Porovnanie rôznych typov konkurencií
Autor: sp-prace (13)
Typ práce: Učebné poznámky
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 19.01.2011
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 147 slov
Počet zobrazení: 5 233
Počet zobrazení: 5 233
Tlačení: 456
Uložení: 561
Uložení: 561
Porovnanie rôznych typov konkurencií
Konkurencia je boj subjektov,ktoré sa stretávajú na trhoch a bojujú medzi sebou ekonomickými prostriedkami o mieru splnenia svojich cieľov.Subjekty prichádzaju na trhy s rôznymi cieľmi. Plnenie cieľa jedného subjektu obvykle obmedzuje iné subjekty ,alebo aspoň sťažuje napĺňanie ich cieľov.
Konkurencia na trhu má množstvo foriem:
Konkurencia naprieč trhom: je vlastne konkurenčnym bojom medzi ponúkajucimi,ktori sa snažia predať tovar za čo najvyššiu cenu,a dopytujúcimi,ktori sa ,naopak,usilujú dosiahnuť čo najnižšie ceny.
Konkurencia na strane dopytu: vzniká zo vzájomneho súperenia dopytujúcich o čo najlacnejši nákup tovarov- jeho význam sa zosilňuje v okamihoch nedostatku tovarov,ktorý vedie k rastu cien.
Konkurencia na strane ponuky:je v súčasnosti najsilnejšou formou,väčšina producentov sa snaží nielen maximalizovať svoje zisky,ale súčasne čo najviac zmenšovať vplyv ostatných producentov,prípadne ich z trhu vytlačiť,prevziať ich zákaznikov ,a tým ďalej zväčšovať svoj zisk,kedže väčšina trhov je prebytkových,čo zostruje konkurenciu medzi ponúkajucimi.
Konkurencia je boj subjektov,ktoré sa stretávajú na trhoch a bojujú medzi sebou ekonomickými prostriedkami o mieru splnenia svojich cieľov.Subjekty prichádzaju na trhy s rôznymi cieľmi. Plnenie cieľa jedného subjektu obvykle obmedzuje iné subjekty ,alebo aspoň sťažuje napĺňanie ich cieľov.
Konkurencia na trhu má množstvo foriem:
Konkurencia naprieč trhom: je vlastne konkurenčnym bojom medzi ponúkajucimi,ktori sa snažia predať tovar za čo najvyššiu cenu,a dopytujúcimi,ktori sa ,naopak,usilujú dosiahnuť čo najnižšie ceny.
Konkurencia na strane dopytu: vzniká zo vzájomneho súperenia dopytujúcich o čo najlacnejši nákup tovarov- jeho význam sa zosilňuje v okamihoch nedostatku tovarov,ktorý vedie k rastu cien.
Konkurencia na strane ponuky:je v súčasnosti najsilnejšou formou,väčšina producentov sa snaží nielen maximalizovať svoje zisky,ale súčasne čo najviac zmenšovať vplyv ostatných producentov,prípadne ich z trhu vytlačiť,prevziať ich zákaznikov ,a tým ďalej zväčšovať svoj zisk,kedže väčšina trhov je prebytkových,čo zostruje konkurenciu medzi ponúkajucimi.
Zdroj: Lucia Sýkorová
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
|
Trhová konkurencia | Učebné poznámky | 253 slov |
|
Konkurencia | Učebné poznámky | 137 slov |
|
Typy dokonalej a nedokonalej konkurencie | Učebné poznámky | 272 slov |
|
Trh a konkurencia. Typy konkurencie | Maturita | 658 slov |
|
Úloha konkurencie v trhovej ekonomike | Učebné poznámky | 327 slov |
|
Trh, trhový systém a konkurencia | Maturita | 779 slov |
|
Konkurencia | Referát | 577 slov |
Vyhľadaj ďalšie vhodné študentské práce pre tieto kľúčové slová:
#konkurencia - definícia #konkurencia #typy konkurencie #porovnanie rôznych typov konkurencií #Vplyv globalizácie na marketing #konkurencia definícia #trhová konkurencia definícia