Marketingový výskum trhu
Autor: ivka47
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 01.09.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 750 slov
Počet zobrazení: 6 079
Počet zobrazení: 6 079
Tlačení: 488
Uložení: 476
Uložení: 476
Marketingový výskum
spoločnosti K&M Corp., spol. r. o.
Marketingový výskum sa v spoločnosti používa na navrhnutie stratégie a plánov. Vo všeobecnom rámci ho môžeme rozdeliť na dve základné časti:
1) Marketingový výskum - jeho úlohou je získať všeobecné informácie - o trhu, konkurencii, potenciálnych zákazníkoch, distribúcii, cenách, atď.
2) Výskum pre reklamné účely - je už konkrétnejší, obstaráva informácie priamo sa vzťahujúce na konkrétnu reklamnú kampaň.
Odborník na plánovanie má mať tieto dve rozdielne činnosti stále na mysli. Spolu sú potrebné k návrhu, uskutočneniu a vyhodnoteniu stratégie a reklamnej kampane, existuje niekoľko rozdielov v zbere informácií, v použitých zdrojoch a dostupnosti potrebných informácií.
Marketingový výskum je dôležitý pre väčšinu reklamných kampaní a voľby stratégií vrátane návrhu, vyhodnotenia a testovania ich plánu najmä v týchto piatich špecifických oblastiach:
- Výskum zameraný na trh, výrobok a konkurenciu - zahŕňa zber informácií o cieľovom trhu výrobku alebo služby, jeho veľkosti a umiestnení, spôsobe distribúcie, cenami, testami výrobkov s vyhodnotením, poznanie konkurencie a jej výrobkov. Informácie sú potrebné k tomu, aby výrobok alebo služba obstáli na trhu za predpokladu využitia reklamných alebo iných prostriedkov na podporu predaja. Sú to obsiahle štúdie vychádzajúce často už z existujúcich dát.
- Stratégia návrhu výskumu - výskum v tejto oblasti sa zaoberá druhom reklamy alebo výzvy, ktorá je určená spotrebiteľovi na cieľovom trhu. Môže a nemusí zahŕňať zber dodatočných informácií o cieľovom trhu. Využitie informácií závisí od veľkosti vymedzeného trhu, ktorá je odvodená zo základného výskumu. Obvyklé je, že po vykonaní základného výskumu sa na základe jeho výsledkov rozhodne o ďalšej stratégii výskumu, jej cieľom je jasne rozpoznať najsilnejšiu výhodu pre spotrebiteľa v porovnaní s konkurenciou vo viacerých variantoch.
- Výskum účinnosti reklamy - špecifickým cieľom je rozhodovanie, ako je reklama účinná na trhu. Meranie sa väčšinou opiera o hodnotenie schopnosti komunikácie reklamy s potenciálnym zákazníkom, pokus odhadnúť reakciu zákazníka, často sa nazýva predbežné testovanie.
- Výskum médií, ich použiteľnosti a umiestnenia - pre získanie informácií o dostupnosti a distribúcii médií, ich sledovanosti, spotrebe a o množstve populácie, ktorá médiá sleduje. Cieľom výskumu je optimalizovať rozpočet s ohľadom na efektivitu a účinnosť dosiahnutia cieľového trhu s daným posolstvom reklamnej kampane.
- Meranie účinku reklamnej kampane - je čisto zamerané na reklamu. Skladá sa zo samotného zistenia stavu a porovnania s cieľom plánu. Hodnotia sa výsledky kampane smerom k cieľovému trhu. Toto meranie slúži iba na nameranie výsledkov a zistenie, či bola kampaň úspešná alebo nie.
Väčšina týchto čiastkových výskumov sa používa iba na vypracovanie, uskutočnenie a kontrolu výsledkov kampane odborníkmi na plánovanie.
Marketingový výskum naša spoločnosť K&M Corp. robila priamo v teréne a to formou priameho dotazníka, ako aj nepriamo pri predaji a poskytovaní služieb zákazníkom.
Vedenie spoločnosti sa rozhodlo zistiť úspešnosť pôsobenia firmy na trhu a taktiež ohlasy okolia na jeho funkčnosť a spokojnosť z pohľadu zákazníka. Preto vypracovali projekt pod názvom Poznaj sám seba a práve týmto projektom chceli podporiť svoj predaj, meno, postavenie na trhu a funkčnosť. Zaujímavým článkom tohto prieskumu boli tieto formy ankety:
1) anketa formou anonymného dotazníka,
2) priama konzultácia so zákazníkom a jeho reakcie na položené otázky.
Ankety boli umiesnené na viacerých miestach v blízkosti spoločnosti, a to: vo vestibule Technickej univerzity, v predajni spoločnosti ako aj formou priameho rozdávanie letákov študentom a zákazníkom v areáli školy a jeho blízkom okolí. Druhá forma ankety - priama komunikácia so zákazníkom - bola vykonávaná priamo pri poskytovaní služieb v predajných miestach spoločnosti, kde si jednotlivý zamestnanci zaznamenávali odpovede zákazníkov na otázky rovnakého charakteru ako boli uvedené v anonymnom dotazníku.
A aké boli výsledky?
Celková anketa bola uskutočnená za jedným dôležitým cieľom a to, informovanosť a získanie dôležitých informácií z radu zákazníkov. Našim hlavným cieľom bola snaha dozvedieť sa, či je nami uskutočňovaná reklamná kampaň dostatočne silná a postačujúca, či zákazníci majú záujem o našu firmu a jej produkty, či je naše povedomie dostatočné. A nepriamo sme touto cestou chceli upozorniť zákazníka na našu existenciu, v prípade jeho nevedomia.
Analýza
Účastníci ankety mali možnosť vyberať si z dvoch ponúkaných možností, ktorých varianty boli klasického boolovského charakteru - buď áno alebo nie v deviatich bodoch ankety. Posledná otázka označená číslom 10 dávala priestor vyjadriť účastníkovi vlastný názor a zamyslieť sa tak nepriamo nad spokojnosťou poskytovaných služieb, čo je pre nás ako konkurencieschopných obchodníkov veľmi dôležité.
Z opýtaných 75 účastníkov ankety sme dostali zaujímavé výsledky, ktoré sme aj vyviedli do grafov. Ak sa však pozeráme na odpovede ankety ako celok, môžeme konštatovať len kvalitné a kladné ohlasy, pretože 63% opýtaných odpovedalo na otázky ankety kladne, tzn. zvolili si z ponúkaných možností odpoveď áno.
V poslednej otázke naozaj účastníci a naši zákazníci využili ponúknutý priestor vyjadriť svoj názor. Dá sa povedať, že v 83% nám boli poskytnuté nové postrehy a názory, ktoré pomôžu ďalšiemu napredovaniu spoločnosti ako aj možnosti bližšieho priblíženia sa zákazníkom.
spoločnosti K&M Corp., spol. r. o.
Marketingový výskum sa v spoločnosti používa na navrhnutie stratégie a plánov. Vo všeobecnom rámci ho môžeme rozdeliť na dve základné časti:
1) Marketingový výskum - jeho úlohou je získať všeobecné informácie - o trhu, konkurencii, potenciálnych zákazníkoch, distribúcii, cenách, atď.
2) Výskum pre reklamné účely - je už konkrétnejší, obstaráva informácie priamo sa vzťahujúce na konkrétnu reklamnú kampaň.
Odborník na plánovanie má mať tieto dve rozdielne činnosti stále na mysli. Spolu sú potrebné k návrhu, uskutočneniu a vyhodnoteniu stratégie a reklamnej kampane, existuje niekoľko rozdielov v zbere informácií, v použitých zdrojoch a dostupnosti potrebných informácií.
Marketingový výskum je dôležitý pre väčšinu reklamných kampaní a voľby stratégií vrátane návrhu, vyhodnotenia a testovania ich plánu najmä v týchto piatich špecifických oblastiach:
- Výskum zameraný na trh, výrobok a konkurenciu - zahŕňa zber informácií o cieľovom trhu výrobku alebo služby, jeho veľkosti a umiestnení, spôsobe distribúcie, cenami, testami výrobkov s vyhodnotením, poznanie konkurencie a jej výrobkov. Informácie sú potrebné k tomu, aby výrobok alebo služba obstáli na trhu za predpokladu využitia reklamných alebo iných prostriedkov na podporu predaja. Sú to obsiahle štúdie vychádzajúce často už z existujúcich dát.
- Stratégia návrhu výskumu - výskum v tejto oblasti sa zaoberá druhom reklamy alebo výzvy, ktorá je určená spotrebiteľovi na cieľovom trhu. Môže a nemusí zahŕňať zber dodatočných informácií o cieľovom trhu. Využitie informácií závisí od veľkosti vymedzeného trhu, ktorá je odvodená zo základného výskumu. Obvyklé je, že po vykonaní základného výskumu sa na základe jeho výsledkov rozhodne o ďalšej stratégii výskumu, jej cieľom je jasne rozpoznať najsilnejšiu výhodu pre spotrebiteľa v porovnaní s konkurenciou vo viacerých variantoch.
- Výskum účinnosti reklamy - špecifickým cieľom je rozhodovanie, ako je reklama účinná na trhu. Meranie sa väčšinou opiera o hodnotenie schopnosti komunikácie reklamy s potenciálnym zákazníkom, pokus odhadnúť reakciu zákazníka, často sa nazýva predbežné testovanie.
- Výskum médií, ich použiteľnosti a umiestnenia - pre získanie informácií o dostupnosti a distribúcii médií, ich sledovanosti, spotrebe a o množstve populácie, ktorá médiá sleduje. Cieľom výskumu je optimalizovať rozpočet s ohľadom na efektivitu a účinnosť dosiahnutia cieľového trhu s daným posolstvom reklamnej kampane.
- Meranie účinku reklamnej kampane - je čisto zamerané na reklamu. Skladá sa zo samotného zistenia stavu a porovnania s cieľom plánu. Hodnotia sa výsledky kampane smerom k cieľovému trhu. Toto meranie slúži iba na nameranie výsledkov a zistenie, či bola kampaň úspešná alebo nie.
Väčšina týchto čiastkových výskumov sa používa iba na vypracovanie, uskutočnenie a kontrolu výsledkov kampane odborníkmi na plánovanie.
Vedenie spoločnosti sa rozhodlo zistiť úspešnosť pôsobenia firmy na trhu a taktiež ohlasy okolia na jeho funkčnosť a spokojnosť z pohľadu zákazníka. Preto vypracovali projekt pod názvom Poznaj sám seba a práve týmto projektom chceli podporiť svoj predaj, meno, postavenie na trhu a funkčnosť. Zaujímavým článkom tohto prieskumu boli tieto formy ankety:
1) anketa formou anonymného dotazníka,
2) priama konzultácia so zákazníkom a jeho reakcie na položené otázky.
Ankety boli umiesnené na viacerých miestach v blízkosti spoločnosti, a to: vo vestibule Technickej univerzity, v predajni spoločnosti ako aj formou priameho rozdávanie letákov študentom a zákazníkom v areáli školy a jeho blízkom okolí. Druhá forma ankety - priama komunikácia so zákazníkom - bola vykonávaná priamo pri poskytovaní služieb v predajných miestach spoločnosti, kde si jednotlivý zamestnanci zaznamenávali odpovede zákazníkov na otázky rovnakého charakteru ako boli uvedené v anonymnom dotazníku.
A aké boli výsledky?
Celková anketa bola uskutočnená za jedným dôležitým cieľom a to, informovanosť a získanie dôležitých informácií z radu zákazníkov. Našim hlavným cieľom bola snaha dozvedieť sa, či je nami uskutočňovaná reklamná kampaň dostatočne silná a postačujúca, či zákazníci majú záujem o našu firmu a jej produkty, či je naše povedomie dostatočné. A nepriamo sme touto cestou chceli upozorniť zákazníka na našu existenciu, v prípade jeho nevedomia.
Analýza
Účastníci ankety mali možnosť vyberať si z dvoch ponúkaných možností, ktorých varianty boli klasického boolovského charakteru - buď áno alebo nie v deviatich bodoch ankety. Posledná otázka označená číslom 10 dávala priestor vyjadriť účastníkovi vlastný názor a zamyslieť sa tak nepriamo nad spokojnosťou poskytovaných služieb, čo je pre nás ako konkurencieschopných obchodníkov veľmi dôležité.
Z opýtaných 75 účastníkov ankety sme dostali zaujímavé výsledky, ktoré sme aj vyviedli do grafov. Ak sa však pozeráme na odpovede ankety ako celok, môžeme konštatovať len kvalitné a kladné ohlasy, pretože 63% opýtaných odpovedalo na otázky ankety kladne, tzn. zvolili si z ponúkaných možností odpoveď áno.
V poslednej otázke naozaj účastníci a naši zákazníci využili ponúknutý priestor vyjadriť svoj názor. Dá sa povedať, že v 83% nám boli poskytnuté nové postrehy a názory, ktoré pomôžu ďalšiemu napredovaniu spoločnosti ako aj možnosti bližšieho priblíženia sa zákazníkom.
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#vyskum trhu #prieskum trhu #marketingový výskum #formy marketingu #marketingovy prieskum #trh prieskum #ankteta a prieskum trhu #anketa #marketingový výskum trhu #vyuzitie prieskumu trhu #komunikacia zo zakaznikom #marketingový prieskum dotaznik #Testovanie reklamnej kampane #marketingový plán #reklamná stratégia #ankety firiem #rozdelenie komunikacie marketing #marketingový plán firmyDiskusia: Marketingový výskum trhu
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.011 s.