Marketingový plán vzor
Marketingový plán spoločnosti
K&M Corp., spol. s r. o.
Hlavnou
činnosťou spoločnosti K&M Corp. je veľkoobchodný a maloobchodný predaj, ktorý sa zameriava na predaj PC zostáv a komponentov,
notebookov a príslušenstva, monitorov, scanerov, tlačiarní, web camier, TV a strihových kárt, základných dosiek. Poslaním firmy K&M
Corp. je predaj spoľahlivých počítačových zostáv, notebookov a značkových komponentov s vyváženým výkonom, pričom chceme poskytovať
rýchly servis hardvéru a čiastočne aj softvéru s dohľadom na spokojnosť a vysokú prestíž zákazníka.
Cielom
firmy K&M Corp., s. r. o. je spokojenie potrieb aj tých najnáročnejších zákazníkov v oblasti nami poskytovaných služieb,našim
hlavným cieľom je uspokojiť potreby študentov všetkých ročníkov a fakúlt TU, a tým maximalizovať spokojnosť a vybudovať si dôveru voči
nim.
Zhrnutie plánu:
- zabezpečiť a zvýšiť celkovú životnú úroveň a zabezepčiť určitý
štandard prestíže v tomto smere (v dnešnej dobe je PC neoddeliteľnou súčasťou každého štúdia, zábavy a, z pohľadu informovanosti aj,
života. Práve tento štandard využitia informačných technológií na získanie neobmedzeného prístupu k informáciam chceme dosiahnuť práve
predajom dostupných a cenovo výhodných produktov.)
- dosiahnuť status v podnikateľskej spoločnosti (našou záujmovou skupinou sú
študenti a ich spokojnosť. Práve tento okruh ľudí sa najrýchlejšie dokáže adaptovať v informačnej spoločnosti, a tým sa aj prispôsobiť
jej rýchlemu rozvoju a trendom.)
- vysporiadať sa s úverom a zabezpečiť tak bezproblémový chod spoločnosti (výstavbu nových
priestorov a ich vybavenie budeme hradiť na základe nízkoúročeného úveru poskytnutého študentkým pôžičkovým fondom a zároveň z
kapitálu získaného darovacou zmluvou od TU a MŠSR).
Ciele vo vzťahu k zákazníkom
- reagovať na
požiadavky zákazníkov (čo najpružnejšie sa prispôsobiť požiadavkám študentov a ich najrýchlejšia realizácia)
- široká ponuka
produktov a služieb (produkty a služby, ktoré ponúkame sú v kompetencii našich zamestnancov ako aj partnerských spoločností)
-
kvalita poskytovaných služieb (na základe partnerských spoločností a „mien“, ktoré už majú na trhu, môžeme zaručiť vysokú kvalitu
služieb a produktov)
- cenové zvýhodnenie pre stálych klientov a bonusy pri väčšom odbere (pre stálych zákazníkov máme pripravené
študentské zľavy vo výške 10% z celkovej sumy)
- naša cenová politika vychádza z cien konkurencie a z tradičných cien na danom
trhu, kde budeme prihliadať hlavne na finančné možnosti študentov
- chceme sa zamerať hlavne na uspokojenie potrieb zákazníka
(nižšie ceny, vyšší odbyt aj na úkor zníženia vlastného zisku)
Ciele vo vzťahu
k zamestnancom
- vytvoriť kvalifikovaný, ústretový a priateľský kolektív ľudí
- motivovanie ku kvalitnejšiemu
výkonu (odmeny, podnikové akcie, rekreačné pobyty)
- odmeňovanie na základe dobrých pracovných výsledkov
- zamestnanecké
zľavy
- celoživotné vzdelávanie v danej oblasti
Ciele vo vzťahu k rozvoju podniku
I.
etapa (1. – 2. rok podnikania):
- zabezpečiť dobré postavenie na trhu
- získať ďalšie finančné zdroje (z predaja a
poskytovania služieb)
- zabezpečiť dobré vzťahy s dodávateľskými firmami
II. etapa (3. – 4. rok podnikania):
- zmenšiť podiel cudzích zdrojov na majetku
- zabezpečiť ďalšie vlastné priestory a rozšíriť prevádzku
III. etapa (5. rok podnikania):
- vytvoriť sieť pobočiek na Slovensku s podporou medzinárodných partnerov
Celkový ročný obrat našej firmy predtavuje cca 6,5 mil.slovenských korún ročne. Firma K&M Corp sa zameriava hlavne na
predaj študentských balíkov, ktoré zahrňajú kvalitné PC zostavy s príslušenstvom za pomerne nízke ceny. Predaj týchto
śtudentských balíkov tvorí 35% čo je 2 275000 z celkového obratu našej firmy
K&M Corp planuje na rok 2006
zvysiť obrat z 6,5 mil.slovenských korún o 100%
5. SITUAČNÁ ANALÝZA
a)
Predpoklady
- Inflácia v r. 2006 bude 2% oproti predchádzajúcemu roku
- Rast miezd presiahne v spoločnosti
v prognózovaných rokoch mieru inflácie o 2%
- V nasledujúcich rokoch sa nepredpokladajú žiadne investície do budov, či nových
priestorov, predpokladá sa však zvýšenie investícií na propagačnú činnosť a získanie ďalších finančných zdrojov
b) Predaj (skutočnosť, prognóza)
Podnikateľské
riziká
- nepresadenie sa na trhu, silná konkurencia, vysoké ceny
- nedostatok zákazníkov
- zvýšenie
nákladov
- kurzové, trhové rizik
Podmienky na trhu sa pocas roka mozu menit či už je to sposobene Podnikatelskými
rizikami alebo inými nepriaznivými vplyvmi ,preto je Náš marketingový plan dynamický.
Zones.sk – Zóny pre každého študenta