Filozofia marketingu spol. s r. o.
Autor: ivka47
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 01.09.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 1 196 slov
Počet zobrazení: 6 988
Počet zobrazení: 6 988
Tlačení: 576
Uložení: 568
Uložení: 568
Marketingová filozofia K&M Corp., spol. s r. o.
a jeho marketingové prostredie
Firma K&M Corp., spol. s r.o., bola založená k 1. septembru 2005, s cieľom vyplniť medzeru na trhu v oblasti výpočtovej techniky. Hlavnou činnosťou spoločnosti K&M Corp. je veľkoobchodný a maloobchodný predaj, ktorý sa zameriava na predaj PC zostáv a komponentov, notebookov a príslušenstva, monitorov, scanerov, tlačiarní, web camier, TV a strihových kárt, základných dosiek. Poslaním firmy K&M Corp. je predaj spoľahlivých počítačových zostáv, notebookov a značkových komponentov s vyváženým výkonom, pričom chceme poskytovať rýchly servis hardvéru a čiastočne aj softvéru s dohľadom na spokojnosť a vysokú prestíž zákazníka.
Hlavnou myšlienkou, ktorú zastáva naša spoločnosť je:
„Marketing je univerzálna spojka podniku, ktorá ovplyvňuje všetky jeho sily, aby sa mohli myšlienky prenášať do výrobku a výrobok do predaja. Marketingová filozofia reprezentuje zámer, ako chce podnik svoje poslanie v spoločnosti zabezpečovať, aké miesto zamýšľa zastávať, akými aktivitami chce uspokojovať potreby a požiadavky zákazníka a akými cestami sa chystá zabezpečiť svoj vlastný rozvoj.“
Na základe tejto myšlienky vieme stanoviť ciele podniku ako celku:
Dlhodobé ciele
• budovať priaznivú povesť firmy
• upevniť svoju pozíciu na trhu
• preniknúť do ďalších segmentov trhu
Krátkodobé ciele
• byť lepší ako konkurencia
• uspokojiť každého zákazníka
• optimalizovať proces produkcie
Teda ak chceme ako firma na trhu fungovať a uskutočniť svoje ciele, musíme vstúpiť do kontaktu s množstvom iných subjektov. Subjekty tvoria mikroprostredie a makroprostredie podniku, v ktorom ako firma fungujeme, a ktoré ovplyvňujú našu činnosť. Súhrne ich nazývame marketingové prostredie podniku, a sú to:
- poradie medzi konkurentami
- partnerské firmy
- zákazníci
- verejnosť
- ekonomické vzťahy
- demografické vplyvy
- prírodné prostredie
- technológia
- politické vplyvy
- kultúrne vplyvy
Marketingové prostredie vytvárajú všetky činitele a vplyvy, ktoré podmieňujú našu schopnosť uspokojovať potreby zákazníka, spracovať a flexibilne reagovať na zmeny vo firme. Skladá sa z mikroprostredia a makroprostredia, pričom mikroprostredie nášho podniku členíme na interné (vonkajšie) a externé (vnútorné).
Vnútorné (interné) mikroprostredie
Organizačná štruktúra firmy je veľmi jednoduchá. Vedenie podlieha rozhodnutiam dozornej rady, ktorej členovia sú majoritní vlastníci podniku. Firma sa delí na jednotlivé oddelenia – úseky, ktoré zahrňujú činnosti dôležité pre fungovanie podniku.
Oddelenia:
- personálne oddelenie
- logistika
- mzdové oddelenie a účtovníctvo
- obchodné oddelenie
- distribučné oddelenie
- operačný výskum a servis
- poradenstvo
Vonkajšie (externé) mikroprostredie
1. Poradie medzi konkurentami
Trh je dynamický celok, ktorý sa stále mení a firma má možnosť ovplyvňovať správanie konkurencie svojimi aktivitami. Možnosť a sila vplyvu je daná zdrojmi a možnosťami firmy. Trhová konkurencia je prostredie, kde stále niekto víťazí, ale aj niekto prehráva. Konkurencia na slovenskom trhu je v tejto oblasti veľmi silná. Veľké zahraničné firmy sa pokúšajú uchytiť na našom trhu viac či menej úspešne, no konkurenčná výhoda našej firmy K&M Corp. je lepšia v tom, že veľmi dobre pozná špecifické potreby slovenských zákazníkov a svoje produkty predáva za výhodnejšie ceny ako konkurencia a na základe toho vie aj pružnejšie reagovať na podnety trhu.
2. Partnerské firmy
Partnerské firmy netvoria našu konkurenciu, ale na základe kontraktu resp. zmluvy sa nepriamo podieľajú na činnosti firmy. Partnerskými firmami sú v našom prípade dodávatelia a sprostredkovatelia.
2.1 Dodávatelia
Firma K&M Corp., s. r. o. má niekoľko veľkoobchodných dodávateľov popredných svetových značiek, aby minimalizovala riziko nesplnenia objednávky v stanovenom čase z dôvodu krátkodobého nedostatku dodávok.
• slovenský dodávatelia:
- IMC spol. s r. o.
- AGEM spol. s r. o.
- EMM spol. s r. o.
• zahraničný dodávatelia (dodávatelia na Slovensku so zahraničnou účasťou):
- Microsoft Slovakia, spol. s r.o.
- Star Division Slovakia, spol. s r.o.
- Acer Czech Republic, s.r.o.
- LIBRA Electronics Slovakia, a.s.
- ASUSTeK Computer, Inc.
- Hewlett-Packard Slovakia s.r.o.
2.2 Marketingový sprostredkovatelia
Marketingoví sprostredkovatelia sú všetky firmy, ktoré pomáhajú podniku pri predaji a distribúcii produktov cieľovým zákazníkom, pri výskume trhu a aktivitách propagácie, reklame, pri finančných transakciách a poistení.
• sprostredkovatelia:
- firma má vlastné oddelenie zabezpečujúce distribúciu produktov
- z charakteru produkcie nevyplýva potreba externého sprostredkovateľa
• fyzická distribúcia
- firma má vlastné oddelenie zabezpečujúce fyzickú distribúciu
• agentúry marketingových služieb
- firma využíva externé marketingové služby
• Finanční sprostredkovatelia
- EUROFONDY – dlhodobé úvery
- Technická Univerzita a MŠSR – finančný dar na podporu rozvoja
- Študentký pôžičkový fond SS – nízkoúročený úver
- Tatra banka – vedenie účtov spoločnosti
- Slovenská poisťovňa – poistenie proti pohromám
2.3 Dopravcovia
K&M Corp. má sídlo v PC centre v areály Technickej Univerzity v Košiciach. Sídlo našej firmy sme umiestnili so zámerom čo najviac sa priblížiť študentom.
Doručenie výrobkov je realizované nákladnou dopravou. Firma používa firemné nákladné auto ako samostatný spôsob dopravy alebo pri menšej dodávke firemné auto Škoda Pickup.
3. Zákazníci
Zákazníci sú cieľom činnosti podniku. Firma sa sústredí na domáci trh. Až 95% produkcie je realizovanej na domácom trhu – sústredenej na študentov. Zákazníkom poskytujeme unikátne a efektívne riešenia informačných technológií.
4. Verejnosť
Verejnosť má pozitívny vzťah k produktom našej firmy, pretože naše produkty ponúkajú zvýšenie produktivity práce, šetria čas a väčšinu pracných činností vykonávajú okamžite a bezproblémovo. Spoločnosť si dáva záležať na tom, aby bola vnímaná ako profesionálna a seriózna firma, čo dopomáha k budovaniu dobrého obrazu a mena. Spokojnosť zákazníkov je dobrou reklamou aj pre nás.
Vonkajšie makroprostredie
Podnik existuje v širšom makroprostredí, ktoré vytvára pre podnik príležitosti a zároveň prináša aj riziko. Makroprostredie sa skladá zo 6 základných faktorov:
- Ekonomické prostredie
- Demografické vplyvy
- Prírodné prostredie
- Technologické prostredie
- Politické vplyvy
- Kultúrne vplyvy a sociálne prostredie
1) Ekonomické prostredie
Ekonomické prostredie sa skladá z faktorov, ktoré ovplyvňujú na jednej strane možnosti podniku ponúkať výrobky a služby, na druhej strane možnosti zákazníkov výrobky a služby kupovať.
Aj keď je kúpna sila spotrebiteľov čiastočne obmedzená, tento segment trhu rastie závratnou rýchlosťou z dôvodu nezadržateľného a rýchlo napredujúcemu vývoju v informačných technológiách. Na cene výrobkov a komponentov sa prejavuje každé výraznejšie zakolísanie meny, či posilnenie resp. oslabenie trhu o ďalšiu konkurenciu.
2) Demografické vplyvy
V regióne Košice a východného Slovenska je pomerne dostatočná hustota obyvateľstva a veľké množstvo študentov pohybujúcich sa nielen v areáli univerzity, čo umožňuje firme bez problémov prosperovať. Blízkosť hraníc troch susedných štátov poskytuje veľkú šancu pre prenikanie firmy na zahraničné trhy, avšak táto šanca zatiaľ nieje vôbec využívaná, skôr naopak snažíme sa dostať kvalitné zahraničné produkty pod našou záštitou na slovenský trh.
3) Prírodné prostredie
Kľúčové energetické zdroje pre firmu sú elektrická energia a benzín. Ceny týchto komodít na domácom trhu neustále rastú, a preto je treba venovať zvýšenú pozornosť hospodárnemu nakladaniu s týmito zdrojmi, aby nedošlo k vysokému rastu nákladov, ktoré by sa podpísali na raste ceny produktov.
4) Technologické prostredie
V tejto oblasti je rýchle tempo technologických zmien, a preto je nutné udržiavať si výborný prehľad. Implementácia noviniek do produktov je v tomto obore nevyhnutnosťou.
5) Politické vplyvy
Pretože sa na Slovensku nevyrábajú žiadne komponenty popredných značiek pre počítače, firma je závislá na dovoze komponentov zo zahraničia. Preto je pre ňu veľmi dôležitá colná politika vlády.
6) Kultúrne vplyvy a sociálne prostredie
Kultúrne prostredie je priaznivo naklonené technickému pokroku, čo je pre firmu a jej predmet podnikania pozitívne pôsobiaci faktor.
a jeho marketingové prostredie
Firma K&M Corp., spol. s r.o., bola založená k 1. septembru 2005, s cieľom vyplniť medzeru na trhu v oblasti výpočtovej techniky. Hlavnou činnosťou spoločnosti K&M Corp. je veľkoobchodný a maloobchodný predaj, ktorý sa zameriava na predaj PC zostáv a komponentov, notebookov a príslušenstva, monitorov, scanerov, tlačiarní, web camier, TV a strihových kárt, základných dosiek. Poslaním firmy K&M Corp. je predaj spoľahlivých počítačových zostáv, notebookov a značkových komponentov s vyváženým výkonom, pričom chceme poskytovať rýchly servis hardvéru a čiastočne aj softvéru s dohľadom na spokojnosť a vysokú prestíž zákazníka.
Hlavnou myšlienkou, ktorú zastáva naša spoločnosť je:
„Marketing je univerzálna spojka podniku, ktorá ovplyvňuje všetky jeho sily, aby sa mohli myšlienky prenášať do výrobku a výrobok do predaja. Marketingová filozofia reprezentuje zámer, ako chce podnik svoje poslanie v spoločnosti zabezpečovať, aké miesto zamýšľa zastávať, akými aktivitami chce uspokojovať potreby a požiadavky zákazníka a akými cestami sa chystá zabezpečiť svoj vlastný rozvoj.“
Dlhodobé ciele
• budovať priaznivú povesť firmy
• upevniť svoju pozíciu na trhu
• preniknúť do ďalších segmentov trhu
Krátkodobé ciele
• byť lepší ako konkurencia
• uspokojiť každého zákazníka
• optimalizovať proces produkcie
Teda ak chceme ako firma na trhu fungovať a uskutočniť svoje ciele, musíme vstúpiť do kontaktu s množstvom iných subjektov. Subjekty tvoria mikroprostredie a makroprostredie podniku, v ktorom ako firma fungujeme, a ktoré ovplyvňujú našu činnosť. Súhrne ich nazývame marketingové prostredie podniku, a sú to:
- poradie medzi konkurentami
- partnerské firmy
- zákazníci
- verejnosť
- ekonomické vzťahy
- demografické vplyvy
- prírodné prostredie
- technológia
- politické vplyvy
- kultúrne vplyvy
Marketingové prostredie vytvárajú všetky činitele a vplyvy, ktoré podmieňujú našu schopnosť uspokojovať potreby zákazníka, spracovať a flexibilne reagovať na zmeny vo firme. Skladá sa z mikroprostredia a makroprostredia, pričom mikroprostredie nášho podniku členíme na interné (vonkajšie) a externé (vnútorné).
Vnútorné (interné) mikroprostredie
Organizačná štruktúra firmy je veľmi jednoduchá. Vedenie podlieha rozhodnutiam dozornej rady, ktorej členovia sú majoritní vlastníci podniku. Firma sa delí na jednotlivé oddelenia – úseky, ktoré zahrňujú činnosti dôležité pre fungovanie podniku.
Oddelenia:
- personálne oddelenie
- logistika
- mzdové oddelenie a účtovníctvo
- obchodné oddelenie
- distribučné oddelenie
- operačný výskum a servis
- poradenstvo
Vonkajšie (externé) mikroprostredie
1. Poradie medzi konkurentami
Trh je dynamický celok, ktorý sa stále mení a firma má možnosť ovplyvňovať správanie konkurencie svojimi aktivitami. Možnosť a sila vplyvu je daná zdrojmi a možnosťami firmy. Trhová konkurencia je prostredie, kde stále niekto víťazí, ale aj niekto prehráva. Konkurencia na slovenskom trhu je v tejto oblasti veľmi silná. Veľké zahraničné firmy sa pokúšajú uchytiť na našom trhu viac či menej úspešne, no konkurenčná výhoda našej firmy K&M Corp. je lepšia v tom, že veľmi dobre pozná špecifické potreby slovenských zákazníkov a svoje produkty predáva za výhodnejšie ceny ako konkurencia a na základe toho vie aj pružnejšie reagovať na podnety trhu.
2. Partnerské firmy
Partnerské firmy netvoria našu konkurenciu, ale na základe kontraktu resp. zmluvy sa nepriamo podieľajú na činnosti firmy. Partnerskými firmami sú v našom prípade dodávatelia a sprostredkovatelia.
2.1 Dodávatelia
Firma K&M Corp., s. r. o. má niekoľko veľkoobchodných dodávateľov popredných svetových značiek, aby minimalizovala riziko nesplnenia objednávky v stanovenom čase z dôvodu krátkodobého nedostatku dodávok.
• slovenský dodávatelia:
- IMC spol. s r. o.
- AGEM spol. s r. o.
- EMM spol. s r. o.
• zahraničný dodávatelia (dodávatelia na Slovensku so zahraničnou účasťou):
- Microsoft Slovakia, spol. s r.o.
- Star Division Slovakia, spol. s r.o.
- Acer Czech Republic, s.r.o.
- LIBRA Electronics Slovakia, a.s.
- ASUSTeK Computer, Inc.
- Hewlett-Packard Slovakia s.r.o.
2.2 Marketingový sprostredkovatelia
Marketingoví sprostredkovatelia sú všetky firmy, ktoré pomáhajú podniku pri predaji a distribúcii produktov cieľovým zákazníkom, pri výskume trhu a aktivitách propagácie, reklame, pri finančných transakciách a poistení.
• sprostredkovatelia:
- firma má vlastné oddelenie zabezpečujúce distribúciu produktov
- z charakteru produkcie nevyplýva potreba externého sprostredkovateľa
• fyzická distribúcia
- firma má vlastné oddelenie zabezpečujúce fyzickú distribúciu
• agentúry marketingových služieb
- firma využíva externé marketingové služby
• Finanční sprostredkovatelia
- EUROFONDY – dlhodobé úvery
- Technická Univerzita a MŠSR – finančný dar na podporu rozvoja
- Študentký pôžičkový fond SS – nízkoúročený úver
- Tatra banka – vedenie účtov spoločnosti
- Slovenská poisťovňa – poistenie proti pohromám
2.3 Dopravcovia
K&M Corp. má sídlo v PC centre v areály Technickej Univerzity v Košiciach. Sídlo našej firmy sme umiestnili so zámerom čo najviac sa priblížiť študentom.
Doručenie výrobkov je realizované nákladnou dopravou. Firma používa firemné nákladné auto ako samostatný spôsob dopravy alebo pri menšej dodávke firemné auto Škoda Pickup.
3. Zákazníci
Zákazníci sú cieľom činnosti podniku. Firma sa sústredí na domáci trh. Až 95% produkcie je realizovanej na domácom trhu – sústredenej na študentov. Zákazníkom poskytujeme unikátne a efektívne riešenia informačných technológií.
4. Verejnosť
Verejnosť má pozitívny vzťah k produktom našej firmy, pretože naše produkty ponúkajú zvýšenie produktivity práce, šetria čas a väčšinu pracných činností vykonávajú okamžite a bezproblémovo. Spoločnosť si dáva záležať na tom, aby bola vnímaná ako profesionálna a seriózna firma, čo dopomáha k budovaniu dobrého obrazu a mena. Spokojnosť zákazníkov je dobrou reklamou aj pre nás.
Vonkajšie makroprostredie
Podnik existuje v širšom makroprostredí, ktoré vytvára pre podnik príležitosti a zároveň prináša aj riziko. Makroprostredie sa skladá zo 6 základných faktorov:
- Ekonomické prostredie
- Demografické vplyvy
- Prírodné prostredie
- Technologické prostredie
- Politické vplyvy
- Kultúrne vplyvy a sociálne prostredie
1) Ekonomické prostredie
Ekonomické prostredie sa skladá z faktorov, ktoré ovplyvňujú na jednej strane možnosti podniku ponúkať výrobky a služby, na druhej strane možnosti zákazníkov výrobky a služby kupovať.
Aj keď je kúpna sila spotrebiteľov čiastočne obmedzená, tento segment trhu rastie závratnou rýchlosťou z dôvodu nezadržateľného a rýchlo napredujúcemu vývoju v informačných technológiách. Na cene výrobkov a komponentov sa prejavuje každé výraznejšie zakolísanie meny, či posilnenie resp. oslabenie trhu o ďalšiu konkurenciu.
2) Demografické vplyvy
V regióne Košice a východného Slovenska je pomerne dostatočná hustota obyvateľstva a veľké množstvo študentov pohybujúcich sa nielen v areáli univerzity, čo umožňuje firme bez problémov prosperovať. Blízkosť hraníc troch susedných štátov poskytuje veľkú šancu pre prenikanie firmy na zahraničné trhy, avšak táto šanca zatiaľ nieje vôbec využívaná, skôr naopak snažíme sa dostať kvalitné zahraničné produkty pod našou záštitou na slovenský trh.
3) Prírodné prostredie
Kľúčové energetické zdroje pre firmu sú elektrická energia a benzín. Ceny týchto komodít na domácom trhu neustále rastú, a preto je treba venovať zvýšenú pozornosť hospodárnemu nakladaniu s týmito zdrojmi, aby nedošlo k vysokému rastu nákladov, ktoré by sa podpísali na raste ceny produktov.
4) Technologické prostredie
V tejto oblasti je rýchle tempo technologických zmien, a preto je nutné udržiavať si výborný prehľad. Implementácia noviniek do produktov je v tomto obore nevyhnutnosťou.
5) Politické vplyvy
Pretože sa na Slovensku nevyrábajú žiadne komponenty popredných značiek pre počítače, firma je závislá na dovoze komponentov zo zahraničia. Preto je pre ňu veľmi dôležitá colná politika vlády.
6) Kultúrne vplyvy a sociálne prostredie
Kultúrne prostredie je priaznivo naklonené technickému pokroku, čo je pre firmu a jej predmet podnikania pozitívne pôsobiaci faktor.
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#marketingove prostredie #definicia mikro-makro prostredie marketing #marketingové oddelenie #makroprostredie #podnik v marketingovom prostredi #marketing v službách #makroprostredie podniku #predaj produkcie na zahraničných trhoch #Mikroprostredie #prostredie podniku #mikroprostredia firmi #mikroprostredie firmy #Marketingove ciele #s.r.o #výrobná filozofia #zakon o ochrane spotrebitala #marketingové makroprostredie #marketingove prostredie podniku #marketingove oddeleni #marketingove prostrediaDiskusia: Filozofia marketingu spol. s r. o.
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.024 s.