Marketingový mix – Produkt, Cena, Distribúcia, Komunikácia, distribučné kanály, osobný predaj, reklama

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: 25258
Typ práce: Referát
Dátum: 27.01.2023
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 3 386 slov
Počet zobrazení: 1 256
Tlačení: 68
Uložení: 66

Marketingový mix – Produkt, Cena, Distribúcia, Komunikácia, distribučné kanály, osobný predaj, reklama

  1. Čo je vlastne marketingový mix?

Termín marketingový mix je pripisovaný Jamesovi Culitonovi, ktorý použil prvýkrát toto slovné spojenie v roku 1948.

Marketingový mix je konkrétna kvalitatívna, kvantitatívna a časová kombinácia marketingových nástrojov.

Marketingový mix je súbor nástrojov, ktoré podnik používa na propagáciu predaja svojej práce.

Marketingový mix je súbor štyroch základných marketingových nástrojov, ktoré slúžia na tvorbu a realizáciu marketingovej stratégie.

Podľa Kotlera marketingový mix je súbor taktických marketingových nástrojov- výrobnej, Cenovej, distribučnej a komunikačnej politiky, ktoré umožňujú firme upraviť ponuku podľa prianí zákazníkov na Cieľovom trhu.

Marketingový mix definujeme ako vyvážené nasadenie nástrojov výrobkovej, Cenovej, distribučnej a komunikačnej politiky s Cieľom dosiahnuť čo najoptimálnejší výsledok na trhu.

Podľa Philipa Kottlera marketingový mix je súbor marketingových nástrojov, ktoré firma používa k tomu, aby dosiahla marketingové Ciele na Cieľovom trhu.

Podľa KinCla a kolektívu marketingový mix predstavuje súbor úloh a čiastkových opatrení, ktoré v konečnom dôsledku pomáhajú uspokojiť požiadavky zákazníkov takým spôsobom, ktorý umožňuje firme dosiahnuť svoje Ciele optimálnou Cestou.

Podľa Heskovej marketingový mix tvorí súhrn nástrojov, ktoré vyjadrujú vzťah firmy k jeho podstatnému okoliu, t.j. zákazníkom, distribučným a dopravným organizáciám.

Podľa MCCatyho marketingový mix je súbor marketingových nástrojov, ktoré firma využíva k tomu, aby dosiahla marketingové Ciele na Cieľovom trhu.

Podľa Foreta marketingový mix je súbor kontrolovaných marketingových premenných pripravených k tomu, aby produkcia firmy bola čo najbližšie prianie Cieľového zákazníka. Marketingový mix tak pozostáva zo všetkého, čím firma môže ovplyvniť dopyt po svojej ponuke.

  1. Čo sú vlastné marketingové nástroje?

Marketingové nástroje sú základné nástroje, ktorými podnik môže ovplyvniť svoje odbytové trhy.

  1. Aké sú prvky marketingového mixu?

Prvky marketingového mixu sú produktová politika, Cenová politika, distribučná politika a podpora predaja.

  1. Aký je popis prvkov marketingového mixu?
  2. Produktová politika

Výrobok je hmotný statok, služba i myšlienka, ktorá sa stáva predmetom zmeny na trhu a je určená k uspokojovaniu ľudskýCh potrieb.

Produkt je čokoľvek, čo môže byť ponúkané na trhu k uspokojeniu potrieb alebo prianí.

Pri produkte nejde len o samotný produkt, ale aj o obal, design, image, výrobcu, kvalitu, záruku alebo službu spojenú s produktom.

Pod pojmom produkt rozumieme všetko, čo organizácia ponúka spotrebiteľovi k uspokojeniu jeho hmotných aj nehmotných potrieb.

Produkt je akýchkoľvek hmotný statok, služba alebo myšlienka, ktorá sa stáva predmetom výmeny na trhu a je určená k uspokojeniu ľudskej potreby či priania.

  1. Jadro produktu

Jadro produktu je benefit, ktorý si zákazník v skutočnosti kupuje, napríklad lieky na utlmenie bolesti, zubné pasty na biele zuby, krémy na omladenie pleti.

  1. Základný produkt

Základný produktu tvoria tieto parametre a to kvalita výrobku, varianty vyhotovenia výrobku, dizajn a štýl výrobku, značka a obal.

  • Kvalita výrobku

Kvalita výrobku je súbor znakov, ktoré robia produkt schopným uspokojovať potreby spotrebiteľov, tam patrí napríklad životnosť, spoľahlivosť, hygienické, bezpečnostné a ekologické požiadavky na produkt.

  • Varianty vyhotovenia výrobku

Produkt sa môže na trhu ponúkať v rôznych farebných variantoch, konfekčných veľkostiach.

  • dizajn a štýl výrobku

Dizajn výrobku znamená výtvarné stvárnenie výrobku. 

  • značka

Značka produktu je viditeľný alebo inak vnímateľný poznávací znak, ktorý dokáže odlíšiť ponuku jedného podniku od ponuky konkurencie. 

  • obal

Obal produktu je súbor prostriedkov určených na ochranu produktov pred škodlivými vonkajšími vplyvmi, na zabránenie škodám na produkte.

  1. Rozšírený produkt

Rozšírený produkt tvorí dodatočné úžitky, ktorými podnik prekonáva priania alebo očakávania zákazníkov a s ktorými sa odlišuje od konkurencie.

Medzi dodatočné úžitky patrí servis, záruka, úver, inštalácia a inštruktáž.

Organizácia by nemala stavať svoj úspech na jednom konkrétnom produkte a mala by pochopiť fázy, ktorými podnik prechádza. Týmito fázami sú fáza zavádzania, rastu, dospelosti a úpadku.

Podľa Matúša, čabyovej, Ďurkovej a Kitu klasifikujeme produkty nasledovne:

  • Podľa hmotnej podstaty

Podľa hmotnej podstaty delíme produkty na hmotné a nehmotné.

Hmotné produkty sú produkty, ktoré vidíme, môžeme napríklad ohmatať a ochutnať už pred nákupom.

Nehmotné produkty sú produkty, ktoré sú výsledkom duševnej a tvorivej činnosti.

  • Podľa životnosti

Podľa životnosti delíme produkty na produkty krátkodobej spotreby a produkty dlhodobej spotreby.

Produkty krátkodobej spotreby sú používané jednorázovo alebo v priebehu niekoľkých použití. Patria sem napríklad potraviny a hygienické potreby.

Produkty dlhodobej spotreby slúžia na opakované použitie a patria sem napríklad práčka a auto.

  • Podľa typu zákazníka

Základné delenie produktov podľa typu zákazníka je na spotrebné produkty a produkty určené na spracovateľské a investičné účely.

Spotrebné produkty sa delia na produkty základného dopytu, produkty príležitostného dopytu.

Produkty základného dopytu sa delia na produkty dennej spotreby, impulzívne nakupované produkty a produkty neočakávanej spotreby.

Produkty príležitostného dopytu sa delia na rovnorodé produkty, rôznorodé produkty, produkty zvláštneho dopytu a neuvážené produkty.

Neuvážené produkty sa delia na nové neznáme produkty a pravidelne neuvažované produkty.

Produkty určené na spracovateľské a investičné účely sa delia na produkty investičného Charakteru, príslušenstvo, materiál a polotovary, suroviny, pomocný materiál, služby.

  1. Cenová politika

Cena je peňažná čiastka účtovaná za výrobok alebo službu, prípadne súhrn všetkých hodnôt, ktoré zákazníci vymenia za úžitok z vlastníctva alebo užívania výrobku alebo služby.

Základom Cenovej politiky je Cena daného produktu. Cena je peňažná čiastka, za ktorú sa produkt predáva. Patria tu aj zľavy, úvery a leasingy.

Podľa ViCena Cena predstavuje úhradu, ktorú požaduje výrobca resp. predávajúci za ponúkaný výrobok od kupujúceho a ktorú je tento ochotný zaplatiť.

Podľa Jakubíkovej Cenou sa rozumie peňažná čiastka zjednaná pri nákupe a predaji výrobku a pri poskytovaní služby ako protihodnota za poskytované plnenie. 

Pod Cenou rozumieme množstvo peňazí zaplatených za výrobok resp. dohodnutú hodnotu pri výmene medzi kupujúcim a predávajúcim.

Cena je kľúčovým elementom marketingového mixu nakoľko predstavuje základnú predstavu o tom, čo spoločnosť dostane za výrobok alebo službu, ktorú ponúka.

Cena produktu je teda to, čo spoločnosť dostane späť za všetko úsilie, čo vynaložila do výroby a marketingu výrobku.

Obyčajne rozhodovanie o Cenách patrí k jedným z najťažších rozhodnutí. Pri zvažovaní týchto rozhodnutí je dôležité odlišovať Cenovú taktiku a Cenovú stratégiu.

Cenová taktika sa týka zmeny Cien.

Cenová stratégia  je zameraná na prvé, úvodné stanovenie Cien.

Interné faktory rozhodovania o Cenách sú Ciele marketingu, stratégia marketingového mixu, náklady, organizácia tvorby Cien.

Externé faktory rozhodovania o Cenách sú Charakter trhu a dopytu, konkurencia, ostatné faktory prostredia.

Metódy tvorby Cien sú nákladovo orientovaná Cena, dopytovo orientovaná Cena, hodnotovo orientovaná Cena a Cena založená na konkurencii.

Podľa Horskej Cenovú politiku dodávateľov podmieňuje snaha o dosiahnutie ziskovosti, ako aj špecifické podmienky trhu.

Podľa ViCena funkcie Ceny sú Cena je meradlom pre určenie hodnoty výrobku, má rozhodujúci význam pre krytie vynaložených nákladov, má akvizičnú úlohu a pôsobenie, príjmy konzumentov sú ohraničené a preto ich kúpne rozhodnutia pri výbere z viacerých alternatív smerujú k Cenovo najvýhodnejšej ponuke.

  1. Distribučná politika

Distribúcia predstavuje všetky činnosti spoločnosti, ktoré vytvára produkt alebo službu dostupnú zákazníkovi.

Podľa Šimu, ViCCena, Krettera a Nagyovej distribučné kanály predstavujú kompletný systém správania, pričom sa podniky i jednotlivci sa vzájomne ovplyvňujú, aby dosiahli svoje individuálne podnikové Ciele, ale aj Ciele odbytového kanála ako Celku. účastníci kanála by preto mali spolupracovať a koordinovať svoje Ciele a opatrenia. Je nevyhnutné, aby si uvedomili, že spoluprácou získajú väčší zisk ako by dosiahli každý samostatne.

Podľa Balušku distribučný mix predstavuje predovšetkým Cesty, ktorými sa produkt dostáva k zákazníkovi, t.j. sprostredkovateľov, dopravu a skladovanie. Objasnenie aspektov distribučného mixu poukazuje na to, kedy je možné považovať veľtržnú účasť za pozitívnu. Cenným prínosom účasti môže byť aj zistenie potreby kvalitatívnej alebo kvantitatívnej zmeny odbytových Ciest.

Základom distribučnej politiky je miesto. Distribučná politika uvádza kde a ako sa produkt dostane k zákazníkovi, aká je dostupnosť produktov prípadne doprava čí distribúcia.

Miesto neznamená len fyzické umiestnenie ponuky, ale v prípade nehmotných produktov zahŕňa informačný tok, propagačný tok, prevody vlastníckych vzťahov a platby za služby.

Ďalšou častou marketingového mixu je miesto resp. distribúcia. Podnik môže mať perfektne vyladené predchádzajúce časti marketingového mixu, no pokiaľ nemá vyriešené miesto, kde bude produkt predávať a má slabú distribúciu, ďaleko sa tento podnik nepohne. 

Dôležité sú aj distribučné kontakty, ktoré zabezpečujú pohyb produktu od výrobcu ku konečnému spotrebiteľovi. Označujeme ich ako distribučné čí predajné Cesty alebo kanály.

Dva druhy distribučnej Cesty sú priama distribučná Cesta a nepriama distribučná Cesta.

V prípade priamej distribučnej Cesty je to priamy predaj tovaru konečnému spotrebiteľovi

V prípade nepriamej distribučnej Cesty je do realizácie produktov výrobcom zapojený jeden až niekoľko sprostredkovateľov.

Distribučná Cesta má tieto funkcie:

  1. Podpora predaja šírením informácii o výhodných ponukách
  2. Prispôsobenie ponuky konkrétnym zákazníkom
  3. Uzavretie dohody o Cene, množstve a čase dodania tovaru

 Distribučné systémy sa delia na vertikálne a horizontálne.

Vertikálne distribučné systémy sa delia na uzavreté, zmluvné a administratívne.

Uzavreté distribučné systémy

Uzavretý distribučný systém je distribučný systém, ktorého distribučné Cesty patria jednému majiteľovi.

Zmluvné distribučné systémy

Zmluvný distribučný systém sa skladá z nezávislých obchodných a výrobných podnikov, ktoré sa spojili pomocou zmlúv.

Administratívne distribučné systémy

Administratívny distribučný systém je distribučný systém v ktorom najväčší a najúspešnejší účastník zabezpečuje koordináciu výroby a distribúcie a má silnú podporu od ostatných členov distribučného kanála.

V prípade horizontálneho distribučného systému sa spájajú dva alebo viaceré podniky, ktoré sú na rovnakej úrovni.

Distribúcia sa delí na intenzívnu, exkluzívnu a selektívnu.

Intenzívna distribúcia

Intenzívna distribúcia sa používa pri produktoch bežnej spotreby

Exkluzívna distribúcia

Exkluzívna distribúcia sa využíva pri značkových tovaroch a produktoch. 

Selektívna distribúcia

Selektívna distribúcia, kde sa do systému zapája viac ako jeden, ale nie všetci sprostredkovatelia a tovar je ponúkaný v obmedzenom počte špecializovaných predajní.

  1. Podpora predaja

Podľa Šíma, ViCena, Krettera a Nagyovej reklama je jedným z nástrojov, ktoré podniky používajú na presvedčovanie a ovplyvňovanie potenciálnych zákazníkov.

Bielik Chápe reklamu ako komunikačný proces medzi firmou a zákazníkom, pričom Cieľom je dosiahnutie vzájomného porozumenia medzi oboma subjektmi.

Podľa Bielíka funkcie reklamy sú potreba ovplyvňovania a potreba zamerania.

Podľa Kŕižečka a Crhu reklama umožňuje prezentovať produkt v zaujímavej forme s využitím všetkých prvkov, pôsobiacich na zmysly človeka. Prostredníctvom reklamy môžeme osloviť široké publikum potenciálnych zákazníkov, ale ich nevýhodou na druhej strane je určitá neosobnosť a jednosmerná komunikácia.

Podľa Kotlera reklama je akákoľvek platená forma neosobnej prezentácie a komunikácie myšlienok, tovaru, služieb identifikovaného sponzora.

Základom podpory predaja je reklama. Reklama hovorí zákazníkovi o určitom produkte. Pod propagačné zdroje môže patriť televízia, tlač alebo internet, reklamu, priamy marketing, osobný predaj, vzťahy s verejnosťou, internet marketing, online marketing.

Tento element marketingového mixu zahŕňa nasledujúce aktivity a to reklamu, vzťahy s verejnosťou, osobný predaj a osobitnú podporu a publicitu.

Reklama a osobný predaj sa zvyčajne používajú a sú všeobecne známe. Vzťahy s verejnosťou sú zamerané na podporu prestíže alebo dobrého mena organizácie.

Propagácia zahŕňa všetky aktivity, ktorými sú spotrebitelia informovaní a povzbudzovaní, aby kúpili daný produkt.

Podľa Krettera pod komunikačnou politikou môžeme rozumieť Cieľavedomé oslovenie zákazníka, prípadne potenciálneho zákazníka s Cieľom dosiahnuť pozitívnu odozvu, ktorá sa v konečnom dôsledku prejaví v záujme o náš produkt.

Podľa Balušku proces komunikácie predstavuje výmenu určitých správ a informácii.

Podľa Caywooda východiskovým bodom komunikačného procesu je audit, v ktorom evidujeme všetky potenciálne možnosti komunikácie, ktoré môže mať Cieľový zákazník s produktom a firmou.

Druhy reklamy sú tlačová, vonkajšia, rozhlasová, televízna reklama, 3D reklama, online reklama s okamžitou spätnou väzbou a reklama v kine.

  1. Aké sú výhody online marketingu?

 Výhody online marketingu sú dosah, dostupnosť, merateľnosť, individuálny prístup, nízke náklady.

  1. Aký je popis výhod online marketingu?
  2. Dosah

Vďaka internetu sa môžu v súčasnosti robiť reklamy nielen lokálne, ale aj Celosvetovo.

  1. Dostupnosť

Online marketing nám umožňuje inzervovať 24 hodín denne.

  1. Merateľnosť

Online marketing poskytuje dáta na základe ktorých podnik môže merať a sledovať výsledky, čo pri tradičnom marketingu nie je možné.

  1. Individuálny prístup

Vďaka sociálnym sieťam sa môžu podniky oveľa viac priblížiť k zákazníkom a tiež prispôsobiť komunikáciu medzi nimi

  1. Nízke náklady

Vďaka online marketingu sa podniky môžu vyhnúť vysokým nákladom, aké sú pri tradičných formách reklamy.

  1. Aké sú nástroje online marketingu?

Nástroje online marketingu sú SEO, PPC, obsahový marketing, email marketing a sociálne siete.

  1. Aký je popis týchto nástrojov online marketingu?
  2. SEO

SEO je proces optimalizácie vďaka ktorému podnik môže umiestniť webové stránky do čo najvyšších pozícii vo výsledkoch neplatného vyhľadávania.

  1. PPC

Tento systém funguje, tak že niekto kto klikne na reklamu, tak za reklamu zaplatí.

  1. Obsahový marketing

Obsahový marketing je marketingová technika vytvárania a propagácie hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu na prilákanie a získanie jasne definovaného publika.

  1. Email marketing

Email marketing je rozosielanie reklamných emailov zákazníkom, ktorí s týmto rozposielaním súhlasili.

  1. Sociálne siete

SoCial media marketing využíva platformy sociálnych sietí na spojenie s publikom a na budovanie povedomia o značke, zvýšení predaja alebo návštevnosti webovej stránky.

  1. Aký je rozdiel medzi marketingovou komunikáciou a marketingovým komunikačným systémom
  2. Marketingová komunikácia

Marketingová komunikácia je jedna zo zložiek marketingového mixu znamená na jednej strane oboznamovať a na strane druhej počúvať.

  1. Marketingový komunikačný systém

 Marketingový komunikačný systém predstavuje súbor metód komunikácie, ktoré sa využívajú vo všeobecnosti na prezentáciu firmy a jej výkonov zákazníkom.

  1. Aké sú typy marketingovej komunikácie?

 Typy marketingovej komunikácie sú informačná komunikácia, motivačná komunikácia, komunikácia upriamená na riešenie pracovných úloh, komunikácia upriamená na získanie informácii a účelová tvorba feedbaCk, tematická komunikácia, komunikácia zameraná na image, podniková komunikácia

  1. Aké je vysvetlenie typov marketingovej komunikácie?
  2. Informačná komunikácia

Informačná komunikácia je jednou zo základných typov komunikácie manažéra. Poskytuje primerané množstvo informácii smerom k podriadeným , smerom k spolupracovníkom v rovnakom postavení a smerom k nadriadeným.

  1. Motivačná komunikácia

Motivačná komunikácia má dve zložky, ktoré sú relevantné samostatné, ale za určitých podmienok sa môžu dopĺňať. Sú to povzbudzovanie a presviedčanie.

  1. Komunikácia upriamená na riešenie pracovných úloh

Táto komunikácia úzko súvisí so spôsobom riadenia a vedenia podriadených a prejavuje sa v komunikácii manažéra s nadriadenými a spolupracovníkmi.

  1. komunikácia upriamená na získanie informácii

Tento typ komunikácie je pasívny. Tento typ komunikácie je založený na aktívnom počúvaní a analýze a syntéze počutého.

  1. účelová tvorba feedbaCk

Táto komunikácia má tri zložky a to schopnosť počúvať iných, schopnosť rozumieť tomu čo hovoria a schopnosť prispôsobiť svoju reakciu reakcii, kto hovorí.

  1. Tematická komunikácia

Nosnou témou tematickej komunikácie je niečo povedať o produkte a jeho značke.

  1. Komunikácia zameraná na image

Tento typ komunikácie je zameraný na zvýšenie povedomia o značke, posilnenie vzťahov s Cieľovou skupinou

  1. Podniková komunikácia

Tento typ komunikácie má zákazníka presvedčiť, aby si produkt kúpil. Tento typ komunikácie je zameraný na aktivity.

  1. Aké sú ďalšie typy marketingovej komunikácie?

Ďalšie typy marketingovej komunikácie sú marketingová komunikácia v zmysle osobnej a neosobnej komunikácie, marketingová komunikácia v zmysle formálnej a neformálnej komunikácie s verejnosťou, marketingová komunikácia v zmysle využitia mediálnych a nemediálnych prostriedkov s verejnosťou, marketingová komunikácia v zmysle nadlinkovej a podlinkovej komunikácie a explicitná a implicitná komunikácia.

  1. Aké sú Ciele marketingovej komunikácie?

Ciele marketingovej komunikácie sú nasledujúce:

  1. Získavanie informácii a údajov o trhovom prostredí z hľadiska sledovania ich potrieb
  2. Výmena informácii na osi firma- trhové prostredie- firma
  3. Aké sú nové trendy v marketingovej komunikácii?

Nové trendy v marketingovej komunikácii sú nasledujúce:

  1. Stieranie hraníc
  2. narastajúca individualizácia
  3. Zvyšovanie vzdelanosti obyvateľstva v oblasti marketingu
  4. existencia veľkého množstva porovnateľných produktov
  5. skracovanie doby životnosti produktov
  6. roztrieštenosť mediálnej scény
  7. rastúca váha verejnej mienky
  8. Aký je prinCíp komunikačného modelu AIDA?

Komunikačné model AIDA zahrňuje fázy komunikačného modelu a to upútanie pozornosti, vzbudenie záujmu, vyvolanie priania a dosiahnutie reakcie.  

  1. Aké sú komunikačné stratégie?

Komunikačné stratégie sú stratégia push a stratégia pull.

  1. Aké je vysvetlenie týchto stratégii?
  2. Stratégia push

Stratégia push je zameraná na potlačenie produktu distribučnou Cestou ku konečnému zákazníkovi.

  1. Stratégia pull

Stratégia pull je zameraná na stimulovanie dopytu spotrebiteľov.

  1. Prečo hovoríme pri marketingovom mixe o 4 P?

O 4 P hovoríme preto, lebo v angličtine štyri prvky marketingového mixu sa začínajú na písmeno P.

  1. Aké nástroje pribudli v poslednom čase do marketingového mixu?

Nástroje, ktoré pribudli v poslednom čase do marketingového mixu sú ľudia, proces a fyzické dôkazy.

  1. Aké je vysvetlenie týchto nástrojov?
  2. Proces

Proces zahŕňa postupy, ktoré pomáhajú dosiahnuť Cieľový trh

  1. Fyzické dôkazy

Tu sa podnik snaží ukázať výhody daného produktu zákazníkovi.

  1. Aké je delenie marketingového mixu podľa nemeckého ekonóma Wohe?

Marketingový mix podľa nemeckého ekonóma Wohe sa delí na Cenovú politiku a preferenčnú politiku.

  1. Čo patrí do preferenčnej politiky podľa nemeckého ekonóma Wohe?

Do preferenčnej politiky podľa nemeckého ekonóma Wohe patrí reklama, podoba výrobku, služby zákazníkom a odbytové metódy.

  1. Kedy a od koho má marketingový mix svoj pôvod podľa ekonóma Constantinidesa?

Podľa ekonóma Constantinidesa marketingový mix má svoj pôvod v 60.rokoCh 20.storočia, keď Neil Borden identifikoval dvanásť kontrolovateľných marketingových prvkov, ktoré ak sú správne nastavené dokážu ovplyvniť ziskovosť organizácie. Následne Jerome MCCarthy redukoval tieto faktory na súčasne známy konCept 4: produkty, Ceny, propagácie a miesta, ktorý je najčastejšie spájaný s hmotnými produktmi.

  1. Ako by mal vypadať marketingový mix podľa Kotlera, Ohmae, Robinsa, Vignaliho a Daviesa, Doyleho, Bennetta, Yudelsona a Schultza, Lauterborna,Rosenberga a Czepiela, Gummersona Gronrossa, Goldsmitha,Pattersona a Warda, Healyho ?

Marketingový mix podľa týChto ekonómov by mal vypadať nasledovne:

A: Kottler

Marketingový mix podľa Kottlera by mal zahŕňať zákazníkov, premenné prostredia a premenné konkurencie. Ku tradičným 4 P treba pridať politickú silu a verejnú mienku.

B: Ohmae

Marketingový mix podľa Ohmae by mal zahŕňať zákazníkov, konkurentov a kooperáciu.

C: Robins

Marketingový mix podľa Robinsa by mal zahŕňať zákazníkov, konkurentov, možnosti a spoločnosť.

D: Vignali a Davies

Podľa Vignaliho a Daviesa technika MIXMAP umožňuje mapovanie marketingového mixu a umožňuje súlad medzi stratégiou a taktikou.

F: Doyle

Podľa Doylea marketingový mix by mal zahŕňať služby a zamestnancov.

G: Bennett

Podľa Bennetta marketingový mix by mal zahŕňať hodnotu, rentabilitu, pestrosť a množstvo a prednosti.

H : Yudelson:

Yudelson uznal prvky marketingového mixu, že sú produkt, Cena, miesto a reklama, ale ešte k tomu dodal svoje delenie. Podľa Yudelsona produkt je výkonnosť, Cena je trest, reklama je vnímanie a miesto je proces.

I: Schultz

Podľa Schultza trh kontrolujú koneční zákazníci, siete umožňujú novú orientáciu marketingu a podľa Schultza marketingový mix by mal zahŕňať marketera, zamestnanca a zákazníka.

 J: Lauterborn

Podľa Lauterborna marketingový mix by mal zahŕňať potreby zákazníka, pohodlie, náklady a komunikáciu

  1. Potreby zákazníka

Potreby zákazníka znamenajú akú užitočnú hodnotu bude mať produkt pre zákazníka.

  1. Komunikácia

Firma by sa mala venovať komunikácii so zákazníkom, pretože vďaka nej získava predstavy o užitočnosti produktu .

  1. Pohodlie

Tento model sa snaží dosiahnuť, aby zákazník Cítil pohodlie komfort či určité výhody

  1. Náklady zákazníka

Cenové náklady hrajú dôležitú úlohu pri rozhodovaní, či si zákazník produkt kúpi alebo nie.

K: Rosenberg a Czepiel

Podľa Rosenberga a Czepiela marketingový mix by mal zahŕňať doplnky k produktom, posilnenie propagácie, prepojenie s predajcami, špeciálnu distribúciu a ponákupnú komunikáciu.

L: Gummerson

Podľa Gummersona 30 vzťahových parametrov ilustruje rolu marketingu v sieťach.

M: Gronross

  1. Goldsmith

Podľa Goldsmitha marketingový mix by mal zahŕňať prispôsobenie, ľudí, hmotné aktíva a procedúry.

O: Patterson a Ward

Podľa Petersona a Warda marketingový mix by mal zahŕňať komunikáciu, prispôsobenie, spoluprácu a ostrovtip.

P: Healy

Podľa Healyho marketingový mix by mal zahŕňať vzťahy, marketing v rámci nového ekonomického poriadku a siete.

  1. Prečo by mal mať podnik vypracovaný marketingový mix?

Podnik by mal zaradiť do svojho programu vypracovaný marketingový mix z nasledujúcich dôvodov:

  1. Marketingový mix ušetri čas a peniaze
  2. Pomôže vytvoriť správnu marketingovú stratégiu
  3. Je užitočný sprievodca pre spoločnosť, aby dosiahla čo najväčší zisk
  4. Vďaka marketingu mixu dokážeme určiť vhodnosť produktu alebo služby pre konkrétnu Cieľovú spotrebiteľskú základňu
  5. Pomáha zvýšiť efektivitu využívania zdrojov, ktoré má spoločnosť k dispozícii
  6. Je účinný nástroj pre vyvážený prístup a udržanie spoločnosti na správnej Ceste
  7. Aké kroky by mal podnik urobiť pri marketingovom mixe?

Kroky, ktoré podnik by mal urobiť pri marketingovom mixe sú spoznať Cieľový trh, stanoviť si Ciele a rozpočet, aplikovať správnu taktiku?

  1. Aký je popis týchto krokov?
  2. Spoznať Cieľový trh

Je dôležité na začiatku si stanoviť komu by sme Chceli predávať svoj produkt alebo službu ,je to dôležité preto, lebo by sme nedokázali uspokojiť Celý trh.

Podnik môže spoznať svoj Cieľový trh podľa regiónu, veku, pohlavia, záujmu napríklad o zdravú výživu alebo prírodnú kozmetiku

  1. Stanoviť si Ciele a rozpočet

Zjednodušené povedané svoju požadovanú predajnú kvótu na daný rok a počet potenCionálnyCh zákazníkov si môžeme zapísať. Čím konkrétnejší podnik bude tým to je lepšie 

  1. Aplikovať správnu taktiku

Správna taktika bude závisieť od podnikového Cieľového trhu a Cieľov daného podniku. Napríklad ak podnik Chce predávať produkty študentom, tak jeho taktikou môže byť o niečo malé zníženie Ceny.

  1. Aké sú znaky efektívneho marketingového mixu?

Znaky efektívneho marketingového mixu sú zodpovedá požiadavkám zákazníka, vytvára tzv. konkurenčnú výhodu, vychádza zo správneho pomeru jednotlivých zložiek a zodpovedá zdrojom organizácie.

  1. Ako podnik môže zlepšiť svoj marketingový mix?

Podnik môže zlepšiť svoj marketingový mix nasledovne a to webom alebo blogom, distribučnými kanálmi, taktikou propagácie, prieskumom trhu a vývojom produktu?

  1. Aký je popis týchto zlepšení?
  2. Web alebo blog

Aby bola firma efektívna, tak potrebuje byť online. Podnik by mal zdieľať kto je, čo robí a ako by to mohlo prispieť zákazníkom. V dnešnom digitálnom svete je kľúčové si urobiť dobrú digitálnu vizitku a komunikovať so svojimi potenciálnymi zákazníkmi 

  1. Distribučné kanály

Časť marketingového mixu závisí od správneho miesta, kde bude produkt predaný. Môže to byť napríklad obchod, obchod distribútora alebo online predaj. 

  1. Taktika propagácie

Aj napriek tomu, že ide o najviac samozrejmý prvok v marketingu, je zásadné, aby bola propagácia dokončená ako posledná

  1. Prieskum trhu a vývoj produktu

Podnik by sa mal zúčastniť prieskumu trhu, aby porozumel svojim zákazníkom.

  1. Aké Chyby by sme nemali robiť pri zostavovaní marketingového mixu?

Chyby, ktoré by sme nemali robiť pri zostavovaní marketingového sú nesprávna Cena, nesprávne umiestnenie, slabý produkt a Chybná propagácia.

  1. Aký je popis týchto Chýb?
  2. Nesprávna Cena

Táto Chyba je najjednoduchšia a najčastejšia. Podnik by sa v prvom rade mal uistiť čí dané produkty dobre ocenil.

  1. Nesprávne umiestnenie

Týmto sa myslí vybranie nesprávneho trhu čí distribúcie. Za nevhodné umiestnenie sa však dá považovať aj umiestnenie produktu, respektíve služby a obchodu v nesprávnej lokalite,

  1. Slabý produkt

Je treba povedať, že daný produkt nie je o danom podniku, ale predovšetkým o zákazníkoch.

  1. Chybná propagácia

Podnik by mal myslieť na to, že žiadny produkt sa nepredal sám. Preto pre svoj produkt či službu by sme mali zvoliť správnu a premyslenú propagáciu.

  1. Aké sú kľúčové otázky pri uvedení produktu na trh?

Kľúčové otázky pri uvedení produktu na trh sú nasledujúce:

  1. Aké výhody prináša nový produkt v porovnaní s konkurenciou
  2. Akú budú mať tieto výhody hodnotu a pre koho
  3. Ako dlho bude táto konkurenčná výhoda trvať
  4. Aký je očakávaný životný Cyklus produktu
  5. Aký veľký je Celkový potenciálny trh pri rôznych Cenách
  6. Aký veľký trhový podiel by sme Chceli získať
  7. Máme k dispozícii zdroje na reklamu
  8. Ako sa produkt hodí k ostatným produktom v našom sortimente
  9. Potrebujeme rýchlu návratnosť
  10. Kedy sa v praxi vykonáva marketingový mix 4P?

Marketingový mix 4P sa vykonáva až po vykonaní segmentáCie, targetingu, positioningu. Silne sa odporúča vykonanie paralelne 4C. Novinkou v tejto oblasti je marketingový mix 3V.

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Diskusia: Marketingový mix – Produkt, Cena, Distribúcia, Komunikácia, distribučné kanály, osobný predaj, reklama

Pridať nový komentár


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.041 s.
Zavrieť reklamu