Strategické plánovanie spoločnosti
Autor: ivka47
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 01.09.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 351 slov
Počet zobrazení: 8 038
Počet zobrazení: 8 038
Tlačení: 588
Uložení: 646
Uložení: 646
Strategické plánovanie spoločnosti
K&M Corp., spol. s r. o.
Marketing je dôležitou súčasťou plynulého a bezchybného chodu podniku. Strategické plánovanie je jedným z marketingových oddelení a predstavuje výber stratégie pre dlhodobé prežitie a rast firmy. Plánovanie pomáha podniku, aby sa pripravil a mohol pohotovo reagovať na zmeny v prostredí.
3. 1. Druhy plánov
Plány môžeme rozdeliť z dvoch hľadísk a to z hľadiska účelu a z hľadiska časového horizontu.
- Z hľadiska účelu
- Vykonávacie plány - slúžiace na bežné riadenie, na koordináciu činností
- Funkčné plány - na riadenie čiastkových procesov
- Strategické plány – tzv. strategické plánovanie sa chápe ako proces tvorby a udržiavania strategickej rovnováhy medzi cieľmi a možnosťami organizácie vo vzťahu k meniacim sa trhovým príležitostiam (čo najlepšie využitie silných stránok v záujme získania výhody z atraktívnych príležitostí); zahŕňa tvorbu stratégie pre dlhodobú existenciu a rast podniku.
- Z hľadiska časového horizontu
- Ročné plány – charakterizujú aktuálnu trhovú situáciu, ciele a marketingovú stratégiu, program realizácie, rozpočet a kontrolu na obdobie jedného roka; využívajú sa na koordináciu marketingových aktivít s výrobou, financovaním a ostatnými činnosťami podniku. Vnútorne sa členia na kvartály, mesiace, atď.
- Strednodobé plány – sú charakteristické pre časové rozmedzie 3 až 5 rokov.
- Dlhodobé plány – obsahujú dlhodobé ciele, najmä marketingové stratégie na ich dosiahnutie a požiadavky na zdroje; každoročne sa prehodnocujú a aktualizujú.
3. 2. Základ strategického plánovania
1. vymedzenie poslania podniku - treba vyjadriť konkurenčný zámer, zdôvodniť existenciu firmy; najvhodnejšie je vyjadriť poslanie trhovým definovaním podnikateľskej činnosti nie len definíciou produktu či technologického procesu
2. tvorba zámerov a cieľov firmy - predstavuje transformáciu poslania firmy do podrobných podporných cieľov pre každú úroveň riadenia
3. tvorba podnikateľského portfólia, t.j. súboru podnikateľských aktivít a výrobkov, ktoré vylepšia pozíciu firmy - analýza existujúceho portfólia je hlavným prostriedkom strategického plánovania; zahŕňa identifikáciu hlavných podnikateľských aktivít, ktoré tvoria základ rozvoja firmy (strategické podnikateľské jednotky), odhad atraktívnosti trhu danej jednotky alebo odvetvia, jej pozícia na tomto trhu či odvetví a rozhodnutie o ich podpore.
4. plánovanie funkčných stratégií - úloha marketingu v strategickom plánovaní je, že uspokojuje potreby cieľových skupín, pomáha identifikovať trhové príležitosti a spracúva stratégie na dosiahnutie cieľov podnikateľských jednotiek.
K&M Corp., spol. s r. o.
Marketing je dôležitou súčasťou plynulého a bezchybného chodu podniku. Strategické plánovanie je jedným z marketingových oddelení a predstavuje výber stratégie pre dlhodobé prežitie a rast firmy. Plánovanie pomáha podniku, aby sa pripravil a mohol pohotovo reagovať na zmeny v prostredí.
3. 1. Druhy plánov
Plány môžeme rozdeliť z dvoch hľadísk a to z hľadiska účelu a z hľadiska časového horizontu.
- Z hľadiska účelu
- Vykonávacie plány - slúžiace na bežné riadenie, na koordináciu činností
- Funkčné plány - na riadenie čiastkových procesov
- Strategické plány – tzv. strategické plánovanie sa chápe ako proces tvorby a udržiavania strategickej rovnováhy medzi cieľmi a možnosťami organizácie vo vzťahu k meniacim sa trhovým príležitostiam (čo najlepšie využitie silných stránok v záujme získania výhody z atraktívnych príležitostí); zahŕňa tvorbu stratégie pre dlhodobú existenciu a rast podniku.
- Z hľadiska časového horizontu
- Ročné plány – charakterizujú aktuálnu trhovú situáciu, ciele a marketingovú stratégiu, program realizácie, rozpočet a kontrolu na obdobie jedného roka; využívajú sa na koordináciu marketingových aktivít s výrobou, financovaním a ostatnými činnosťami podniku. Vnútorne sa členia na kvartály, mesiace, atď.
- Strednodobé plány – sú charakteristické pre časové rozmedzie 3 až 5 rokov.
- Dlhodobé plány – obsahujú dlhodobé ciele, najmä marketingové stratégie na ich dosiahnutie a požiadavky na zdroje; každoročne sa prehodnocujú a aktualizujú.
1. vymedzenie poslania podniku - treba vyjadriť konkurenčný zámer, zdôvodniť existenciu firmy; najvhodnejšie je vyjadriť poslanie trhovým definovaním podnikateľskej činnosti nie len definíciou produktu či technologického procesu
2. tvorba zámerov a cieľov firmy - predstavuje transformáciu poslania firmy do podrobných podporných cieľov pre každú úroveň riadenia
3. tvorba podnikateľského portfólia, t.j. súboru podnikateľských aktivít a výrobkov, ktoré vylepšia pozíciu firmy - analýza existujúceho portfólia je hlavným prostriedkom strategického plánovania; zahŕňa identifikáciu hlavných podnikateľských aktivít, ktoré tvoria základ rozvoja firmy (strategické podnikateľské jednotky), odhad atraktívnosti trhu danej jednotky alebo odvetvia, jej pozícia na tomto trhu či odvetví a rozhodnutie o ich podpore.
4. plánovanie funkčných stratégií - úloha marketingu v strategickom plánovaní je, že uspokojuje potreby cieľových skupín, pomáha identifikovať trhové príležitosti a spracúva stratégie na dosiahnutie cieľov podnikateľských jednotiek.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Plánovanie a druhy plánov | Ostatné | 506 slov | |
Manažérske plánovanie | Maturita | 385 slov | |
Finančné plánovanie | Ostatné | 442 slov | |
Finančné plánovanie | Maturita | 351 slov | |
Finančná analýza a finančné plánovanie | Ostatné | 892 slov | |
Riadenie podniku – plánovanie, rozhodovanie | Referát | 980 slov | |
Finančné riadenie a plánovanie podniku | Učebné poznámky | 385 slov | |
Plánovanie a evidencia zásob | Učebné poznámky | 608 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#strategicke ciele podniku #strategické plánovanie spoločnosti #strategicke planovanie #Chod podniku #marketingove oddeleni #marketingový mix #tvorba podnikatelskeho zameru #portfolio podnikateľských aktivít #strategie planovania #druhy planov a planovanie #planovana cinnost podnik.planuDiskusia: Strategické plánovanie spoločnosti
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.028 s.