká je Charakteristika motívu?

Motív Chápeme ako silu, ktorá povzbudzuje činnosť, ktorá smeruje k Cieľu. Motív je teda vnútornou príčinou vonkajšieho správania.

Motív je vnútorná pohnútka, ktorá vzbudzuje a udržuje aktivitu človeka a orientuje ju určitým smerom k nejakému Cieľu napríklad určuje smer a intenzitu správania a konania ako aj priebeh vykonávanej činnosti.

Nakonečný definoval motív nasledovne:

“ Konkrétnym motívom sa vysvetľuje, prečo človek jedná tak, ako jedná, čo súvisí s tendenciou dosiahnuť určitý Cieľ. Tento Cieľ je vyjadrený tzv. dovršujúcou reakciou. V tomto zmysle sú motívy vnútorné dispozície ktoré iniciujú proces motivácie, t.j. proces energetizáCie, zamerania a udržania jednania až po dosiahnutie pôvodného alebo náhradného Cieľa, ktorý sa utvára, keď bolo dosiahnutie pôvodného Cieľa blokované. “

  1. Aké sú formy motívov?

Medzi formy motívov patria pudy, inštinkty, potreby, záujmy, hodnoty, ideály a ašpirácie.

  1. Aké sú javy podmieňujúce motiváciu?

Medzi javy podmieňujúce motiváciu patrí aktivita, aktivizácia, potreby, postoje, záujmy, hodnoty, svetonázor.

  1. Aká je Charakteristika týchto javov?
  2. Aktivita

Aktivita je prejavenie životných síl človeka.

  1. Aktivizácia

Aktivizácia je vzbudenie, usmerňovanie aktivity smerom k činnosti

  1. Potreby

Miron Zelina vymedzil potrebu ako stav nedostatku alebo nadbytku niečoho

  1. Postoje

Postoj je tendencia reagovať kladne či záporne na určité podnety. Medzi podnety patria predmety, osoby a situácie. 

  1. Záujmy

Záujmy sa vymedzujú ako špecifické predpoklady na silnú pozitívnu motiváciu.

Podľa OravCovej záujem je motívom, ktorý smeruje správanie jednotlivca k určitým činnostiam na základe jeho kognitívnych a emóCiálnyCh potrieb. 

  1. Hodnoty

Hodnoty predstavujú vyššie motívy, pričom hodnotou možno rozumieť vlastnosti objektu alebo činnosti, ktorá uspokojuje potreby človeka.

Hodnota je inCentívou motivujúcou človeka k činnosti, ktorý dosahuje subjektívne hodnotené Ciele.

  1. Svetonázor

Svetonázor človeka predstavuje súhrn jeho poznatkov, postojov, náhľadov na najzákladnejšie otázky.

  1. Ašpirácie

Ašpirácia je stupeň nárokov, ktoré na seba kladie jednotlivec v prítomnosť alebo pre budúcnosť, vyjadruje náročnosť jeho Cieľov.

  1. Aká je Charakteristika pojmu stimul?

Stimul je vonkajšia pohnútka na pozitívne aj negatívne konanie človeka.

Za stimul považujeme vonkajší podnet, môže byť ním zmena v prostredí, môže tým byť správanie sa vedúceho alebo iný podnet zo sociálneho prostredia.

  1. Aká je Charakteristika pojmu stimulovanie?

Stimulovanie je proces, v ktorom sa uplatňuje Cielené pôsobenie vonkajších podnetov na prežívanie a konanie človeka s Cieľom zvnútorniť ich.

Stimulácia je krátkodobá a nie dlhodobo efektívna.

  1. Aká je Charakteristika pojmov pozitívna motivácia a negatívna motivácia ?

Pozitívna motivácia je založená na posilňovaní perspektívity úspechu napríklad tam patrí pochvala, odmena a povýšenie.

Negatívna motivácia je založená na posilňovaní hrozby neúspechu, napríklad tam patrí trest, pokarhanie a strata pozície. 

  1. Aký je Cieľ motivácie?

Všeobecne Cieľom motivácie je udržiavanie a obnova psychickej rovnováhy.

  1. Aké sú pohnútky ľudského správania?

Medzi pohnútky ľudského správania patria biologické, kultúrne a situačné aspekty.

  1. Aká je základná jednotka motívov?

Základnou jednotkou motívov sú potreby.

  1. Aká je Charakteristika potrieb?

Potreba je stav nedostatku či nadbytku niečoho, čo nás vedie k činnostiam, ktorými túto potrebu uspokojujeme.

  1. Aká je Charakteristika pojmu návyk

Podľa Bedrnovej a Nového návyk je opakovaný, fixovaný a zautomatizovaný spôsob činnosti človeka v určitej činnosti.

  1. Aké je delenie potrieb?

Potreby sa delia na biologické a sociálne potreby.

  1. Aká je Charakteristika tohto delenia potrieb?
  2. Biologické potreby

Medzi biologické potreby patria potreba dýchať, jesť, spať, sexu.

  1. Sociálne potreby

Medzi sociálne potreby patria potreba kultúry( vzdelanie, kultúrny život), potreba radosti, šťastia a lásky.

  1. Aký nástroj sa používa na objektívne meranie motivácie pracovníkov?

Na objektívne meranie motivácie pracovníkov sa používa dotazníková metóda.

  1. Aký je Cieľom dotazníkovej metódy?

Cieľom dotazníkovej metódy je zistiť s akou energiou pristupuje pracovník k práci, aké sú podnety a situácie, ktoré jeho motiváciu stupňujú či znižujú.

  1. Aké sú kategórie motivačných prvkov?

Medzi kategórie motivačných prvkov patrí kategória energia a dynamizmus, kategória zžitie sa, kategória vnútorná motivácia a kategória vonkajšia motivácia.

  1. Aké sú položky týchto kategórii?
  2. Kategória energia a dynamizmus

Do kategórie energia a dynamizmus patrí úroveň aktivity, výkon, súťaživosť, obavy z neúspechu, moc, stotožnenie sa a obchodné hľadisko.

  1. Kategória zžitie sa

Do kategórie zžitie sa patria ľudské vzťahy, uznanie, pochvala, morálka, istota a rozvoj.

  1. Kategória vnútorná motivácia

Do kategórie vnútorná motivácia patria záujem, flexibilita, autonómia.

  1. Kategória vonkajšia motivácia

Do kategórie vonkajšia motivácia patria hmotné statky, kariéra a postavenie.

  1. Ako vidí Kotler motivujúce riadenie?

Toto motivujúce riadenie sa spája s vytváraním koncepcie firmy, ktorá korešponduje s hodnotami pracovníkov, ktorých Chceme vytvorenou koncepciou osloviť a tým sa stane pre nich práca dôležitou, úlohou vedenia organizácie je vtiahnuť pracovníkov do rozhodnutia o tom, akým spôsobom sa takto stanovená vízia dosiahne, zamestnanci sa tým spolupodieľajú na riadení, získanie tejto moci pri riadení ich v práci motivuje.

Dobrí vedúci uznávajú a odmeňujú úspech, čím u podriadených dosahujú nielen rast spokojnosti s dosiahnutým výkonom ale aj zážitok príslušnosti k takej spoločnosti, ktorej oni sami sa stávajú dôležitými.

  1. Aké sú teórie motivácie?

Medzi teórie motivácie patria Maslowova hierarchická teória potrieb, Herzbergova dvojfaktorová teória, Vroomova teória očakávania, Adamsova teória rovnováhy, Skinerova teória pozitívneho posilnenia, MCClelandova teória získaných potrieb.

  1. Aká je Charakteristika jednotlivých teórii motivácie?
  2. Adamsova teória spravodlivosti

Napríklad ak bude pracovník presvedčený, že služobné auto je samozrejmosť bude jeho vnímanie určite iné od toho pracovníka, ktorý ho bude vnímať ako nadštandardný firemný benefit.

  1. Aldeferova teória motivačných potrieb

Aldefer vymedzil tri základné stupne:

  • Existenčné

Do existenčného stupňa patrí mzda a istota zamestnania.

  • Vzťahové

Do vzťahového stupňa patrí priateľstvo, vzťahy, spoločné Ciele, uznanie v sociálnej sieti.

  • Rastové

Do rastového stupňa patria sebarealizácie v zamestnaní a profesijný rast.

  1. Herzbergova dvojfaktorová teória

Herzberg rozdelil svoju teóriu do dvoch faktorov a to hygienických a motivačných faktorov.

Medzi hygienické faktory patria medziľudské vzťahy, platové podmienky a istota zamestnania.

Medzi motivačné faktory patria úspech, uznanie, profesijný rast a zodpovednosť.

  1. Maslowova hierarchia potrieb

Maslow rozdelil pyramídu do 5 skupín potrieb a to fyziologické potreby, potreba bezpečia, sociálne potreby, potreba uznania a potreba sebarealizácie.

  1. MCgregorova teória

MC Gregor vytvoril 2 teórie a to teóriu X a teóriu Y

  1. Teória X

Zamestnanci v tejto teórii neradi pracujú vyhýbajú sa práci.

  1. Teória Y

Pre zamestnancov v tejto teórii je práca rovnako prirodzenou aktivitou ako zábava a odpočinok.

  1. MCClelandova teória získaných potrieb

Táto teória je založená na tom, že motivácia človeka je ovplyvnená troma druhmi potrieb a to Potrebou niečo dosiahnuť

Pri tejto potrebe majú ľudia tendenciu niečo dosiahnuť, predstihnúť ostatných a hľadajú uznanie.

Potrebou moci

Pri tejto potrebe majú ľudia tendenciu vládnuť, ovplyvňovať ostatných ľudí a mať nad nimi moc.

Potrebou niekam patriť

Pri tejto potrebe majú ľudia tendenciu byť súčasťou niečoho a Chcú rozvíjať vzťahy a túžia po priateľstve.

  1. Skinerova teória zosilnenie

Táto teória sa niekedy nazýva aj teória zosilnenie alebo teória posilnenie a patrí medzi teórie zaoberajúce sa motiváciou ľudí.

Táto teória je založená na myšlienke, že organizmy sa učia nejaké správanie na základe ocenení alebo trestov.

Skiner veril, že najlepší spôsob ako porozumieť správaniu je pohľad na príčiny akcie a jej následkov.

Ak organizmus dosiahne pozitívny účinok, predpokladá sa, že správanie je “ zosilnené“ a preto sa v budúCnosti pravdepodobne objaví znova.

Ak organizmus dosiahne negatívny účinok jeho správanie je potrestané a bude mať tendenciu znižovať jeho frekvenciu v budúcnosti alebo dokonca zmiznúť.

  1. Vroomova teória očakávania

Táto teória sa niekedy nazýva teóriou dôvery a patrí medzi teórie zaoberajúce sa motiváciou ľudí.

Táto teória je založená na tom, že motiváciu človeka v jeho budúcom ovplyvňuje jeho vnútorné očakávania a v troch elementoch a to valencie, instrumentality a expeCtanCy.

Valence

Valence znamená presvedčenie o atraktívnosti Cieľa.

 Instrumentality

Instrumentality znamená presvedčenie o dosiahnuteľnosti odmeny

ExpeCtanCy

ExpeCtanCy znamená presvedčenie o reálnosti dosiahnutia Cieľa.

Aké je uplatnenie tejto teórie v praxi

Vroomova teória očakávania sa netýka len riadenia organizácie, ale sa týka aj rokovania aj motivovania ľudí.

Je založená na poznaní, že každý človek prispôsobuje svoje pracovné úsilie podľa svojho subjektívneho presvedčenia o dosiahnuteľnosti a atraktívnosti Cieľa, teda toho ako si odpovie na nasledujúce otázky:

  • Je pre mňa Cieľ atraktívny?
  • Je pravdepodobné, že úlohu splním?
  • Je pravdepodobné, že za splnenú úlohu dostanem odmenu, ktorá zodpovedá mojim očakávaniam?
  1. Aké sú triky na zvýšenie motivácie?

Medzi triky na zvýšenie motivácie patria:

  1. Mali by sme si stanoviť realistický Cieľ
  2. Mali by sme ísť krok za krokom k väčšej motivácii
  3. Mali by sme si vizualizovať svoj Cieľ
  4. Mali by sme sa naučiť o motivácii viac ako študent psychológie
  5. Mali by sme byť pozitívni
  6. Mali by sme ukázať dôveru
  7. Mali by sme počúvať
  8. Mali by sme dbať na work-life balanCe
  9. Mali by sme odmeňovať
  10. Manažér by mal sledovať čo motivuje jeho zamestnancov
  11. Manažér by mal dávať ľuďom férovú mzdu
  12. Manažér by mal budovať pekné medziľudské vzťahy
  13. Manažér by mal viesť otvorenú komunikáciu
  14. Manažér by mal dávať práci väčší zmysel
  15. Manažér by mal oceniť prínos
  16. Manažér by mal dbať na starostlivosť o samého seba
  17. Manažér by mal investovať do vzdelávania
  18. Leadership je kľúčový
  1. Aké sú tri kľúče k motivácii?

Medzi tri kľúče k motivácii patria túžba, viera, obraz o sebe.

  1. Aký je popis týchto troch kľúčov k motivácii?
  2. Túžba

Nie schopnosti, ale túžba odlišuje od seba priemerných a vynikajúcich. Túžba je niečo, čo aj priemerným ľuďom pomáha uskutočňovať úžasné veci. Dôležitou súčasťou túžby je oddanosť alebo akýsi sľub.

Túžba je silná vnútorná sila, je to kľúčová súčasť úspechu. 

  1. Viera

Ľudia by sa nemali sústrediť na to, čo sa nedá, ale by sa mali sústrediť na to, čo sa dá. Treba si veriť, že to naozaj dokážete.

  1. Obraz o sebe  

Ľudský mozog nemyslí v slovách, ale myslí v obrazoch.

Čím častejšie a jasnejšie si ľudia predstavujú seba pri vysnívaných činnostiach, tým pravdepodobnejšie budú túto činnosť vykonávať.

  1. Z čoho pramení motivácia?

Motivácia pramení z túžby učiť sa, z uspokojenia potrieb istoty, lásky a ocenenia, z potreby byť úspešný.

  1. Aký je 6 hlavných koncepcii motivácie?

Medzi 6 hlavných koncepcii motivácie patrí

  1. Motivácia ako príčina pohybu
  2. Motivácia ako následnosť zmien organizmu
  3. Motivácia ako abstrakcia kontinuity aktivácie
  4. Motivácia ako determinanta smeru
  5. Motivácia ako pojem na porozumenie vzťahov
  6. Motivácia ako príčina rozhodovania
  7. Aké sú dve Cesty k účinnej motivácii

Medzi dve Cesty k účinnej pracovnej motivácii patria:

  • čím viac zamestnancov motivovať, teda čo im výmenou za ich pracovné úsilie a nasadenie ponúknuť
  • Akým spôsobom s finančnými a ďalšími motivačnými nástrojmi zaobchádzať a použiť ich
  1. Čo by sme mali mať definované v úspešnom podniku?

V úspešnom podniku by sme mali mať:

  1. Správne definované hlavné myšlienky, ako je vízia, misia, poslanie, hodnoty a strategické Ciele.
  2. Zabezpečiť pravidelnú informovanosť
  3. Dať ľuďom istoty
  4. Mali by sme vytvoriť motivujúce pracovné podmienky a pracovné prostredie
  5. Chápať, že motivácia jednotlivca je ovplyvnená viacerými faktormi
  6. Mali by sme mať kvalitné vzťahy na pracovisku a dobrú pracovnú atmosféru
  7. Manažéri by mali byť sami motivovaní
  8. Manažéri musia poznať a správne používať efektívne spôsoby riadenia a vedenia ľudí
  9. Manažéri musia ovládať zásady efektívnej a kvalitnej komunikácie
  10. Je potrebné obmedziť motivačné bariéry v organizácii
  11. Manažéri by mali zabezpečiť rozvoj a systematické vzdelávanie zamestnancov
  12. Manažéri by mali mať nastavený systém pravidelných hodnotiacich rozhovorov
  13. Manažéri by mali mať nastavené spravodlivé odmeňovanie
  14. Je potrebné mať nastavený spravodlivý, progresívny disciplinárny systém
  15. V podniku by malo byť uskutočňované pravidelné zisťovanie kvality motivácie, spokojnosti a lojality zamestnancov
  16. Čo je hlavným princípom pravidelnej informovanosti v podniku?

Ak Chce podnik úspešne fungovať je nesmierne dôležité, aby informácie boli prístupné na horizontálnej a vertikálnej úrovni.

Je dôležité, aby vedenie organizácie pravidelne a včas informovalo svojich zamestnancov o viziaCh,CieľoCh, zámeroch, úlohách,, zmenách a dosiahnutých výsledkoch a tiež, aby odovzdali potrebné informáCie externým subjektom.

  1. Čo je hlavným zmyslom pravidelného informovania?

Hlavným zmyslom pravidelného informovania je:

  1. Zabezpečiť objektívnu a kvalitnú informovať zamestnancov a externých subjektov
  2. Zabrániť klebetám, polopravdám, nepravdám a fabulovaniu
  3. Dať jasné vysvetlenia o zmenách, rozhodnutiach a postojoch
  4. Lepšie porozumenie nastaveným Cieľom
  5. Lepšie realizovanie úloh a Cieľov
  6. Lepšia atmosféra
  7. Mať efektívnejšie porady a workshopy
  1. Aké sú externé subjekty podniku?

Medzi externé subjekty podniku patria dodávatelia, odberatelia, štátne inštitúcie a peňažné inštitúcie.

  1. Čo znamená horizontálna a vertikálna úroveň medzi podnikmi?
  2. Horizontálna úroveň v podniku

Horizontálna úroveň riadenia znamená medzi oddeleniami a manažérmi na jednej úrovni riadenia.

  1. Vertikálna úroveň v podniku

Vertikálna úroveň riadenia znamená medzi podriadeným a nadriadeným. 

  1. Aké sú fázy motivačného programu?

Medzi fázy motivačného programu patria:

  1. Analýza motivačného profilu pracovníkov
  2. Stanovenie krátkodobých a dlhodobých Cieľov programu
  3. Charakteristiky súčasnej výkonnosti pracovníkov so stanovením problémov
  4. Výber konkrétnych firiem a postupov
  5. Vlastný motivačný program
  6. Oboznámenie pracovníkov s prijatým programom
  7. Vymedzenie potenciálnych stimulačných prostriedkov
  8. Môžu mať motivačné programy rovnakú úroveň pre rôzne oddelenia v podniku?

 Motivačné programy nemôžu mať rovnakú úroveň pre rôzne oddelenia v podniku. Inú stratégiu budeme voliť pre výrobný manažment, inú pre strednú úroveň riadenia pripadne pre úroveň projektových tímov.

  1. Aká je úroveň motivačných programov v zahraničí?
  • Systém motivácie majú hlavne naviazaný na systém vzdelávania a rozvoj pracovníkov
  • Motivačný program je viaCurovňový a prispôsobený pracovným pozíciám
  • Motivácia je zameraná na prácu v tíme 
  • Každý vedúci má priestor, čas a nástroje pre koncepčnú prácu s ľuďmi
  1. Aké sú hlavné znaky autonómneho tímu?

Medzi hlavné znaky autonómneho tímu patria:

  1. Zvolený hovorca tímu
  2. Moderovanie tímu
  3. Komunikácia a spätná väzba
  4. Rozširovanie kvalifikácie
  5. Pravidelné workshopy
  6. Spoločná orientácia na Ciele
  7. Ohraničená veľkosť tímu
  8. Striedanie práce
  9. Vlastné riadenie
  10. Aké sú hlavné stratégie autonómneho tímu?

Medzi hlavné stratégie autonómneho tímu patria:

  1. Dlhodobá zamestnanosť pracovníkov
  2. Hodnoty a filozofia podniku
  3. Integrácia pracovníkov
  4. Aké sú faktory ovplyvňujúce výkonnosť pracovníkov?

Medzi faktory ovplyvňujúCe výkonnosť praCovníkov patria monotónnosť, únava, konflikty, frustráCia a stres.

 

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.023 s.
Zavrieť reklamu